• Schrijfwedstrijd Merrow - De storie
    Ik heb toestemming gekregen van Yoda.


    Regels:
    ~ Houdt je ten alle tijden aan de huisregels van Quizlet.
    ~ De hulp van een bètareader is niet toegestaan.
    ~ Geef naamsveranderingen altijd door in het wedstrijdtopic.
    ~ Inleveren doe je via een PERSOONLIJK BERICHT met daarin de link die doorverwijst naar je verhaal.

    Prijzen:
    1ste plaats – 20 credits
    2de plaats – 15 credits
    3de plaats – 10 credits

    4de tot 10de plaats – 5 credits wanneer je de volledige wedstrijd hebt meegedaan


    Jury: Merrow - Wedstrijdhouder

    Cijfertoewijzing:
    ~ Opdrachtspecificatie. 30 punten
    In hoeverre is er aan de opdracht gehouden? Komt de uitvoering van de opdracht duidelijk naar voren?
    ~ Correctheid. 25 punten
    Is de grammatica, interpunctie en zinsopbouw correct? Is de beheersing van de woordenschat voldoende?
    ~ Inhoud. 20 punten
    Is het verhaal begrijpelijk? Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg? Heeft de tekst voldoende samenhang? Is er een juiste alinea-indeling en is de volgorde logisch en helder? Is het perspectief en de tijd logisch en consequent?
    ~ Originaliteit. 15 punten
    Is de tekst origineel en creatief genoeg?
    Aantal woorden. 10 punten
    Voor elke 5 woorden teveel gaat er één punt af.

    Beoordelingssysteem:
    Bij de eerste opdracht zal er geen limiet staan op het aantal deelnemers. Dit houdt dus in dat IEDEREEN kan meedoen en een kans maakt op een felbegeerde plek in de top 20.
    Vanaf de tweede opdracht gaat de wedstrijd door met de 20 overgebleven deelnemers en zal er een puntensysteem gebruikt worden.

    De Joker:
    Vanaf de tweede opdracht is er de mogelijkheid om één joker tijdens de gehele wedstrijd in te zetten. Mocht deze niet gebruikt worden, valt het laagste cijfer weg zodat je totaliteit van al je cijfers ten alle tijden gedeeld wordt door 5.

    Deadline en uitstel:
    Uitstel kan enkel gevraagd worden ten laatste 1 dag – exact 24 uur – voor de deadline. Er is een mogelijkheid op een maximum van 4 dagen uitstel.
    Wanneer je te laat bent met inleveren, zal er per dag één punt worden afgetrokken van je cijfer. Heb je twee keer niet ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.

    Deelnemers:
    Degene die hebben ingezonden. Staat je naam er niet bij, laat het me even weten.

    ~ Werewolves
    ~ Moams
    ~ Abyss
    ~ Pronx
    ~ Frodo
    ~ katl1
    ~ Sitara
    ~ AutumnSun
    ~ OntariosHero
    ~ Machelien
    ~ BigFatLiar
    ~ Wiarda
    ~ Show
    ~ Madonna
    ~ Lexus
    ~ BloodRose
    ~ Phantasticae
    ~ Jaimes
    ~ Yoda
    ~ Kreacher
    ~ Liberacorpus
    ~ Memoria
    ~ NewStyle
    ~ Bastard
    ~ Erebus
    ~ Flanaganish
    ~ SweetNiallx


    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Minimum aantal woorden: 350 woorden
    Maximum aantal woorden: 700 woorden
    Aantal dagen de tijd: 14 dagen
    Inleverdatum: 26 December 2012 – 23:59 Gesloten


    Deze opdracht draait om het verwoorden en beschrijven van een emotie. Je bent vrij om zelf te bepalen welke emotie je wilt gebruiken in je verhaal.

    Wat wordt er verwacht? Laat de emotie die jij gekozen hebt, duidelijk naar voren komen in je verhaal. Onthou dat het gaat om één emotie. Hoe je het verder aanpakt is aan jou. Je kan de emotie beschrijven, je kan je hoofdpersoon deze laten ervaren, enzo. Wees zo creatief mogelijk, maar houdt er rekening mee dat die ene emotie het belangrijkste is.

    De titel van je verhaal is de emotie die je gebruikt, let hier dus op!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 15:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Kreacher schreef:
    Zou ik misschien voor de zekerheid uitstel mogen?
    Aangezien het vandaag en morgen kerst is en er familie komt en zo, en ik eigenlijk wel heel erg graag mee zou willen doen =)
    Alvast bedankt! <3

    Opdracht kandidatuur: Words through emotion

    De bedoeling van deze opdracht is dat iedereen zich kandidatuur kan stellen voor de schrijfwedstrijd. Onthou dat er geen uitstel en geen joker mogelijk is!

    Ik denk niet dat dit mogelijk is, aangezien het er duidelijk staat.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Thnx voor het antwoorden Memoria (K)
    Er is geen mogelijkheid tot uitstel. Ik ben me goed bewust dat het nu feestdagen zijn en dat de meesten het nu bijzonder druk hebben, maar de wedstrijd loopt al bijna 14 dagen en kerst staat al het hele jaar vast, hier had je rekening mee kunnen houden in mijn opinion. Ik ben heel duidelijk geweest dat er geen uistel en geen joker is en ik ben mezelf nu ook in alle bochten aan het wringen om ervoor te zorgen dat ik de drukte overleef en alles tegen de 31ste na krijg gekeken en beoordeeld zodat we het nieuwe jaar kunnen ingaan met de top 20 en de nieuwe opdracht.
    Daarbij vind ik het zelf oneerlijk als ik maar een enkeling uitstel geef aangezien ik gewoonweg niet iedereen uitstel kan geven, dan kom ik echt met m'n eigen tijd en m'n dagen die ik voor de wedstrijd heb, in de knel aangezien ik nu al zo'n 5 verhalen op een dag moet nakijken en beoordelen wil ik er tijdig doorheen geraken, bij mij vallen er ook enkele dagen weg door de feestdagen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Is de tekst pakkend en geloofwaardig genoeg?


    O. Shit. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    O. Shit. :')


    Hahaha, ik dacht zelf ook even, O shit. Maar mijne is wel geloofwaardig... Denk ik >_<


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Hahaha, ik dacht zelf ook even, O shit. Maar mijne is wel geloofwaardig... Denk ik >_<

    Die van mij niet. Pratende planten is niet erg waarheidsgetrouw. :'D

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 13:40 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Merrow schreef:
    Thnx voor het antwoorden Memoria (K)
    Er is geen mogelijkheid tot uitstel. Ik ben me goed bewust dat het nu feestdagen zijn en dat de meesten het nu bijzonder druk hebben, maar de wedstrijd loopt al bijna 14 dagen en kerst staat al het hele jaar vast, hier had je rekening mee kunnen houden in mijn opinion. Ik ben heel duidelijk geweest dat er geen uistel en geen joker is en ik ben mezelf nu ook in alle bochten aan het wringen om ervoor te zorgen dat ik de drukte overleef en alles tegen de 31ste na krijg gekeken en beoordeeld zodat we het nieuwe jaar kunnen ingaan met de top 20 en de nieuwe opdracht.
    Daarbij vind ik het zelf oneerlijk als ik maar een enkeling uitstel geef aangezien ik gewoonweg niet iedereen uitstel kan geven, dan kom ik echt met m'n eigen tijd en m'n dagen die ik voor de wedstrijd heb, in de knel aangezien ik nu al zo'n 5 verhalen op een dag moet nakijken en beoordelen wil ik er tijdig doorheen geraken, bij mij vallen er ook enkele dagen weg door de feestdagen.


    Sorry, daar heb ik dan per ongeluk overheen gelezen... =S
    Maar dan zie ik wel wat ik kan doen, misschien dat ik ergens nog een gaatje kan vinden en anders is het jammer =)


    Don't make people into heroes, John. Heroes don't exist, and if they did, I wouldn't be one of them.

    Kreacher schreef:
    (...)

    Sorry, daar heb ik dan per ongeluk overheen gelezen... =S
    Maar dan zie ik wel wat ik kan doen, misschien dat ik ergens nog een gaatje kan vinden en anders is het jammer =)


    Je hebt tot morgen 23.59 h en als je 350 woorden neerschrijft is dat ook al voldoende natuurlijk (; Je moet maar even bezien. Ik ga in ieder geval meeduimen dat het je lukt, want ik zou het spjitig vinden mocht je het niet redden (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Als het bij deze kandidaten blijft zijn we met 18 en hoeft er niemand af te vallen :Y) maar ik denk niet dat het bij deze 18 blijft c:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    Als het bij deze kandidaten blijft zijn we met 18 en hoeft er niemand af te vallen :Y) maar ik denk niet dat het bij deze 18 blijft c:


    Haha ja, nou.. de kans blijft wel groot dat je doorgaat als er iets van 2 / 5 moeten afvallen..


    Aan niets denken is ook denken.

    Pff ik ga het nog moeilijk krijgen. ik heb pas een stukje van 200 woorden en door een ruzie met mijn ouders heb ik geen elektronica meer. ik gebruik de pc van mijn zus maar toch.
    Maar hopen dat het me gaat lukken

    xxxx


    "There is no such thing as fat girl. Every girl is beautiful on her own way" ~Niall Horan

    SweetNiallx schreef:
    Pff ik ga het nog moeilijk krijgen. ik heb pas een stukje van 200 woorden en door een ruzie met mijn ouders heb ik geen elektronica meer. ik gebruik de pc van mijn zus maar toch.
    Maar hopen dat het me gaat lukken

    xxxx


    SUCCES


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Vandaag is de laatste dag tot inleveren!
    Suc7 aan iedereen die nog moeten schrijven (K)

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 12:25 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Vandaag is de laatste dag tot inleveren!
    Suc7 aan iedereen die nog moeten schrijven (K)


    Normaal heb ik dat ik altijd pas de laatste dag schrijf :') ben ik voor een keer blij dat ik het nu drie dagen voor de deadline heb gedaan!


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    (...)

    Normaal heb ik dat ik altijd pas de laatste dag schrijf :') ben ik voor een keer blij dat ik het nu drie dagen voor de deadline heb gedaan!


    Good job ;3
    (is ook wel handig met kerstdagen, voor het geval dat je toch opeens geen tijd meer hebt om te schrijven..)


    Aan niets denken is ook denken.

    Nu begin ik toch wel benieuwd te worden ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien