• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Wanneer ik zei dat mijn en Jack's moeder wat verbergde, hoorde ik opeens weer haar vrolijke lach in mijn oren klinken, en toen ik me omdraaide om naar haar te kijken, zag ik dat ze haar handen voor haar gezicht sloeg. 'I'm glad that you can laugh with my misery.' Zei ik zo serieus mogelijk waarna ik mezelf weer liet kijken naar de hemel. Ik was helemaal weer gefocust op de sneeuw dat ik Zoë's volgende actie ook totaal niet doorhad en voor ik het goed en wel besefte, voelde ik hoe er koude sneeuw in mijn gezicht viel. Ik keek haar even geschokeerd aan en net toen ik wat terug wilde doen, hoorde ik haar zeggen dat ik in haar droom was. Ze draaide snel haar gezicht om alsof ze me niet meer wilde zien en even was ik een klein beetje verbaasd door wat ze net zei en deed. Daarna stond ze op en stak haar hand naar me uit, 'Kom op, ik wil stiekem jou snoep stelen, maar dat gaat niet als jij hier lui ligt, want dan is er niets aan.' Zei ze serieus waardoor ik moest lachen. Daarna nam ik haar hand vast en voor ze het besefte, trok ik haar naar me toe zodat ze voorover viel. 'Okay two things: one, this is payback and two, what did I do wrong this time in your dream?' Zei ik lachend, 'I hope that I didn't kill you again like in the supermarket.'

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 19:12 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Hij nam mijn hand aan maar voordat ik ook maar iets van kracht kon zetten om hem recht te trekken trok hij me naar beneden. Met een gil landde ik op hem.
    "Okay, two things; one, this is payback, and two, what did I do wrong this time in your dream ?" zei hij lachend, 'I hope that I didn't kill you again like in the supermarket ?". Ik keek hem serieus aan maar schudde mijn hoofd.
    "No, worse", begon ik, "Er was zoveel sneeuw dat ik met jou opgescheept zat in een bungalow omdat jij te lui was om de dag ervoor naar je eigen hut te gaan om te slapen, toen ik zei dat ik op mijn tanden moest bijten omdat ik met jou opgescheept zat werd jij ineens heel triest dus daarom gaf ik je een knuffel" legde ik mijn droom uit, "En heel misschien een kus op je wang, maar dat weet ik niet zeker meer". Ik keek hem met een pokerface aan zodat hij niet zag dat ik zeker wist dat ik een kus op zijn wang had gegeven. Straks lachte hij me uit, nee, dankje, dat was iets dat ik nu wel kon missen.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik hoorde en voelde hoe ze met een gil op me viel en daarna me heel serieus aankeek terwijl ze haar hoofd schudde. 'No worse,' Begon ze, 'Er was zoveel sneeuw dat ik met jou opgescheept zat in een bungalow omdat jij te lui was om de dag ervoor naar je eigen hut te gaan om te slapen, toen ik zei dat ik op mijn tanden moest bijten omdat ik met jou opgescheept zat werd jij ineens heel triest dus daarom gaf ik je een knuffel.' Ik grijnsde even met de gedachte en zag daarna hoe ze haar gezicht opeens heel serieus hield, 'En heel misschien een kus op je wang, maar dat weet ik niet zeker meer.' Eerlijk gezegd wist ik nu niet echt hoe ik moest reageren dus even staarde ik haar gewoon maar even aan. 'Euh,' Begon ik waarna ik voelde hoe ze met haar handen zich ondersteunde op mijn borstkas, 'Dus het pruillipje werkte wel!' Zei ik heel blij nadat ik had besloten om hele gebeuren luchtig te houden. Daarna zag ik hoe er een haar vanonder haar muts gleed en plaatste deze achter haar oren. 'And I don't think that dreaming about me is worse than having you killed by me.' Grijnsde ik.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Dus het pruillipje werkte wel !" zei hij blij nadat hij me even aangestaard had. Ik snapte het wel hoor, ikzelf zou ook niet weten wat ik erop zou zeggen moest iemand zeggen dat hij over me gedroomd had op die manier. Er gleed een pluk haar vanonder mijn muts vandaan waardoor hij die terug schoof achter mijn oren. Mijn wangen kregen een zachtrode gloed, maar als iemand dat zou zien, dan stak ik het op de wind hier.
    "And I don't think that dreaming about me is worse than having you killed by me" grijnsde hij. Ik trok mijn wenkbrauwen op en haalde mijn schouders op.
    "Kan waar zijn" zei ik waarna ik van hem af klauterde. Ik stak mijn hand terug uit maar trok die terug in.
    "Nee, ik vertrouw je niet meer op dat vlak" zei ik grijnzend waarna ik me omdraaide en naar de auto liep. Ik opende de koffer van Jack en haalde er zoveel mogelijk snoep uit waarna ik begon te lopen naar hut 3.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Toen ik doorhad dat ik eigenlijk een pluk haar achter haar oren weer had gestoken zonder het te weten, merkte ik op dat haar wangen een beetje roder werden. Nog voor ik er ook maar een plagende opmerking over kon maken, klauterde ze van me af en bevestigde dat ik gelijk had. Daarna stak ze haar hand terug uit, maar trok hem meteen terug in, 'Nee, ik vertrouw je niet meer op dat vlak.' Zei ze geamuseerd waarna ze zich daarna omdraaide en terug naar de auto liep, waar ze de koffer opende en er veel snoep uithaalde en begon te lopen naar haar bungalow. 'OH ZOË!' Riep ik terwijl mijn blik haar volgde, 'THAT'S MY CANDY.' Riep ik verontwaardigd maar kon de lachende ondertoon niet verbergen. Daarna sprong ik recht en liep op mijn gemakje naar de auto, waar ik de koffer weer dicht ritste en deze dan daarna vastnam en even naar Carli keek, 'Come, let's go inside. It's too damn cold.' Zei ik tegen haar waarna ze samen met mij naar bungalow drie liep. 'WE'RE BAAACK.' Riep ik toen ik de deur opende en daarna mijn schoenen uitschopte met behulp van mijn voeten, aangezien ik de koffer nog steeds in mijn handen had.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Toen ik binnen was en mijn schoenen uitgedaan had liep ik met al het snoep naar de woonkamer.
    "Daaaannnn, I have something for you !" riep ik vrolijk waarna ik al het snoep op zijn schoot dropte. Ik deed ook mijn jas uit, mijn muts en mijn handschoenen en plofte naast hem neer. Ik nam een zak van zijn schoot en opende die.
    "Oh, als Finn straks boos is, I didn't do anything".
    Ik stak een snoepje in mijn mond en maakte een genietend geluidje aangezien het een zuur snoepje was en ik hield van zure snoepjes.
    "WE'RE BAAACK" hoorde ik Finn roepen. Zo, die was er ook.
    "NOBODY CAAHAARESS !" riep ik terug waarna ik nog een snoepje in mijn mond stak en er vrolijk op knabbelde. Goddank dat Finn nog aan snoep had gedacht. Ik zou enkel gedacht hebben dat ik er dik van werd en die gang helemaal zijn voorbij gelopen.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Nadat Carli achter mij de bungalow in kwam, hoorde ik Zoë schreeuwen dat het niemand wat uitmaakte dat we terug waren en schopte ik daarna met mijn voet de deur toe en liep daarna onmiddelijk naar de keuken, waar ik de koffer op de tafel zette. Daarna liep ik naar de woonkamer en zag hoe Dan daar met al mijn snoep op zijn schoot zat en hoe Zoë daar heel geamuseerd zuurtjes zat te eten. Ik keek hen allebei even kort aan en bedacht opeens dat ik een betere manier had om Zoë te plagen, namelijk haar gewoon negeren terwijl ze een reactie van me verwachte. 'Daaaaan, give me some candy.' Grijnsde ik, waarna ik daarna een pak wafels uit zijn schoot nam en naar de andere sofa liep, waar Jack zat en me daarop liet vallen. Vervolgens ging ik liggen en legde mijn voeten op Jack's schoot waarna ik het pak opende en Jack en mezelf een wafel gaf. Daarna strekte ik me uit en keek toen naar het knapperende vuur zonder nog wat verder te zeggen en enkel te eten van mijn wafel.


    Rise and rise again until lambs become lions

    Dan Howell
    Ik had voor het vuur zitten vloggen en editten voor de eerste show, nogsteeds in het huisje van iemand anders, toen ik opeens Zoë binnen hoorde stormen. Ik zette maar net op tijd mijn laptop weg want ze gooide een zak met een kilo snoep in mijn schoot. Ik wilde hem net openmaken toen ze naast me kwam zitten en de zak al openmaakte. Ik griste een hand eruit en begon op de zure snoepjes te kauwen. Ze waren erg zuur, maar wel lekker. Ik hield wel van zuur snoep. Achter ons hoorde ik Finn gillen dat hij ook terug was. Ik draaide me om. "HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAY!" riep ik zijn kant op met een mond vol snoep. Ik keek naar Zoë en propte nog wat snoep in mijn mond, how charming. "Thanks for the candy, sweethart." Ik kauwde rustig door terwijl ik met een hand nog wat dingen op de juiste plek schoof op mijn laptopscherm. Ik slikte een bonk zuursnoep door en keek toen naar Zoë. "Wat doe je eigenlijk op YouTube? Ik weet wat Finn en Jack doen, maar jij?" Ik keek weer even naar mijn laptopscherm. Ik was slecht in dit soort situaties. Ik voelde me nu heel erg opgelaten dat ik haar kanaal niet kende enzo. Schuldig, ookal hoefde dat vast echt niet.


    Bowties were never Cooler


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik had verwacht dat Finn iets ging terugzeggen, maar dat deed hij niet. Oké, auw, dat deed pijn Finn. Ik keek opzij naar Dan en haalde mijn schouders op, "Meestal Beauty dingetjes, maar op mijn 2e kanaal doe ik gewoon Vlogs of Bloopers van de video's die ik gemaakt heb" legde ik uit waarna ik glimlachte naar Dan en zijn laptop afnam. Ik liet het gemaakte filmpje afspelen waardoor een vrolijke lach mijn lippen verliet.
    "As good as always" lachte ik waarna ik zijn laptop teruggaf. Oké, ik had misschien maar de eerste 30 seconden gezien, ik wist nu al dat dit ook een goed filmpje ging worden. Ik likte over mijn lippen en stond op om de koffer uit te legen. Tja, iemand moest het doen ? Ik haalde alles eruit en liep daarna naar mijn kamer waar ik mijn portefeuille bovenhaalde en het geld eruit haalde en aan Finn gaf.
    "En ik duld geen tegenspraak, neem het aan of ik steel al je snoep".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik hoorde hoe Dan, Zoë bedankte voor de snoep en keek ze beide even fronsend aan. Nee Finn, je reageert niet, je gunt Zoë niet haar vreugdedansje, dacht ik de hele tijd in mezelf. Daarna hoorde ik hoe Dan vroeg wat Zoë eigenlijk deed op YouTube, waarop Zoë antwoorde dat ze meestal beautydingetjes, vlogs of bloopers maakte. Daarna zag ik hoe ze een filmpje opzette en er daarna meee begon te lachen. Ik legde mijn benen beter op de schoot van Jack en keek hem daarna aan terwijl ik hem zag worstelen met het papiertje van zijn wafel. Daarna werd mijn aandacht onmiddellijk weer verplaatst naar Zoë, die naar de keuken liep en aan het geluid van het gerommel te horen alles in de kasten plaatste. Na een kwartiertje kwam ze terug met geld in haar handen en wilde het geld aan me overhandigen. 'En ik duld geen tegenspraak, neem het aan of ik steel al je snoep.' Hoorde ik haar serieus zeggen. 'Soms vraag ik me af of jij mij wel begrijpt. Ik zei toch dat je het niet moest terug betalen.' Zei ik, waarna ik daarna mompelend zei dat ze m'n snoep al had gestolen dus het niet veel meer uitmaakte. Daarna richte ik me tot Dan en taste in mijn broekzak tot ik eerst een papiertje voelde en daarna mijn camera. 'Dan, can I pleeaase borrow your laptop?' Vroeg ik terwijl ik hem aankeek met puppy-ogen en keek naar de laptop in zijn handen.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 10:52 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    (wow, wat is er allemaal gebeurd haha?)

    carli bybell

    We waren weer terug van het boodschappen halen, en er was blijkbaar ook een dan in ons huisje. Zoe en finn waren gelijk op de bank gezakt met de snoep. Ik hing mijn jas op de kapstok en liep even lachend naar ze toe. 'snoepen jullie niet te veel,anders lusten jullie straks helemaal geen avond eten meer' ik voel me hier eigenlijk wel een beetje het moedertje, en dat terwijl zoe ouder dan me is, thuis was ik normaal nooit zo, ik weet ook niet waardoor het kwam. 'ik wil anders wel het avondeten even maken, als jullie dat aan mij toe vertrouwen tenminste' zei ik grijnzend. 'wat willen jullie dat ik maak, want we hebben verschillende dingen meegenomen, ik kan een ovenschotel maken?' Vroeg ik aan ze. 'ik weet niet of iemand mij mee wilt helpen, want dan ga ik zo namelijk even alvast beginnen' ik kon best goed koken, al zeg ik het zelf, mijn moeder is braziliaans, dus dasr kreeg ik vaak veel recepten van, als ik door de weeks aan het werken was, maakte ik meestal wat makkelijks, maar in het weekend vond ik het leuk om uit te pakken.

    |Iemand voor Jack? Ik laat 'm transporteren naar buiten aangezien ik niet meer mee ben met de conversatie van Zoë, Finn en Carli. -.- |


    kindness is never a burden.

    Bastard schreef:
    |Iemand voor Jack? Ik laat 'm transporteren naar buiten aangezien ik niet meer mee ben met de conversatie van Zoë, Finn en Carli. -.- |


    [Wel, Zoë, Finn en Carli zijn net naar de supermarkt geweest omdat er geen eten was. En Finn heeft heel veel snoep meegenomen, waarna daarna Zoë ermee is gaan lopen om Finn te plagen en alles in de schoot van Dan heeft gegooid. Euh daarna heb ik Finn laten liggen op de sofa bij Jack en heeft hij een wafel gegeven aan Jack. En nu vraagt Carli of ze het avondeten moet koken, en of iemand dus wil helpen. Dat is eigenlijk de korte versie van wat er nu allemaal is gebeurd :'p]

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 10:47 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Bastard schreef:
    |Iemand voor Jack? Ik laat 'm transporteren naar buiten aangezien ik niet meer mee ben met de conversatie van Zoë, Finn en Carli. -.- |


    [Haley kan wel (:]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov