• De stelling van deze week luidt:
    Religie is een keuze.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Dat zou het wel moeten zijn, maar het gebeurt niet.
    Persoonlijk vind ik het onzin om te geloven in één god die op een dag dacht; Goh, laat mij de wereld eens scheppen!
    En dat mensen ook nog serieus geloven dat we nog maar een paar duizend jaar bestaan... Ook niet erg geloofwaardig. Maar hier kan ik wel eeuwig over door zeuren, maar dit blijft een gevoelige kwestie. Pfoeh. Als ik een paar honderd jaar eerder had geleefd, was ik waarschijnlijk nu op de brandstapel geëindigd. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Het is officieel een keus die je zelf maakt, maar in veel landen en families word die regel aan hun laars gelapt terwijl er bijvoorbeeld in de Bijbel en de Koreaan staat dat je iedereen moet accepteren, hoe of wie die genen ook is. Johannes en Petrus waren toch ook geen gelovige? En toch heeft Jezus ze tot mensen vissers gemaakt. Of bijvoorbeeld de tollenaar die is vergeven ook al heeft hij het fout gedaan. Jammer genoeg hebben heel veel mensen hun "eigen" regels over het geloof zodat je kan afgestoten worden door je familie als je een ander geloof aanneemt of met iemand trouwt of zelfs maar een vriend(in) bent met iemand die anders gelooft. Een vriendin van ons is zelf Joods, maar haar man is Katholiek en wij Christen. So what? Het is gewoon heel jammer dat zo al het geloof over één kant word gescheerd.


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    Het moet een keuze zijn, maar het is het niet altijd. In onze landen is het meestal wel een keuze, maar in andere landen... daar is het vaak evident dat je islamitisch bent of christen...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Zowel eens als oneens. Sommige mensen krijgen een religie opgedrongen, anderen kiezen er inderdaad zelf voor om te geloven.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Howell schreef:
    Het zou en keuze moeten zijn, maar in veel gevallen wordt het opgedrongen.


    In sommige gevallen wel, ja. Maar dit gebeurt eerder in tweede- en derde-wereldlanden, dan in Nederland.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2012 - 13:06 ]


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    Eens
    Je hebt altijd een keuze, alleen soms zijn het de gevolgens die in de weg staat om de keuze te maken

    [ bericht aangepast op 16 dec 2012 - 13:44 ]


    Can't control my second personality

    Cloudburst schreef:
    Zowel eens als oneens. De mens kan inderdaad kiezen waarin hij/zij gelooft, maar in bepaalde landen worden de religie meer verplicht dan dat het een keuze is. Daarbij wordt je keuze in zodanige mate beïnvloed door je ouders en omgeving, dat ik twijfel of het je echt nog wel een 'keuze' kan noemen...

    Howell schreef:
    Het zou een keuze moeten zijn, maar in veel gevallen wordt het opgedrongen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zoals de meesten hier zeggen: dat zou het moeten zijn, maar dat is het jammer genoeg niet.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Cloudburst schreef:
    Zowel eens als oneens. De mens kan inderdaad kiezen waarin hij/zij gelooft, maar in bepaalde landen worden de religie meer verplicht dan dat het een keuze is. Daarbij wordt je keuze in zodanige mate beïnvloed door je ouders en omgeving, dat ik twijfel of het je echt nog wel een 'keuze' kan noemen...


    Het zou een keus moeten zijn.


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    Voor sommigen wel ja. Ze worden verplicht door hun ouders ofzo. Maar je kan er later mee stoppen of juist dan gelovig worden.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    eens en oneens. bij ons, in nederland/belgië, kan iedereen in theorie kiezen wat hij gelooft, en wat niet. daar ben ik het ook mee eens. maar in landen als irak of egypte, en in sommige amerikaanse staten, is dat niet zo vanzelfsprekend.


    Fus Ro Dah!

    Cloudburst schreef:
    Zowel eens als oneens. De mens kan inderdaad kiezen waarin hij/zij gelooft, maar in bepaalde landen worden de religie meer verplicht dan dat het een keuze is. Daarbij wordt je keuze in zodanige mate beïnvloed door je ouders en omgeving, dat ik twijfel of het je echt nog wel een 'keuze' kan noemen...


    Tijd voor koffie.

    Het geloof is een keus. De religie soms wel soms niet. zoals meerderen al zeiden het kan worden opgedrongen dus doe je mee aan de gebruiken enz. maar het geloof ligt volledig bij jezelf.

    Elly4ever schreef:
    Eens
    Je hebt altijd een keuze, alleen soms zijn het de gevolgens die in de weg staat om de keuze te maken


    Precies!!