• De stelling van deze week luidt:
    Religie is een keuze.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Iedereen zegt wel dat het je opgedrongen word, en in zekere zin is dit wel het geval, maar zelfs dan heb je nog keuze. In je vrije tijd als niemand je ergens toe dwingt hoef je niet te bidden als je niet gelooft. Je kunt ook naar de kerk gaan en niet geloven.

    Hemera schreef:
    Ja, dit klopt.
    Waarom?
    Iemand kan je alsnog dwingen,
    Als jij niet met je 'hart' gelooft
    Is er alsnog geen sprake van dat je ook een aanhanger van de religie bent,want er is geen geloof.
    Ik hoop dat ik. Ik het een beetje goed uit heb gelegd


    Dit ^^

    Oneens, omdat je (vaak) met een religie wordt opgevoed. Dan "weet je als het ware niet beter" en denk je dat dit het enige goede is. Dat wat jij geloofd, correct is. Klopt en het enige is wat klopt en goed is.
    Maar ik ben het er ook voor een heel klein deel mee eens, aangezien religie een keuze zou móéten zijn, maar het niet is. En het gaat hier over het hier en nu en wat het nu werkelijk is, en niet wat het zou moeten zijn. Dus ik ben het er eigenlijk mee oneens, wil ik dus zeggen.


    For those I love, I will sacrifice

    een geloof is iets wat je vind waar je voor staat het is jammer dat in veel landen het geen keuze is dus beide

    Absoluut.
    Ik ga ook niemand discrimineren om zijn geloof, dat is iets wat je zelf kiest en waar niemand anders iets over te zeggen heeft. Wel vind ik dat je je geloof niet moet opdringen aan je omgeving, want, zoals ik al zei, is het iets dat je zelf kiest.

    Eens.
    Het is altijd een keuze. Ook ak is het verplicht. Diep in je hart geloof je wat je wil geloven


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila