• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    [Sorrrry, maar het internet ligt er uit bij ons al sinds gisterenmorgend. Misschien kan ik straks in de avond wel terug, maar dat is niet zeker.]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Is goed]


    Bowties were never Cooler

    [Het is gemaakt :'D!]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Is er iemand vrij voor Zoë ? ;p]


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Als er iets was dat ik had geleerd uit het laatste uur dat ik hier nu rondliep was het wel dat het ijskoud was om rond te lopen in zomerkleren. Ik had gedacht dat ik vandaag lekker een hele dag ging binnen zitten, maar mezelf kennende ging dat toch niet gebeuren. Ik keek om me heen en zag dat mijn bungalow veel verder stond dan die van Jack en Finn. ik haalde mijn schouders op en liep daar naar binnen. Vlug deed ik mijn jas uit en ging naar de living.
    "Oh my god, it's so freaking cold outside !" riep ik, op een ietwat dramatisch toontje. Ik liep de eerste de beste kamer binnen, stal het deken daar en legde het over mijn schouder.
    "So much better" glimlachte ik waarna ik doorliep naar de keuken. Ik zag dat ze aan het eten waren waardoor ik mijn lippen tuitte, "Smakelijk" zei ik dan onschuldig, alsof ik hier hoorde te zijn. Het was best raar als mensen zomaar je huisje in komen wandelen. Kijk naar Finn, die deed dat constant en mensen vonden hem ook echt raar. Op een goede manier natuurlijk !

    Finnegan Harries 'Finn'
    Net toen ik weer gaan zitten was met de chocolademelk aangezien niemand had geantwoord waardoor ik maar gewoon besliste dat iedereen chocomelk moest hebben, zag ik hoe Jack klaar was met het eten maken en vervolgens de borden voor onze neus vol schepte. Ik snoof diep in en rook onmiddellijk de geur van een oud traditioneel Engels ontbijt. ‘Yummy.’ Zei ik enthousiast terwijl ik in mijn handen klapte van blijdschap en vervolgens mijn vork nam om een stukje in mijn mond te proppen. ‘That’s hot.’ Riep ik waarna ik even met mijn hand voor mijn open mond waaide. Daarna hoorde ik opeens hoe de deur open ging en hoorde iemand rondstappen, ‘Oh my god, it’s so freaking cold outside!’ Hoorde ik opeens een bekende stem waardoor er een glimlach onmiddellijk op mijn gezicht kwam. Enkele seconden later zag ik hoe Zoë binnenkwam alsof het de normaalste zaak van de wereld was met een deken rond haar schouders, ‘Euhm, that’s my blanket.’ Zei ik met een volle mond terwijl ik zag hoe ze haar lippen tuitte en daarna smakelijk zei. ‘Have a seat.’ En ik wees daarna met mijn vork die vol geladen was met eten naar haar, ‘Do you want some? Jack made it, but it’s safe, right Haley?’ Grijnsde ik.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Euhm, that's my blanket". Ik keek Finn lachend aan. Had hij ooit gehoord van spreken als je mond leeg is ? Wel, ik dacht van niet.
    "Feel my pain Finn" zei ik grijnzend, doelend op het feit dat hij altijd mijn deken stal.
    "Have a seat". Ik keek even rond en besloot dan maar de stoel naast Finn te nemen aangezien er geen andere stoel meer vrij was. Nog voor ik kon zitten wees hij met zijn vork vol met eten naar mij waardoor ik even dacht dat het eten mijn kant op zou vliegen, maar gelukkig gebeurde dat niet.
    "No thanks" lachte ik, toen hij voorstelde dat ik ook wat at. Ik liet me neerzakken op de stoel en keek naar het eten dat op tafel stond. Het was zo'n typisch Engels ontbijt. Niet dat ik er ooit 1 gehad had, maar je zag het veel, overal zelfs. Ik zette mijn muts wat beter op mijn hoofd aangezien dat ding altijd weer uit zijn positie ging en likte daarna kort over mijn lippen.
    "Hé Finn, ik heb gezien dat jij vanavond als laatste je show-dingetje moet doen, zie dat je niet in slaap valt huh".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ze plofte zich op de stoel neer die zich naast me bevond, ‘No thanks.’ Lachte ze als teken dat ze geen eten hoefde. Ik haalde mijn schouders op waarna ik daarna de vork in mijn mond stak, kauwde en vervolgens doorslikte om daarna van mijn glas chocomelk te drinken. Daarna zwaaide ik met mijn vork richting Jack om wat te zeggen toen net Zoë ertussen kwam, ‘Hé Finn, ik heb gezien dat jij vanavond als laatste je show-dingetje moet doen, zie dat je niet in slaap valt huh.’ Zei ze plagend. Ik slikte mijn eten door waarna ik daarna nog wat op mijn vork schepte en vervolgens tussen mijn pistolet stak om er een hap uit te nemen. ‘Are you kidding me?’ Zei ik toen mijn mond leeg was en even keek ik haar verbaasd aan. ‘Oké dat wordt veel koffie drinken.’ Zuchtte ik terwijl ik weer een hap nam. ‘Hmm misschien kan ik wel wat spookverhalen vertellen om de donkere sfeer naar boven te halen. Of nee, ik kan iemand laten schrikken samen met de viewers!’ Zei ik hardop terwijl het eigenlijk in mijn hoofd moest blijven waardoor ik daarna mezelf een tikje gaf tegen mijn kop. Daar ging je laatste plan Finn.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik begon te lachen en nam zijn pistolet af om er een stukje van af te nemen en he gewoon terug te leggen, "Sorry, ik ben doodserieus" zei ik waarna ik het stukje opat. Oh my god. Wie had deze dingen gemaakt ?!
    "Drink Redbull, dat helpt ook". Ik sprak uit ervaring. Dat drankje hielp echt goed hoor. Niet dat je er vleugels van kreeg zoals ze je zeggen in de reclames ervan, maar het is nog lekker en het geeft je energie.
    "Wel, als je mij zoekt voor je plan dan moet ik je teleurstellen, je zal me niet vinden". Reden ? Ik ging me verstoppen zodat hij me niet kon doen verschieten. Hij wist maar al te goed dat ik verschoot van het minste dat er gebeurde. Ik stak het laatste stukje van het stuk pistolet in mijn mond en slikte het door.
    "Ik moet me nog zien bezig te houden tot 2 uur dan ben ik, en daarna moet ik me weer zien bezig te houden, geen idee hoe ik dat ga doen" zuchtte ik, "Waarschijnlijk gewoon verdwalen in de stad hier, dan doodvriezen en dan geëerd worden als 's werelds leukste persoon".

    (Wat heb ik gemist en hoe kan ik terug inspringen? (: )


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ze nam mijn pistolet af waardoor ik haar verdrietig aankeek terwijl ze er een stukje afnam om hem vervolgens weer aan mij te geven. Ik glimlachte terug zelfvoldaan terwijl ik weer een hap nam en zag hoe ze het opat, ‘Lekker, right?’ zei ik terwijl ik daarna een stuk van mijn pistolet scheurde en het aan Zoë gaf. ‘I don’t share my food with everyone.’ Zei ik serieus terwijl ik daarna hoorde hoe ze zei dat ik Redbull moest drinken. ‘Nah, lust ik niet.’ Daarna hoorde ze van mijn plan waardoor ik mezelf nu wel helemaal op mijn kop kon slaan, ‘Wel, als je mij zoekt voor je plan dan moet ik je teleurstellen, je zal me niet vinden.’ Zei ze triomfantelijk terwijl ik haar even verbaasd aankeek. Was ze nu serieus? Daarna veranderde ik mijn blik in nep-verdrietig, ‘You are going to leave me all alone?’ Zei ik om vervolgens breed te lachen, ‘Nee, je moet geen bang hebben. Zoiets zou ik jou nooit aandoen.’ Knipoogde ik terwijl ik daarna de andere helft van de pistolet verder opat terwijl Zoë vertelde dat ze zich nog moest zien bezig te houden tot 2 uur en dat ze dan haar show moest doen om vervolgens zich weer bezig te houden. ‘Well, I’m free.’ Glimlachte ik, ‘Het is niet dat ik iets kan doen aangezien ik blijkbaar toch laatste sta. En dat is zeker pas om twee uur ’s nachts niet?’ Ik zuchtte met de gedachte dat ik voor de camera moest zitten van twee uur tot vier uur ’s nachts maar tegelijkertijd vond ik het ook leuk. Het was leuk om de afsluiter te zijn en om gewoon ’s nachts met viewers te kunnen praten. Vervolgens werden mijn gedachten verstoord door Zoë die zei dat ze waarschijnlijk gewoon zou doodvriezen als ze naar de stad zou gaan en dan zo geëerd zou worden. Ik kuchte overdreven luid, ‘I bet that will happen, Zoë.’


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Je hebt eigenlijk niet echt wat gemist. Jack is gewoon met het eten klaar en nu zijn we allemaal aan het eten terwijl Zoë zich heeft bijgevoegd bij ons :'p En toen was het gewoon een gesprek over het feit dat Finn van twee uur snachts tot 4 uur moet showdingdoen. :'p Dus je kan eigenlijk elk moment inspringen. Oh ja en Finn was dan aan het brabbelen over het feit dat hij misschien spookverhalen dan kon vertellen of iemand van de andere YouTubers kon laten schrikken :'D]

    [ bericht aangepast op 3 jan 2013 - 23:14 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    (Okay. Dank je!)


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Haley Nelson

    Ik keek op van mijn half afgeknabbelde pistolet, uit mijn trance gehaald door verschillende stemmen.
    Een paar keer knipperde verbaasd met mijn ogen en keek wazig naar alle gezichten in de keuken.
    "Wow," klonk het langzaam uit mijn mond, "Zoë zit je hier al lang?"
    Ik had haar niet zien binnen komen, laat staan dat ik haar iets had horen zeggen.
    Ik moest misschien eens minder wegdromen en meer op blijven letten, maar ik kon het niet helpen. Het kwam vooral door het feit dat ik pas heel laat in slaap was gedommeld en dat dan ook nog eens op de bank. De bank zag er comfortabeler uit dan dat hij eigenlijk was, maar toch was ik Jack erg dankbaar dat hij me niet zo maar op tafel of op de grond had laten liggen, maar me helemaal tot op de bank had gesleept. Ik vond het ergens wel lief dat hij dat gedaan had en er bij was gebleven, in plaats van in zijn eigen bed te kruipen. En hoe hij nu eten voor me gekookt had.
    Een raar gevoel kwam in me op, het knaagde aan me. Ik voelde me een profiteur. Ik had helemaal niets terug voor hem gedaan. Maar wat kon ik terug doen?
    Ik was al helemaal terug in mijn gedachten verzonken, diep gravend in de uiterste kronkels van mijn hersenen wat ik voor hem terug kon doen.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Ofcourse it will happen !" riep ik verontwaardigd waarna ik koppig mijn oren over elkaar sloeg. Ik nam het stukje pistolet dat ik daarnet aan de kant had gelegd terug op en at het op. Nee, serieus, dit was echt lekker, like, seriously. Ik sloot even mijn ogen en keek toen bedenkelijk naar Finn.
    "Wel, is goed, dan sleur ik jou overal mee" zei ik simpel waarna ik het laatste stukje opat. Ik begon te grijnzen, "Ik wist wel dat je me dat niet kon aandoen, ik ben daar veel te schattig voor". Ik keek hem extra lief aan, maar volgens mij had dat geen effect aangezien ik mijn bril op had.
    "Volgens mij kijk ik vanavond naar Drag me to Hell, het schijnt dat het een enge film is". Het feit dat ik gestopt ben met het kijken van de trailer vertelde me dat het ook wel degelijk een enge film was, maar ik wou mijn angst overwinnen van enge films, dus ik moest er gewoon zoveel mogelijk blijven kijken. Het is niet dat ik niet hou van enge films, juist wel, ik werd gewoon veel te snel bang. Bang als in, ik had 3 maanden nodig om de film te verwerken.
    "Maar hé, als je wilt kan ik altijd binnen springen om je wakker te houden vannacht". Al betwijfel ik dat ik nog buiten zou durven komen. Misschien moest ik toch maar gewoon naar The House Bunny kijken. Dat was de enige film die in mijn ogen grappig bleef.