• Het is het jaar 1942. De tweede wereldoorlog is volop aan de gang. Tien kinderen zijn op de trein gezet om veiligheid te zoeken in Engeland. Ze zoeken onderdak bij een mopperige professor met een onvriendelijke butler. Om zich te vermaken spelen ze verstoppertje in het huis. Daar vinden ze een grote kast. De kast blijkt een doorgang naar een geheel nieuwe wereld waar je grootste dromen uit kunnen komen. Maar ook in droomwerelden kan het goed fout gaan. Er is een oorlog gaande tussen het goede en het kwade. De valse heks, die de troon heeft overgenomen, wil niet opgeven. Zullen deze kinderen daar verandering in brengen?


    Deelnemers van deze RPG:
    × Kunnen nette posts maken van 7 regels of meer.
    × Kunnen respectvol met elkaar omgaan
    × Schrijven out of character binnen haakjes
    × Spammen niet onnodig
    × Maken geen perfecte personages (Mary Sue's zijn ten strengste verboden)
    × Houden het realistisch op gebied van relaties tussen personages
    × Houden de eventuele 16+ netjes
    × Zetten boven de post de naam van het personage
    × Denken goed na voordat ze een rol maken voor deze RPG.


    Wat ik wil weten over jouw personage:
    Naam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Heks of Aslan:
    Extra:


    Beschikbare rollen:

    Kinderen (Max 10. Het liefst 5 jongens en 5 meisjes)
    Lily Cecilya Marianna Jones (Onbekend) - Kwijt
    Tiffany McGregor (Heks) - Machelien
    Olivia 'Liv' Meghan Fallon (Aslan) - Pebble
    Dawn Snow (Heks) - Vegangirl
    Ophelia Castellan (Aslan) - Rowboats
    Bryson Noah Snow (Aslan) - Basterd
    Gereserveerd - MadEyeMoody
    Ailén Beau Fellas (Heks) - Tempus
    Ayden Samuel McCury (Aslan) - HurtedHeart
    David Morgan (Aslan) - Ewijn

    De Witte Heks - Eluveitie
    Zoon van de heks Alwyn (Heks) - Rowboats

    Aslan - MadEyeMoody

    Andere dieren uit het bos (Max 10)
    Galon (Aslan) - Vegangirl
    Camryn - Tempus

    Mythische wezens (Max 10)
    Thorin (Heks) - Bastard
    Eirena Cassiopeia (Aslan) - Kwijt
    Brennen (Aslan) - Ewijn
    Eevee/Drare (Aslan) - HurtedHeart

    Le link naar het speeltopic: Klik hier.
    Le link naar het praattopic: Klik hier.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2013 - 21:35 ]


    26 - 02 - '16

    Tempus schreef:
    Camryn Delia.

    Nadat de zoon van de witte heks, ook wel Alwyn genoemd, me weg had gestuurd, heb ik een paar stappen naar achteren gedaan. Ik zou dit voor geen goud willen missen. Dit zou hoe dan ook kostbare informatie zijn voor dieren uit het bos en als iets kostbaar is, loop ik er niet zomaar van weg.
    Mijn staart zwiept langzaam over de met sneeuw bedekte aarde, waardoor er een driehoek zich in de sneeuw vormt. Ik ben gaan zitten en laat mijn ogen van de een naar de ander glijden. Ik lik even vermakelijk met het puntje van mijn tong over mijn snuit heen. De manier waarop de witte heks de kinderen probeert te lokken is gewoon lachwekkend. En het erge is, dat er ook nog eens kinderen op de koekjes af gaan.
    "Blijf van Eirena af, jij vuile!" Ik kijk opzij en zie dat we nog meer gezelschap krijgen. Het verbaasde me eerlijk gezegd niet. Het nieuws verspreid zich vast snel. Iets wat mij niet echt goed uitkomt, maar er zijn altijd nog wel dieren die hier het fijne van willen weten en daar ben ik voor. Niet dat ik het ze zomaar vertel. Ik wil er natuurlijk wel wat voor terug.
    Ik volg met mijn gele ogen de dochter van Eva en Adam die ik net nog op de grond heb laten vallen. De heks heeft iemand in haar val gelokt. Zo te zien is het meisje niet heel erg, laten we zeggen, slim.

    [Heeft iemand hier weleens pijn in zijn rug gehad die zo erg was dat je niet eens normaal een knot in kan maken en kan zitten ?]


    Nee, al komt menstruatiepijn dicht in de buurt van die beschrijving. Bij mij toch. :/


    help

    { Agree met menstruatiepijn in Tempus' omschrijving. Echt vrij klote is dat :S }

    Dawn Snow

    De vos bleef nog kijken. Ik dacht echt dat ze weg was gegaan.
    ‘Kunnen we dit niet sneller afhandelen? Deze hele situatie is gewoon belachelijk en jullie werken me op mijn zenuwen' zei Alwyn zuchtend.
    Ik haalde mijn schouders op.
    'Sure. Why not' zei ik.
    Ik keek nog even goed rond. De Koningin - ik vertikte haar heks te noemen in mijn gedachten - had een mooie, witte jurk aan. Jup, nu wist ik het zeker: Ze hield van sneeuw. Maar kon je echt zoveel van sneeuw houden dat het hier al voor wat een eeuwigheid leek lag? Zou er magie aan de pas komen? Magisch was het zeker, geen twijfel mogelijk. Ik snapte eerlijk gezegd niet hoezo de vrouwelijke centaur de Koningin wilde aanvallen. Ik bedoel, je had de Koningin, meer niet. Nou ja, onder elke monarchie was wel een Verzet, geen twijfel mogelijk. Maar waarom tegen de Koningin? En waarom noemden ze ons zonen en dochters van Adam en Eva? Ik vond het raar, en ik was zoals altijd nieuwsgierig naar de uitleg. Het voelde alsof de kast waar ik en een paar anderen een paar minuten doorheen waren gelopen een poort naar de hemel was geweest, maar als er een Verzet was... Zou ik aan dat Verzet is even mijn zwaardkunsten laten zien.


    I will keep watch.

    Brennen

    Uiteindelijk besloot ik het toch maar te wagen en ik liet me zien, terwijl ik boos 'Blijf van Eirena af! Jij vuile!' naar de jongeman riep.
    'Ach, zijn we nu al verliefd? Wat lief zeg,' zei de jongeman spottend.
    'Nee, ik wil alleen weten wat er aan de hand is en zij weet dingen,' antwoordde ik nijdig. Hoe waagde hij zoiets te zeggen! Natuurlijk bedacht ik me op dat moment niet, dat hij me gewoon probeerde uit te lokken.
    Maar ondertussen kwamen er een draak geland en een meisje aangelopen. Ik had gehoord dat hun namen Eevee en Drare waren. Ze waren onpartijdig, maar er werdt gefluisterd dat ze partij voor Aslan zouden kiezen als het vechten werd. En daar was ik wel blij mee, gezien ik liever niet tegenover hen kwam te staan als vijand.
    'Koningin, als je het spel wilt spelen moet het wel eerlijk en volgens de regels,' zei Eevee. Ik zag verbazing op de gezichten van de kinderen, waarschijnlijk omdat zij niet snapten wat er werd bedoelt met 'het spel', maar ik had haar wel door. Het spel wie de kinderen aan zijn/haar kon krijgen. En desnoods, zoveel mogelijk.
    De jongeman en een van de meisjes reageerden erop. De jongeman weer spottend en het meisje verbaast. Zoals de andere kinderen waarschijnlijk nu ook waren, maar zij was de enigste die dapper genoeg was om om uitleg te vragen. Of brutaal genoeg.
    'Kunnen we dit niet sneller afhandelen? Deze hele situatie is gewoon belachelijk en jullie werken me op mijn zenuwen,' zei de jongeman daarna. Ik bedacht me dat zijn zwaard nog steeds tegen Eirena haar keel lag en ik begon dit allemaal eigenlijk ook een beetje zat te worden. Ik trok mijn zwaarden en draafde recht op de jongeman af, om hem weg van Eirena te duwen, hopelijk zonder dat zij gewond raakte, om haar uit haar benarde situatie te redden.


    Stenenlikker

    [Er zijn nog 2 oningevulde rollen van de kinderen zie ik. Is het maybe niet een idee om die 2 mensen even te waarschuwen?]


    Stenenlikker

    Ewijn schreef:
    [Er zijn nog 2 oningevulde rollen van de kinderen zie ik. Is het maybe niet een idee om die 2 mensen even te waarschuwen?]


    [Of ze zijn al wel ingevuld en ik heb ze er nog niet bij gezet.. Maar ja, ik zal een keer goed de tijd nemen om het speeltopic up to date te maken (; ]


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    [Of ze zijn al wel ingevuld en ik heb ze er nog niet bij gezet.. Maar ja, ik zal een keer goed de tijd nemen om het speeltopic up to date te maken (; ]


    [Mnee, die van de laatste twee jongens waren geloof ik nog niet gedaan...]


    Stenenlikker

    Ewijn schreef:
    (...)

    [Mnee, die van de laatste twee jongens waren geloof ik nog niet gedaan...]


    Ik zal ze dan nog wel even inlichten c:


    26 - 02 - '16

    [ Le epic edit: Ik heb alles up-to-date gemaakt en er zijn in totaal drie rollen vrijgekomen, mede omdat ik besloten heb me te focussen op 1 rol, namelijk die van de witte heks ]


    26 - 02 - '16

    [Hmm, dat wordt sowieso nog wat mensen zoeken voor de kinderen. Of het worden gewoon 8 kinderen :)
    Maar ik weet nog iemand die misschien mee zou willen doen. Zal haar wel even een gb sturen]


    Stenenlikker

    Eevee And Drare
    Ik kijk geïrriteerd naar Alwyn zoon van de koningin. Een jongen die ik niet uit kon staan. 'Ja eerlijk.' Zeg ik luid en duidelijk. 'Dat betekent geen verslavende koekjes.' Zeg ik met een kleine grijns. Vuur maar Drare Denk ik naar hem. Hij gromt even en spuugd simpelweg naar de koekjes. Een kleine vuurbal land op de plaat en laat de koekjes in de hens vliegen waardoor de kabouter zoals ik het noemde huisdier het van schrik laat vallen. Ik grinnik even. Ik kijk het meisje wat "het spel" niet snapte en er naar vroeg. 'Leuk dat je het vraagt dochter van Eva. Deze koningin en oud heerser Aslan zitten op het randje van oorlog. Er word vertelt dat de dochters van Eva en de zonen van Adam daar een eind aan kunnen maken.' Vertel ik haar vriendelijk. 'Het ligt er alleen aan welke kant deze kiezen, maar Laat je niet zomaar verleiden en zorg dat je beide kanten kan zien voordat je kiest.' Beantwoord ik haarvvraag verder. Ik kijk Alwyn aan. 'En jij.' Zeg ik. 'Jij laat Eirena los.' Zeg ik terwijl ik op Drare doel die nog steeds grom. 'Tenzei je geroosterd wilt worden natuurlijk Alwyn. Er gebeurt hier niets tot de dag des oordeels.' Zeg ik licht geïrriteerd.


    I'm finally back, Finally after a Year break

    HurtedHeart schreef:
    Eevee And Drare
    Ik kijk geïrriteerd naar Alwyn zoon van de koningin. Een jongen die ik niet uit kon staan. 'Ja eerlijk.' Zeg ik luid en duidelijk. 'Dat betekent geen verslavende koekjes.' Zeg ik met een kleine grijns. Vuur maar Drare Denk ik naar hem. Hij gromt even en spuugd simpelweg naar de koekjes. Een kleine vuurbal land op de plaat en laat de koekjes in de hens vliegen waardoor de kabouter zoals ik het noemde huisdier het van schrik laat vallen. Ik grinnik even. Ik kijk het meisje wat "het spel" niet snapte en er naar vroeg. 'Leuk dat je het vraagt dochter van Eva. Deze koningin en oud heerser Aslan zitten op het randje van oorlog. Er word vertelt dat de dochters van Eva en de zonen van Adam daar een eind aan kunnen maken.' Vertel ik haar vriendelijk. 'Het ligt er alleen aan welke kant deze kiezen, maar Laat je niet zomaar verleiden en zorg dat je beide kanten kan zien voordat je kiest.' Beantwoord ik haarvvraag verder. Ik kijk Alwyn aan. 'En jij.' Zeg ik. 'Jij laat Eirena los.' Zeg ik terwijl ik op Drare doel die nog steeds grom. 'Tenzei je geroosterd wilt worden natuurlijk Alwyn. Er gebeurt hier niets tot de dag des oordeels.' Zeg ik licht geïrriteerd.


    [Ehm, Wyn is net omvergeknald door Brennen xD Dus kan hij haar moeilijk loslaten.]

    [ bericht aangepast op 4 feb 2013 - 18:18 ]


    Stenenlikker

    Ewijn schreef:
    (...)

    [Ehm, Wyn is net omvergeknald door Brennen xD Dus kan hij haar moeilijk loslaten.]


    NO HE WASN'T YET.

    Brennen is alleen maar op hem afgestormd. :Y)

    Maar okay, is het goed als ik Brennen Wyn laat verwonden? Dat is stoer. ^^ Dan heeft hij er nog een littekentje bij.

    En Wyn had Eirena trouwens niet eens vast. Hoe verwacht je dat dat zou gebeuren met een centaur? o.O

    [ bericht aangepast op 4 feb 2013 - 18:35 ]


    help

    Tolkien schreef:
    (...)

    NO HE WASN'T YET.

    Brennen is alleen maar op hem afgestormd. :Y)

    Maar okay, is het goed als ik Brennen Wyn laat verwonden? Dat is stoer. ^^ Dan heeft hij er nog een littekentje bij.

    En Wyn had Eirena trouwens niet eens vast. Hoe verwacht je dat dat zou gebeuren met een centaur? o.O


    [Owja, nog niet, maar het was wel de bedoeling dat het zou gebeuren. Of Wyn moet hele snelle reflexen hebben xD
    Ohh, is goed hoor. Maar laat alsjeblieft ook wat voor mij over van dat stukje :Y) (eigenlijk best wel coole smiley)


    Ugh... waarom is school zo vervelend??? Ik moest in nog niet eens 2 weken een boek lezen en ben er nu voor woensdag een recensie over aan het schrijven....]


    Stenenlikker

    Njeh. :/

    Ik doe Latijn. Twee leesteksten. Ben al van zes uur bezig. :/


    help

    {Ik wil graag een kind bespelen!}

    Eirena
    Brennen, mijn mede-centaur komt op ons afgestormd, en ook het Drakenmeisje Eevee komen aangerend. Ik vind het fijn dat ik blijkbaar zoveel vrienden heb en dan vervult me met een warm gevoel. Maar toch wil ik niet mijn uitstraling zwak laten lijken, en ik kijk Wyn vervreemd aan. Een blik die niet vijandig kijkt, maar absoluut niet vriendelijk. Ik gebruik de afleiding van de aankomst van Eevee en Drare, en trek mijn zwaard en zet het tegen die van Jadis' zoon. Ik kijk kort even dankbaar naar Eevee en Drare, en hoop dat ze begrijpen dat ik ze zeer dankbaar ben. Misschien was ik anders wel gestorven, of nog erger: Betoverd om bij Jadis te horen. Het verschrikkelijkst ter wereld lijkt mij opgesloten zitten in geest of tussen tralies. Een grote angst.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2013 - 20:22 ]


    Tijd voor koffie.