• Worden jullie ook zo geïrriteerd door spelfouten?
    Mijn grootste irritaties zijn om als/dan fouten en mij/ik fouten(hij is groter als mij, dat zeg je toch niet?)
    Ben ik de enige die daar niet tegen kan?
    O en moeilijke woorden die mensen bij het dictee der Nederlandse taal(ik moest een voorbeeld hebben ok?) fout schrijven, dat vind ik ok hoor(:


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Assassin schreef:
    (...)


    Ja, dat heb je hier echt best veel.
    Ik kan er niet tegen als mensen om de kleinste dingetjes gaan zeuren. Foutjes zijn er altijd wel, pas als het grote fouten worden kan ik er echt niet tegen.

    Dat hoor je hier in Brabant ook veel, maar ik vind het irritant want het is gewoon fout :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dat gedoe met als dan en ik/mij heb ik nooit goed gesnapt :')
    Ik irriteer me best wel aan d/dt fouten, zo moeilijk is dat niet, vind ik zelf dan.
    En zoals Tortura zegt: Als mensen geen gebruik maken van interpunctie, of het verkeerd gebruiken.

    Bij verhalen/RPG leest het vervelend als zowat elke zin met 'ik' begint, maar dat is niet echt een fout.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Wasp schreef:
    (...)
    Dat hoor je hier in Brabant ook veel, maar ik vind het irritant want het is gewoon fout :')


    Je kan je energie beter aan andere dingen verspillen. Ik irriteerde me ook aan dat soort dingen, net als wou, wouden (soms zelf wauwen) en enigste. Toch kan je niet de halve bevolking ineens anders leren praten/typen want dat doen ze niet. De meesten krijgen niet eens goed Nederlands op school en hebben niet de voordelen die anderen wel hebben door hun hele leven levenloze op internet door te brengen waar je dat meer meekrijgt.


    Your make-up is terrible

    Wasp schreef:
    (...)
    Dat hoor je hier in Brabant ook veel, maar ik vind het irritant want het is gewoon fout :')


    Weet je wat irritant is? Als je met een gesprek bezig bent, en iemand verbetert je omdat je zei 'dan mij.' DAT irriteert me.


    To infinity and beyond •

    Westcoast schreef:
    (...)

    Weet je wat irritant is? Als je met een gesprek bezig bent, en iemand verbetert je omdat je zei 'dan mij.' DAT irriteert me.


    Dat snap ik, ik verbeter alleen mensen die ik echt goed ken, die het dus niet (zo) erg vinden.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Assassin schreef:
    (...)

    Je kan je energie beter aan andere dingen verspillen. Ik irriteerde me ook aan dat soort dingen, net als wou, wouden (soms zelf wauwen) en enigste. Toch kan je niet de halve bevolking ineens anders leren praten/typen want dat doen ze niet. De meesten krijgen niet eens goed Nederlands op school en hebben niet de voordelen die anderen wel hebben door hun hele leven levenloze op internet door te brengen waar je dat meer meekrijgt.

    Het is ook niet zo dat ik iedereen constant loop te verbeteren, maar het valt me wel op en dan is er toch een vlaag van irritatie.

    Westcoast schreef:
    (...)

    Weet je wat irritant is? Als je met een gesprek bezig bent, en iemand verbetert je omdat je zei 'dan mij.' DAT irriteert me.

    Ik doe dat wel af en toe, boeiend.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik erger me aan het foute gebruik van interpunctie én verhalen zonder alinea's.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 17:04 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Assassin schreef:
    (...)

    Je kan je energie beter aan andere dingen verspillen. Ik irriteerde me ook aan dat soort dingen, net als wou, wouden (soms zelf wauwen) en enigste. Toch kan je niet de halve bevolking ineens anders leren praten/typen want dat doen ze niet. De meesten krijgen niet eens goed Nederlands op school en hebben niet de voordelen die anderen wel hebben door hun hele leven levenloze op internet door te brengen waar je dat meer meekrijgt.


    Bedoel je dat je vindt dat je op internet goede spelling mee krijgt?
    Ik denk dat goede spelling vooral ligt aan je ouders en je taalgevoel.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Wasp schreef:
    (...)
    Ik doe dat wel af en toe, boeiend.


    Ja, en ik zeg dus 'dan mij' boeiend? Snap niet waarom je hier een topic over opent :')


    To infinity and beyond •

    Westcoast schreef:
    (...)

    Ja, en ik zeg dus 'dan mij' boeiend? Snap niet waarom je hier een topic over opent :')

    Jij reageerde op mij, dan mag ik toch wel zeker antwoorden? En misschien moet je ook aan je lezen werken :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Westcoast schreef:
    (...)

    Ja, en ik zeg dus 'dan mij' boeiend? Snap niet waarom je hier een topic over opent :')

    Ik heb het topic geopent(:


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Ahja iedereen maakt fouten en in sommige gevallen is het nog niet zo simpel om te weten of het dan ik of dan mij is. De Nederlandse taal is zo levendig en hoe meer je er over weet, hoe vaker je twijfelt.
    Jouw en jou fouten vind ik persoonlijk veel vervelender.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Damare schreef:
    (...)

    Bedoel je dat je vindt dat je op internet goede spelling mee krijgt?
    Ik denk dat goede spelling vooral ligt aan je ouders en je taalgevoel.


    Ja, dat krijg je inderdaad van het internet. Natuurlijk ligt het ook aan andere dingen, maar de verschillen tussen mensen die veel en weinig tijd doorbrengen op internet is echt enorm, veel groter dan je zou verwachten. Nu moet je natuurlijk niet mensen erbij tellen die de hele dag spelletjes spelen, al leer je daar wel weer goed Engels van.


    Your make-up is terrible

    Amortentiae schreef:
    Ahja iedereen maakt fouten en in sommige gevallen is het nog niet zo simpel om te weten of het dan ik of dan mij is. De Nederlandse taal is zo levendig en hoe meer je er over weet, hoe vaker je twijfelt.
    Jouw en jou fouten vind ik persoonlijk veel vervelender.

    Die zijn ook vervelend ja. Ik denk dan: je weet het verschil tussen een bezittelijk vnw en een persoonlijk vnw toch wel? (niet perse de termen maar meer het gebruik ofzo)
    vergeten een hoofdletter aan het begin van een zin te zetten vind ik ook vervelend.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Damare schreef:
    (...)
    Ik heb het topic geopent(:


    Over spelling gesproken, het is 'geopend' niet 'geopent'.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered