• Worden jullie ook zo geïrriteerd door spelfouten?
    Mijn grootste irritaties zijn om als/dan fouten en mij/ik fouten(hij is groter als mij, dat zeg je toch niet?)
    Ben ik de enige die daar niet tegen kan?
    O en moeilijke woorden die mensen bij het dictee der Nederlandse taal(ik moest een voorbeeld hebben ok?) fout schrijven, dat vind ik ok hoor(:


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Op een site als deze frustreer ik me daar niet aan, maar als er op een vacature waar ze een afgestudeerde WO-er vragen een d/t-fout staat krijg ik toch echt een lichte eyetwitch.


    No growth of the heart is ever a waste

    Het enige waar ik niet goed tegen kan is als mensen de en het verkeerd gebruiken maar dat komt omdat ik het negen van de tien keer het zelf wel goed heb. Maar voor de rest ben ik zo slecht in Nederlands dat ik sommige fouten nog geen eens zie.


    Physics is awesome

    O, ik erger me er echt aan. Ook het spreken van iemand. Ik woon dan wel in Brabant, maar ik weet toch echt wel het verschil tussen langs en naast en tussen dan en als.
    En jullie zitten hier ook allemaal te reageren over fouten, maar best veel van jullie schrijven: "Ik irriteer me aan..." Maar het moet toch echt zijn: "Ik erger me aan..." Het ligt aan het lijdend voorwerp en aan het wederkerend voornaamwoord.
    Ik verbeter ook vaak opstellen van iemand omdat ik al die regeltjes weet en zo en ik vind echt dat als je al honderd keer die d/dt regel hebt gehad, je ook echt wel moet snappen hoe dat werkt, ook al weet ik dat het voor sommigen wel moeilijk is.
    Of dat mensen schrijven: 'Ik weet niet of dat vaak gebeurd'
    Dat vind ik ook wel raar, want ik maak het gewoon langer (gebeurde) en als het in de zin past, is het dus een persoonsvorm met moet worden geschreven met een t
    Maar je kan mij dus altijd om hulp vragen want ik weet de antwoorden (:
    (Oef, betweterig antwoord. Als het problemen oplevert, mag je het zeggen)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Moffat schreef:
    (...)

    In Belgie is het ook niet correct, daarom dat ik zeg dat het dialect is :')


    Sorry, dat haalde ik er niet helemaal uit :'D Haha.

    Het enige waar ik me echt aan irriteer is het hoofdlettergebruik en 'ik wordt'. Dat laatste omdat het gewoon groep 4 stof is.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik erger me aan schijffouten in stories en van die Marokkaantjes die stoer willen praten en dan constant "die meisje" zeggen.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    SecretDoor schreef:
    (...)[/u]
    Je klaagt over andermans spelling en je weet niet eens wanneer je die regel moet toepassen .__.?

    Jep,dat komt er wel op neer ja.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Amortentiae schreef:
    (...)Er is niks mis met 'Thank you, internet'. Ik snap niet waarom je dat perse moet verbeteren. Trouwens ik vind het best dom dat je zit te klagen over mensen hun spelling en hoofdletter gebruik als je deze zelf niet toepast en je niet eens het FOKSCHAAP goed kan gebruiken. Moest je nu een topic openen om een regel uit te leggen, zou ik het nog begrijpen, maar je geïrriteerd voelen door een ander en eigenlijk geen haar beter zijn in nogal, tjah, laag.


    Sorry, ik wilde je niet verbeteren(wat is er inderdaad mis met Thank you internet?)dat was gewoon als reactie, dat ik blij was met internet en was niet bedoeld om je te verbeteren.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 18:14 ]


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Als mensen praten vind ik het niet vervelend, maar wanneer ik iets lees kan ik me er wel aan ergeren. Zelf maak ik ook weleens d/t foutjes, maar sommigen gaan echt te ver. Hetzelfde geldt voor het gebruik van interpunctie. Mensen die gewoon in de vierde klas van het middelbaar onderwijs zitten en geen dyslexie hebben of wat dan ook, schrijven hele verhalen zonder een hoofdletter of punt te gebruiken. Dat vind ik echt irritant.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 18:40 ]


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mijn fouten komen vooral door mijn iPod, hij verbetert al mijn goede woorden tot onzin


    Can't control my second personality

    Ik haat het als mensen mij verbeteren. (cat)


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    xDesire schreef:
    Nee.. sommige mensen kunnen daar gewoon niks aan doen, maar kunnen alsnog wel goed verhalen schrijven. Niet iedereen is perfect ;]


    Hm, dat is waar. Niet iedereen is perfect en verhalen kunnen alsnog goed zijn, maar ik vind persoonlijk wel dat een verhaal minder goed is, als er minder spellingsfouten of grammaticale fouten in staan.



    Zelf kan ik me er wel aan ergeren, maar dat ligt eraan waar het is. Ik ben best gefocust op mijn eigen spelling en dergelijke, waardoor ik het bij gewoon lezen tegenwoordig ook heb. Als ik in een verhaal veel spellingsfouten etc. zie, dan gaat het verhaal voor mij de slechte kant op :')


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jup, ik erger me daar ook aan. Maar ik verbeter dan ook altijd iedereen.


    Bad decisions make good stories.

    Ik erger me daar altijd zo erg aan, ik verbeter ook bijna iedereen.
    Ook de jou/jouw fout is heel vervelend.
    En natuurlijk de d of t. -,-


    She knew the rules so she knew how to break them.

    Eyes schreef:
    Het enige waar ik niet goed tegen kan is als mensen de en het verkeerd gebruiken maar dat komt omdat ik het negen van de tien keer het zelf wel goed heb. Maar voor de rest ben ik zo slecht in Nederlands dat ik sommige fouten nog geen eens zie.


    •*• Lululu •*•

    Drogo schreef:
    Ik erger me aan schijffouten in stories en van die Marokkaantjes die stoer willen praten en dan constant "die meisje" zeggen.


    +
    MaIik schreef:
    Ik haat het als mensen mij verbeteren. (cat)


    26 - 02 - '16