• Worden jullie ook zo geïrriteerd door spelfouten?
    Mijn grootste irritaties zijn om als/dan fouten en mij/ik fouten(hij is groter als mij, dat zeg je toch niet?)
    Ben ik de enige die daar niet tegen kan?
    O en moeilijke woorden die mensen bij het dictee der Nederlandse taal(ik moest een voorbeeld hebben ok?) fout schrijven, dat vind ik ok hoor(:


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, dat krijg je inderdaad van het internet. Natuurlijk ligt het ook aan andere dingen, maar de verschillen tussen mensen die veel en weinig tijd doorbrengen op internet is echt enorm, veel groter dan je zou verwachten. Nu moet je natuurlijk niet mensen erbij tellen die de hele dag spelletjes spelen, al leer je daar wel weer goed Engels van.

    Ik ben het niet helemaal met je eens maar ik denk wel dat het heel erg ligt aan op welke sites je zit. Op heel veel sites wordt namelijk gewoon sms taal, of hoe je dat ook wilt noemen, gebruikt.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Damare schreef:
    (...)
    Die zijn ook vervelend ja. Ik denk dan: je weet het verschil tussen een bezittelijk vnw en een persoonlijk vnw toch wel? (niet perse de termen maar meer het gebruik ofzo)
    vergeten een hoofdletter aan het begin van een zin te zetten vind ik ook vervelend.

    Het is wel een klein verschil waar je snel fouten inmaakt. Ik weet bijvoorbeeld pas sinds een half jaar het verschil tussen jou en jouw. -Thank you internet-

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 17:13 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik ben het wel niet met je eens dat je de taal enkel goed kan leren via je ouders. Ik kijk namelijk heel veel op VRT-net als ik niet zeker ben over een gebruik van een woord. Ik leer meer bij van het net, dan van mijn ouders, want wij spreken thuis West-Vlaams en heel veel woorden of zinnen kloppen dan niet meer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Damare schreef:
    (...)
    Ik ben het niet helemaal met je eens maar ik denk wel dat het heel erg ligt aan op welke sites je zit. Op heel veel sites wordt namelijk gewoon sms taal, of hoe je dat ook wilt noemen, gebruikt.

    Ik zou echt binnen 2 minuten weer weg zijn van die sites. Geef mij maar iets zoiets Quizlet en daarbij, Google Chrome onderstreept elk woord dat niet klopt en dan moet ik het wel aanpassen. Zo leer ik ook hoe ik shit moet schrijven :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Aurorea schreef:
    (...)

    Over spelling gesproken, het is 'geopend' niet 'geopent'.

    Dankje. Ik kan me inderdaad wel aan spelling ergeren maar ik doe lang niet altijd alles zelf goed, is dat erg? Ik weet de 't kofschip regel wel maar ik weet nooit wanneer ik die toe moet passen.


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Damare schreef:
    (...)
    Ik heb het topic geopent(:


    Maakt een topic over spellingfouten, schrijft geopend met een t. Lol faal.


    i put the fun in funeral

    Oromis schreef:
    (...)
    Ik zou echt binnen 2 minuten weer weg zijn van die sites. Geef mij maar iets zoiets Quizlet en daarbij, Google Chrome onderstreept elk woord dat niet klopt en dan moet ik het wel aanpassen. Zo leer ik ook hoe ik shit moet schrijven :Y)

    Dat is inderdaad wel heel handig aan internet(en word).


    Het is wel een klein verschil waar je snel fouten inmaakt. Ik weet bijvoorbeeld pas sinds een half jaar het verschil tussen jou en jouw. -Thank you internet-


    THANKS TO THE INTERNET


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Bij ons dialect zeg je geen 'dan' maar 'als' en 95% van de jongeren hier spreekt alleen maar dialect buiten de lessen om. En ik moet zeggen dat ik door dat dialect ook telkens zo'n fouten maak.


    Take risks and conquer your fears.

    Backfire schreef:
    (...)

    Maakt een topic over spellingfouten, schrijft geopend met een t. Lol faal.

    (A)


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Damare schreef:
    (...)
    Dankje. Ik kan me inderdaad wel aan spelling ergeren maar ik doe lang niet altijd alles zelf goed, is dat erg? Ik weet de 't kofschip regel wel maar ik weet nooit wanneer ik die toe moet passen.

    Je klaagt over andermans spelling en je weet niet eens wanneer je die regel moet toepassen .__.?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Damare schreef:
    (...)
    Die zijn ook vervelend ja. Ik denk dan: je weet het verschil tussen een bezittelijk vnw en een persoonlijk vnw toch wel? (niet perse de termen maar meer het gebruik ofzo)
    vergeten een hoofdletter aan het begin van een zin te zetten vind ik ook vervelend.


    Wauw, zelf start je 9 van de 10 keer een zin zonder hoofdletter. Echt, word zelf eerst perfect voor je begint te zeuren.


    Your make-up is terrible

    Damare schreef:
    (...)

    THANKS TO THE INTERNET
    Er is niks mis met 'Thank you, internet'. Ik snap niet waarom je dat perse moet verbeteren. Trouwens ik vind het best dom dat je zit te klagen over mensen hun spelling en hoofdletter gebruik als je deze zelf niet toepast en je niet eens het FOKSCHAAP goed kan gebruiken. Moest je nu een topic openen om een regel uit te leggen, zou ik het nog begrijpen, maar je geïrriteerd voelen door een ander en eigenlijk geen haar beter zijn in nogal, tjah, laag.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Tortura schreef:
    Ja, en als mensen geen interpunctie gebruiken.
    Of in elk geval niet op de goede manier. :].


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Moffat schreef:
    'Hij is groter als mij' is dialect...
    Ik erger me enkel aan echt erge/grote spelfouten

    In Nederland is dat gewoon grammaticaal incorrect, volgens mij. Het is in ieder geval niet ABN, wat je overal hoort te leren.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    (...)
    In Nederland is dat gewoon grammaticaal incorrect, volgens mij. Het is in ieder geval niet ABN, wat je overal hoort te leren.


    In Belgie is het ook niet correct, daarom dat ik zeg dat het dialect is :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.