• The 99th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 real life arena
    No forest, beach, sea or desert these time
    But an old, classic city
    which even in Panem still known as
    Roma


    And may the odds be ever in your favor




    Okay. Dit jaar is de arena dus niet iets technisch van het Capitool. Geen nagebouwd landschap. Maar Rome, de bekende hoofdstad van Italië. Rome was vroeger al zeer bekend, maar zelfs in Panem kennen ze het nog. De enige plek die niet is vernield in de oorlogen. Eigenlijk is Panem niet het enige wat nog van de wereld over is.

    Jongens
    Meisjes


    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Noah Shaw||Bonacieux||Dead
    -Rosa Amore Diamond|Lucerna||Dead

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Jayy Kilian von Monroe||Mufinn||Dead
    -Diana Taylor Temple||Sicam||Dead

    District 3 [Technologie] :
    -Gregor Rose||Jandewasbeer||Dead
    -Girl District 3||Dead

    District 4 [Visserij] :
    -Dennis Cobus Adams||SunnySpring||Dead
    -Lauren Fiona Johnsen||Celebration||Dead

    District 5 [Medisch onderzoek] :
    -Drew Jackson||Talpa||Dead
    -Indianna Laurens||Libera||Dead

    District 6 [DNA-manipulaties en -mutaties] :
    -Peather Didier Butcher||Seaver||Dead
    -Girl District 6||Dead

    District 7 [Hout] :
    -Micheal Dumont||Nyan||Dead
    -Teaghan Anderson||Seaver||VICTOR

    District 8 [Textiel] :
    -Boy District 8||Dead
    -Leyla Moore||Nyan||Dead

    District 9 [Industrie] :
    -Boy District 9||Dead
    -Ariana Louisa Green||Talpa||Dead

    District 10 [Vee] :
    -Boy District 10||Dead
    -Girl District 10||Dead

    District 11 [Landbouw] :
    -Mason Jacob Springfield ||Bonacieux||Dead
    -Fea Diona Hendrixs||SunnySpring||Dead

    District 12 [Steenkool] :
    -Boy District 12||Dead
    -Demitria Catherine Valentine||Bibble|| Dead

    Er zijn niet echt regels, maar misschien zou je je aan een paar dingetjes willen houden:
    - Er komt een praattopic van de Roma Games, dus plaats daar alles wat je niet weet of niets met de Roma Games te maken heeft.
    - De posts zijn minstens 5 zinnen lang [liefst niet al te lang durende gesprekken, áls het een gesprek is, mogen het 4 zinnen zijn]
    - Boven de post zet je je naam, district en de plek waar je je op dat moment bevindt.

    [Bijvoorbeeld: Indianna Laurens || District 5 || Colosseum, Hoorn]


    Btw wij trekken (ong) iedere week een loodje waarop staat wie er doodt gaat. Zo hebben wij even veel kans om dood te gaan als de rest. Het verhaal begint op het moment dat de tributen de arena in gaan. (dus het laatste moment met de stylist en dan de arena in)

    Dit is de kaart van de Arena In het midden is het Colloseum, met daarin de Hoorn des Overvloeds. Rechts van het Colossem is het Parco del Colle Oppio. Daar zijn veel bomen, goede verstopplaats en jaagplaatsen. Boven en links van het Colloseum is een spookstad, waar vroeger dus mensen woonden. Onder het Colloseum is een groot plein. De rest van wat je op de kaart ziet hoort niet bij de Arena.

    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Praattopic
    Praattopic 2
    Praattopic 3

    Het vervolg op The Roma Games: The Tower Games

    Thanks!
    xx Libera en Celebration

    [ bericht aangepast op 10 mei 2013 - 18:38 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Indianna Laurens || District 5 || Ergens bij Colosseum
    'Ik wil dat jullie weten dat ik nu al trots ben op wat we zo meteen gaan doen, en ik heb er ook alle vertrouwen in. Maar als een van ons het niet... Jeweetwel... haalt,' ik zucht even. Daar had ik ookal over nagedacht. Maar ik ben stil en luister. 'Ik wil dat jullie weten dat ik er alles aan doe om die arrogante beroeps niet te laten winnen.' Ik kijk op en voor het eerst ben ik echt blij dat Ariana in mijn buurt is. Ik glimlach en geef haar een knuffel. Woorden kan ik niet bedenken. Ariana heeft alles al gezegd. 'Succes iedereen dan,' glimlach ik, want ik voel dat dit mijn moment is om wat te zeggen. 'Ik vertrouw jullie. Ariana, noem me maar Indy.' Grijnzend kijk ik haar aan. 'Ik zal er alles aan doen om iemand van ons te laten winnen. Volgens mij is dit het moment om..' ik aarzel. Ooit zal ik iemand hier moeten vermoorden, al wil ik dat echt niet. Maar ik maak mijn zin niet af. Dat is te pijnlijk.
    'Volg mij.' Ik ga Ariana en Leyla voor naar de zij-ingang. Eenmaal in het Colosseum komen we uit in een of andere gang. Ik volg gewoon het licht en uiteindelijk kom ik uit bij de opening van het gebouw. De tafel staat er nog, en ik zie de rugzakken met '9' en '11' erop nog liggen. Dat is mijn doel. Ik test de omgeving. Het verbaast me dat heel District 4 nog in leven is, maar ik laat het maar even. Het meisje van 1 zie ik - ik aarzel. Zie ik dat wel goed? Huilde ze nou? In ieder geval, het zijn de enigen die ik daar nog zie.
    'Coast clear. Zo'n beetje dan. Dus.. Leyla.. ga jij ze afleiden? Wees alsjeblieft voorzichtig. Heb je een mes of iets anders bij je?'


    :)

    Leyla Moore || District 8|| Bos
    'Ik wil dat jullie weten dat ik nu al trots ben op wat we zo meteen gaan doen, en ik heb er ook alle vertrouwen in. Maar als een van ons het niet... Jeweetwel... haalt,' Zei Ariana en ik bijt zachtjes op mijn lip.De kans dat ik doodging was nu 1 op 7.
    'Ik wil dat jullie weten dat ik er alles aan doe om die arrogante beroeps niet te laten winnen.'zei ze en ik glimlachte licht,woorden waren er niet ,maar wel erg veel hoop.
    Ik bedoel een kind van 13 heeft het vast nog nooit zo ver gehaald.
    'Succes iedereen dan,' zei Indy en ik knikte.
    'Ik vertrouw jullie. Ariana, noem me maar Indy.' zei Indy dan grijnzend ,wat me een klein binnenpretje haf,maar dat was algauw weer weg. 'Ik zal er alles aan doen om iemand van ons te laten winnen. Volgens mij is dit het moment om..' verder vervolgde ze haar zin niet ,maar ik weet wel wat ze bedoeld. "Veel succes iedereen."zeg ik dan ook zacht.
    'Volg mij.'zei I,dy toen en ik knikte ,waarna ik haar volgde. Ik zag niet wie er nog allemaal zat ,maar ik weet dat je niet makkelijk een beroeps klein krijgt.
    'Coast clear. Zo'n beetje dan. Dus.. Leyla.. ga jij ze afleiden? Wees alsjeblieft voorzichtig. Heb je een mes of iets anders bij je?' Vroeg Indy dan."Ik zal voorzichtig zijn dat beloof ik je en ik heb wel iets beters dan een mes."zeg ik dan.
    Ik ging ze lekker laten zweten in het vuur,met de lucifers die ik gekregen heb moet dat geen probleem zijn.Ik neem mijn rugzak en neem daar 2 lucifers uit.
    "Waar zien we elkaar dan terug?"vroeg ik hun ,want ik ging het vuurtje veel verder stoken ,zodat ze niet meteen doorhebben dat we hun misleiden.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Dennis Cobus Adams || District 4 || Hoorn
    'Droogshampoo,' schreeuw ik met een heel hoog gay-stemmetje. Om het effect nog wat te vergroten spring ik op en neer en daarbij mijn armen wild zwaaiend. Die bedompte sfeer moest hier weg, Noah was dood, klaar. Ik pak het flesje uit Laurens handen en spuit gelijk wat op mijn handen. Met een geluidje van genot wrijf ik het in mijn vettige haren. Gelijk ruik je het verschil. 'Heerlijk. Hebben we nog iets te vreten?' Ik neem weer plaats naast de twee meiden en struin wat door de stapel voedsel. Ik vind ergens een pak crackers. Goed genoeg. Ik maak het open en begin te eten. Pff, wat was het saai eigenlijk. Toch was ik alert op elk geluidje en/of beweging.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ariana Louisa Green II D9 II rand Colloseum
    Toen Indianna -nu dus Indy- zei dat ik haar zo mocht noemen begon me toch iets te dagen. Ik hoorde Demitra ooit wel eens vaag Indy noemen en net toen ik Indy en Leyla tegenkwam hoorde ik de bijnaam ook ergens vaag, maar ik heb er nog nooit zo op gelet. Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat ze ging vertrouwen, vooral vanwege mijn slechte eerste indruk.
    'Coast clear. Zo'n beetje dan. Dus.. Leyla.. ga jij ze afleiden? Wees alsjeblieft voorzichtig. Heb je een mes of iets anders bij je?' Zegt Indy als we vlakbij de hoorn zijn. Ik zag vlug dat er drie beroeps waren, en ik had geen idee of er een beroeps tribuut in de hoorn of ergens anders is, maar ik gok niet want het zou dom zijn om in je eentje op pad te gaan en zoiets doe je al helemaal niet tijdens zoiets speciaals als een feestmaal. Dat valt dus af. Maar als er hoogstwaarschijnlijk drie beroeps zijn... is er nog iemand anders in leven! Tenzij er een beroeps is weg gegaan bij het bloedbad, is het vrijwel zeker dat het een 'gewone' tribuut is. Hij of zij zal vast wel heel alleen zijn. Ik begin heel erg nieuwsgierig te worden. Wie is het?
    Leyla had gezegd dat ze wel iets beters dan een mes had en liet lucifers zien. Mijn mondhoeken krulden op. Wat je allemaal wel niet kunt doen met een lucifer. Een bos in brand steken, een schuilplaats in brand steken,een tribuut in brand steken. Okee je kunt er alleen dingen mee in brand steken, maar het is wel een soort gevoel van bescherming.
    "Waar zien we elkaar dan terug?'' hoorde ik Leyla zeggen. ''Ik denk richting de kant van deze zij-ingang het bos in, een stukje verderop?'' en ik wijs in de richting. Maar wat als een van de beroeps ons achterna komt? Of wat als we elkaar toch niet kunnen vinden?


    imperfection is beauty

    Lauren Fiona Johnsen || District 4 || Colosseum, Hoorn
    De sfeer is een beetje verpest doordat Rosa zo verdrietig is om Noah, maar Dennis weet me natuurlijk altijd op te vrolijken. 'Droogshampoo!' gilt hij met een hoog gay-stemmetje, waardoor ik meteen in een lachbui schiet. Ook al vind ik het nog zo sneu voor Rosa, ik heb nu echt zin om even melig te doen. En dat Dennis zo spastisch met zijn armen staat te zwaaien, zorgt ervoor dat ik nog harder begin te lachen.
    Hij grist de shampoo uit mijn handen en begint het in zijn haar te smeren. Gelukkig vindt hij het niet erg dat we droogshampoo hebben gekregen en niet een wapen ofzo. 'Heerlijk. Hebben we nog iets te vreten?' vraagt hij, terwijl hij meteen een pak crackers pakt. 'Je ziet er geweldig uit.' zeg ik met een overdreven stemmetje en gris de crackers uit zijn handen. Ik heb eigenlijk ook wel zin in iets te eten. Waarschijnlijk is het feestmaal nu wel ongeveer voorbij en komen er toch geen andere tributen meer.
    Dan bedenk ik me opeens dat ik door mijn lachbui al helemaal niet meer aan mijn been heb gedacht. Ik bekijk de wond even en volgens mij geneest die goed, door de zalf. Snel smeer ik er nog een laag zalf op, gewoon voor de zekerheid. Misschien moet ik zo meteen wel weer vechten tegen andere tributen. En het voelt natuurlijk wel fijner met zalf dan zonder.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Rosa || 1 || hoorn
    Omdat Dennis nogal spastisch doet en Lauren in de slappe lach raakt begin ik ook te lachen. ze hebben nu allebei wel een cracker gehad denk ik nog en pak het pak crackers van Lauren af. even kijk ik om me heen omdat ik het gevoel heb dat we begluurd worden maar ik zie niemand dus ik begin om een cracker te kauwen. eindelijk denk ik even niet aan Noah maar ik lach dus ik ben er zeker van dat ik er wel overheen kom. daarna kijk ik even of er ergens reepjes vlees of zoiets liggen, ik ben dan misschien verwend maar iedereen weet dat crackers lekkerder zijn met iets erop. omdat ik niets kan vinden, pak ik de borstel uit mijn tas en borstel mijn haren totdat er geen klit meer in zit. dat duurt erg lang want ik heb het al een week niet geborsteld.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Dennis Cobus Adams || District 4 || Hoorn
    Gelukkig, de meiden weten nog wat lachen is. Grijnzend spring ik op. Nu ik eenmaal in een lollige bui ben, ga ik niet saai op de grond zitten. Ik loop uit de schaduwen van de Hoorn, naar de open plek waar ook de tafel met de laatste 3 rugzakken staan. Het maakt me even helemaal niet uit of er nog ergens andere tributen naar de tafel aan het loeren zijn en ons in de gaten houden. Met een soepele beweging spring ik op de tafel, zo tussen de rugzakken, waardoor er eentje van de tafel afvalt. Het is die van negen. Boeie. Ik begin raar te springen, dansen, gewoon gek te doen. Tapdansen, handstand, vis op het droge, het komt allemaal voorbij. 'Yeah!' Waarschijnlijk zouden er nu geen andere tributen meer komen, maar ik kan ze natuurlijk altijd uitdagen. Ik pak een tas van de tafel, die van twaalf. 'Heey 12! Wil je nog je tas? Er zitten vast leuke dingen in.' Ik schreeuw niet echt specifiek één kant op, maar gewoon door dit hele gebouw heen, want er was vast wel iemand in de buurt. Ik doe nu alsof de tas een meisje is en "dans" met het ding rond. 'Oehh yeah!'


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Rosa || 1 || hoorn
    opeens staat Dennis op, ik kijk in uit de hoorn, dennis staat op de tafel te springen en te dansen. "kom eens kijken, Lauren" roep ik naar Lauren terwijl ik nonchalant tegen de hoorn aan leun en sta te kijken naar Dennis, het is toch echt leuk om te zien hoe iemand zo raar is. eigenlijk is het niet makkelijk om nonchalant te blijven kijken als er iemand zo op een tafel staat te dansen. ik kijk even in het ritme van zijn dans en begin dan te zingen. dat doe ik erg vaak maar het maakt me nu niets meer uit, volgens mij zing ik best wel goed maar ook al zing ik vals dan maakt me dat niets uit. terwijl ik aan het zingen ben kijk ik even in de hoorn er is weinig reactie maar dat is toch best heel logisch. (omdat xVitae niet online is;))


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Lauren || 4 || Hoorn
    Lachend ren ik achter Rosa de hoorn uit en kijk naar Dennis, die net bezig is met een imitatie van een vis op het droge. Rosa begint te zingen en al snel begin ik keihard en vals mee te doen. Ik heb echt zin om een keer gek te doen. Om niet aan de spelen te denken. Niet bang te zijn voor tributen, die nu waarschijnlijk toch niet gaan komen.
    Snel sprint ik ook de tafel op. Mijn drietand leg ik onder de tafel neer, voor de zekerheid. Terwijl ik nog steeds keihard door zing, begin ik ook te dansen. Het ziet er waarschijnlijk niet uit, maar dat boeit ff niet. Ik schiet meteen weer in de lach als Dennis met de rugzak van district 12 begint te dansen. Voorzichtig gooi ik de rugzakken van de tafel af. Die openen we straks wel en nu hebben we meer ruimte om gek te doen.
    Ook Dennis duw ik voorzichtig een stukje aan de kant. Hij heeft net laten zien wat hij kan, nu ben ik aan de beurt. Ik stop met zingen en laat Rosa in haar eentje doorgaan. Dan begin ik te bewegen. Dennis ging net in handstand maar dat kan ik ook. In één vloeiende beweging sta ik op mijn handen en maak er een overslag van. Ik heb een tijdje geturnd naast het trainen, dus dit was een makkie. Op de klanken van Rosa dans ik wild door en ga compleet uit mijn dak. Dan spring ik met een salto de tafel af. Zelfverzekerd kijk ik Dennis aan. 'Beat that!' gil ik lachend.
    Eigenlijk zou ik het wel leuk vinden als er nu andere tributen naar ons stonden te kijken. Dan zouden ze zien dat we niet bang voor ze zijn en gewoon lol maken tijdens de spelen. Dat we niet de hele tijd aan vechten denken, maar ook gewoon uit ons dak gaan. Al heeft waarschijnlijk het Capitool dit goed kunnen zien. Het is altijd leuk om naar bijzondere dingen te kijken tijdens de spelen en dit was volgens mij bijzonder genoeg.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    (mensen, is dit een bonte avond of gewoon een hele, maar dan ook echt heeeeeele vreemde tactiek?)


    imperfection is beauty

    [dit is gwn lol hebben xD zie je wel dat de beroeps ook leuk&aardig zijn :P]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Rosa || 1 || hoorn
    Terwijl Dennis en Lauren nu allebei op de tafel staan te dansen blijf ik door zingen ik pak mijn bostel en spring op de tafel. ik gebruik de tafel als podium en de bostel als microfoon. ik ben al in tijden niet zo vrolijk geweest maar dit is gewoon echt leuk om te doen, jammer dat er maar één iemand kan winnen, niet aan denken denk ik nog. we zijn nu even melig bezig en gaan daar voorlopig niet mee ophouden, wij, de beroeps, kunnen ook lol hebben en dat mag iedereen weten. eindelijk kunnen we een keer iets anders doen dan mensen vermoorden en de hoorn verdedigen, we kunnen doen wat we ons hele leven nog nooit echt hebben kunnen doen omdat we elk moment in de arena konden moesten gaan, nu zijn we in de arena en hoeven daar niet meer bang voor te zijn. daar ga ik nu even niet meer over nadenken ik ga nu lol hebben en nergens aan denken.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Leyla Moore || District 8|| Bos
    ''Ik denk richting de kant van deze zij-ingang het bos in, een stukje verderop?'' Zei Adriana en ik knikte. "Ik zie jullie daar."zeg ik dan en loop het bos in ,ver weg.
    Daarna ,als ik ver genoeg ben begin ik takken af te kraken en op een stapeltje te zetten.
    Zoveel mogelijk groene dingen ,maar toen ik me prikte aan een plant ,begon mijn vinger gevig te bloeden. Ik herkende de plant ook niet direct en was bang dat ik vergiftigt zou zijn of niet.
    Trillend van angst neem ik mijn nzak en haal de lucifers uit en gebruik er 1 van.
    Ik steek het bosje in brand en ren dan weg. Het begon goed te roken en ik hoopte dat het zou werken.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Teaghan Anderson || district 7 || dichtbij de hoorn
    Vanuit de boom keek ik naar de beroeps. Ik probeerde te bedenken hoe ik dit het beste aan kon gaan pakken, maar wist het niet goed. Wat ik gedaan had met die jongen was een impuls. Ik kon niemand pijn doen bij volle verstand.Nu niet en nooit niet, tenzij ik weer een aanval zou krijgen, maar hoe groot was die kans? Nee. Ik moest iets anders verzinnen. Iets wat zou werken. Iets waardoor ik nog langer dan een uur zou leven. Ik had tijdens het denken mijn ogen even gesloten en toen ik ze weer opende zag ik het raarste wat ik ooit gezien had. Ze stonden te dansen en zingen en weet ik het allemaal. Meende ze dit? Meende ze dit serieus? Waarom zou je nu gaan zingen? Er was geen reden om te zingen. Er was geen reden om vrolijk te zijn. Ik slikte even moeilijk en schudde mijn hoofd. Dit was echt niks voor hun, ze zagen dit waarschijnlijk als één grote grap. En ik? Ik walgde ervan. Je hoorde nu niet te dansen en zingen, je hoorde geen lol te hebben in deze arena. Ik wist het nu echt niet meer. Ik had die rugzak nodig, hoe dan ook.


    We've lived in the shadows for far too long.

    [Afterwinter --> WindySky]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa