• The 99th anual Hunger Games
    24 tributes, 1 real life arena
    No forest, beach, sea or desert these time
    But an old, classic city
    which even in Panem still known as
    Roma


    And may the odds be ever in your favor




    Okay. Dit jaar is de arena dus niet iets technisch van het Capitool. Geen nagebouwd landschap. Maar Rome, de bekende hoofdstad van Italië. Rome was vroeger al zeer bekend, maar zelfs in Panem kennen ze het nog. De enige plek die niet is vernield in de oorlogen. Eigenlijk is Panem niet het enige wat nog van de wereld over is.

    Jongens
    Meisjes


    District 1 [Luxeproducten Capitool] :
    -Noah Shaw||Bonacieux||Dead
    -Rosa Amore Diamond|Lucerna||Dead

    District 2 [Wapens en Vredesbewakers] :
    -Jayy Kilian von Monroe||Mufinn||Dead
    -Diana Taylor Temple||Sicam||Dead

    District 3 [Technologie] :
    -Gregor Rose||Jandewasbeer||Dead
    -Girl District 3||Dead

    District 4 [Visserij] :
    -Dennis Cobus Adams||SunnySpring||Dead
    -Lauren Fiona Johnsen||Celebration||Dead

    District 5 [Medisch onderzoek] :
    -Drew Jackson||Talpa||Dead
    -Indianna Laurens||Libera||Dead

    District 6 [DNA-manipulaties en -mutaties] :
    -Peather Didier Butcher||Seaver||Dead
    -Girl District 6||Dead

    District 7 [Hout] :
    -Micheal Dumont||Nyan||Dead
    -Teaghan Anderson||Seaver||VICTOR

    District 8 [Textiel] :
    -Boy District 8||Dead
    -Leyla Moore||Nyan||Dead

    District 9 [Industrie] :
    -Boy District 9||Dead
    -Ariana Louisa Green||Talpa||Dead

    District 10 [Vee] :
    -Boy District 10||Dead
    -Girl District 10||Dead

    District 11 [Landbouw] :
    -Mason Jacob Springfield ||Bonacieux||Dead
    -Fea Diona Hendrixs||SunnySpring||Dead

    District 12 [Steenkool] :
    -Boy District 12||Dead
    -Demitria Catherine Valentine||Bibble|| Dead

    Er zijn niet echt regels, maar misschien zou je je aan een paar dingetjes willen houden:
    - Er komt een praattopic van de Roma Games, dus plaats daar alles wat je niet weet of niets met de Roma Games te maken heeft.
    - De posts zijn minstens 5 zinnen lang [liefst niet al te lang durende gesprekken, áls het een gesprek is, mogen het 4 zinnen zijn]
    - Boven de post zet je je naam, district en de plek waar je je op dat moment bevindt.

    [Bijvoorbeeld: Indianna Laurens || District 5 || Colosseum, Hoorn]


    Btw wij trekken (ong) iedere week een loodje waarop staat wie er doodt gaat. Zo hebben wij even veel kans om dood te gaan als de rest. Het verhaal begint op het moment dat de tributen de arena in gaan. (dus het laatste moment met de stylist en dan de arena in)

    Dit is de kaart van de Arena In het midden is het Colloseum, met daarin de Hoorn des Overvloeds. Rechts van het Colossem is het Parco del Colle Oppio. Daar zijn veel bomen, goede verstopplaats en jaagplaatsen. Boven en links van het Colloseum is een spookstad, waar vroeger dus mensen woonden. Onder het Colloseum is een groot plein. De rest van wat je op de kaart ziet hoort niet bij de Arena.

    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Praattopic
    Praattopic 2
    Praattopic 3

    Het vervolg op The Roma Games: The Tower Games

    Thanks!
    xx Libera en Celebration

    [ bericht aangepast op 10 mei 2013 - 18:38 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ariana Louisa green II D9 II Colloseum
    Ik ren met volle vaart op mijn doel af: De hoorn. Als ik een stuk aan het rennen ben zie ik ineens een meid voor de hoorn staan. Nou fijn, nu word het nog lastiger om de rugzakken te pakken te krijgen. De meid die in mijn weg staat heet Rosa(denk ik) en het enige wat ik van haar weet is dat ze uit district 1 komt. Ik zie dat ze een bijl bij haar heeft. Het lijkt mij niet zo slim om nu mijn speer te gooien. 1.Ik sta nog te ver weg. 2. De kans is redelijk groot dat ik mijn speer kwijtraak en dan ben ik machteloos tegen de beroeps. Zij hebben namelijk allemaal een wapen. Dan moet ik een tweestrijd winnen, maar Ik heb een groot risico dat ik dood ga als ik tegen de verkeerde vecht.
    Ik zit weer eens in mijn fantasie.***Ik sta recht voor Rosa. We kijken elkaar aan. Plots zeg ik ''Kijk, een blauwe suikerspin olifant!'' En ze kijkt naar de richting waar ik naartoe wees. Ik sprint in de hoorn en zie om me heen allemaal chocolade. Ik word er helemaal door verleid en eet de stukken chocolade met genot. Opeens zie ik Lauren in de opening staan met een drietand in haar hand en een roze tutu aan. ''Vaarwel, Ariana.'' Is het laatste wat ik hoor.***
    Ik besef weer dat ik in de realiteit zit. Man, ik moet echt minder fantaseren. Als ik om me heen kijk zie ik dat ik al een heel stuk gerent heb. Echt een heel stuk, want ik sta inmiddels nog maar 15 meter verwijderd van Rosa.

    (sorry, ik kon me niet meer inhouden:P)

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 18:12 ]


    imperfection is beauty

    Seaver schreef:
    (Hmmmm, misschien kunnen ze met zijn drieën/vieren hun rugzakken halen. En dan als ze heldhaftig ontsnappen duwt teaghan Leyla in een giftige struik, zodat de beroeps niet achter hjaar aangaan. Dan kunnen we allemaal iets doen :3)



    (PLIESPLIESPLIEEEES Help ons!!! IK ben inmiddels al vlakbij de hoorn maar ik denk dat het lastig word om te overleven EN om de rugzakken te pakken te krijgen met maar 2 'gewone' mensen tegen 3 beroeps.

    En Bente, help me! ik kan die beroeps niet alleen aan :S)

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 18:14 ]


    imperfection is beauty

    Teaghan Anderson || district 7 || dichtbij de hoorn
    Voor ik het wist gebeurde het. De beroeps gooide de rugzakken in de hoorn, omdat ze wisten dat er iets ging gebeuren. Ik slikte moeilijk, dan maar zonder enkele garantie. Ik sprong uit de boom en pakte mijn mes stevig vast. In mijn ooghoek zag ik een meisje daarheen rennen. Ik fronste mijn wenkbrauwen en schoot overeind. Wat deed zei nou weer? Dacht ze dat ze de beroeps alleen aan kon? Niemand kon de beroeps alleen aan. Het ging haar nooit lukken. Ik zette het op een rennen. Ik wist niet meer wat ik dacht, wat ik moest denken of wilde denken. Ik rende gewoon. Even leek het of we gewoon weer door de straten van district zeven rende, maar dat was niet zo, helaas. Ik wist ook niet waarom ik het deed. Misschien omdat ik het andere meisje wilde helpen, misschien omdat ik die rugzak wilde. Ik wist alleen dat dit moest lukken. Ik wilde leven en ik zou leven, dat beloofde ik mezelf. Dat beloofde ik iedereen die nu naar de hunger games zat te kijken en dat waren heel wat mensen. Ik zou Micheal wreken, ik zou ze allemaal 'één voor één vermoorden. Ze richtte zich allemaal op het andere meisje, iets wat mij goed uitkwam. Met een glimlach ging ik nog iets harder rennen. Ik wilde net de hoorn in rennen, toen ik me herinnerde dat ze met zijn vieren waren. Ik stopte met rennen en pakte gleed nog net niet onderuit. Ik had mijn rugzak nodig.

    (Teaghan loves you all)

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 20:36 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Leyla Moore || District 8|| Bos
    Mijn plan werkte niet. Ik ben één grote mislukkeling. Een grote lading teleurstelling komt op me afgevlogen.
    De beroeps hadden het door dat het een valstrik was. Ik rende terug ,maar...
    Ik ben verloren gelopen. Ik wist niet meer welke kant ik uit moest. Ik stond daar wat. Straks dachten Indy en Ariana dat ik hun gewoon bedrogen had. Ik bijt hard op mijn lip en loop werder. Alles leek verandert te zijn.
    Hoe kon ik ook zo stom zijn ! Straks waren ze nog dood door mijn schuld."Indy ,Andriana?!"riep ik zachtjes. Ik was echt hopeloos verdwaald.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [sorry voor mijn doodheid op Q.. I'm back!]

    Indianna Laurens || D5 || Hoorn:D
    White roses, reality closes my eyes. Water's frozen, I have chosen my life. Tears are bringing me back to this world. 'Cause the truth isn't fair like we know. You just have to see, who you friend will be.
    Ik schrik op uit het gedichtje dat ik in District 5 heb geleerd toen ik nog klein was. Ik weet niet waarom, maar het is vreemd dat ik juist nu op het gedichtje kom, nu, terwijl Ariana en Leyla - Huh?
    'Ariana! Leyla!' sis ik, niet te hard, bang dat de Beroeps me zullen horen. Ik zie rook en eerst schrik ik, tot ik doorheb dat het Leyla is. O ja. Zij zou een vuurtje maken om de beroeps af te leiden. Maar waar is Ariana dan? Ik hoor nog een zinnetje in mijn hopfd spoken. Dan doe ik mooiboy. Mooiboy. In de hele spelen kan dat qua levenden maar iemand zijn.
    'Ariana! Niet doen!' roep ik terwijl ik begin te rennen op het veld haal ik haar in. 'What the hack doe je? Nu leidt Leyla ze voor niks af,' sis ik in haar oor. Voor de Hoorn zie ik Rosa, en de rugzakken liggen in de Hoorn, waar de andere beroeps ook zijn. En dan zit er maar een ding op.
    Het Capitool zal zijn spectakel krijgen.


    [We kwamen op het idee dat als iedereen ff het Colosseum in gaat, we de randen van het gebouw laten branden. Niemand kan er dus uit. Daarna komen de mutilanten.
    Goed idee of willen jullie dat écht niet? :P]


    :)

    Libera schreef:
    [sorry voor mijn doodheid op Q.. I'm back!]

    Indianna Laurens || D5 || Hoorn:D
    White roses, reality closes my eyes. Water's frozen, I have chosen my life. Tears are bringing me back to this world. 'Cause the truth isn't fair like we know. You just have to see, who you friend will be.
    Ik schrik op uit het gedichtje dat ik in District 5 heb geleerd toen ik nog klein was. Ik weet niet waarom, maar het is vreemd dat ik juist nu op het gedichtje kom, nu, terwijl Ariana en Leyla - Huh?
    'Ariana! Leyla!' sis ik, niet te hard, bang dat de Beroeps me zullen horen. Ik zie rook en eerst schrik ik, tot ik doorheb dat het Leyla is. O ja. Zij zou een vuurtje maken om de beroeps af te leiden. Maar waar is Ariana dan? Ik hoor nog een zinnetje in mijn hopfd spoken. Dan doe ik mooiboy. Mooiboy. In de hele spelen kan dat qua levenden maar iemand zijn.
    'Ariana! Niet doen!' roep ik terwijl ik begin te rennen op het veld haal ik haar in. 'What the hack doe je? Nu leidt Leyla ze voor niks af,' sis ik in haar oor. Voor de Hoorn zie ik Rosa, en de rugzakken liggen in de Hoorn, waar de andere beroeps ook zijn. En dan zit er maar een ding op.
    Het Capitool zal zijn spectakel krijgen.


    [We kwamen op het idee dat als iedereen ff het Colosseum in gaat, we de randen van het gebouw laten branden. Niemand kan er dus uit. Daarna komen de mutilanten.
    Goed idee of willen jullie dat écht niet? :P]



    (1. Idee v.d. mutilanten én iedereen die dichtbij elkaar is? Ik denk dat je dan beter 1 van de 2 kan doen, maar dat is mijn mening
    2.Wist je al dat Ariana al lang aan het rennen is, en dat het vuurtje van Leyla het alleen maar erger gemaakt heeft? Omdat de beroeps nu denken dat het een valstrik is.)


    imperfection is beauty

    Dennis Cobus Adams || District 4 || Hoorn
    'Nu zul je het krijgen hoor,' fluisterde ik nog naar Lauren, als er plotseling van links een meisje de arena in komt rennen. Gelijk begon ik ook op haar af te rennen, mijn drietand in de aanslag. Toen ik iets dichterbij was zag ik dat ze een speer in haar handen had. Als ze gooide kon ik hem makkelijk ontwijken en als ze er mee ging steken, net zoals je met een drietand doet, had ze ook weinig kans. Achter haar verscheen nog een meisje, die wanhopig naar haar roept. Onnozele kinderen. Ik stort me met mijn volle gewicht op het eerste meisje, zodat we samen hard op de grond belandden, zij onderop en ik boven haar. 'Zo hallo. Gaat alles lekker?' Ik grijnsde als een sadist, me er zelf niet eens bewust van. Dit was waar ik altijd voor getraind heb.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    (Teaghan komt ook jullie kant op he^^)


    We've lived in the shadows for far too long.

    Seaver schreef:
    (Teaghan komt ook jullie kant op he^^)

    [Is goed(:
    @Talpa: klopt, daarom ook een beetje. Maar @xVitae, zullen we dan alleen het vuur doen? Dan overleven de tributen de spelen ook wat langer dan alleen het feestmaal.. het zou leuk zijn om nog 1 nacht te blijven leven op zich.]


    :)

    Ariana Louisa Green II D9 II Hoorn
    'Zo hallo. Gaat alles lekker?' Zegt Dennis terwijl ik wanhopig aan de grond lig gekluisterd. Ik had het kunnen weten. Oke Ariana, Niet denken dat je dood gaat! Gewoon een nieuwe tactiek verzinnen. Ik heb niet echt veel keuze en moet me wel in een tweestrijd mengen. Daarvoor moet ik wel eerst onder deze jongen vandaan komen. Ach erger kan het niet echt worden en ik roep maar gewoon:''Kjk, een blauwe suikerspin olifant.'' Dit is zeker niet het slimste plan, en hij zal waarschijnlijk ook niet gaan kijken, maar misschien denkt hij wel 'wat een domme meid' en kan ik misschien wegglippen.
    Boven mijn verwachtingen ruk ik me los en rol naar links. Terwijl ik opsta om te sprinten roep ik :''Indy, Let maar niet op mij! Je moet eerst jezelf redden!'' De kans is al heel klein dat ik mijn rugzak krijg, en zelfs dan zal ik moeten proberen te overleven, maar als indy nu gaat heeft ze een redelijke grote kans om te blijven leven, met of zonder Leyla. Want zij hebben beide wel hun rugzak.
    Ook ik moet nu een beslissing nemen. Rugzak of bos? Ik moet in ieder geval zorgen dat Indy levend weg komt. Hoe doe ik dat? Afleiding. Okee, het is wel heel dom om gewoon naar de hoorn te gaan en daarna weer te vertrekken, maar zo blijf je wel leven. Ik zoek met mijn ogen naar eeh..... Dennis en zie hem op mij afkomen. Het afleiden moet dus maar even wachten....

    [Help! wat moet ik nu doen? Ik wil wel die rugzakken pakken maar dan is de kans groot dat ik vermoord word. Natuurlijk moet ik ooit dood en maakt mij niet echt uit wanneer maar niet nu :( )


    imperfection is beauty

    [@Libera, we kunnen indd eerst alleen het vuur doen en dan de volgende dag pas de mutilanten]
    Lauren
    We staan nog maar net klaar als de aanval op ons begint. Een meisje met een speer komt op ons afgerend. Vrolijk lachend kijk ik haar aan, ze maakt echt niet veel kans tegenover ons drieën. 'Nu zul je het krijgen hoor,' fluistert Dennis zachtjes naar mij. Ik knik en voor ik kan reageren, rent hij al op haar af. Ik ren hem niet achterna. Hij kan haar echt wel aan en misschien komen er nog meer. Ze zal vast niet in haar eentje dit allemaal bedacht hebben. Ik staar wat naar de ingang van het Colossem. Stiekem hoop ik dat het meisje uit 5 ook nog even langskomt. Dan zal ik haar net zo verwonden als ze bij mij heeft gedaan. Een stukje van haar been af, maar nog niet doden. Ik draai me weer om naar Dennis en hij zit bovenop het meisje dat net aan kwam rennen. Ik wist wel dat het niet nodig was om hem te komen helpen. Dus draai ik me weer om naar de ingang. Hopend dat er meer tributen komen.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 20:41 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Rosa(rest is wel duidelijk
    als ik sta te kijken en mijn kansen met het gooien van de bijl aan het bereken is heeft dennis het meisje van 9 al op de grond gegooid, er loopt nog iemand, ik wil naar haar toe, maar dan komt het meisje van 9 vrij, ik weet niet hoe ze dat heeft gedaan, want dennis is echt heel sterk, maar ik loop naar haar toe. niet te snel zodat het net lijkt alsof ik gewoon even aan het wandelen ben. "ook rustig aan het wandelen" vraag ik haar, terwijl ik mijn bijl in de aanslag hou, het lijkt net alsof ik hem wil gooien maar ik weet zelf wel beter. ik hoop eigenlijk dat het meisje van 7 ook nog even langs komt, ik moet nog wraak nemen voor de dood op Noah, zij heeft hem vermoordt, dat heb ik gezien, en daar moet zij voor boeten, vandaag of morgen of volgende week.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    Seaver schreef:
    Teaghan Anderson || district 7 || dichtbij de hoorn
    Voor ik het wist gebeurde het. De beroeps gooide de rugzakken in de hoorn, omdat ze wisten dat er iets ging gebeuren. Ik slikte moeilijk, dan maar zonder enkele garantie. Ik sprong uit de boom en pakte mijn mes stevig vast. In mijn ooghoek zag ik een meisje daarheen rennen. Ik fronste mijn wenkbrauwen en schoot overeind. Wat deed zei nou weer? Dacht ze dat ze de beroeps alleen aan kon? Niemand kon de beroeps alleen aan. Het ging haar nooit lukken. Ik zette het op een rennen. Ik wist niet meer wat ik dacht, wat ik moest denken of wilde denken. Ik rende gewoon. Even leek het of we gewoon weer door de straten van district zeven rende, maar dat was niet zo, helaas. Ik wist ook niet waarom ik het deed. Misschien omdat ik het andere meisje wilde helpen, misschien omdat ik die rugzak wilde. Ik wist alleen dat dit moest lukken. Ik wilde leven en ik zou leven, dat beloofde ik mezelf. Dat beloofde ik iedereen die nu naar de hunger games zat te kijken en dat waren heel wat mensen. Ik zou Micheal wreken, ik zou ze allemaal 'één voor één vermoorden. Ze richtte zich allemaal op het andere meisje, iets wat mij goed uitkwam. Met een glimlach ging ik nog iets harder rennen. Ik wilde net de hoorn in rennen, toen ik me herinnerde dat ze met zijn vieren waren. Ik stopte met rennen en pakte gleed nog net niet onderuit. Ik had mijn rugzak nodig.

    (Teaghan loves you all)


    We've lived in the shadows for far too long.

    Ariana Louisa Green II D9 II Hoorn
    "ook rustig aan het wandelen" Vraagt Rosa. Ook dat nog. 2 Beroeps op je hielen. Heb ik weer! Okee, ik heb mezelf in deze nesten gewerkt dus het is gewoon mijn domme schuld. Even kijk ik naar het Gespierde lichaam van Dennis. Geen wonder dat hij zo sterk is. Op zo'n moment waar je bijna de dood in de ogen ziet, ben je blij dat je ook wat spieren hebt. Ik bekijk Rosa. Minder gespierd, maar ik gok dat dat ook niet echt nodig zal zijn als ze goed met een bijl kan gooien. Ze staat in de aanslag.
    Ik merk dat ik al veel te lang stil sta. Naar links? Richting Indy en zorgen dat zij misschien ook in de nesten raakt? Nou, liever niet. Rechts? Richting Lauren en NOG een beroeps op je hielen hebben? Ook dat vindt ik niet de allerbeste optie. Vooruit? Lekker dom. Dan loop ik recht in de handen van Rosa en Dennis. Naar achteren? tegen de muren aan en je helemaal hopeloos laten insluiten? ook niet echt.
    Voor het eerst heb ik al mijn opties goed bekeken.(applausje voor mij) alleen iets te laat dus ik zit gewoon als een muis in de val. Ik kan dus nu alleen nog maar de beroeps zien af te leiden. Wat hoop ik nu graag dat Indy of een andere tribuut komt. Niet alleen om mijzelf in leven te houden, maar omdat diegene dan makkelijk de rugzak kan pakken. RUGZAK! Als ik het nummer van de rugzak weet die nog niet weg gepakt is, kan ik misschien erachter komen wie er nog over is. Als ik het me goed herinner, was het 7-9-12. Als ik het cijfer 7 zie, zie ik meteen een gezicht voor me. Michael. Zou hij het zijn? Of de ander? hoe heette ze ook alweer? Het begon met een T. Ook weet ik niet meer hoe ze eruit ziet. Denk Ariana, Denk!
    Op dat moment zie ik iemand langs rennen. Indy? Nee. Wie dan wel? TAEGHAN!!!!!!!!!!!!!!! Ik weet het weer!(binnenpretje) Ik wou bijna roepen: HUP TAEGHAN! JE KUNT HET, maar ik houd me in. Als ik alle ogen van de beroeps op mij richt, kan zij ongestoord wegrennen. En als de Beroeps dan toch wegkijken, ren ik snel weg. Taeghan kwam op een perfect moment. Ik zeg het niet hardop maar in mijn hoofd denk ik: ''Bedankt Taeghan, bedankt.''

    (gewoon schrijven over iets heel anders als je in een bijna-dood positie zit. Heel logisch )
    (dance)

    [ bericht aangepast op 11 maart 2013 - 21:03 ]


    imperfection is beauty

    Rosa
    het meisje van negen denkt dat ze even slim is omdat ik en Dennis niet kijken, ze probeert weg te rennen, maar ik weet dat ik sneller ben. ik zet een stap naar haar en gooi haar, in mijn geweldigste tackle, op de grond. ik ga op haar zitten in de weet dat ze toch niet al te veel pijn voelt. "hoe voelt dat, twee keer een bijna dood ervaring" vraag ik haar terwijl ik me oplettend probeer voor te stellen hoe dat zou zijn. waarschijnlijk niet fijn. "weet jij toevallig ook hoe het meisje heet die Noah heeft vermoord?" vraag ik haar daarna ook nog, terwijl ik haar zo stevig mogelijk tegen de grond hou. ik wil haar niet vermoorden, maar dat zou nu wel heel erg makkelijk zijn, toch wacht ik nog even op haar antwoorden. en hoop dat dennis of Lauren het af kan maken.


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet