• ik heb een vraag, op internet kan ik het antwoord niet vinden dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)
    Ik heb een keer waterpijp gerookt en dan was de eerste keer dat ik iets rookte zegmaar, maar mijn vraag is of als je een sigaret rookt of wiet ofiets of dat dan hetzelfde is zegmaar. want met die waterpijp moest ik niet hoesten, maar ben bang dat ik met iets anders wel moet hoesten. haha beetje rare vraag misschien...
    alvast bedankt :)


    ailoveejoee.

    Das niet hetzelfde, nee.
    Waterpijp is gezonder (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Sigaret en waterpijp is nogal wat anders, ja. Waterpijp zuig je eigenlijk alleen op en blaas je weer uit (of ik doe het fout :'D), maar een sigaret inhaleer je echt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het is echt niet hetzelfde en ik zal je ook niet gaan aanraden om iets anders dan waterpijp te gaan roken. Het is echt heel slecht voor je en ik weet wel honderd procent zeker dat je ervan moet hoesten.


    Your make-up is terrible

    Galinda schreef:
    Das niet hetzelfde, nee.
    Waterpijp is gezonder (:

    Waterpijp is slechter voor je longen dan één of twee sigaretten, lol.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 19:25 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Waterpijp en sigaretten zijnbest verschillend, ik vind waterpijp veel lichter smaken. Van een sigaret heb je dus wel een grotere kans op hoesten, maar ik raad je aan er neit aan te beginnen.
    En wiet is een geval apart, dat is niet alleen tabak, maar ook drugs. Ik ben zelf best wel tegen blowen aangezien ik er nare ervaringen mee heb gehad van vrienden die er jong mee zijn begonnen en nu bijna 24/7 stoners zijn. Sowieso het effect is niet leuk. Ik wordt er saai, moe en vooral chagerijnig van, dus ik zou het maar niet doen en het bij die waterpijp houden c;


    Let it come and let it be

    Galinda schreef:
    Das niet hetzelfde, nee.
    Waterpijp is gezonder (:

    Waterpijp is minstens zo slecht als gewoon roken, het beste doe je het allebei niet :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Everdeen schreef:
    (...)
    Waterpijp is slechter voor je longen dan één of twee sigaretten, lol.

    Volgens mijn scheikundeleraar juist niet, omdat het daar véél beter gefiltreerd is, alleen de hoeveelheid rook die je binnenkrijgt is wel veel groter. Ik denk dat het slechter is voor je keel dan je longen.


    Let it come and let it be

    Een sigaret is veel fijner


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Neen, dat is absoluut niet hetzelfde! Ik zou het trouwens ook maar houden op waterpijp, dat was dacht ik gezonder.
    En je zal de eerste keer dat je een sigaret of zo rookt, hoogstwaarschijnlijk wel hoesten, ja.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 19:28 ]


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Scooby schreef:
    (...)
    Waterpijp is minstens zo slecht als gewoon roken, het beste doe je het allebei niet :W


    Ik heb astma, en toen ik op vakantie was naar Egypte mocht ik van mijn dokter ginds waterpijp roken.
    Gewoon roken daarentegen mag ik absoluut niet.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 19:30 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik weet dat het slecht is maar wil t gewoon een keer proberen, heeft iemand tips? :)


    ailoveejoee.

    Combustible schreef:
    (...)
    Volgens mijn scheikundeleraar juist niet, omdat het daar véél beter gefiltreerd is, alleen de hoeveelheid rook die je binnenkrijgt is wel veel groter. Ik denk dat het slechter is voor je keel dan je longen.

    "Onderzoeken van de World Health Organization en de American Cancer Society hebben aangetoond aan dat een gebruiker in een waterpijpsessie van een uur 100 tot 200 keer de hoeveelheid rook en 70 keer de hoeveelheid nicotine binnenkrijgt ten opzichte van het roken van een sigaret."

    Dit heb ik niet van mezelf hoor, hahaha. Maar ik denk dus echt dat waterpijp schadelijker is dan een sigaret, omdat je er langer aan zit, meestal toch wel een halfuurtje als het niet langer is. Dus dan krijg je echt wel meer naar binnen dan bij een sigaret. En ik zal je heel eerlijk zeggen; zo bijzonder is het nou ook weer niet hoor.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 19:30 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    ikbenblond schreef:
    Ik weet dat het slecht is maar wil t gewoon een keer proberen, heeft iemand tips? :)

    Roken is zeer verslavend, een keer proberen daar blijft het echt niet bij. Een vriend van me wilde het ook eens probere, hij rookt nog maar 2/3 maanden af en toe en is nu 1,5 maand gestopt. Hij heeft het er heel zwaar mee, en hoe jonger je begint hoe verslavender is heb ik gehoord.
    Blowen raad ik je ook af, maar dat is nog niet zo verslavend en ik denk dat het je ook zwaar gaat tegenvallen


    Let it come and let it be

    Everdeen schreef:
    (...)
    "Onderzoeken van de World Health Organization en de American Cancer Society hebben aangetoond aan dat een gebruiker in een waterpijpsessie van een uur 100 tot 200 keer de hoeveelheid rook en 70 keer de hoeveelheid nicotine binnenkrijgt ten opzichte van het roken van een sigaret."

    Dit heb ik niet van mezelf hoor, hahaha. Maar ik denk dus echt dat waterpijp schadelijker is dan een sigaret, omdat je er langer aan zit, meestal toch wel een halfuurtje als het niet langer is. Dus dan krijg je echt wel meer naar binnen dan bij een sigaret. En ik zal je heel eerlijk zeggen; zo bijzonder is het nou ook weer niet hoor.

    Dat klopt, maar ik denk dat het meest aantastende voor je longen het teer is wat er in verwerkt en alle andere asfalt deeltjes die je inademd, en die haalt de waterpijp er bijna volledig uit. Daarbij, waterpijp roken doe je hooguit één keer in de week, qua nicotine zal het wel verslavender zijn, maar wat betreft je longen betwijfel ik. Ik heb één keer waterpijp gerookt, dat voelde veel kalmerender voor mijn ademhalibng dan een sigaret, alleen mijn keel was de twee dagen daarop wel heel ver heen.


    Let it come and let it be

    Combustible schreef:
    (...)
    Roken is zeer verslavend, een keer proberen daar blijft het echt niet bij. Een vriend van me wilde het ook eens probere, hij rookt nog maar 2/3 maanden af en toe en is nu 1,5 maand gestopt. Hij heeft het er heel zwaar mee, en hoe jonger je begint hoe verslavender is heb ik gehoord.
    Blowen raad ik je ook af, maar dat is nog niet zo verslavend en ik denk dat het je ook zwaar gaat tegenvallen


    Ik wil juist gaan blowen. maar geloof me een keertje is voor mij een keertje. want ik haal het ook zelf niet een vriendin haalt het en draait het. wel kut voor je vriend...


    ailoveejoee.