• ik heb een vraag, op internet kan ik het antwoord niet vinden dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)
    Ik heb een keer waterpijp gerookt en dan was de eerste keer dat ik iets rookte zegmaar, maar mijn vraag is of als je een sigaret rookt of wiet ofiets of dat dan hetzelfde is zegmaar. want met die waterpijp moest ik niet hoesten, maar ben bang dat ik met iets anders wel moet hoesten. haha beetje rare vraag misschien...
    alvast bedankt :)


    ailoveejoee.

    Galinda schreef:
    Das niet hetzelfde, nee.
    Waterpijp is gezonder (:


    Waterpijp is volgens mij juist ongezonder, vooral als je er nog allemaal troep bij gooit ook.


    | Reality is for people that lack imagination |

    ikbenblond schreef:
    (...)

    dat is dus niet het geval dat ik het ook wil proberen omdat andere het ook doen :Y)

    Iedereen begint met Blowen om stoer te doen. Daar ben jij echt geen uitzondering van.
    jij word echt niet opeens op een dag waker en denkt. He laat ik eens stoned worden. Dat komt altijd door mensen uit de omgeving. en ik jou geval dus die vriendin die voor je gaat draaien.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Waterpijp is veel ongezonder (dacht ik)
    Ik heb ooit een keer gelezen dat één keer een waterpijp roken gelijk staat aan zoveel sigaretten


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Combustible schreef:
    (...)
    Roken is zeer verslavend, een keer proberen daar blijft het echt niet bij. Een vriend van me wilde het ook eens probere, hij rookt nog maar 2/3 maanden af en toe en is nu 1,5 maand gestopt. Hij heeft het er heel zwaar mee, en hoe jonger je begint hoe verslavender is heb ik gehoord.
    Blowen raad ik je ook af, maar dat is nog niet zo verslavend en ik denk dat het je ook zwaar gaat tegenvallen


    Ik heb het ook een keer geprobeerd en daar is het ook bij gebleven... Niet iedereen die alleen een keer wil proberen, raakt verslaafd.

    Jaimes schreef:
    Sorry dat ik het zeg, maar als je het wilt proberen om te weten hoe het is, vind ik je inderdaad blond :'D -overigens niets tegen blonde mensen, but you know what I mean-.

    Jezus, wat een onzin. Ik heb ook een keer geblowed en een keer een sigaret gerookt, gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu weet ik dat dat niets voor mij is. Er is niks mis met dingen in het leven uitproberen, hoor.


    ars moriendi

    Wat een discussies..
    Mensen, als zij het wil proberen, nou laat haar het dan proberen.
    Ze kent de gevaren en om welke reden ze het ook doet, het is haar eigen keuze en daar hebben wij niets mee te maken.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Jezus, wat een onzin. Ik heb ook een keer geblowed en een keer een sigaret gerookt, gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu weet ik dat dat niets voor mij is. Er is niks mis met dingen in het leven uitproberen, hoor.


    Ja hallo, het is mijn mening hoor :') in mijn ogen is het simpel zat; waarom zou je iets willen uitproberen wat alleen maar je gezondheid achteruit kan laten gaan en reteveel geld kost? Het is een verspilling van je geld en van je leven -als je er verslaafd aan raakt-.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    LunarFlower schreef:
    Wat een discussies..
    Mensen, als zij het wil proberen, nou laat haar het dan proberen.
    Ze kent de gevaren en om welke reden ze het ook doet, het is haar eigen keuze en daar hebben wij niets mee te maken.


    ze kent de gevaren niet, dat is het punt.

    Alleen, het leuke is dat zij degene is die met de problemen zit. Wat jullie (en ik) kunnen doen is haar vertellen dat het onverstandig en schadelijk is, dat het helemaal niet stoer is en dat ze gewoon een domme beslissing gaat nemen. Dat is gezegd, zij heeft nu die informatie. Als zij vervolgens zichzelf naar de tering wil blowen zonder te bedenken dat dat niet zo handig is dan is dat haar keus. Ze neemt de informatie die hier gegeven wordt niet op.

    Oh, en aangaande de discussie over de waterpijp: Het maakt geen donder uit welke van de twee meer of minder schadelijk zijn. Zowel waterpijp als sigaretten zijn even schadelijk. Dit is eenzelfde soort discussie als bier versus wodka: Beiden zijn alcohol en dus schadelijk. Zelfde hier. Dus, gewoon beiden niet doen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Jaimes schreef:
    (...)

    Ja hallo, het is mijn mening hoor :') in mijn ogen is het simpel zat; waarom zou je iets willen uitproberen wat alleen maar je gezondheid achteruit kan laten gaan en reteveel geld kost? Het is een verspilling van je geld en van je leven -als je er verslaafd aan raakt-.

    Inderdaad, want een sigaret verneukt je leven. Dus jij zal ook nooit een alcoholisch drankje nemen? Nooit junkfood eten? Leef een beetje, gawsh.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Jezus, wat een onzin. Ik heb ook een keer geblowed en een keer een sigaret gerookt, gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu weet ik dat dat niets voor mij is. Er is niks mis met dingen in het leven uitproberen, hoor.


    Congrats. Jij bent iedereen niet. Niet iedereen is even makkelijk verslaafd: sommigen zijn al na een enkel sigaretje verslaafd, anderen moeten een paar pakjes wegroken voordat ze de pineut zijn. Bij jou duurt het blijkbaar net iets langer. Dat is iets waat jij blij mee moet zijn, maar daar moet je geen advies voor anderen op baseren: Zij kan namelijk net een van die mensen zijn die heel erg snel verslaafd raakt


    quidquid excusatio prandium pro

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Inderdaad, want een sigaret verneukt je leven. Dus jij zal ook nooit een alcoholisch drankje nemen? Nooit junkfood eten? Leef een beetje, gawsh.
    '

    Je leest ook echt niet wat ik zeg, geez. Als je dat leven noemt, ergens verslaafd aan zijn -want dat is waar ik het de hele tijd over heb, als je überhaupt goed zou lezen- dan wens ik je een prettig leven toe.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jeeeez people, er zijn zoveel mensen die zo af en toe eens een jointje roken of gezellig een wijntje drinken. Dat kan echt geen kwaad en is al helemaal niet direct schadelijk voor je gezondheid of instantly verslavend. :') Het lijkt nu net alsof jullie allemaal een soort saints zijn, ofzo.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 21:08 ]


    ars moriendi

    Sigaret = bahhh...
    Waterpijp = lekker

    Sigaret = stinken
    Waterpijp = fruitig (als het met fruit is ten minste)

    Sigaret = verslavend
    Waterpijp = voor fun

    & ik denk dat alletwee gewoon even slecht is.


    Keep on smiling

    Apocalyptic schreef:
    Jeeeez people, er zijn zoveel mensen die zo af en toe eens een jointje roken of gezellig een wijntje drinken. Dat kan echt geen kwaad en is al helemaal niet direct schadelijk voor je gezondheid. :') Het lijkt nu net alsof jullie allemaa een soortl saints zijn, ofzo.


    Kan wel kwaad en is wel schadelijk voor je gezondheid ^^ Alleen je merkt het niet gelijk. Je gaat inderdaad niet onmiddelijk dood als je een glas alcohol drinkt. Drink je echter iedere dag je hele leven lang een glas alcohol, dan is dat te merken aan je lever. Zelfde met jointjes: Ook daar is (vooral bij mensen onder de 21) een duidelijk verschil te merken bij mensen die wel en niet blowen. Bij 1 jointje is dat verschil miniem, maar hoe vaker je het doet hoe groter de schade. Maar ook dat merk je niet gelijk.

    Of dat je ervan moet weerhouden om het te doen is een andere discussie. Ik vind echter niet dat je moet gaan blowen/drinken omdat je vindt dat het hoort bij 'leven', of omdat je anders een soort 'saint' bent wat blijkbaar een verwerpelijk iets is, zoals jij het zegt. Mocht je er zin in hebben en het leuk vinden, moet je het doen. Maar doe het met mate en het liefst met beiden pas beginnen na je 21e, als je hersenen volledig ontwikkeld zijn en de schade minder is.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Kan wel kwaad en is wel schadelijk voor je gezondheid ^^ Alleen je merkt het niet gelijk. Je gaat inderdaad niet onmiddelijk dood als je een glas alcohol drinkt. Drink je echter iedere dag je hele leven lang een glas alcohol, dan is dat te merken aan je lever. Zelfde met jointjes: Ook daar is (vooral bij mensen onder de 21) een duidelijk verschil te merken bij mensen die wel en niet blowen. Bij 1 jointje is dat verschil miniem, maar hoe vaker je het doet hoe groter de schade. Maar ook dat merk je niet gelijk.

    Of dat je ervan moet weerhouden om het te doen is een andere discussie. Ik vind echter niet dat je moet gaan blowen/drinken omdat je vindt dat het hoort bij 'leven', of omdat je anders een soort 'saint' bent wat blijkbaar een verwerpelijk iets is, zoals jij het zegt. Mocht je er zin in hebben en het leuk vinden, moet je het doen. Maar doe het met mate en het liefst met beiden pas beginnen na je 21e, als je hersenen volledig ontwikkeld zijn en de schade minder is.

    Precies, daar heb je helemaal gelijk in. Maar het ging mij er meer om dat je met een keertje iets proberen echt niet meteen je doodvonnis hebt getekend. Zo kwam die reactie van die andere user namelijk over en daar wilde ik even op reageren.


    ars moriendi