• ik heb een vraag, op internet kan ik het antwoord niet vinden dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen :)
    Ik heb een keer waterpijp gerookt en dan was de eerste keer dat ik iets rookte zegmaar, maar mijn vraag is of als je een sigaret rookt of wiet ofiets of dat dan hetzelfde is zegmaar. want met die waterpijp moest ik niet hoesten, maar ben bang dat ik met iets anders wel moet hoesten. haha beetje rare vraag misschien...
    alvast bedankt :)


    ailoveejoee.

    Roken is gewoon over het algemeen ongezond. Wat het ook is, er zijn wel verschillen tussen, maar gezond is het nooit.


    Aan niets denken is ook denken.

    Combustible schreef:
    (...)
    Dat klopt, maar ik denk dat het meest aantastende voor je longen het teer is wat er in verwerkt en alle andere asfalt deeltjes die je inademd, en die haalt de waterpijp er bijna volledig uit. Daarbij, waterpijp roken doe je hooguit één keer in de week, qua nicotine zal het wel verslavender zijn, maar wat betreft je longen betwijfel ik. Ik heb één keer waterpijp gerookt, dat voelde veel kalmerender voor mijn ademhalibng dan een sigaret, alleen mijn keel was de twee dagen daarop wel heel ver heen.

    Ja tuurlijk, een sigaret is veel verslavender dan de waterpijp, ligt er natuurlijk wel aan wat je erin doet, maar laten we gewoon van iets normaals uitgaan, geen drugs of whatever. Maar ik doel hier vooral gewoon op dat als ze zou moeten kiezen en het hier om gezondheid gaat, een uur lang waterpijp waarschijnlijk schadelijker voor je is (want je gaat dat echt niet tien minuten doen of zo) dan één sigaret - dan moet het daar wel bij blijven.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    It's all crap.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    ikbenblond schreef:
    (...)

    Ik wil juist gaan blowen. maar geloof me een keertje is voor mij een keertje. want ik haal het ook zelf niet een vriendin haalt het en draait het. wel kut voor je vriend...

    Het is jouw keus en ik zal je ook echt niet tegenhouden, doe waar jij gelukkig van wordt, maar overweeg het wel goed, het is moeilijker dan je denkt ;3


    Let it come and let it be

    Everdeen schreef:
    (...)
    Ja tuurlijk, een sigaret is veel verslavender dan de waterpijp, ligt er natuurlijk wel aan wat je erin doet, maar laten we gewoon van iets normaals uitgaan, geen drugs of whatever. Maar ik doel hier vooral gewoon op dat als ze zou moeten kiezen en het hier om gezondheid gaat, een uur lang waterpijp waarschijnlijk schadelijker voor je is (want je gaat dat echt niet tien minuten doen of zo) dan één sigaret - dan moet het daar wel bij blijven.

    Als het één sigaret is, is dat natuurlijk gezonder, maar het aantal mensen wat het bij één sigaret houdt is te vergelijken met Nederland op de wereldkaart ;3


    Let it come and let it be

    Sorry dat ik het zeg, maar als je het wilt proberen om te weten hoe het is, vind ik je inderdaad blond :'D -overigens niets tegen blonde mensen, but you know what I mean-.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Jaimes schreef:
    Sorry dat ik het zeg, maar als je het wilt proberen om te weten hoe het is, vind ik je inderdaad blond :'D -overigens niets tegen blonde mensen, but you know what I mean-.


    ik snap niet helemaal wat dat er mee te maken heeft dat ik blond ben maargoed, ik vind persoonlijk dat het gewoon een beetje bij het leven hoort om het een keer geprobeerd te hebben, gewoon een keertje kan echt geen kwaad, dan ben je echt niet gelijk verslaafd ofz :Y)


    ailoveejoee.

    ikbenblond schreef:
    (...)

    Ik wil juist gaan blowen. maar geloof me een keertje is voor mij een keertje. want ik haal het ook zelf niet een vriendin haalt het en draait het. wel kut voor je vriend...

    ja, dat riep ik ook. en dat was vorig jaar opeens elke dag.
    de enige tip die ik heb is gewoon om eraf te blijven. Je mist echt niets als je het nooit gedeporteerd heb en het kost alleen maar geld.
    natuurlijk. alles is leuk om een keer te proberen. maar als je niet eens het verschil tussen een waterpijp en een sigaret weet.. weet je denk ik ook niet wat drugs met je kan doen.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 20:00 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    ikbenblond schreef:
    (...)

    ik snap niet helemaal wat dat er mee te maken heeft dat ik blond ben maargoed, ik vind persoonlijk dat het gewoon een beetje bij het leven hoort om het een keer geprobeerd te hebben, gewoon een keertje kan echt geen kwaad, dan ben je echt niet gelijk verslaafd ofz :Y)


    Leuk argument. Dus je moet alles in het leven een keer uit proberen gewoon 'om te weten hoe het is' of 'omdat dat leuk is' en dan ga je bungee jumpen omdat je het gewoon 1x in je leven moet doen en knapt je kabel? Of moet je gewoon 1x in je leven als eerste gaan schaatsen maar zak je door het ijs. Of moet je 1x in je leven een one night stand beleven, om erachter te komen dat er geen zák aan is?


    Aan niets denken is ook denken.

    ikbenblond schreef:
    (...)

    ik snap niet helemaal wat dat er mee te maken heeft dat ik blond ben maargoed, ik vind persoonlijk dat het gewoon een beetje bij het leven hoort om het een keer geprobeerd te hebben, gewoon een keertje kan echt geen kwaad, dan ben je echt niet gelijk verslaafd ofz :Y)


    Well, je username is; ik ben blond, en je kent toch wel dat ze zeggen; blond is dom. Niet dat ik dat echt vind, daarom zei ik ook erbij dat ik niets tegen blonde mensen heb, want blonde mensen zijn niet gelijk dom, maar het was gewoon een toevoeging :') persoonlijk ben ik het er gewoon niet mee eens dat je het persé geprobeerd moet hebben, want velen zeggen dat het een keertje geen kwaad kan, maar raken dan verslaafd. Ofcourse, dat hoeft niet bij jou zo te zijn, maar ik zou dat soort dingen gewoon niet uitproberen.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Om het even botweg te zeggen: ik vind je argumenten bullshit.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Lexus schreef:
    (...)

    Leuk argument. Dus je moet alles in het leven een keer uit proberen gewoon 'om te weten hoe het is' of 'omdat dat leuk is' en dan ga je bungee jumpen omdat je het gewoon 1x in je leven moet doen en knapt je kabel? Of moet je gewoon 1x in je leven als eerste gaan schaatsen maar zak je door het ijs. Of moet je 1x in je leven een one night stand beleven, om erachter te komen dat er geen zák aan is?


    staat er alles? ga dan lekker op de bank zitten en niks doen als je denk dat als je iets probeert dat het dan gelijk mis gaat. ga leven ofz


    ailoveejoee.

    Jaimes schreef:
    Sorry dat ik het zeg, maar als je het wilt proberen om te weten hoe het is, vind ik je inderdaad blond :'D -overigens niets tegen blonde mensen, but you know what I mean-.

    Ik heb dat ook gedaan om te proberen hoe het is. Het is niet het einde van de wereld, als je er met een beetje verstand mee om gaat. Ik ben niet verslaafd aan roken en ook niet aan waterpijp. Tadam. Wat een wonder. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jaimes schreef:
    (...)

    Well, je username is; ik ben blond, en je kent toch wel dat ze zeggen; blond is dom. Niet dat ik dat echt vind, daarom zei ik ook erbij dat ik niets tegen blonde mensen heb, want blonde mensen zijn niet gelijk dom, maar het was gewoon een toevoeging :') persoonlijk ben ik het er gewoon niet mee eens dat je het persé geprobeerd moet hebben, want velen zeggen dat het een keertje geen kwaad kan, maar raken dan verslaafd. Ofcourse, dat hoeft niet bij jou zo te zijn, maar ik zou dat soort dingen gewoon niet uitproberen.


    Oke jou mening, misschien inderdaad wel slimmer dan die van mij maar ben nogal nieuwsgierig aangelegd..., ik laat over een paar weken wel weten of ik verslaafd ben :)


    ailoveejoee.

    Om eerlijk te zijn, ik heb het allemaal al geprobeerd en er is niets aan.

    Sigaretten zijn erg verslavend, ik weet dat als je jong bent je alles wel wilt proberen, maar het is niet aan te raden.
    Wiet roken ook niet.

    Als je Hookah (waterpijp) rookt en er tabak in zit, je net zo goed een paar sigaretten achter elkaar kan roken. (Daarom moest je zeker ook zo hoesten.) Shisha Steam Stones daar tegen zijn minder schadelijk. Ik heb zelf ook thuis een Hookah, maar het is niet zo leuk en spannend als je denkt, het is gewoon wat aan een pijp zuigen en rook uitblazen.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2013 - 20:10 ]