• Jumpers

    Anywhere.
    Anything.
    Instantly.



    Eeuwenlang hebben Jumpers onder ons geleefd - speciale personen met de mogelijkheid om te teleporteren of 'jumpen' naar bijna overal in de wereld. Voor bijna net zo lang, hebben de Paladins, een geheime en machtige orde, ons beschermd tegen deze gevaarlijke en onvoorspelbare individuen, en offeren ze alles om de mensheid veilig te houden.

    Jumpers
    Jumpers zijn eigenlijk gewoon mensen zoals jij en ik, die 'speciaal' zijn door de ene kracht die ze hebben. De kracht om te teleporteren of Jumpen zoals dat word genoemd, Jumpers leven vaak niet meer thuis bij hun ouders en de verstandige Jumpers houden zich gedeisd en proberen zo weinig mogelijk aandacht te trekken.

    Paladins
    Paladins hebben er alles voor over om de Jumpers uit te roeien en zijn dan ook constant bezig met het vinden van Jumpers. Domme Jumpers zijn in het algemeen makkelijk te vinden, hierbij kun je kijken naar rare gebeurtenissen zoals een bankoverval zonder dat er ook maar een deur geopend is. Maar de wat slimmere Jumpers die ook al van het bestaan van de Paladins af weten zijn wat moeilijker te pakken te krijgen, ze verweren zichzelf en zoeken andere Jumpers op.



    Regels
    - Minimaal 4 regels.
    Het liefst meer
    - Houd rekening met elkaar
    Wanneer iemand bijvoorbeeld te druk is met school of een tijdje weg is of iets dergelijks
    - Iedereen speelt met zijn eigen karakter, tenzij je toestemming hebt van de ander.
    - Maak je personage geen Gary Stu of Mary Sue
    Dit betekent dat je personage niet mag leiden aan het Superman-syndroom. Je personage ziet er geweldig uit, iedereen valt voor hem of haar enzovoort.
    - Niet godmoden
    Dit betekent dat je alleen je eigen personage bestuurt, en niet die van een ander tenzij je hier toestemming voor hebt.


    Jumpers
    - Lily Anderson - Macabre
    - Vanity Sky Lowland - Jaimes
    - Olive Sarah Parker Pebble
    - Nicklous 'Nick' Holt WillNotLearn
    - Mike Evans - OhMyZiam
    - Nog vrij.


    Paladins
    - Rosean 'Rose' Lilith Delacroix -Macabre
    - Nog vrij.
    - Nog vrij.
    - Matthew Anderson Jolene
    - James Jason Kirk LostMagic
    - Nog vrij.

    Mensen
    - hayley Melody Lilian LostMagic
    - Isabelle “Belle” McCloud Glucio
    - Esmee Hayden Jessiiicaa
    - Chase Morgan Michaelson - WillNotLearn
    - Oliver Drew Dalton - Jolene
    - Nog vrij.


    # Gebaseerd op de film Jumper
    # Rollentopic

    # Praattopic/TalkTopic

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 19:29 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Lily Anderson
    Ze pakte haar huissleutel en opende de voordeur.
    Esmee drukte snel op het lichtknopje, zodat de gang zichtbaar werd.
    ''Welkom in huize Hayden,'' zei ze glimlachend, en hield de deur voor me open.
    Terwijl ik een beetje om me heen keek liep ik naar binnen. ''Woon je alleen?'' vroeg ik uit lichte interesse.

    Rosean 'Rose'
    ''Je mag dan geen medelijden willen, je hebt het toch gekregen. In ieder geval deze ene keer,'' antwoordde hij.
    Hij begon me op mijn zenuwen te werken; ik haatte het als mensen medelijden hadden.
    ''Waarom?!'' gromde ik. Ik streek mijn haren uit mijn gezicht, wetende dat ik nu toch te zwak was om aan te vallen. Mijn blik kruiste de zijne en ik keek hem vragend aan. Telkens als ik naar hem keek verschenen de beelden van mijn stervende vader weer voor me; dat was dan ook de reden waarom ik voor de zoveelste keer mijn blik afwendde.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Ik ga werken, ben zes uur terug xoxo]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Esmee Hayden || mens

    Terwijl ze naar binnen liep en een paar keer om zich heen keek, vroeg ze: 'woon je alleen?'
    'Jazeker.' Ik sloot de deur, gooide mijn huissleutel in het mandje op het kastje en wilde mijn jas uittrekken, totdat ik me bedacht dat ze dan misschien zou schrikken. Dus liep ik de woonkamer in en wees haar op de bank en stoelen. 'Maak het je gemakkelijk, dan zal ik ondertussen wat drinken inschenken. Waar heb je zin in? Iets warms, of juist fris? Of heb je zin in een drankje? Ik heb van alles in huis.'

    [werkse!]

    [ bericht aangepast op 20 feb 2013 - 15:49 ]

    Nick
    'Waarom?!' Gromde ze waarna ze haar haren uit haar gezicht streek en me vragend aan keek, 'Ik heb er inderdaad niets aan gedaan toen mijn vriend je vader vond, maar hij was niet de gene die hem vermoorde. Dat was ik.' Zeg ik, 'Waarom? Hij vermoorde mijn ouders, en die verdienden het niet om te sterven. Waarom ik medelijden met jouw heb? Omdat door mijn actie jij jouw vader verloor en toch spijt het me niet dat ik het gedaan heb' Zeg ik waarna ik de kamer uit loop.


    Don't be like the rest of them, darling

    |Ellie, subtiele hint: maar misschien moet je je beginpost nog eens updaten. (; |


    kindness is never a burden.

    WillNotLearn schreef:
    Chase
    Geërgerd keek ik naar mijn motor die flink rookte, hij was er plots mee opgehouden, er was genoeg benzine en volgens mij deed alles het nog prima. Het enige probleem is dat ik niet weet wat er aan de hand is en ik geen geld heb voor een reparateur. Plots merkte ik een meisje op die naar mij toeliep en vervolgens naar de motor keek, 'Heb je hulp nodig?' vroeg ze en ik keek even naar haar op, 'Dat hangt er maar net vanaf hoeveel verstand je hebt van motors' Antwoorde ik, maar aangezien het een meisje is.. Betwijfelde of ze er veel verstand van had.



    Isabelle “Belle” McCloud || Mens

    De jongen keek naar mij op. 'Dat hangt er maar net vanaf hoeveel verstand je hebt van motors.' Dat viel nog mee. De meeste mensen zouden mij gelijk voor gek verklaren en zeggen dat ik er toch geen verstand van had. Ik beet op mijn lip en dacht diep na over wat ik allemaal gelezen had over motoren. Eerste stap, welke kleur had de rook... Ik keek naar de rook om mij heen. Zwart was hij in ieder geval niet en wit ook niet. Hij was eerder blauwgrijs.
    'Nou ik heb nog nooit een motor gerepareerd. Wel een auto... Maar ik heb er wel over gelezen. Volgens mij gaf blauwachtige rook aan dat er overmatige verbranding is van smeerolie.' Ik knielde bij de motor neer en keek naar alle onderdelen, voor zover die zichtbaar waren. Het zag er redelijk goed uit allemaal, maar je kon vanaf hier natuurlijk niet alles zien.
    'Het lijkt er niet op dat er echt iets helemaal versleten is... Dat kan namelijk een te hoog oliepijl veroorzaken,' ging ik verder. Wat was ik blij dat ik dat boek gelezen had. 'Je moet even checken of je drukventiel niet verstopt, defect of ontregeld is en of je oliefilter niet verstopt is. Als dat het niet is en er is niks versleten, geeft je uitlaatsysteem waarschijnlijk teveel tegendruk,' somde ik op. 'Tenzij je zo slim bent geweest om te dikke olie te gebruiken, dan is dat de oorzaak, maar je lijkt mij slim genoeg om dat niet te doen.' Ik stond weer op en keek hem met een glimlach aan. 'Dat heb ik in ieder geval gelezen.'


    Happy Birthday my Potter!

    Chase
    'Nou ik heb nog nooit een motor gerepareerd. Wel een auto... Maar ik heb er wel over gelezen. Volgens mij gaf blauwachtige rook aan dat er overmatige verbranding is van smeerolie.' Zegt ze waarna ze bij de motor neerknielt, 'Het lijkt er niet op dat er echt iets helemaal versleten is... Dat an namelijk een te hoog olie pijl veroorzaken, je moet checken of je drukventiel niet verstopt, defect of ontregeld is en of je oliefilter niet verstopt is. Als dat het niet is en er is niks versleten, geef je uitlaatsysteem waarschijnlijk teveel tegendruk,' Zei ze vervolgens. 'Tenzij je zo slim bent geweest om te dikke olie te gebruiken, dan is dat de oorzaak, maar je lijkt mij slim genoeg om dat niet te doen. Dat heb ik in ieder geval gelezen.' Zegt ze met een glimlach. Ik hurkte weer neer bij de motor om vervolgens eerst het drukventiel te controleren en daarna het oliefilter 'Ben je zo iemand die gewoon alle boeken leest omdat je de rest allemaal al hebt gelezen of echt iemand die geïnteresseerd is in motors repareren?' Vroeg ik vervolgens aan haar.


    Don't be like the rest of them, darling

    Bonacieux schreef:
    |Ellie, subtiele hint: maar misschien moet je je beginpost nog eens updaten. (; |


    {Yeah.. I will get to that.. }


    Don't be like the rest of them, darling

    Athene Clarisse Valentin.
    Athene streek met haar vingers over het zachte papier van de ochtendkrant. Winkeldiefstal zonder sporen, las ze en grinnikte. Domme Jumers ook. Ze tikte met haar nagels op het papier en klemde en beker koffie in haar andere hand, die zij naar haar lippen bracht. De weeïge smaak van koffie drong haar mond binnen toen ze het hete goedje haar mond in kieperde en recht stond. Ze had immers een afspraak.
    Athene trok het leren jasje aan en hield buiten het café een taxi tegen. Ze gaf Jace' adres aan de chauffeur en nam plaats in de passagiersstoel. Zo'n kwartiertje later kwam ze aan bij zijn huis. Athene betaalde de chauffeur, schonk hem een knipoog en liep naar de voordeur van het huis. Ze drukte twee keer lang en ongeduldig op de deurbel. "Jace! Doe die klotedeur open of ik breek hem open!"

    [ bericht aangepast op 20 feb 2013 - 16:55 ]


    kindness is never a burden.

    Isabelle “Belle” McCloud || Mens

    Ik sloeg mijn armen over elkaar en keek toe hoe hij het drukventiel en de oliefilter controleerde. Eigenlijk best wel grappig dat hij het ook meteen deed en niet eens aan mij twijfelde. 'Ben je zo iemand die gewoon alle boeken leest omdat je de rest allemaal al hebt gelezen of echt iemand die geïnteresseerd is in motors repareren?' vroeg hij daarna. Ik haalde mijn schouders op. Ja, ik las veel, maar ik hetgeen dat ik las, interesseerde mij ook wel. Ik vond het gewoon leuk om dat soort dingen te weten. Het veraste mensen vaak en bovendien was ik zo ook een stuk zelfstandiger en kon ik bijvoorbeeld in dit geval nog eens helpen ook.
    'Hmmm, van allebei een beetje. Ik lees wel heel veel, maar wat ik lees interesseert mij op zich wel. Ik vind het gewoon leuk om dingen te weten en te kunnen en lezen is voor mij een fijne manier om te leren, denk ik,' antwoordde ik uiteindelijk. 'En, heb je de oorzaak gevonden?'


    Happy Birthday my Potter!

    [Even een vraagje: Waar en wanneer speelt het zich af? En om hoe laat?]


    help

    Jace Alexander Herondale || Paladin.
    Jace keek op van zijn boek wanneer er twee keer ongeduldig op de deurbel werd gedrukt. De jongeman besteedde er niet veel aandacht aan.
    Jace woonde in een veel te grote villa voor één persoon alleen. Hij had zelfs een poetsvrouw en een tuinman. Nu ja, Jace' pleegouders waren nu niet wat je noemt arm... Je zou kunnen zeggen dat dit gigantische, moderne huis zijn 'studio' voor de universiteit was. Hij had sowieso altijd al meer gehad dan anderen van zijn leeftijd. Veel noemden hem een arrogant, verwaand kind, ook al was hij geen kind meer. Eerlijk gezegd kon het Jace totaal niets schelen. Hij hield best wel van zijn pleegouders. En ze betaalden zijn studiegeld en dit huis. Veel viel er niet te klagen, toch?
    Jace werd weer verstoord wanneer een ongeduldige, bekende stem van buiten klonk. Hij kon niet echt ontcijferen wat het precies was. Uiteindelijk besloot hij dan toch maar zijn zetel te verlaten.
    Jace was nogal schaars gekleed toen hij de deur opende. Een los hemd, dat half open hing en een korte broek was het enige wat hij aan had.
    "Morning, sunshine," zei Jace wanneer hij de deur voor Athene open deed. Hij had zijn wenkbrauwen weinig geïmponeerd opgetrokken en keek haar recht aan. "Wat kom je hier doen?"


    help

    Athene Clarisse Valentin - Paladin.
    Athene gleed met haar handen door haar donkere lokken en legde die de andere kant op. Ze zuchtte geërgerd toen Jace de deur eindelijk opende en trok toen een wenkbrauw op toen ze zag hoe hij gekleed was. Half geopend hemd, korte broek. Athene deed haar mond open om een gemene opmerking te maken maar Jace was haar voor. "Morning, sunshine." sprak hij. "Noem me niet zo," mompelde ze geërgerd en liep langs hem heen het huis binnen. "Wat kom je hier doen?" vroeg Jace en Athene haalde haar schouders op. "Wie zal het zeggen? Misschien heb ik een geheime missie en moet ik je bespioneren. Of beter: vermoorden. Of misschien kom ik je gewoon lastigvallen door verveling." De toppen van Athene's vingers gleden over de tafel in de gang en afkeurend bekeek ze het stof op haar vingers. "Je poetsvrouw doet haar werk niet goed genoeg." Athene was altijd al jaloers geweest op Jace' rijkdom. Zij woonde zelf maar in een bescheiden appartementje en bij Jace leek het geld op zijn rug te groeien.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2013 - 18:00 ]


    kindness is never a burden.

    Jace Alexander Herondale || Paladin.
    Jace zag hoe Athene naar zijn kleren had gekeken. Hij gaf haar de typische "zie je iets wat je bevalt"-blik. Ze leek en opmerking te willen maken, maar Jace was haar voor.
    "Morning, sunshine," zei hij.
    "Noem me niet zo," mompelde Athene geërgerd.
    "Athene, alweer zo majestueus en prachtig als anders," zei Jace geamuseerd. Hij had een hese, nogal lage stem die elke lettergreep perfect uitsprak. Dit had hij te danken aan zijn opvoeding. Hij nam een lok van haar bruine haren tussen zijn duim en wijsvinger en liet het erdoor glijden wanneer ze binnen stapte. "Wat kom je hier doen?"
    "Wie zal het zeggen? Misschien heb ik een geheime missie en moet ik je bespioneren. Of beter: vermoorden. Of misschien kom ik je gewoon lastigvallen door verveling." Jace nam zijn glas van de tafel waar Athene haar vingers over liet glijden. Afkeurend bekeek ze die vingers.
    "Je poetsvrouw doet haar werk niet goed genoeg."
    "Ze doet het beter dan de jouwe," zei Jace. "Of wacht..." Hij dronk de rest van het water op uit zijn glas, waarna hij het iets te luidruchtig weer op het tafelblad zette.
    "Nu, wat kom je hier echt doen? Of ben je echt zo hopeloos verveeld dat je mijn gezelschap komt opzoeken?" Hij betwijfelde eerlijk gezegd of Athene hierheen was gekomen zonder reden.


    help

    James Jason Kirk
    Ik drink nog wat van mijn koffie en sla de pagina van mijn krant op als ik een meisje uit het steegje niet ver van me zie lopen. Ik leg mijn krant neer en bekijk het meisje eens , iets verveeld. Ik nip nog eens van mijn koffie en blijf haar observeren. Een zonnebril staat op mijn neus zodat ze het niet echt kan merken. 'Hallo.' zeg ik dan maar aangezien ik er anders maar uitzie als een enge stalker. Ik begin terug de krant te lezen, op zoek naar geheimzinnige diefstallen, moorden, bankovervallen, ontsnappingen en zo voort. Gewoon iets dat me op het spoor van een jumper kan brengen. Mijn glock zit keurig verstopt onder mijn leren jasje.


    'Doubt kills more dreams then failure ever will'