• De stelling van deze week luidt:
    Ouders die willen scheiden zouden samen moeten blijven tot de kinderen het huis uit zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ja daag! Dan komt er alleen maar ruzie en dat is misschien nog wel gervelender dan scheiden


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Oneens, mijn ouders zijn gescheiden en ik ben nog lang niet het huis uit. Het was veel beter zo.


    Do what people say you can't.

    Alsjeblieft niet. Dat zou een heisa worden!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens, het lijkt me voor een kind erger om de ouders (jaren lang) te zien ruziën, dan ze te zien scheiden. Bovendien is het in sommige gevallen niet veilig meer thuis.


    You are beautiful, you are love.

    Oneens, ik weet zelf hoe het is als ouders uit elkaar gaan. Mijn ouders zijn twee keer uit elkaar geweest. De eerste keer zijn ze wel degelijk samen blijven wonen, omdat ik nog jong was en ze niet wilde dat ik dat toen al zou meemaken. Het kwam weer goed tussen ze en alles ging gewoon goed door. Tot op mijn tiende, toen zijn ze alsnog -als vrienden- uit elkaar gegaan.. En toen wel echt. Dat is, deze zomervakantie, zes jaar geleden alweer.

    Dus soms dan kan het wel goed uitpakken, maar dan zijn er een aantal dingen nodig. Zoals gewoon met elkaar om kunnen gaan als je uit elkaar bent en dergelijke. Toch denk ik dat het beter is, wanneer de ouders uit elkaar gaan, ze niet meer samenwonen.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Oneems. Je zou denken dat dat beter zou zijn, in ieder geval voor de kinderen. Maar zo'n kind merkt een gespannen sfeer op. Hoe klein ze ook zijn en sommige mensen kunnen gewoon niet (meer) met elkaar in een huis leven. Dat levert alleen maar strijd op, waar een kind of tiener dan tussen moet zitten en daar wordt niemand blij van.
    Het is beter om kinderen te begeleiden in het scheidingsproces van hun ouders.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    nee absoluut niet.. de ruzie's en eventuele gevolgen van ruzie's maken meer inpact op het kind dan de scheiding.

    ik kan het weten


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Nee. De ruzies zouden ernstige gevolgen hebben op de ontwikkeling van het kind. Denk maar aan depressies en dat soort dingen.


    26 - 02 - '16

    Oneens. Voor een kind is het natuurlijk niet leuk dat zijn/haar ouders gaan scheiden, maar alle ruzies zijn nog slechter.


    Search the light in the darkest days and see you're not alone

    Oneens. Natuurlijk zijn er kinderen die willen dat hun ouders niet gaan scheiden, en bij elkaar blijven. Maar lost het iets op voor het kind? Ouders gaan meestal schreeuwen en ruzieën. En dat is nogal schadelijk. Het is namelijk best naar om te zien hoe personen waarvan je houd elkaar afkraken en tegen elkaar schreeuwen.


    --

    Oneens. Dan is het voor de kinderen alles behalve genieten thuis, maar het is wel zo dat de ouders tijdens de scheiding wat meer rekening moeten houden met de kinderen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oneens. Ik denk niet dat je iemand zult vinden die het hier wel onvoorwaardelijk mee eens is. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oneens. Stel dat ze de hele tijd ruzie hebben, zit het kind de hele tijd tussen de twee vuren. Dat is nog veel erger ._.


    Tijd voor koffie.

    Ikzelf ben niet eens, maar mijn ouders zijn van plan toch samen te blijven tot ik uit huis ben en dan pas gaan ze scheiden.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Nope, niet mee eens. Als ze uit elkaar zijn gaat het veel beter.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.