• De stelling van deze week luidt:
    Ouders die willen scheiden zouden samen moeten blijven tot de kinderen het huis uit zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    niet mee eens.
    dan maken ze de hele tijd ruzie en kunnen de kinderen niet goed leren dus blijven ze zitten en zitten ze langer in de ruzie


    ready to write again

    alsjeblieft zeg! ik moet er niet aan denken dat mijn ouders nu nog samen zouden zijn! komt alleen maar meer ruzie en stres van!
    Toen mijn ouders scheide was ik nog niet eens klaar met de basisschool dus voorlopig was ik niet van plan het huis uit te gaan


    Dont say why me, say try me

    nee dan komt er alleen maar meer ruzie ze gaan niet voor niets scheiden


    Don't tchange for other people, just stay youre self

    Nee, nee nee!
    Alsjeblieft niet zeg! Hoe kunnen die kinderen dan liefdevol opgroeien?

    Het klopt inderdaad wel dat mensen tegenwoordig veel te snel gaan scheiden, en te snel de handdoek in de ring gooien, maar blijf niet bij elkaar wanneer het echt niet meer kan. Het is namelijk ook niet goed voor de kinderen als de ouders gescheiden zijn, maar om nou bij elkaar te blijven met dikke ruzies en zonder liefde? Dat is voor niemand goed.
    Mensen moeten niet te snel trouwen, en niet te snel scheiden, dat vind ik.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Het zou wel leuker dat zou ook een hoop probleemen voor mij schelen maar ik begrijp het wel ;S

    Oneens. Dan komt er (meestal) alleen maar meer geruzie.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Oneens. Mijn ouders zijn gescheiden sinds mijn elfde, en ja, het is jammer dat ze niet meer bij elkaar zijn, maar het was echt niet goed gegaan als ze dat gedaan hadden.
    Mijn moeders ouders hebben het zo gedaan, en die hadden elke dag knallende ruzie, dus ik heb het liever zo.


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Ik denk van niet, omdat dat kind dan tussen de ruzies leeft, en daar zou ik niet gelukkig van worden. Wel vind ik dat het kind niet in de scheiding betrokken moet worden. De ouders mogen hem/haar niet de schuld geven van de scheiding, en ik vind dat het kind recht heeft om ZELF te kiezen of hij/zij allebei z'n ouders wil blijven zien of niet.


    Be Your Own Anchor

    Passerby schreef:
    Oneens. Dan is het voor de kinderen alles behalve genieten thuis, maar het is wel zo dat de ouders tijdens de scheiding wat meer rekening moeten houden met de kinderen.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    ik vraag me af wat erger is: je ouders die thuis non-stop zitten te ruziën of je ouders die in verschillende huizen wonen...


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    En dan kinderen steeds naar dat geruzie e.d. laten luisteren + ze die slechte invloed mee laten krijgen? Alsteblieft niet zeg! Kinderen gaan dan alleen maar denken dat dat normaal is en het later zelf ook zo doen.


    Bad decisions make good stories.

    Nee


    I'm A Dwarf Lover

    Absoluut niet! Dan komt er enkel meer en meer ruzie en daar lijden de kinderen ook onder ! ik zit middenin zo'n situatie en dat is niet leuk

    Nee, dat zou enkel voor spanningen in het huishouden zorgen en de kinderen zouden zich niet op hun gemak voelen, beter gescheiden en gelukkige ouders dan ouders die het beste voor hun kind willen door samen te blijven en daardoor voor het omgekeerde zorgen.


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    Besar schreef:
    Oneens, mijn ouders zijn gescheiden en ik ben nog lang niet het huis uit. Het was veel beter zo.


    “Things never happen the same way twice.”