• De stelling van deze week luidt:
    Ouders die willen scheiden zouden samen moeten blijven tot de kinderen het huis uit zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Passerby schreef:
    Oneens. Dan is het voor de kinderen alles behalve genieten thuis, maar het is wel zo dat de ouders tijdens de scheiding wat meer rekening moeten houden met de kinderen.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Nee, als de ouders alleen maar ruzie maken is het beter voor de kinderen dat ze scheiden.


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    Absoluut niet mee eens, twee 'stabiele' woonsituaties is veel beter voor het kind/de kinderen dan dat de ouders in een huis blijven wonen en (de hele tijd) lopen te ruziën.


    4:21 ''We'll be alright''

    Absoluut niet eens. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik... 5 was? Toen was ik er natuurlijk verdrietig over, maar nu vind ik het veel beter. Mijn ouders komen nog goed overeen, maar zijn niet meer samen. Moesten ze wel samen gebleven zijn -en als je echt wilt beweren dat ze hun relatie moeten behouden tot de kinderen het huis uit zijn, dan zouden ze nog 6 jaar samen moeten blijven-, dan zou er zeker elke dag een ruzie geweest zijn, dan is het beter dat ze uit elkaar gaan.
    Helemaal oneens dus.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens. Het is beter dat de kinderen niet bij de ruzie's/sfeer van de ouders worden betrokken. Ook al is het rot als ouders gaan scheiden, voor de kinderen en de thuissituatie is het vaak beter.


    I love you Tim

    Ik moet er niet aan denken, zeg. Telkens dat geruzie aan moeten horen tot het desbetreffende moment.
    Jesus, dan zou ik expres eerder het huis uitgaan, of één van hen het huis uit jagen. :').


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Oneens. Mijn ouders zijn gescheiden sinds ik drie was. Het is veel beter zo. Ik weet nog dat ze altijd ruzie maakten en door het huis gingen rennen, en dat ik dan achter ze aan rende :') Dat is nog minder leuk, ook voor hen.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Nou dat wordt tent pakken, wildkamperen en vissen :Y).
    Vele malen beter dan thuis je elke dag je eigen versie van GTST te mogen meemaken.


    No growth of the heart is ever a waste

    ze moeten dan echt niet bij elkaar blijven, het is heel zielig voor het kind, maar het is nog erger als er de hele dag en elke dag ruzie is in het huis


    -

    Niet mee eens, want mijn ouders zijn ook gescheiden en dat is alleen maar beter voor onze familie,
    anders dan was er een hele boel ruzie en ongelukkige ouders.


    - Even angels have their demons -

    Totaal niet mee eens!
    Dat kan alleen de kinderen maar pijn doen, en niet alleen de kinderen, maar ook de ouders.
    Dat doen vind ik wel stom.


    Those who break the rules are scum, but those who abandon their comrades are worser than scum!

    Onees

    Als mijn moeder ons niet bij mijn pa had weg gehaald dan had ik echt een kutleven gehad, dus heel erg oneens :l


    Caution first, always.

    Oneens, als er echt ruzie is kunnen ze beter uit elkaar zijn anders levert het alleen maar meer narigheid op.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Oneens, ik snap dat een scheiding kut is voor een kind.
    Maar het is nog stommer voor een kind om midden in de ruzie's van zijn ouders te zitten.
    En het is ook gevaarlijk, want soms is de ruzie zo erg dat mensen beginnen te slaan.
    Soms kan de ruzie tussen ouders zo deprimerend voor een kind zijn, dat het kind wegloopt van huis.
    En dat een paar jaar volhouden. Ik denk wel dat een kind hoe oud die ook is snapt dat z'n ouders moeten scheiden.


    I make you sad, because everyone keeps making you happy. You can't be truly happy, if you're "happy" all the time.