• De stelling van deze week luidt:
    Ouders die willen scheiden zouden samen moeten blijven tot de kinderen het huis uit zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    mijn ouders zijn ook gescheiden
    7, 8 jaar denk ik
    volgens mij zouden we allemaal verschikkelijk stressed zijn als ze bij elkaar zouden zijn gebleven

    oneens dus


    Dit is mijn signature

    Ik kan het niet anders dan oneens zijn. Voor de kinderen is een stabiele omgeving het belangrijkste en hoewel een scheiding een roerige periode met zich mee zal brengen zal het daarna een stuk rustiger zijn. Dit in tegenstelling tot wanneer de ouders bij elkaar blijven en elkaar dagelijks in de haren vliegen.

    Uiteindelijk gaat het erom om welke reden(en) de ouders willen scheiden. Als het gewoon iets minder klikt zou het beter zijn om iets langer bij elkaar te blijven zolang je maar met elkaar overweg kunt,


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Oneens, want dan kan er dus tussen je ouders juist meer ruzie krijgen en dat is ook niet fijn voor het kind op zich.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Echt wel mee eens ik weet hoe het is om nu zonder vader op te groeien en dat is best wel kut elk weekend reizen..


    Things end, But Memories taste forever

    Oneens.


    •*• Lululu •*•

    Kben het er niet mee eens...:D
    Mijn ouders zijn gescheiden toen in 5 was, als ze hadden moeten wachten tot mijn 19de ofzo dan was die tijd voor mij echt verpest geweest.
    Als het niet goed gaat in huis dan moet je scheiden, anders word het gewoon een shitzooi(zip)

    Eens, mijn ouders maken nog even veel ruzie & ik mag de problemen nu oplossen.


    Keep on smiling

    Oneens, ook al heeft het zeker nadelen, ik zou er niet aan moeten denken dat mijn ouders nog samen zouden wonen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Eens. Als je aan kinderen begint, moet je maar eerst een deftige relatie hebben zodat het kind in een stabiele omgeving kan opgroeien. Als je dan een kind hebt, is het tijd je volwassen te gedragen en niet aan je eigen egoïsme te denken, misschien relatietherapie volgen. Eerst in alle mogelijke manieren proberen samen te blijven en bij elkaar te kunnen blijven leven, en pas als het echt niet meer gaat tot scheiding overgaan.
    Ik weet het zelf, want mijn vader is een egoïstische dronken klootzak dat mijn moeder ertoe verplichtte te scheiden.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Blazerer schreef:
    Ik kan het niet anders dan oneens zijn. Voor de kinderen is een stabiele omgeving het belangrijkste en hoewel een scheiding een roerige periode met zich mee zal brengen zal het daarna een stuk rustiger zijn. Dit in tegenstelling tot wanneer de ouders bij elkaar blijven en elkaar dagelijks in de haren vliegen.

    Uiteindelijk gaat het erom om welke reden(en) de ouders willen scheiden. Als het gewoon iets minder klikt zou het beter zijn om iets langer bij elkaar te blijven zolang je maar met elkaar overweg kunt,


    het is voor een kind veel onstabieler om een veilige situatie te moeten verliezen en dan in iets nieuws te worden gegooid, waarbij er nooit zekerheid is of de nieuwe vriend(in) wel goed is. Ik heb zeer lang co-ouderschap gedaan, maar kon dat niet meer aan door mijn vader zijn houding tov mij en mijn broer dan tegen zijn vrouw en hun kind.

    Mensen zouden eigenlijk eerst testen moeten doen voor ze kinderen mogen krijgen. Het is zo fucking unfair dat marginale ouders in kutomstandigheden kinderen mogen krijgen, al hebben ze shitloads van problemen, maar holebikoppels zoveel moeite moeten doen om zich nog maar te mogen opgeven als adoptieouders. Niet dat ik in marginale omstandigheden ben opgegroeid, dat geluk heb ik nog, maar mijn vader is mentaal gestoord en zou het recht niet mogen hebben kinderen te hebben.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Oneens. Mijn ouders zijn ook gescheiden, en ik zou het absoluut niet fijn gevonden moesten ze nóg langer hebben gewacht. De sfeer thuis is nu veel beter en de communicatie tussen mijn ouders evenwel. De spanningen die voordien waren, zijn nu bijna verdwenen en ik voel me al iets beter op mijn gemak. Het is niet zo dat ik door één van de beide ouders word opgevoed, integendeel, ik kan nu veel beter overweg met m'n vader dan voor de scheiding.

    Oneens

    Heb hier thuis een soortgelijke situatie. Mijn ouders communiceren nu totaal niet met elkaar en aan tafel met het eten is het ook niet gezellig. Ik heb liever dat ze uit elkaar gaan dan dat dit zo nog een hele tijd door moet gaan.

    JohnHWatson schreef:
    (...)

    het is voor een kind veel onstabieler om een veilige situatie te moeten verliezen en dan in iets nieuws te worden gegooid, waarbij er nooit zekerheid is of de nieuwe vriend(in) wel goed is. Ik heb zeer lang co-ouderschap gedaan, maar kon dat niet meer aan door mijn vader zijn houding tov mij en mijn broer dan tegen zijn vrouw en hun kind.

    Mensen zouden eigenlijk eerst testen moeten doen voor ze kinderen mogen krijgen. Het is zo fucking unfair dat marginale ouders in kutomstandigheden kinderen mogen krijgen, al hebben ze shitloads van problemen, maar holebikoppels zoveel moeite moeten doen om zich nog maar te mogen opgeven als adoptieouders. Niet dat ik in marginale omstandigheden ben opgegroeid, dat geluk heb ik nog, maar mijn vader is mentaal gestoord en zou het recht niet mogen hebben kinderen te hebben.

    Maar dan is het ook nauwelijks een normale omstandigheid te noemen. Toch denk ik dat ouders die bij elkaar blijven aanzienlijk meer spanningen veroorzaken en constante wrevel in het huishouden creëren. Dan wel er van uit gaande zoals ik eerder al zei dat de ouders elkaar niet meer kunnen luchten of zien.

    Wat betreft het beperkte ouderschap zou ik heel graag ja willen zeggen. Het is helaas niet te controleren en ook kunnen (en zullen) de zaken vaak ten goede of ten kwade verdraaid kunnen worden of onduidelijk zijn.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    Ik kan er niet echt veel over zeggen. Het oudste kind in huis is 13 dus zullen ze nog laaaang moeten wachten als ze gaan scheiden. En ze maken ook best wel vaak ruzie.

    Oneens. Mijn vader is naar Amerika verhuisd en het heeft me alleen maar goed gedaan. Hoe eerder weg, hoe beter.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."