• De stelling van deze week luidt:
    Ouders die willen scheiden zouden samen moeten blijven tot de kinderen het huis uit zijn.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Onzin, op die manier wordt niemand gelukkiger. Al is een scheiding voor kinderen moeilijk, dan is het ook niet per direct heter om te wachten. Kinderen voelen dit soort dingen aan of ze nou 3, 8 of 17 jaar zijn, ze voelen het. Daarbij wordt de sfeer in huis er ook niet beter van als je met iemand in huis zit, waar je eigenlijk niet mee in huis wil zitten. Sorry, maar dit blijft een eigen keus. De stellingen worden hier steeds vreemder.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Oneens. Mijn ouders hebben dat lang geprobeerd en uiteindelijk zijn ze zes jaar geleden alsnog uit elkaar gegaan. Ze waren beiden toch maar ongelukkig en er kwam alleen maar ruzie van. Als kind voel je zo'n dingen echt wel aan, het is vreselijk als je ouders uiteen gaan, maar het is nog erger om te weten dat ze beiden ongelukkig zijn.


    DrieNovemberTweeduizendentwaalf <3

    Ikzelf ben het hier wel mee eens, waarschijnlijk ben ik ook de enige haha. Miss ligt dat wel aan mijn situatie, hoor, maar ik heb geen zin om te verhuizen vlak voor mijn eindexamenjaar. Daarnaast zou dat me ongelooflijk veel stress geven, waar ik niet goed tegen kan. Maar dat is waarschijnlijk mijn standvastige mening haha:Y) Maar als het thuis zo erg is als een kind 'niet normaal meer kan leven', dan ben ik het er wel mee eens.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2013 - 12:41 ]


    “Begin at the beginning," the King said, very gravely, "and go on till you come to the end: then stop.” - Lewis Carrol

    Oakenshield schreef:
    Oneems. Je zou denken dat dat beter zou zijn, in ieder geval voor de kinderen. Maar zo'n kind merkt een gespannen sfeer op. Hoe klein ze ook zijn en sommige mensen kunnen gewoon niet (meer) met elkaar in een huis leven. Dat levert alleen maar strijd op, waar een kind of tiener dan tussen moet zitten en daar wordt niemand blij van.
    Het is beter om kinderen te begeleiden in het scheidingsproces van hun ouders.

    Hahahaha wat een onzin deze stelling :'D


    -

    Oneens. Mijn ouders zijn zelf gescheiden en het geeft meer rust, aan heen en weer reizen wen je wel. Ik woon liever in een gescheiden gezin dan in een gezin vol ruzie


    --

    Oneens, stel het kind is pas 10 en de ouders hebben ruzie, dan moeten die ouders voor het kind nog minstens 8 jaar bij elkaar blojven en dan word alles veel erger, dan kun je veel beter gaan scheiden, dat is ook beter voor het kind.
    X

    Oneens, niemand wordt er gelukkig van als er alleen nog maar ruzie wordt gemaakt in huis


    ~

    Dat houden ouders toch niet uit.
    Als ze toch al willen scheiden,word het gewoon steeds erger.
    Nou leuk voor de kinderen.Als ze nog klein zijn.En dan de heltijd bij die ruzie makende ouders.
    Nope!

    Oneens.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Square schreef:
    Oneens. Ik denk niet dat je iemand zult vinden die het hier wel onvoorwaardelijk mee eens is. :'D


    Tell me about it, stud.

    Neen, ik denk persoonlijk dat het veel te veel spanningen zou teweeg brengen.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Oneens, dan krijg je alleen nog maar meer ruzie dan er al was!
    De kinderen lijden er dan nog meer onder dan dat ze gaan scheiden.


    Yesterday is history, tomorrow is a mysterie, but today is a gift, thats why its called present.

    En dan het huis afbreken met die ruzies?
    Mooi niet, dan kun je beter apart wonen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Helemaal oneens.
    Dan maken ze de hele tijd ruzie.
    Toch niet leuk voor hun kinderen?


    Everything will be okay in the end, if it's not, it's not the end