• De stelling van deze week luidt:
    De scholen zouden later moeten beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Life is hard and then we die

    oneens:
    De school eindigt dan wel later wat niet leuk is..

    eens:
    Wat langer slapen kan ik wel gebruiken. Doordat ik met de bus ga, moet ik al om 6.30u opstaan.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    eens want de meeste tieners gaan laat naar bed, deels ook omdat ik bijvoorbeeld voor tien uur echt niet kan slapen. Het resultaat is dus korte nachten waardoor je duffer bent in de ochtend. Van het eerste uur krijg ik nooit veel mee omdat ik dan nog wat slaperig ben. Voor schoolresultaten zou het dus misschien wel beter zijn als de school wat later zou beginnen.


    Can't control my second personality

    Oneens,
    Mijn school begint al vrij laat (1e uur is 9.00) Wat wij dus nu hebben is dat als wij tot het 8e zitten. (wat eigenlijk de hele week het geval is) je pas om 16.40 uit bent. Vele van mijn opleiding moeten daarna nog zeker 2 uur reizen om thuis te komen. Ons 10e uur is om 18.20 dan nog 2 uur reizen en je kan zowat al naar bed als je thuis bent. Als onze school dus nog later zou beginnen dan word het nog later. Daar pas ik toch liever voor.


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Memoria schreef:
    Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens. Ik zie niet zo veel verschil met bijv. 8:30 of 9:00. Het betekent dan wel een extra half uur slaap, maar dat betekent ook gelijk weer dat de school later eindigt. Ik kom eerder vroeger thuis om te rusten dan dat ik later weg ga van huis.


    Deep inside, I've never felt alive

    Sowieso eens. Maar dan wel minder pauzes zodat we toch op een normaal uur kunnen beëindigen.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2013 - 13:59 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Eens. We hoeven dan niet later thuis te zijn hoor. Als ze gewoon alle lesuren korter maken ben je op dezelfde tijd thuis.
    Het is ook bewezen dat jongeren beter later naar school kunnen gaan. Ik kan mij 's avonds ook beter concentreren dan 's middags met huiswerk.


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Skerries schreef:
    Sowieso eens. Maar dan wel minder pauzes zodat we toch op een normaal uur kunnen beëindigen.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2013 - 14:31 ]


    “Things never happen the same way twice.”

    oneens bij jullie beginngen de scholen laat zat!
    overigens hierzo bigginnen alle schollen tussen 7 en 8 uur....

    die zouden wat mij betreft wel wat later mogen beginnen, alleen is het enige probleem dat ze niet later uit mogen gaan aangezien het hiet f*cking heet is na 2 uur in de middag.... (soms wel 35 graden!) wat ze hier wel zouden kunnen doen is:

    school begint ong 9 uur tot 11 korte pauze dan school tot 1.30 uur en dan 1.5 uue pauze tot 3 uur waneer het hier weer wat koeler begint te worden en dan les tot een uur of 5 xD

    dat zou denk ik een stuk beter werken... maargoed deze info is overbodig voor jullie omdat jullie niet op een bloedheet eiland wonen


    Dont say why me, say try me

    oneens, ik klaag wel dat het altijd zo vroeg is, maar ik ben elke dag wel lekker tussen half 2 en 3 uur uit ^^


    .it's up to you to make dreams come true

    jaaaa eens

    Mee eens, helemaal mee eens ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Absoluut niet mee eens. Hoe later, hoe minder ik me kan concentreren. Ik ben ook altijd vroeg wakker, dus dan ben ik liever eerder uit. Ook al klaag ik weleens dat school te vroeg begint en ik te vroeg moet opstaan vind ik het wel fijn om als je naar school fietst der wereld een beetje wakker zien te worden. Ik wordt er altijd vrolijk van.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2013 - 17:41 ]


    "Hercules, huh? That guy was like the Starbucks of Ancient Greece. Everywhere you turn - there he is." - Percy Jackson

    Eens, mijn school begint om 8(!) uur, en dus moet ik om 6 uur opstaan omdat ik anders te laat kom. En dat terwijl ik slaapproblemen heb, en geen medicijnen durf te nemen omdat die overdag ook nog werken, en toen ik ze gebruikte ik op school in slaap viel.


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    Wat me opvalt is dat zowat iedereen wil wat het beste is voor hem/haarzelf, niet wat over het algemeen het beste zou zijn.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Neen, ik ben liever vroeger thuis dan later op school.


    Nov 19 | I wonder about you, quiet girl.