• De stelling van deze week luidt:
    De scholen zouden later moeten beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Life is hard and then we die

    Ruess schreef:
    Het zou uiteindelijk toch geen verschil maken hè, als je een uurtje later op school moet zijn, ben je een uurtje later thuis en ga je een uurtje later slapen, en dan zit je weer met dezelfde dramatiek.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 19:39 ]


    “I think everybody’s nuts.” - Johnny Depp

    Nu ja, als ze het einduur hetzelfde zouden houden of de extra uren af zouden schaffen, why not? Maar ja, ook weer een nadeel dat dan iedereen met een vet groot hongergevoel zit 't laatste uur


    You can't buy happiness, but you can buy books, and that's kind of the same thing

    Pythias schreef:
    Als ik puur naar de kwaliteit van het onderwijs zou kijken, ben ik het er helemaal mee eens. Bij mij gaat het eerste uur meestal verloren door weinig concentratie. Maar als ik kijk naar mijn eigen behoeften ben ik gewoon liever wat eerder vrij dan dat ik later begin.


    "If there's a story that you want to read but it hasn't been written yet, then you must write it." - Toni Morrison

    Eens. Ik wil volgend jaar een studierichting doen die je niet in de buurt kan volgen. Gevolg? Ik zal om half 6 op moeten staan. Zodus...


    Define "good".

    EENS!!!!! ik heb een keer een kussen naar iemand gegooid toen hij me wakker wou maken en bijna geskagen :$


    Yoww =3

    IK VIND DA WEL OM TIEN UUR OFZ(yeah)(yeah)(lol)(lol)

    -zucht om de reacties boven hem-


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Eens en oneens

    Ik merk wel dat soms het eerste uur 's morgens wat moeizamer gaat. Maar langs de andere kant, ik moet om 6u45 opstaan, onze school begint om 8u30 en ik ben er ondertussen al aan gewend


    "You'll stay with me?" "Until the very end."

    Oneens, ik ben liever eerder thuis. En dan heb je nog wat meer tijd voor huiswerk en daarna voor hobby's!

    Ben wel eens want bij ons begint het eerste al om 7.50 uur en ik moet ook nog bet wel ver fietsen met als gevolg dat ik vier keer per week zes uur moet opstaan. Dit zorgt voor mij voor een groot slaaptekort omdat ik best wel een nacht mens ben enzo. Als het dan later begint zou ik t al uitslapen vinden als ik zeven uur mag opstaan, heb ik nu een keer wat best wel fijn is. En ook vind ik dit omdat je door die vroege lestijden weinig slaapt en dus minder goed kan leren !!


    Be yourself it's the best you could be

    Eens.
    En zeker de middelbare school, vanwege de dopamine in onze hersenen die slaap verwekt. In onze hersenen komt deze stof later vrij, zodat wel later willen slapen en ze gaat er ook later uit zodat we lang kunnen slapen of langer moe zijn 's morgens. Naarmate we ouder worden, komt deze stof iets vroeger vrij.
    Dus, ik ben het eens en hoop dat er ook verandering in komt.
    xx, Blijheid


    If it is meant to be, it will be !

    alleen als we dan ook eerder uit zijn, en hangt ook van uitval enzo af...

    Eens, maar dan zouden alle scholen ook het 6de uit moeten zijn. Mijn NL-docent zegt dat hij al jaren probeert te regelen dat iedereen elke dag niet langer dan het 6de heeft, simpelweg omdat je de kinderen anders uitput. Ze leren in het 7de toch niets meer, zeg maar. Bij mij is het 7de tot 5 voor 3, en het 6de tot 5 over 2. Van bijv. half 10 tot 5 over 2 zou wel fijn zijn dan.


    Can you remember who you were, before the world told you who you should be?

    Eens. Ook al betekent dat dat de scholen later uit zijn,maakt me niet uit. Eerste uur krijg ik nauwelijks iets in mijn hersenen. Veel nut heeft het dan ook niet.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    BeAlright schreef:
    Eens, maar dan zouden alle scholen ook het 6de uit moeten zijn. Mijn NL-docent zegt dat hij al jaren probeert te regelen dat iedereen elke dag niet langer dan het 6de heeft, simpelweg omdat je de kinderen anders uitput. Ze leren in het 7de toch niets meer, zeg maar. Bij mij is het 7de tot 5 voor 3, en het 6de tot 5 over 2. Van bijv. half 10 tot 5 over 2 zou wel fijn zijn dan.

    Wauw, stel je niet zo aan. Ik heb regelmatig dagen van 8.45 tot 17.30. En bij mij was het 7de uur tot 4 uur.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.