• De stelling van deze week luidt:
    De scholen zouden later moeten beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Life is hard and then we die

    Mijn school begint om 8:10. Om half 7 gaat mijn wekker en kwart voor 7 sta ik op. Ik zou het graag later willen. Tien minuutjes later zou al perfect zijn, maar ja.
    Sowieso, je kan hier niet echt een algemeen antwoord op geven. Sommige scholen beginnen later en mensen vinden het dan niet nodig, anderen weer wel. Ligt gewoon aan de school.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Eens. Nu heb ik er geen last van, maar tussen half zeven opstaan en kwart voor zeven zit een enorm verschil. Op de middelbare school moeten veel leerlingen een langere weg afleggen dan eerst dus zijn een paar minuten extra wel handig, zeker in de winter. Wakker worden gaat immers makkelijker als het al een beetje licht is buiten.
    Dus ja, op de middelbare kon ik nooit opletten omdat ik altijd vast bleef zitten in de tijd waarin ik opstond. Voor tien uur werkten mijn hersenen niet.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    De algemene reactie op later opstaan is ook meestal later gaan slapen. Dus ik denk niet dat het veel oplost.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Heerlijk (cat)


    Radio, bleed me a melody?

    Oneens, als je vroeger opstaat heb je meer te doen op een dag. Eerder uit van school, eerder op quizlet. Zo zie ik het. Wow dat rijmt xd


    I'm cursed with the burning-stroopwafel-spell

    Eens. Bij jongeren gaat het nieteens zozeer om de uren die ze slapen (het maakt natuurlijk wel uit), maar jongeren hebben van nature een heel ander slaapritme. Later gaan slapen en later opstaan.


    Alles komt tot een einde, maar het gaat erom wat je in de tussentijd doet.

    Oneens. Bij mij gaat het er ook om, hier in Zeeland komen mensen met de boot overvaren, met de trein of de bus of worden gebracht. Als de scholen later zouden beginnen, dan hebben zij 's ochtends meer tijd maar zijn ze als ze het 8/9 uit zijn, laten we zeggen 16.30 er tussen in, vaak pas rond 18.00 thuis en dat geldt dan voor de mensen van de overkant die met de bus komen.


    ' Nyctophilia '

    nouja, later beginnen hoeft niet perse, maar wat dichterbij zou wel fijn zijn. De enige reden dat ik zo vroeg op moet ik dat ik drie kwartier moet fietsen -___-


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Hmm, moeilijk.

    Eens, omdat: Hersens komen sowieso later op gang. Zo zou je kunnen zeggen dat vroege lessen je niks leren.

    Oneens, omdat: Je komt op de Middelbare School al laat thuis, gaan scholen later beginnen, kom je nóg later thuis.

    Mijn mening is gemengd.


    Tijd voor koffie.

    Nee, niet later, soms mogen de lessen juist wel wat eerder beginnen, want dan ben ik ook niet zo laat uit :') (zoals nu vanaf 12.15 tot 18.00)


    As travars

    hersenen van jongeren starten veel later op (dat is wetenschappelijk bewezen). er is een normale middelbare school die pas om 10 uur begint, maar wel even vroeg eindigd...die leerlingen daar presteren even veel in minder tijd, omdat het rooster op hun slaap en leefritme is aangepast.
    eens dus.


    me: 5% reality, 95% dreams

    school begint hier om 7:00 of 7:30
    maar dan zijn we wel al om 2:00 klaar
    houden zo natuurlijk :Y)


    Dit is mijn signature

    oneens, dat betekend dat ik nóg later thuis ben. het 8e uur is hier al om 15:50, dus laat staan nog later. nee, dat ene kwartiertje of halfuurtje maakt me écht niet uit of ik langer in m'n bed lig. liever eerder uit dan nog iets langer kunnen blijven liggen in bed.

    mrsDJMalik schreef:
    Absoluut niet mee eens. Hoe later, hoe minder ik me kan concentreren. Ik ben ook altijd vroeg wakker, dus dan ben ik liever eerder uit. Ook al klaag ik weleens dat school te vroeg begint en ik te vroeg moet opstaan vind ik het wel fijn om als je naar school fietst der wereld een beetje wakker zien te worden. Ik wordt er altijd vrolijk van.


    Same. Ondanks mijn school begint om 8:30, sta ik 6:30 op terwijl ik vorig jaar in 8 minuten naar school liep en nu maar een treinreisje hoef te maken van 6 minuten aangezien mijn fiets kapot is en ik drastisch een nieuwe moet. Als ik later begin, is dat meestal 10:15 en dan wacht ik rustig 2 uur lang voor ik eindelijk naar school kan, want ik kan allang niet meer slapen. Ik kan me ook veel beter concentreren in de eerste schooluren van de dag, dan in de laatste als ik dan bedenk wat ik allemaal zou kunnen doen als ik thuis was. Dus ik ben er mee oneens.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Oneens. Dan eindigen ze ook later. En "later" als je een baan hebt, begin je ook vroeg. Zo kun je er dus direct aan wennen (:.


    Wish it, Dream it, Love it, Do it <3