• De stelling van deze week luidt:
    De scholen zouden later moeten beginnen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Life is hard and then we die

    Memoria schreef:
    Eigenlijk ben ik het hier niet mee eens. Ik zie niet zo veel verschil met bijv. 8:30 of 9:00. Het betekent dan wel een extra half uur slaap, maar dat betekent ook gelijk weer dat de school later eindigt. Ik kom eerder vroeger thuis om te rusten dan dat ik later weg ga van huis.


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    nu lekker eerste 2 uur vrij c:
    als ze dat nou eens elke dag deden :'D


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Eens. Onderzocht is het slaapritme van pubers, en daaruit is gebleken dat pubers pas moe beginnen te worden rond een uur of 1 's nachts (gemiddeld genomen). Als we dit ritme aanhouden, ontwaken pubers rond een uur of 11 in de morgen. Wanneer een school begint om 8 uur, betekend dit dus dat een puber middenin zijn/haar slaapritme moet opstaan om op tijd op school te komen. 8 uur 's morgens is voor een puber gelijk aan 4 uur 's nachts voor een volwassene. Scholen halen dus het natuurlijke slaapritme van pubers overhoop.

    Bovenstaande is verteld door een proffessor van de RUG, hij had ook ergens wel een site, maar die weet ik zo niet meer. Anyhow, we hoorden dit bij een presentatie van hem, waar we heen moesten met school. Baalden ze wel van, want dit blijven ze nu horen. ^.^

    Nadeel is inderdaad wel dat je later vrij bent als scholen later beginnen...


    You oughta know

    Ik heb liever eerder vrij dan later beginnen


    Be Your Own Anchor

    In de US beginnen scholen meestal al rond acht uur, al niet daarvoor. Dus ik ben wel blij met dat wij rond half negen beginnen. Maar als we dan niet per se langer naar school hoefden... Helaas is dat niet het geval. Dus nee, laat maar zo.


    All I wanna be is somebody to you.

    Eens, 8 uur is veel te vroeg, dan kan je net zo goed iets langer zitten.

    Oneens, ik ben liever vroeg uit


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Madonna schreef:
    Nee, ik ben liever weer vroeg thuis.


    Vatican Cameos

    Het zou uiteindelijk toch geen verschil maken hè, als je een uurtje later op school moet zijn, ben je een uurtje later thuis en ga je een uurtje later slapen, en dan zit je weer met dezelfde dramatiek.


    effort never betrays you

    Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens en gedeeltelijk mee oneens.
    Toen ik op de middelbare school zat, maakte ik lange dagen en dan begon ik vaak al om half 9. Als je later begint, ben je ook later klaar. In dat geval zou ik zeggen, nee.
    Maar ik zit inmiddels op het HBO en ik moet bijvoorbeeld iedere dag ruim een uur reizen om op school te komen. Als ik om half 9 dan op school moet zijn, is dat echt niet te doen. Dan moet ik al bijna 3 uur eerder uit bed stappen. Bovendien maak je op het HBO niet van die lange dagen als op de middelbare school. Daarom zou ik in dit geval zeggen, ja, want ik heb klasgenoten die een nog langere reistijd hebben, gewoonweg omdat dit de dichtstbijzijnde school is waar je die opleiding kunt doen.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 18:41 ]


    Stay Bizarre.

    Nee, want dan moeten we ook later eindigen, en ik zit soms al lang genoeg op school.
    Ik heb op dinsdag eerste uur vrij, dus daar ben ik ook al heel tevreden mee haha.


    Fear doesn't shut you down; it wakes you up

    Als je school een uur later zou laten beginnen, schuif je het probleem alleen maar op. Een uur langer slaap, betekend ook een uur langer opblijven. En dus is het effect hetzelfde.


    Let the Night embrace you

    Eens. Maar school moet ook gewoon vroeger eindigen. In andere landen zijn ze soms 's middags al thuis, terwijl ik elke dag -behalve woensdag dan- van 8-16u op school zit. Dat is gewoon te lang, velen zijn hun concentratie al vroeg kwijt. Daarnaast heb ik ook gewoon altijd les, terwijl ik van sommigen hier (en nee, ik ga het niet veralgemenen) hoor dat ze heel vaak vroeger naar huis mogen/later naar school moeten. Het komt er gewoon op neer dat het aantal huidige lesuren te hoog is. Ik heb toch nog iets onthouden van m'n lessen van vorig jaar.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik zou liever hebben dat de school een uurtje later begint, aangezien ik er een halfuur over doe om naar school te geraken. Blijkbaar heeft uit onderzoek gewezen dat dit ook de concentratie verhoogd en je beter leerstof kan opnemen in de les. (:

    Ik moet om 8 uur op school zijn. Een half uurtje later zou ik geweldig vinden. Ik heb al om 15u10 gedaan met school, dat half uurtje zou ik écht niet zo erg vinden...