• Na me twee jaar trouwe dienst te hebben geleverd, is het nu toch uiteindelijk voorbij. Bij te heftige situaties en teveel geluid begon hij al te trillen en te shaken terwijl er vreemde geluiden uit zijn mond kwamen. Inmiddels is hij ongeneeslijk verklaard en ben ik verplicht op zoek te gaan naar een vervanging voor mijn trouwe vriend. Twee jaar vol vrolijkheid, verdriet en muziek waren het. Heel veel muziek. Samen met zijn beste vriendin zal hij heengaan, naar een plek vol schitterend geluid.

    Na twee jaar heeft de linkerspeaker van mijn computer het toch echt gegeven. Ik kan geen muziek meer luisteren of hij begint te kraken en te trillen, dus verklaarde mijn vader net dat het toch echt tijd wordt voor een nieuw paar speakers, want dit is niet meer om aan te horen. Ik zal nooit zijn mooie groene kleur en prachtige geluid vergeten :c


    R.I.P. Linkerspeaker


    From these ashes, I will rise

    Hmm, vind het op een of andere manier niet zo leuk om me onnodig zorgen te maken bij een titel en vervolgens een stomme heineken speaker te zien. Vond het bij de vorige topics ook al niet leuk. Maargoed, ik ben in een serieuze stemming, dus zal wel aan mij liggen.


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    Hmm, vind het op een of andere manier niet zo leuk om me onnodig zorgen te maken bij een titel en vervolgens een stomme heineken speaker te zien. Vond het bij de vorige topics ook al niet leuk. Maargoed, ik ben in een serieuze stemming, dus zal wel aan mij liggen.

    Ligt niet aan jou. Ik nam de titel eerst ook serieus.


    Take me to wonderland

    SPECS schreef:
    Ik ben te slim voor deze topic.(cat)
    Quizlet heeft me geleerd door dit soort dingen heen te prikken.x)

    * dit topic. geloof ik
    Sorry, ik kon het niet laten.

    Anyway, gecondoleerd.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    *dit topic.

    OT: Ik had het al door waarover het ging door de foto van je speaker. Maaaaaar, waarom Heineken? D:

    *Het mag allebei.

    OT: Hehe, geniaal x'D Ik dacht heel even dat het ernstig was, totdat ik de foto zag ;P


    Deep inside, I've never felt alive

    Folklore schreef:
    Hmm, vind het op een of andere manier niet zo leuk om me onnodig zorgen te maken bij een titel en vervolgens een stomme heineken speaker te zien. Vond het bij de vorige topics ook al niet leuk. Maargoed, ik ben in een serieuze stemming, dus zal wel aan mij liggen.


    Ligt niet aan jou, ik vind het ook niet erg grappig meer.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Folklore schreef:
    Hmm, vind het op een of andere manier niet zo leuk om me onnodig zorgen te maken bij een titel en vervolgens een stomme heineken speaker te zien. Vond het bij de vorige topics ook al niet leuk. Maargoed, ik ben in een serieuze stemming, dus zal wel aan mij liggen.

    Ikr.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nomen schreef:
    (...)
    *Het mag allebei.

    OT: Hehe, geniaal x'D Ik dacht heel even dat het ernstig was, totdat ik de foto zag ;P

    Whut, nee echt niet. Het is niet deze topic. Het is en blijft dit topic. Ik weet niet hoe je erbij komt dat het beide mag.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Folklore schreef:
    Hmm, vind het op een of andere manier niet zo leuk om me onnodig zorgen te maken bij een titel en vervolgens een stomme heineken speaker te zien. Vond het bij de vorige topics ook al niet leuk. Maargoed, ik ben in een serieuze stemming, dus zal wel aan mij liggen.


    •*• Lululu •*•

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Whut, nee echt niet. Het is niet deze topic. Het is en blijft dit topic. Ik weet niet hoe je erbij komt dat het beide mag.

    Op heel wat fora zeggen ze dat beiden kan. Officieel zou het "deze topic" zijn, maar de Van Dale zou "dit topic" ook goedkeuren.

    Dit vond ik op één van de fora.
    "Dit" en "dat" gebruik je bij woorden die onzijdig zijn - dus woorden waar je "het" voor kunt zetten.

    "Deze" en "die" gebruik je bij woorden die mannelijk of vrouwelijk zijn - dus woorden waar je "de" voor kunt zetten.

    Topic is een leenwoord uit het Engels, waardoor dat niet duidelijk is voor een hoop mensen. Als we de vandale (1e link) raadplegen zien we:

    to·pic (de ~, ~s)
    1 onderwerp van gesprek

    ‘Deze topic’ is dus correct.

    De taalunie (2e link) keurt allebei overigens goed.

    Bronnen:
    vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=topic
    woordenlijst.org/zoek/?q=topic&w=w

    [ bericht aangepast op 5 april 2013 - 11:34 ]


    Take me to wonderland

    -> Titel aangepast, aangezien de titel wel op het topic moet slaan


    I am an idiot, I move.

    Sinds wanneer is het "de topic"/ Wat is dit voor onzin? Ik heb altijd geleerd dat het onzijdig is en het dus gewoon "het topic" is en "dit topic". Het klopt gewoon niet als mensen "deze topic" of "de topic" zeggen.

    [ bericht aangepast op 5 april 2013 - 11:47 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ^ Tenzij van Dale het zegt. Van Dale is de almachtige taaldictator. ARRR. Deze topic klinkt alsof een Turk 't zegt, dat geef ik je na XD. Deze huis jonge.


    No growth of the heart is ever a waste

    Nu ben ik toch wel benieuwd wat de vorige titel van dit topic was (krul)

    Wat jammer voor je.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beckett schreef:
    Nu ben ik toch wel benieuwd wat de vorige titel van dit topic was (krul)

    Wat jammer voor je.

    Ongeneeslijk ziek. That's it.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Beckett schreef:
    Nu ben ik toch wel benieuwd wat de vorige titel van dit topic was (krul)

    Wat jammer voor je.

    Officieel ongeneeslijk ziek.


    Take me to wonderland