• The mad king

    Het jaar 1500, Het hele land staat in rep en roer door de verschrikkelijke heerschappij van een jonge koning wiens dictatuur soms zo ver gaat dat niemand zich nog veilig kan voelen. Hij laat mensen onthoofden, ophangen en folteren om angst te zaaien bij diegene die tegen zijn heerschappij zijn. Iedereen vreest voor zijn eigen leven, zelfs de mensen die de koning persoonlijk kennen. Niemand weet waarom de koning zijn volk zo slecht behandelt, maar de geruchten gaan de ronde dat hij gefrustreerd is door het uitblijven van een waardige troonopvolger. Wanneer zelfs de kinderen niet meer veilig zijn, vindt het volk het te ver gaan en proberen ze bescherming te zoeken in de geheime gangen onder het koninkrijk of in de bossen die zich in het zuiden bevinden. Als de voorraden beginnen te slinken, plant te bevolking een aanslag op de koning om zo voor goed van hem af te zijn, maar wat als de koning achter deze plannen komt? De angst groeit wanneer de koning al zijn manschappen het bos in stuurt.


    Regels:
    • Er is een minimum van 300 woorden, ik controleer. Meer mag altijd.
    • OOC is altijd tussen haakjes, of gebruik het praattopic.
    • Schelden en 18+ is toegestaan.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen Gipsy maakt de topics aan.


    Meedoen kan altijd, gewoon even het volgende invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep: ridder, maîtresse van de koning, schoenmaker, hofdame, meid, priester, barman, gouverneur, hertog(in),...wees origineel!
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Mening over de koning:
    Extra:



    Rollen

    Koning: Arthur Alexander Tiberius Lancaster - Raziel
    Koningin: Annabeth Sophia Collins - Tyrion

    Mensen in het kasteel:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Isabelle Olivia Wilson - Courtisane - Praelectio
    - Guinevere Callaster - Hofdame - amy66
    - Catarina Elisabeth Valentin - Kokkin - CrazyLove4
    - Julia Faye Miller - Hofdame - TheseWords

    Mannen: (Max 4.)
    - Cenred Michael Blade - Ridder (Achterneef koning) - Ealdor
    - Samir Zane Saoudi - Lijfwacht - Praelectio
    - Alaric Fabian Lugosi - Rechterhand van de koning - Cas
    - Emilio Del Guerra - Nar - TicTac


    Dorpelingen:
    Vrouwen: (Max. 4)
    - Josselynn Isolde Blackwell - Dochter van de bakker/ werkt in de bakkerij - Lohengrin
    - Daenerys Éowyn Frey - Illegale praktijken - Endure
    -
    -

    Mannen: (Max 3.)
    - Florian Lucifer Bennett - smidsknecht - Ealdor
    -
    -



    Vluchtelingen:
    Vrouwen: (Max. 5)
    - Arcadis Philosophe Tarwell - Dochter gouverneur - Phrases
    - Amaranthe Sarah Dubois - Hertogin Ophilia
    - Amèlie Nina Billington - Maîtresse van de koning - Macabre
    - Eleonore Lyra Eddington - Dochter van een bondgenoot van de koning - Bran
    -

    Mannen: (Max 6.)
    - Caleb Brandon Collins - Ridder - Tyrion
    - Francois de la Croix - CircusartiestOphilia
    - Killian Hellingston - Handelaar - TicTac
    - Blythe Yates - Jager - Cas
    -
    -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 18:40 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Die van Phrases was volgens mij ook nog niet klaar.

    Ik moet alleen nog even het uiterlijk beschrijven :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bran schreef:
    Die van Phrases was volgens mij ook nog niet klaar.

    Ik moet alleen nog even het uiterlijk beschrijven :Y)

    Hmm, ja ik heb er inderdaad over enkele overgekeken.:W
    Killian Hellingston (TicTac) heeft nog geen mening over de koning.
    Die van Phrases moet inderdaad ook nog worden afgewerkt en we hebben nog een reservering van Ealdor.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Bran schreef:
    Rol: Vluchteling, dochter van Henry Eddington en zusje van Lord Eddington, een goede vriend van Arthur.
    Naam: Eleonore Lyra Eddington
    Eleonore betekent stralend licht en Lyra betekent Lyre.
    Aan de andere vluchtelingen stelt ze zich voor als Lyra, omdat ze bang is dat ze anders de link naar Lord Eddington zullen kunnen leggen.
    Leeftijd: 19
    Geslacht: Vrouwelijk
    Beroep: x
    Uiterlijk mét foto:



    Eleonore heeft een lengte van 165 centimeter, wat in die tijd erg normaal was. Haar lichaam is slank en heeft mooie, vrouwelijke vormen. Haar gezichtje ziet er onschuldig uit, mede door haar grote duifblauwe ogen, die omlijst zijn door lange, zwarte wimpers en volle lippen. In haar zwartbruine lokken zit een behoorlijke slag.Toen ze op het kasteel woonde droeg ze vaak mooie, luxueuze kleding, maar sinds ze op de vlucht is en in het bos verblijft draagt ze simpelere jurken, deels omdat ze dan minder opvalt, maar ook omdat ze daarin gemakkelijker kan bewegen. Eleonore beweegt van nature erg sierlijk.
    Innerlijk: Eleonore is altijd al rebels geweest, zelfs als klein meisje. Ze wilde nooit luisteren naar haar ouders en tijdens de etiquettelessen kon ze niet stil zitten. Door de jaren heen ging ze wel wat beter luisteren en lette ze op tijdens de etiquettelessen, maar ze heeft nog steeds haar rebelse randje en doet nog steeds niet altijd wat haar gevraagd wordt. Iemand zal haar met een harde hand moeten aanpakken wil hij haar iets laten doen wat ze absoluut niet wilt.
    Ze is daarnaast ook ongeduldig en houdt er niet van als ze lang op iets moet wachten.
    Eleonore heeft soms wat een scherpe tong en kan sarcastisch uit de hoek komen, in enkele gevallen zelfs bij mensen die een hogere komaf als haar hebben. De lieve glimlach die daarna op haar gezicht verschijnt zorgt er echter voor dat mannen die woorden meestal wel vergeten, of dat ze het lichter opvatten.
    Ze gebruikt haar “gave” om mannen rond haar vinger te winden vaak om te krijgen wat ze wilt. Ze flirt regelmatig met ze, speelt wat met ze, maar ze zal echter niet met zomaar met iemand tussen de lakens duiken. Ze is dan ook nog een maagd.
    Haar scherpe tong gebruikt ze voornamelijk naar mensen die ze niet mag. Tegen de mensen die een plekje in haar hart hebben, is Eleonore erg warm en ze heeft veel voor die mensen over. Mensen die ze niet mag zal ze echter nooit opzettelijk fysiek pijn doen, ze heeft zelfs al moeite met het vermoorden van een spin -wat wel deels komt doordat ze er bang voor is-.
    Voor de rest is Eleonore erg wantrouwig en duurt het een tijdje voordat ze mensen vertrouwt, mensen écht vertrouwen dat komt bij haar zelden voor.
    Hoewel je het misschien niet verwacht bij Eleonore, is ze behoorlijk romantisch. Ze zou willen dat ze zelf zou mogen kiezen met wie ze trouwt, maar ze weet maar al te goed dat dat niet mogelijk is.
    Op spinnen -en Arthur- na is ze niet echt bang voor iets, alleen voor het onbekende. Eleonore kan er niet tegen als ze ergens niet veel verstand van heeft of dat ze niet weet wat er gebeurd of wat er gebeuren zal.
    Geschiedenis: Eleonore is opgegroeid in rijkdom, als enigste dochter van Lord Eddington en naast een oudere broer, Keaton heeft ze ook nog een jonger broertje, Irwin. Haar ouders waren gelukkig getrouwd, tenminste daar gaat ze vanuit aangezien haar vader -voor zover ze het weet- geen maîtresses heeft gehad. Ze kon het altijd erg goed met haar vader vinden en het was dan ook een steek in haar hart toen haar vader stierf aan een hartaanval. Keaton nam de macht van haar vader over. Ondanks dat ze elkaar absoluut niet liggen, is hij erg beschermend tegenover haar.
    Keaton wilde Eleonore naar het kasteel van Arthur sturen, omdat ze steeds rebelser tegenover hem begon te doen en steeds minder naar hem ging luisteren. Hij hoopte dat ze in het kasteel was meer opgevoed zou worden. Dat is ook één van de redenen waarom hij haar uitgehuwelijkt heeft aan de rechterhand van de koning, Alaric Lugosi, in de hoop dat hij haar ook wat zou kunnen temmen (natuurlijk zitten er ook nog andere redenen aan verbonden). Ze weet dat ze zichzelf gelukkig mag prijzen dat ze met een rijke, hoogaanstaande en ook nog eens goed uitziende man moet trouwen, maar net als Arthur bezorgt Alaric haar rillingen.
    Eleonore was het niet met haar broer eens, maar veel kon ze er niet tegen in brengen. De plannen waren al gemaakt. Daarop maakte Eleonore haar eigen plan, een plan om tijdens de reis naar het kasteel te ontsnappen. Keaton ging haar persoonlijk naar Arthur's kasteel brengen. Toen ze ergens overnachten zorgde ze ervoor dat een paar knappe dames op hem af zouden gaan, zodat hij niet meer op haar zou letten en zij de kans kreeg te ontsnappen, wat lukte.
    Wat haar echter niet lukte, is het vinden van eten en goede beschutting tegen de koude nachtwind, daar had ze ook niet over nagedacht toen ze haar plan maakte. Op een gegeven moment leed dat er toe dat ze flauwviel. Gelukkig werd ze gevonden door Caleb Collins.
    Caleb is de enige die weet wie ze is.
    Mening over de koning: Eleonore kreeg al de rillingen van Arthur Lancaster toen hij nog geen koning was en nog regelmatig bij hun thuis kwam omdat hij bevriend was met haar broer, iets wat uitzonderlijk is aangezien Eleonore niet snel bang is voor mensen. Toen liep ze nog snel de andere kant op wanneer hij er aankwam lopen, maar wanneer ze hem nu zou zijn, dan zou ze hem juist recht in zijn ogen kijken. Ze is nog steeds wat bang voor hem, maar dat laat ze niet merken. De afkeer voor hem begon pas echt toen ze de armoede in de dorpen rond hun kasteel zag. Zelfs mensen die het eerst gemakkelijk hadden, hebben het nu moeilijk om rond te komen en Arthur doet er niks aan. Arthur hoeft van haar niet perse dood te gaan, maar wel wilt ze iemand anders op de troon zien.
    Ze vindt het daarnaast ook een raar idee dat hij koning is, aangezien ze hem vroeger gewoon Arthur kon noemen.
    Extra: Wat bijna niemand van Eleonore weet, is dat ze regelmatig oefende met zwaardvechten. Alleen haar vader weet dat. Haar vader was er niet echt een fan van, maar hij wilde wel dat Eleonore zichzelf zou kunnen beschermen wanneer het nodig was. Ze kan nu redelijk zwaardvechten, maar tegen ridders kan ze lang niet opboksen.
    Toen ze weg glipte van haar broer had ze een zwaard en een dolk meegenomen, die laatste draagt ze altijd bij zich.


    Done, ik hoop dat ze zo goed is ^^

    [ bericht aangepast op 1 mei 2013 - 20:18 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rol: Man in het dorp
    Naam: Florian Lucifer Bennett
    Leeftijd: 21
    Geslacht: mannelijk
    Beroep: smidsknecht
    Uiterlijk mét foto:



    Als smidsknecht is Florian gespierd. Met zijn 1,98 torent hij boven de meeste mensen uit. Hij heeft halflang roodachtig haar met slag erin. Hij heeft blauw-groene ogen.
    Innerlijk: Florian is een harde werker. Hij doet altijd zijn uiterste best om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken. Hij is trouw, sommige mensen noemen hem te trouw omdat hij in het dorp blijft vanwege zijn meester en hiermee zijn eigen leven op het spel zet. Ondanks het feit dat Florian altijd de jongste was is hij erg beschermend, hij kan hier soms in doorslaan waardoor hij vervelend kan zijn. Hij vind het eigenlijk wel best dat hij tegenwoordig nog vooral bevelen krijgt en zelf niet al te veel na hoeft te denken.
    Geschiedenis: Florian is de jongste zoon van een kleermaker in een dorp een stuk verderop. De kleermakerij bracht niet genoeg om al de vijf zonen van de kleermaker later hun gezin te laten onderhouden. Vandaar dat Florian als leerling naar de smid werd gestuurd toen hij dertien jaar oud was. Hij heeft sindsdien niet veel contact meer met zijn familie. Nadat hij zijn opleiding afgerond had bleef hij bij de kinderloze smid met het vooruitzicht dat hij de smidse later zou overnemen.
    Mening over de koning: Florian staat negatief tegenover de koning maar heeft besloten om bij zijn meester te blijven. Vrienden en kennissen van hem zijn in opdracht van de koning gevangengenomen of geëxecuteerd maar de smid ziet hij als een tweede vader en de smid wil nog niet gaan.
    Extra:


    You can’t hammer tin into iron, no matter how hard you beat it, but that doesn’t mean tin is useless. -Jon Snow

    Mensen moeten even hun rol afmaken D:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vertrek morgen blijkbaar onverwacht nog op een week vakantie dus ik spring later in


    You can’t hammer tin into iron, no matter how hard you beat it, but that doesn’t mean tin is useless. -Jon Snow

    Bran schreef:
    Mensen moeten even hun rol afmaken D:

    Nog even geduld (:
    Ik ga toch niet eerder dan morgen van start.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Tyrion schreef:
    (...)
    Nog even geduld (:
    Ik ga toch niet eerder dan morgen van start.


    I know, maar dan moeten die rollen morgen wel ingevuld zijn, en dat zie ik nog niet gebeuren :x

    Ik wil gewoon graag met deze RPG starten :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Sorry guys! :3 Koninginnedag was vrij hectisch, en ik ben op z'n zachtst gezegd uitgeteld van de nacht + dag, dus ik zal Arcadis morgen af maken, goed?


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Ealdor schreef:
    Rol: Man in het dorp
    Naam: Florian Lucifer Bennett
    Leeftijd: 21
    Geslacht: mannelijk
    Beroep: smidsknecht
    Uiterlijk mét foto:



    Als smidsknecht is Florian gespierd. Met zijn 1,98 torent hij boven de meeste mensen uit. Hij heeft halflang roodachtig haar met slag erin. Hij heeft blauw-groene ogen.
    Innerlijk: Florian is een harde werker. Hij doet altijd zijn uiterste best om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken. Hij is trouw, sommige mensen noemen hem te trouw omdat hij in het dorp blijft vanwege zijn meester en hiermee zijn eigen leven op het spel zet. Ondanks het feit dat Florian altijd de jongste was is hij erg beschermend, hij kan hier soms in doorslaan waardoor hij vervelend kan zijn. Hij vind het eigenlijk wel best dat hij tegenwoordig nog vooral bevelen krijgt en zelf niet al te veel na hoeft te denken.
    Geschiedenis: Florian is de jongste zoon van een kleermaker in een dorp een stuk verderop. De kleermakerij bracht niet genoeg om al de vijf zonen van de kleermaker later hun gezin te laten onderhouden. Vandaar dat Florian als leerling naar de smid werd gestuurd toen hij dertien jaar oud was. Hij heeft sindsdien niet veel contact meer met zijn familie. Nadat hij zijn opleiding afgerond had bleef hij bij de kinderloze smid met het vooruitzicht dat hij de smidse later zou overnemen.
    Mening over de koning: Florian staat negatief tegenover de koning maar heeft besloten om bij zijn meester te blijven. Vrienden en kennissen van hem zijn in opdracht van de koning gevangengenomen of geëxecuteerd maar de smid ziet hij als een tweede vader en de smid wil nog niet gaan.
    Extra:


    I love this guy. I really do.


    help

    Arthur is af. It's a little crappy. :/


    help


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik heb het uiterlijk van mijn personages nu ingevuld, maar het innerlijk moet nog komen!
    ik ben heel druk bezig voor mijn inschrijving van 'story of the year'


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    BloodyFace schreef:
    Ik heb het uiterlijk van mijn personages nu ingevuld, maar het innerlijk moet nog komen!
    ik ben heel druk bezig voor mijn inschrijving van 'story of the year'

    Maar dat is niet het van erg groot belang.
    Er zijn ook mensen die in de loop van de RPG het innerlijk van hun personages beschrijven. (:
    Dus als je wilt kan je nu al meedoen, of je wacht tot je het innerlijk hebt geschreven.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.