• De stelling van deze week luidt:
    Doen aan sociale netwerksites maakt je sociaal

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sociaal media is niks anders dan een uitstekende mogelijkheid om te egomasturberen


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik denk dat wij wel socialer zijn dan onze ouders, om het grofweg te zeggen, maar socialer dan normaal met iemand praten is het zeker niet. Je kunt niet leven van alleen maar internetrelaties, vind ik. Dan verlies je de realiteit.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2013 - 11:21 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    *ouwe filosofenstem* Ah, maar nu is de vraag... wat is de hedendaagse definitie van 'sociaal'? *streelt baard*

    Nee, serieus: Deels eens, deels oneens. Als ik op sociale media zou zitten, zou ik ook 'socialer' zijn dan nu. Aan de andere kant kan het er ook weer voor zorgen dat je in het echt contact verliest met mensen en in die zin ben ik het dus oneens met de stelling.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ja tuurlijk, want het is héél sociaal om samen met je gsm op facebook te zitten terwijl je nog geen 5meter van elkaar zit ;)

    Juist. Nee dus.


    Bad decisions make good stories.

    Leviosae schreef:
    Oneens! Je wordt sociaal van het met mensen omgaan en niet met digitale schermen.




    Nomen schreef:
    Ik denk dat wij wel socialer zijn dan onze ouders, om het grofweg te zeggen, maar socialer dan normaal met iemand praten is het zeker niet. Je kunt niet leven van alleen maar internetrelaties, vind ik. Dan verlies je de realiteit.


    Ik denk niet dat wij socialer zijn dan onze ouders. Zij hadden geen computer en tv dus gingen buiten spelen --> leerden nieuwe mensen kennen enz.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2013 - 14:33 ]


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    Ligt eraan hoe je er gebruik van maakt. Zit je 24/7 op je mobiel je status up te daten en foto's van jezelf en je duckface te posten, terwijl je vrienden gezellig met elkaar aan het kletsen zijn, tja, dan kan je jezelf niet bepaald sociaal noemen. Op momenten dat je niet bij je vrienden in de buurt bent, is het in mijn ogen echter een ideale manier om toch sociaal bezig te zijn. Daarbij kan je door middel van social media ook afspreken om met z'n allen naar de bios of de stad te gaan, terwijl je zonder social media misschien de hele dag wel thuis zou hebben gezeten omdat je niemand kon bereiken.


    i put the fun in funeral

    nee


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Nee

    [ bericht aangepast op 7 mei 2013 - 17:57 ]

    Pulchra schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat wij socialer zijn dan onze ouders. Zij hadden geen computer en tv dus gingen buiten spelen --> leerden nieuwe mensen kennen enz.

    Maar, wij kunnen contacten van langere afstanden beter onderhouden. Als je vroeger iemand leerde kennen op een feestje, kon daar één avond goed mee praten, maar dat wilde niet meteen zeggen dat je daar dan ineens superveel contact mee had. Als diegene namelijk aan de andere kant van het land woonde, verwaterde het contact al heel snel. Nu heb je facebook, sms, whatsapp, etc. Hoe makkelijk is het om je contact dan te onderhouden?


    Deep inside, I've never felt alive

    Het 'maakt' je sociaal voor de persoon/personen met wie je communiceert via een sociale netwerksite, maar voor de andere >99% van de mensen, asociaal.
    En zo werkt de maatschappij, als de meerderheid het zo vindt, is dat gewoon zo. Dus het maakt je eerder asociaal dan sociaal.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2013 - 18:27 ]

    Nee, jammer genoeg niet.


    The artist is the kid that survived.

    Hell no.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Nee ik vind van niet. Het kan wel zijn uit verveling ofzo maar je weet ook nooit of iemand de waarheid verteld (vind ik wel jammer). Maar om even terug te komen op de stelling, van recht tegenover iemand staan word je sociaal denk ik.

    Ik denk het niet (':


    Caution first, always.