• Heyy mensjes

    Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een probleempje: mijn haar is extreem dik.
    Van mezelf heb ik eigenlijk ook een bos krullen, maar vanwege het feit dat mijn haar zo dik en lang (15 cm onder mijn schouders) is, zakken ze altijd uit binnen 5 minuten. Ik heb al vaak de kapper om advies gevraagd (verschilldende kappers zelfs xD), en die hebb en geen flauw idee.
    -Als je het in laagjes knipt gaat mijn haar nog wijder om mijn hoofd heen staan, wat er echt totaal niet uit ziet
    -Zelfs áls de krullen blijven zitten, ziet het er niet uit want krullen staan me niet
    -Stijlen (zelf of de kapper) werkt niet, want mijn haar is daar echt te dik voor
    -Leuke tutorials van youtube werken vaak ook niet, want die worden gedaan door mensen met lang dun niet-pluizend haar xD

    Ik weiger mijn haar kort te laten knippen, ik heb het een keer gedaan en daar heb ik heel veel spijt van gehad, het werd nog veel lelijker. Als ik een normale paardenstaart doe ziet dat er ook vreemd uit omdat mijn haar dan in de paardenstaart ontploft :P

    Tegenwoordig draag ik mijn haar alstijd in een schuine vlecht, maar ik vind het zo saai. Ik gebruik de shampoo, conditioner en *random spuitflesje waarvan ik de naam niet weet* van de antipluis lijn van andrelon, maar ik heb niet het idee dat het werkt.

    Heeft iemand een advies over iets nieuws wat ik met mijn haar kan doen, wat niet teveel tijd kost? Of weet iemand wat ik met mn haar aanmoet?
    Thanks :)

    PS: sorry voor mijn extreem lange verhaal :P


    Music is life :)

    Praelectio schreef:
    Of je moet het in één keer extreem laten uitdunnen. :')

    Kun je -je haar niet opsteken of zo?


    Extreem uitdunnen zie ik niet zo zitten
    Opsteken lijkt me wel leuk, maar
    1. is dat geschikt voor school?
    2. heel dom: kun je uitleggen hoe dat moet? xD


    Music is life :)

    *dubbelpost, sorry*

    Alayna schreef:
    Ik heb hier het zelfde last van gehad. Ik doe er olie en wax in zodat het niet helemaal gaat pluizen. Dat kun je ook nog proberen? Het heeft bij mij gewerkt, ik doe mijn voorste plukken haar in een klem naar achter.


    Wat voor olie gebruik je precies?


    Music is life :)

    *driedubbelpost, sorrysorry*

    Licet schreef:
    (...)

    Het hoeft ook niet kurk droog te zijn dat is mijn haar dan ook niet, gewoon een nachtje slapen dan is het goed.


    oke mooi, maar hoe zat het dus met die gel? :)


    Music is life :)

    CaramelCandy schreef:
    *driedubbelpost, sorrysorry*

    (...)

    oke mooi, maar hoe zat het dus met die gel? :)


    Bij eerste versie moet er vrij veel in, dan moet je haar echt hard worden. Bij tweede is een beetje gel of mouse al genoeg.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Bij eerste versie moet er vrij veel in, dan moet je haar echt hard worden. Bij tweede is een beetje gel of mouse al genoeg.


    En als je haar echt hard is, dan laat je de gel er dus gewoon inzitten? of hoe haal je dat eruit?


    Music is life :)

    CaramelCandy schreef:
    (...)

    En als je haar echt hard is, dan laat je de gel er dus gewoon inzitten? of hoe haal je dat eruit?


    Als het droog ik ga je het knijpen en dan gaat de gel er als het goed is uit


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    CaramelCandy schreef:
    *dubbelpost, sorry*

    (...)

    Wat voor olie gebruik je precies?

    Ik gebruik mythic oil en wax van loreal addixion op aanraden van mijn moeder, die is kapster. Het kost je wel wat geld. Je moet vooral niet je haar gaan borstelen op een dag. Gewoon in de avond je haar uitkammen of borstelen, dat schilt ook enorm veel met pluis haar.


    I still think of the guitar bible.

    @Licet oke thanx, ik ga het dit weekend eens uitproberen :)

    @Alayna Ja geld heb ik niet in overvloed :P maar als je je haar 's avonds uitborstelt, slaap je dan met je haar los, knot, vlecht, staart, of wat is dan het beste?


    Music is life :)

    Je moet ook niet verschillende producten gebruiken, maar gewoon alles van één lijn, dat werkt een stuk beter.
    Laat je haar uitdunnen, dat hoeft niet elke zoveel weken, maar elke drie maanden.
    Je kan je haar permanent laten stijlen, dat kost wel wat maar je hebt er dan voorlopig ook wat aan.


    Your make-up is terrible

    Ik heb echt geen idee en kan je dus niet verder helpen. Ik ben echt geen haarfreak en weet er bijna niks van af, lol.
    Sorry, maar nog veel succes en sterkte.


    Some people are art and do art at the same time

    CaramelCandy schreef:
    @Licet oke thanx, ik ga het dit weekend eens uitproberen :)

    @Alayna Ja geld heb ik niet in overvloed :P maar als je je haar 's avonds uitborstelt, slaap je dan met je haar los, knot, vlecht, staart, of wat is dan het beste?

    Toch zou ik het eens proberen. Ik was meestal elke dag mijn haar en dan heb ik ze gewoon los op mijn kussen. Als ik ze dan vast doe drogen ze niet op. Maar als ik om de dag mijn haar was dan doe ik mijn haar altijd in een knot.


    I still think of the guitar bible.

    Alayna schreef:
    (...)
    Toch zou ik het eens proberen. Ik was meestal elke dag mijn haar en dan heb ik ze gewoon los op mijn kussen. Als ik ze dan vast doe drogen ze niet op. Maar als ik om de dag mijn haar was dan doe ik mijn haar altijd in een knot.


    hmmm, dat kan ik wel eens gaan proberen. Als ik met droog haar los slaap dan ontploft het als het ware en ben ik ongeveer gedwongen het de borstelen, maar met nat haar heb ik het nog niet geprobeerd


    Music is life :)

    Ik heb ook dik haar, ik laat het gewoon zo.


    •*• Lululu •*•

    Mallory schreef:
    Ik heb ook dik haar, ik laat het gewoon zo.


    Hoe valt jouw haar dan? Als ik mijn haar gewoon los laat hangen gaat het heel wijd om mijn hoofd staan en ziet het er echt niet uit :P


    Music is life :)

    Ik heb precies zulk haar als jij, gebruik dezelfde spuitfles én heb hetzelfde probleem. Dus ik weet t ook niet haha.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."