• De stelling van deze week luidt:
    Geen enkele reden is goed genoeg om een moord te plegen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens.


    ars moriendi

    Ribery schreef:
    Oneens.

    Mysteria schreef:
    (...)
    Meh, ik vind dat je al die dingen gewoon achterwege moet laten. Gewoon één cel per persoon, met een bed, wc, wastafel en kledingkast.
    Eetzaal erbij, en laat ze maar werken. Meer hebben ze niet verdiend, minder vind ik onmenselijk worden. Het is en blijft een menseleven, en waar blijf je dan als je zelf net zo onmenselijk wordt, als de persoon die je 'behandeld'?
    Heeft iemand ooit Dead Man Walking gezien? Prachtige film, daar zie je meteen dat het geen zak uitmaakt als diegene die je eigen zoon/dochter vermoordt, zelf dood gaat.

    Maar ze zitten daar toch goed, geen bewaking, op een onbewoond eiland en rustig werken voor hun eigen eten en comfort? Dat vind ik een veel betere oplossing dan ze hier in een gevangenis te steken waar ze kunnen ontsnappen, waar ze cipiers voor nodig hebben die vaak getreiterd worden en soms zelfs in elkaar geslagen of vermoord en waar wij ook nog eens voor betalen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Nefretiti schreef:
    (...)
    Maar ze zitten daar toch goed, geen bewaking, op een onbewoond eiland en rustig werken voor hun eigen eten en comfort? Dat vind ik een veel betere oplossing dan ze hier in een gevangenis te steken waar ze kunnen ontsnappen, waar ze cipiers voor nodig hebben die vaak getreiterd worden en soms zelfs in elkaar geslagen of vermoord en waar wij ook nog eens voor betalen.

    Dan vind ik dat je die hele poespas eromheen (die 'dropping' zoals jij het beschreef) niet erbij hoeft. En hoe zit het met smokkelschepen/vliegtuigen/noem maar een voertuig wat daarbij kan? Die kunnen net zo goed langskomen en al die criminelen meenemen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Cas schreef:
    (...)

    Ze zouden het heus wel wat mogen verminderen in mijn ogen. Die mensen hebben het daar beter dan veel mensen die hier buiten de gevangenis wonen. Dat vind ik onacceptabel, maar een leven wegnemen is minstens even onacceptabel. Als je dat kan, mag je van mij part wel in de mishandeling terecht komen, eigen schuld, dikke bult.


    Geef elke crimineel te keus tussen een leven als een zwerver of in de gevangenis te blijven, dan zullen ze allemaal die 'luxe cel' achter laten.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Geef elke crimineel te keus tussen een leven als een zwerver of in de gevangenis te blijven, dan zullen ze allemaal die 'luxe cel' achter laten.


    Goh, als zwerver kunnen ze gemakkelijk weer een leven opbouwen. Vreemd hé?

    Ik vind het gewoon zo erg dat mensen zo makkelijk hier over moord denken, het maakt ze geen haar beter dan moordenaars zelf.
    Dus als iemand je familie vermoord, ga jij diegene vermoorden? Wat denk je ermee te bereiken? Daarna voel je je heus niet beter, je familie komt niet meer terug en je bent zelf even laag. Nou, geweldige oplossing.


    Your make-up is terrible

    Licet schreef:
    (...)

    Geef elke crimineel te keus tussen een leven als een zwerver of in de gevangenis te blijven, dan zullen ze allemaal die 'luxe cel' achter laten.

    Leven als zwerver? Waar dat dan? Ik zou me niet veilig voelen met criminelen die vrij rond mogen lopen. Ik vind niet dat ze de doodstraf verdienen, maar een cel lijkt me een gepaste straf.
    Eigenlijk vind ik dat een moord alleen gerechtvaardigd kan worden als het uit zelfverdediging is en er echt geen andere optie was (ja, jezelf laten vermoorden door de crimineel).


    You are beautiful, you are love.

    Mysteria schreef:
    (...)
    Dan vind ik dat je die hele poespas eromheen (die 'dropping' zoals jij het beschreef) niet erbij hoeft. En hoe zit het met smokkelschepen/vliegtuigen/noem maar een voertuig wat daarbij kan? Die kunnen net zo goed langskomen en al die criminelen meenemen.

    Dat was natuurlijk ook maar een voorbeeld. En het is ook een soort 'ideaalbeeld' wat ik heb van dat eiland, dus geen smokkelschepen enzo. Ik weet toch dat deze manier en niet komt, dus daar zo diep over nadenken is ook onnodig.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Licet schreef:
    Ik vind een levenslange opsluiten erger, of ieder geval even erg als doodstraf; als je het recht hebt iemand levenslang op te sluiten zou je ook het recht moeten hebben iemand doodstraf te geven.


    Met de doodstraf kom je geen stap verder. Daarmee komt de moordenaar er enkel maar beter van af. Zeg zelf, zou je liever je hele leven opgesloten zitten of liever dood zijn?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Folklore schreef:
    (...)
    Leven als zwerver? Waar dat dan? Ik zou me niet veilig voelen met criminelen die vrij rond mogen lopen. Ik vind niet dat ze de doodstraf verdienen, maar een cel lijkt me een gepaste straf.
    Eigenlijk vind ik dat een moord alleen gerechtvaardigd kan worden als het uit zelfverdediging is en er echt geen andere optie was (ja, jezelf laten vermoorden door de crimineel).


    Als je het gesprek niet gevolgd heb reageer dan liever niet;


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Thorn schreef:
    (...)

    Met de doodstraf kom je geen stap verder. Daarmee komt de moordenaar er enkel maar beter van af. Zeg zelf, zou je liever je hele leven opgesloten zitten of liever dood zijn?


    Ik heb al eerder aangegeven in dit topic; Ik vind de doodstraf een mindere straf dan werkelijk levenslang opgesloten worden. Als er echt geen kans is dat iemand terug in de maatschappij kan komen vind ik doodstraf een gepaste oplossing.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Ik heb al eerder aangegeven in dit topic; Ik vind de doodstraf een mindere straf dan werkelijk levenslang opgesloten worden. Als er echt geen kans is dat iemand terug in de maatschappij kan komen vind ik doodstraf een gepaste oplossing.


    Ik blijf vinden dat de dader er met de doodstraf te simpel vanaf komt. Het enige wat je hem/haar daarmee geeft is hetgene dat de persoon wilt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Licet schreef:
    (...)

    Ik heb al eerder aangegeven in dit topic; Ik vind de doodstraf een mindere straf dan werkelijk levenslang opgesloten worden. Als er echt geen kans is dat iemand terug in de maatschappij kan komen vind ik doodstraf een gepaste oplossing.


    Heb je ooit gehoord van de Memphis Three? Dat soort dingen gaan gebeuren als de doodstraf een 'gepaste' oplossing word.


    Your make-up is terrible

    Thorn schreef:
    (...)

    Met de doodstraf kom je geen stap verder. Daarmee komt de moordenaar er enkel maar beter van af. Zeg zelf, zou je liever je hele leven opgesloten zitten of liever dood zijn?

    Ik zou liever opgesloten worden, kijk naar Michelle Martin. Die had ook 30 jaar gekregen (oké, geen levenslang maar toch zo goed als) en die is na 11 jaar? al vrijgekomen? Als ik ook op die manier levenslang zou worden opgesloten zou ik daarvoor kiezen ipv doodstraf.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Cas schreef:
    (...)

    Heb je ooit gehoord van de Memphis Three? Dat soort dingen gaan gebeuren als de doodstraf een 'gepaste' oplossing word.


    Want een maatschappij wordt er echt beter van als alle criminelen mishandel worden alleen uit wraak.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'