• Iedereen die examen heeft gedaan - ooit - zal het vast wel eens meegemaakt hebben: een vraag die je niet kan beantwoorden, simpelweg omdat je het antwoord niet weet. En wat doe je dan? Braaf toch iets invullen, natuurlijk! Niet geschoten is namelijk altijd mis.

    Vandaag, op het werk, kwam er een leuk boekje binnen: "Geslaagde examenblunders" van R. Benson. Hierin staan enkele leuke, onzinnige / niet kloppende examenantwoorden van leerlingen.

    Enkele voorbeelden:








    Hebben jullie ooit een examenblunder gemaakt? Of hebben jullie gehoord van iemand die er een gemaakt had?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:57 ]


    We need a bigger boat.

    Exorcism schreef:
    Geen examenblunder maar wel dom:
    Mijn wiskunde vroeg aan de klas wat voorn driehoek er in de opdracht stond. Schreeuwt een meisje door de klas heen dat het een vierkant was.
    En dat zelfde meisje dacht bij geschiedenis dat Azië een land was en kon het niet aanwijzen op de kaart.


    Ik voel me opeens heel slim.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Svale schreef:
    Mijn vader moest ooit een opstel schrijven over de vraag: Wat is lef? Hij schreef op het blaadje "Dit is lef" en leverde het in. Hij kreeg er een 9 voor. :')


    Mijn vader vertelde dat iemand die hij kende dat ooit had gedaan en een 9 had gekregen? O_o


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Op mijn examen Frans wist ik niet meer wat een vierkant was in 't Frans(ze gaf een tekening van 'n vierkant en wij moesten het Franse woord geven), en ik schreef dus 'un carrot', met eronder:
    "Mevrouw,
    ik weet dat 'un carrot' een ruit is, maar Wiskundig gezien is een vierkant ook een ruit.
    Al denk ik dat we het hier taalkundig moeten zien.
    Maar goed, niet geschoten is altijd mis, niet?"


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:
    Op mijn examen Frans wist ik niet meer wat een vierkant was in 't Frans(ze gaf een tekening van 'n vierkant en wij moesten het Franse woord geven), en ik schreef dus 'un carrot', met eronder:
    "Mevrouw,
    ik weet dat 'un carrot' een ruit is, maar Wiskundig gezien is een vierkant ook een ruit.
    Al denk ik dat we het hier taalkundig moeten zien.
    Maar goed, niet geschoten is altijd mis, niet?"


    Wat was haar reactie?


    Stenenlikker

    Op mijn laatste geschiedenistoets stond Schrijf een kort opstel over de cubacrisis. Ik had geen idee wat het was, het bleek iets met raketten op Cuba te zijn. Wat schreef ik op: Dit is mijn korte opstel over de cubacrisis. Er was een crisis in Cuba.

    en bij kcv een eerdere toets werd iets gevraagd over ren bepaald volk, bij C kreeg je de vraag: hoe worden deze mensen tegenwoordig ook wel genoemd? Mijn antwoord: Bij hun naam.

    Maar echt hele graplige dingen heb ik nog niet meegemaakt ook niet van klasgenotem


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Thorn schreef:
    Op mijn examen Frans wist ik niet meer wat een vierkant was in 't Frans(ze gaf een tekening van 'n vierkant en wij moesten het Franse woord geven), en ik schreef dus 'un carrot', met eronder:
    "Mevrouw,
    ik weet dat 'un carrot' een ruit is, maar Wiskundig gezien is een vierkant ook een ruit.
    Al denk ik dat we het hier taalkundig moeten zien.
    Maar goed, niet geschoten is altijd mis, niet?"


    Op je EXAMEN gewoon her woord vierkant vertalen? D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Op je EXAMEN gewoon her woord vierkant vertalen? D:


    Ja :P
    Ik zit wel nog maar in het 2de middelbaar he.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:
    (...)

    Ja :P
    Ik zit wel nog maar in het 2de middelbaar he.


    Dan is het geen examen --''


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Dan is het geen examen --''


    Jawel.
    In België zit dit anders ineen dan in Nederland :)
    Hier heb je elk jaar 2 à 3 examenperiodes in het middelbaar.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2013 - 10:44 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:
    (...)

    Jawel.
    In België zit dit anders ineen dan in Nederland :)
    Hier heb je elk jaar 2 à 3 examenperiodes in het middelbaar.


    Als je een examen haalt krijg je een diploma, ik neem aan dat jullie niet ieder jaar een diploma krijgen. Dat zijn gewoon toetsen of tentamens waar jij het over hebt.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Als je een examen haalt krijg je een diploma, ik neem aan dat jullie niet ieder jaar een diploma krijgen. Dat zijn gewoon toetsen of tentamens waar jij het over hebt.


    Hier noemt het officieel examens.
    Wij krijgen elke 2 jaar een diploma.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:
    (...)

    Hier noemt het officieel examens.
    Wij krijgen elke 2 jaar een diploma.


    Wtf, dat is echt héél raar.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Wtf, dat is echt héél raar.


    Dat vinden wij ook van bij jullie, maar ik kan best begrijpen dat het raar klinkt.
    In het eerste en 2de hebben we examens met december, april en juni, (kan soms zijn dat die met april wegvallen, in bepaalde scholen)
    in het 3de en het 4de met december, deelexamens met april en examens met juni (kan ook zijn dat de deelexamens wegvallen)
    En in het 5de en het zesde met december en juni :)

    En daarbij krijgen we elke 2 jaar een diploma (diploma 1ste graad, 2de graad en 3de graad) :)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Thorn schreef:
    (...)

    Dat vinden wij ook van bij jullie, maar ik kan best begrijpen dat het raar klinkt.
    In het eerste en 2de hebben we examens met december, april en juni, (kan soms zijn dat die met april wegvallen, in bepaalde scholen)
    in het 3de en het 4de met december, deelexamens met april en examens met juni (kan ook zijn dat de deelexamens wegvallen)
    En in het 5de en het zesde met december en juni :)

    En daarbij krijgen we elke 2 jaar een diploma (diploma 1ste graad, 2de graad en 3de graad) :)


    Ik snap niet waarom je elk jaar een diploma zou moeten krijgen, aangezien je je diploma toch pas nodig hebt als je klaar bent met de middelbare.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Cuthalion schreef:
    (...)

    Wat was haar reactie?


    Weet ik niet, ik zat in een ander lokaal :P


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried