• Iedereen die examen heeft gedaan - ooit - zal het vast wel eens meegemaakt hebben: een vraag die je niet kan beantwoorden, simpelweg omdat je het antwoord niet weet. En wat doe je dan? Braaf toch iets invullen, natuurlijk! Niet geschoten is namelijk altijd mis.

    Vandaag, op het werk, kwam er een leuk boekje binnen: "Geslaagde examenblunders" van R. Benson. Hierin staan enkele leuke, onzinnige / niet kloppende examenantwoorden van leerlingen.

    Enkele voorbeelden:








    Hebben jullie ooit een examenblunder gemaakt? Of hebben jullie gehoord van iemand die er een gemaakt had?

    [ bericht aangepast op 12 juni 2013 - 20:57 ]


    We need a bigger boat.

    Hmm, mijn filosofie docent vertelde dat dit ooit was op een filosofie examen:

    Vraag: Bewijs dat de stoel waar je nu op zit niet bestaat.
    Antwoord: Welke stoel?


    Vond hem echt heel mooi gevonden en die jongen had alle punten voor de vraag gekregen :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mijn vriendin schreef ooit op dat Obama een Communist is :')


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ubiquitous schreef:
    Hmm, mijn filosofie docent vertelde dat dit ooit was op een filosofie examen:
    (...)
    Vond hem echt heel mooi gevonden en die jongen had alle punten voor de vraag gekregen :Y)


    Die is echt briljant!


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ubiquitous schreef:
    Hmm, mijn filosofie docent vertelde dat dit ooit was op een filosofie examen:

    (...)

    Vond hem echt heel mooi gevonden en die jongen had alle punten voor de vraag gekregen :Y)
    HAHA oh god


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Sommige dingen vind ik echt niet grappig .-.

    Ik moest donderdag een type vulkaan invullen, en ik wist het niet meer, dus schreef ik "een sympathieke vulkaan, want hij spuwt geen vuur."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Lupone schreef:
    Sommige dingen vind ik echt niet grappig .-.

    Ik moest donderdag een type vulkaan invullen, en ik wist het niet meer, dus schreef ik "een sympathieke vulkaan, want hij spuwt geen vuur."
    Stratovulkaan of schildvulkaan? En dan nog explosief of nog iets HAHA


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Facinelli schreef:
    (...)Stratovulkaan of schildvulkaan? En dan nog explosief of nog iets HAHA


    Strato dus, en explosief :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Lupone schreef:
    Sommige dingen vind ik echt niet grappig .-.

    Ik moest donderdag een type vulkaan invullen, en ik wist het niet meer, dus schreef ik "een sympathieke vulkaan, want hij spuwt geen vuur."


    Vulkanenshizzle is mijn beste punt van aardrijkskunde xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Maniae schreef:
    (...)

    Vulkanenshizzle is mijn beste punt van aardrijkskunde xd


    Ik had gewoon geen zin om te leren, was mn laatste examen :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ikzelf nog nooit maar mijn zus liet op een examen op de achterkant van een blad de vragen blanco.


    Queer zijn is gewoon alles

    Een jongen in mijn klas had in het vierde jaar op een examen maar voor 50 van de 100 punten antwoorden ingevuld. Maar hij had fout geteld en uiteindelijk had hij 40/100 D:


    The truth may be orange!

    Mijn vader moest ooit een opstel schrijven over de vraag: Wat is lef? Hij schreef op het blaadje "Dit is lef" en leverde het in. Hij kreeg er een 9 voor. :')


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Niet een echt een examen, maar toch erg grappig.


    Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.

    Vorig jaar bij een Engels proefwerk schrijven: schets een beeld van de kanotocht.
    De helft van 4 havo ging serieus kano's tekenen (: ze dachten dat je het moest tekenen i.p.v beschrijven.


    Take risks and conquer your fears.

    Geen examenblunder maar wel dom:
    Mijn wiskunde vroeg aan de klas wat voorn driehoek er in de opdracht stond. Schreeuwt een meisje door de klas heen dat het een vierkant was.
    En dat zelfde meisje dacht bij geschiedenis dat Azië een land was en kon het niet aanwijzen op de kaart.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor