• -

    [ bericht aangepast op 23 feb 2016 - 18:44 ]


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    MissElmo schreef:
    Ik vond het moeilijk. Ik heb 8 jaar namelijk bij dezelfde mensen in de klas gezeten. Op de middelbare school had ik het eerste jaar het niet makkelijk. Ik werd veel buitengesloten. Ik durfde er niks van zeggen. De 3 jaren daarna werd het allemaal veel beter:) Zolang je jezelf blijft komt het allemaal goed!



    Bedankt voor je reactie(:


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Heel veel huilen. Dat weet ik nog. En dan klassenfeestjes + reünieën houden. Maar wij hadden een hele leuke klas.
    Toen ik naar de middelbare school ging, kwam ik met drie vriendinnen van mijn basisschool in de klas, dus ik kende tenminste wat mensen. Maar voor de rest ken je echt vrijwel niemand, dus word je bijna gedwongen om met nieuwe mensen op te trekken. Ik had na twee weken denk ik al een hele goede vriendin gemaakt en na een maand of drie was ik zo ongeveer met de hele klas wel bevriend. Maar wij hadden dan, alweer, een hele leuke klas.


    i put the fun in funeral

    Knight schreef:
    Ik vond het best wel erg, toen ik afscheid moest nemen. Ik had echt héle goede vriendinnen op de basisschool.
    Op de middelbare school was echt héél veel anders voor mij; de meiden daar waren echt al volwassen, droegen make-up, hadden vriendjes en gingen uit. En ik was tótaal niet zo. Maar uiteindelijk heb ik ook echt super veel goede vrienden gemaakt. Het hangt er echt net van af ik welke klas je zit, wie je ontmoet en wie je bevriend. Als je het gewoon goed aanpakt en open staat voor alles, komt het wel goed hoor.


    Bedankt voor je oppeppende reactie:)
    Ik ben daar zelf ook een beetje bang voor(Dat mijn klasgenoten zich ouder gedragen, volwassener).
    Want zou voel ik me totaal niet.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Backfire schreef:
    Heel veel huilen. Dat weet ik nog. En dan klassenfeestjes + reünieën houden. Maar wij hadden een hele leuke klas.
    Toen ik naar de middelbare school ging, kwam ik met drie vriendinnen van mijn basisschool in de klas, dus ik kende tenminste wat mensen. Maar voor de rest ken je echt vrijwel niemand, dus word je bijna gedwongen om met nieuwe mensen op te trekken. Ik had na twee weken denk ik al een hele goede vriendin gemaakt en na een maand of drie was ik zo ongeveer met de hele klas wel bevriend. Maar wij hadden dan, alweer, een hele leuke klas.


    :D


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    SPECS schreef:
    Ik was blij verlost te zijn van de basisschool....de middelbare bleek nog erger.


    Precies dit.
    En nu heb ik het prima naar mijn zin op mijn studie.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Precies dit.
    En nu heb ik het prima naar mijn zin op mijn studie.


    Mooizo(Y)


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Bubbelien schreef:
    (...)

    Mooizo(Y)


    Dank je!
    Het heeft even geduurd voor ik het op de middelbare school naar mijn zin had, maar in de 3e en de 4e had ik het ontzettend leuk. Je komt er wel.
    Zoals hiervoor al gezegd, sta je voor alles open dan komt het vanzelf. En geloof me, die make-up en zo komt allemaal vanzelf wel haha!

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 15:35 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Dank je!
    Het heeft even geduurd voor ik het op de middelbare school naar mijn zin had, maar in de 3e en de 4e had ik het ontzettend leuk. Je komt er wel.
    Zoals hiervoor al gezegd, sta je voor alles open dan komt het vanzelf. En geloof me, die make-up en zo komt allemaal vanzelf wel haha!


    Dankjewel.
    Maar ik ben bang dat ik sommige mensen die ik echt goed ken nooit meer ga zien.
    ):


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik was erg gelukkig, aangezien groep 8 voor mij echt vreselijk was en toen dacht ik dat het middelbaar veel beter zou zijn. Ik heb nog nooit zo'n vergissing gemaakt.


    26 - 02 - '16

    De middelbare schooltijd was niet de meest favoriete periode uit mijn leven ^^ Maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor jou geldt! Blijf jezelf, zoek een paar leuke vrienden, draag een lichtgevende/zingende kerstmuts en alles komt goed.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alecia schreef:
    Ik was erg gelukkig, aangezien groep 8 voor mij echt vreselijk was en toen dacht ik dat het middelbaar veel beter zou zijn. Ik heb nog nooit zo'n vergissing gemaakt.


    -slik-


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Cherbourg schreef:
    De middelbare schooltijd was niet de meest favoriete periode uit mijn leven ^^ Maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor jou geldt! Blijf jezelf, zoek een paar leuke vrienden, draag een lichtgevende/zingende kerstmuts en alles komt goed.


    Dankjewel:)


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Bubbelien schreef:
    (...)

    -slik-


    Maar dat lag ook aan mijn autisme en ik was een makkelijk doelwit. Maak je maar geen zorgen, je maakt vast wel leuke vrienden waardoor je een leuke tijd zult hebben. (;


    26 - 02 - '16

    Bubbelien schreef:
    (...)

    Dankjewel.
    Maar ik ben bang dat ik sommige mensen die ik echt goed ken nooit meer ga zien.
    ):


    Dat snap ik, dat had ik ook. En om heel eerlijk te zijn was dat ook zo bij de meeste. Ik praat nog met 2 meisjes die ik van vroeger ken, heel soms.
    Maar aan de andere kant, hoe erg dat misschien ook lijkt. Ik had het veel te druk met huiswerk, allerlei nieuwe indrukken, nieuwe vriendinnen.
    En misschien is het ook wel beter dat je je basisschool vriendinnen gaat laten. Iedereen kreeg allemaal andere interesses toen we op de middelbare school zaten.
    Maar trouwens, wij mochten kiezen bij wie we in de klas kwamen, als we al mensen kenden. Hebben jullie dat misschien niet?


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Alecia schreef:
    (...)

    Maar dat lag ook aan mijn autisme en ik was een makkelijk doelwit. Maak je maar geen zorgen, je maakt vast wel leuke vrienden waardoor je een leuke tijd zult hebben. (;


    Ahh zo.
    Ik zit gelukkig al bij een goede vriendin van me in de klas.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef