• Hoi iedereen!
    We weten dat er veel te klagen valt over de kudo’s/top en het stiekem vragen naar kudo’s. Daarom hebben we enkele nieuwe regels omtrent kudo’s. We hopen hiermee enkele ergernissen uit de lucht te kunnen nemen.

    We geven iedereen tot 28 juli om de vragen naar kudo’s uit zijn/haar creaties te halen. Daarna beginnen we pas met waarschuwen.

    Kudo’s
    De regels rond kudo’s;

    - Het is niet toegestaan om te vragen naar een kudo voor een story of quiz, ook niet in de story of quiz zelf.
    - Het is niet toegestaan om te vragen naar kudo’s in ruil voor een nieuw hoofdstuk of om de story pas te beginnen bij een x-aantal kudo’s of abonnementen.
    - Het is niet toegestaan om automatische kudolinks te plaatsen op Quizlet. Dat wil zeggen dat je nergens een link mag plaatsen waar iemand op klikt en automatisch een kudo geeft.

    Gevolg na overtreding;
    Quizlet heeft het recht om de kudolink te verwijderen en/of kan een waarschuwing sturen.

    Voorbeeldjes (die vanaf nu niet meer toegestaan zijn):
    - "Kudo? (A)"
    - "Ga/wil je me een kudo geven?"
    - "Ik ga pas verder bij 10 kudo's"
    - "Ik begin de story pas als ik in de top heb gestaan"
    - "[ url=link naar een kudo geven] Woord[ /url]"


    En nu we toch bezig zijn met het bekendmaken van nieuwe regels, is er een aanvulling gebeurd op de volgende regel:
    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of andere creaties waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen in blogs. Dit wordt bestrafd als plagiaat-zaak.

    Als er vragen zijn over de nieuwe regels, kunnen die in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De Mods

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 11:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 juli 2013 - 22:44 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Knight schreef:
    Maar stel dan dat je op vakantie bent, en je hebt geen internet. Dan kun je dit topic toch niet gezien hebben. Dan krijg je een waarschuwing terwijl je niet eens van de regel wist. Eén week is echt niks.

    Ik neem aan dat de mods wel kijken wanneer je voor het laatst online bent geweest voordat ze waarschuwingen uit gaan delen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Macabre schreef:
    (...)
    En als ze vragen om een kudo en/of reactie, heb je de keuze tussen 'ja' en 'ja'. :W
    Of dat ze dan zetten 'nee' 'ik: waarom niet? 'Jij: omdat ...' Ik: pfff ):'
    Dan zit ik daar zo van WTF?! Dat wil ik niet eens zegge, wat denk jij stfu


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Wiarda schreef:
    (...)
    Ik neem aan dat de mods wel kijken wanneer je voor het laatst online bent geweest voordat ze waarschuwingen uit gaan delen.

    Want zo slim zijn ze :').


    The odds are néver in our favor.

    Dus als je personage een qoute zegt van een berpemd persoon of een liedje van deze zingt dat je niet zelf verzonnen hebt en je de tekst plaatst kun je dus een waarschuwing krijgen? huh?o-o


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Dus als je personage een qoute zegt van een berpemd persoon of een liedje van deze zingt dat je niet zelf verzonnen hebt en je de tekst plaatst kun je dus een waarschuwing krijgen? huh?o-o


    Nee. Zolang je een story/gedicht/whatever met alleen maar quotes of lyrics hebt, kun je een waarschuwing krijgen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Eindelijk, het is werkelijk verbazingwekkend dat deze regels er nu pas zijn


    quidquid excusatio prandium pro

    Eindelijk ^^


    26 - 02 - '16

    Yoda schreef:
    (...)

    Nee. Zolang je een story/gedicht/whatever met alleen maar quotes of lyrics hebt, kun je een waarschuwing krijgen.


    Ah kijk dat is een stuk duidelijker.:'D


    You were born original, don't die as a copy.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ging het er dan niet om dat mensen dat vooral deden om aan badges te komen door dat allemaal in gedichten/stories te zetten en om bij de topleden te komen?

    Niet alleen daarom. Plagiaat is mag gewoonweg niet. Ook niet op Quizlet. Maar je hebt wel gelijk dat er mensen misbruik van maakten om zo toplid te worden en veel badges te verwerven.

    Knight schreef:
    Maar stel dan dat je op vakantie bent, en je hebt geen internet. Dan kun je dit topic toch niet gezien hebben. Dan krijg je een waarschuwing terwijl je niet eens van de regel wist. Eén week is echt niks.

    We zijn nog bezig met hoe we dat mogelijk gaan oplossen. Maar daar dient sowieso deze week voor: mensen laten weten dat het nu totaal niet meer mag. Het zou helemaal oneerlijk zijn als we meteeen waarschuwingen zouden uitdelen. Want het nieuwe kopje staat er nu enkele dagen in, maar je checkt niet iedere dag de huisregels van een site. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    goed ik vind deze regels wel terecht :)

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 13:32 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    funky schreef:
    (...)[/grey][/i][/left][/face]

    met de naam van de auteur eronder, moet ik die dan verwijderen?
    of begrijp ik het nu verkeerd.

    Nee, het geldt voor creaties waar enkel lyrics, quotes, gedichten,... van andere auteurs staan.
    Als je gewoon een klein stukje tekst van iemand anders ergens zet, met de nodige bronvermelding, mag het wel. In dit geval mag het dus. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Fijn _O_ Vooral die vragen in quizzen van 'krijg ik een kudo (dit telt niet mee)' begrijp ik nooit. Wat is het nut ervan? Je ziet toch niet wie wat gestemd heeft, enkel de uitslagen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wiarda schreef:
    Langzaam begint het oorspronkelijke doel van de kudo weer terug te komen, geloof ik. Ik vind het in ieder geval een topregel. :Y)


    Dit dus. Nice rule!


    Tijd voor koffie.

    kijk dit klinkt goed ˆˆ


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Pompeji schreef:
    Jah, eindelijk. Ik was bang dat het zover zou komen dat men begon bij vijfhonderd abo's. Pffhieuw.


    stay safe because I like being alive at the same time as you