• Ik kijk, zoals ik heel vaak doe, op Bol.com want dat vind ik een geweldige site om dingen bij te bestellen. Wat ik nu vond, daar was ik écht onwijs verbaast over. Namelijk over het feit dat je fanfiction kan kopen. Ik bedoel... Sinds wanneer wordt fanfiction uberhaupt uitgeveven voor verkoop? Ik dacht dat fanfiction alleen iets was dat je op internet schreef. Niet dat het erg is of zo, ik vind het eigenlijk wel iets hebben.

    It's not ok. [Niall Horan, 1D]
    Je weet het maar nooit. [The Vampire Diaries]
    Kus Me. [Teen wolf]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Chaos is a ladder.

    Ik denk wel dat het plagiaat is, aan de andere kant lees ik soms wel eens fanfictions die echt heel goed zijn en die het best zouden verdienen om te worden uitgegeven, plagiaat of niet.

    Assassin schreef:
    Ik bedoelde dat het plagiaat is op de series waar ze op gebaseerd zijn.

    Oh, op zo'n manier. Ja, dat denk ik wel... Een soort van. Je gebruikt de namen uit de oorspronkelijke series inderdaad en een stuk van de verhaallijn.


    Chaos is a ladder.

    Ik had er wel eens van gehoord, maar ik vind het inderdaad raar. Ik snap niet echt hoe ze dit legaal hebben kunnen maken of wie dit soort dingen überhaupt koopt. Er zijn voldoende fanfics die het echt waard zouden zijn om er geld voor te betalen, daar niet van, maar aan de andere kant staan er ook ontzettend veel geweldige verhalen gratis op internet. Waarom zou je dan ooit zo'n verhaal kopen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Backpack schreef:
    Tsjaaa ik weet nou niet of het verkoopt hoor. Wij hebben toch gewoon Q?

    Nou, ik ben er op zich wel benieuwd naar. Gewoon om te kijken of het op dezelfde wijze als Quizlet wordt geschreven en hoe erg een Quizlet fanfiction afwijkt (of juist niet afwijkt) van dat verhaal.


    Chaos is a ladder.

    Oké, ik heb even gekeken naar dat Teen Wolf verhaal, en nou snap ik al helemaal niet meer wie dat koopt. :') Het valt me mee dat het maar vier euro kost, maar zelfs dat zou ik er niet voor uitgeven, niet voor dát verhaal tenminste. De interpunctie in dat eerste stukje is gewoon niet goed en de schrijfstijl is ook geen groot pluspunt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Father schreef:
    Wat is "50 Shades of Gray" dan? Ook een fanfiction :'D


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Wat een belachelijk verschil in prijs. 3,99 zou ik nog durven uitgeven, maar toch geen 18,99 euro voor fanfiction die je even goed hier kan lezen op Q?
    edit: oh, ik zie 't al. De 3,99 euro is voor een eBook en de 18,99 voor een paperback.. Maar dan vind ik 't nog te duur..

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:20 ]


    Let the Night embrace you

    Ik vind het een beetje onzin om een fanfiction uit te geven, of dat nou onder eigen beheer gebeurt of door een uitgever. Het zijn fanfictions...


    Searching heavens for another earth

    Square schreef:
    Oké, ik heb even gekeken naar dat Teen Wolf verhaal, en nou snap ik al helemaal niet meer wie dat koopt. :') Het valt me mee dat het maar vier euro kost, maar zelfs dat zou ik er niet voor uitgeven, niet voor dát verhaal tenminste. De interpunctie in dat eerste stukje is gewoon niet goed en de schrijfstijl is ook geen groot pluspunt.

    Dat is een E-book; die zijn altijd al goedkoper. Maar ik had ook al zitten kijken.
    I wouldn't buy such things....

    Het Teen Wolf en het The Vampire Diaries verhaal zijn geschreven door dezelfde persoon. Is ook te zijn aan het stukje tekst :")

    [ bericht aangepast op 4 aug 2013 - 13:30 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    It makes sense. I mean, fan doujinshi worden ook verkocht.


    No growth of the heart is ever a waste

    PercyWood schreef:
    (...)
    Dat is een E-book; die zijn altijd al goedkoper. Maar ik had ook al zitten kijken.
    I wouldn't buy such things....

    Het Teen Wolf en het The Vampire Diaries verhaal zijn geschreven door dezelfde persoon. Is ook te zijn aan het stukje tekst :")


    Dat 1D verhaal is anders ook niet veel beter. :/ Nah, ik zou best overwegen om bepaalde fanfics te kopen als ze ooit als boek uitkwamen, maar dit soort dingen echt niet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ze vragen er wel veel voor, hoor. Helemaal als je bedenkt dat je (betere) fanfics gratis op het internet kan lezen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ik vind het raar dat een fanfic van een bepaald boek of serie gewoon legaal is... Tenzij de echte auteurs er ook wat aan verdienen, maar dat zal dan haast wel. Anders heb je een groot probleem, lijkt me.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Square schreef:
    Oké, ik heb even gekeken naar dat Teen Wolf verhaal, en nou snap ik al helemaal niet meer wie dat koopt. :') Het valt me mee dat het maar vier euro kost, maar zelfs dat zou ik er niet voor uitgeven, niet voor dát verhaal tenminste. De interpunctie in dat eerste stukje is gewoon niet goed en de schrijfstijl is ook geen groot pluspunt.


    Ik ben zelf geen held met interpunctie. Maar ik stoor mij er heel erg aan dat de zinnen die worden gezegd niet beginnen met een hoofdletter.


    Physics is awesome

    Volgens mij mag dat niet eens. Copyright infringement and all that. Je ziet bij die Engelstalige fanfics er ook altijd disclaimers bij staan zodat ze niet aangeklaagd worden :')


    Caution first, always.