• Stories gesorteerd per genre

    oorspronkelijk idee van Avarosa




    Wat is de bedoeling?

    Je post een story in het topic of in de story. Gelieve het niet in beiden te doen, om verwarring te voorkomen. Gelieve de link van de story te posten. Geen link is geen plaatsje in de story! Daarnaast vraag ik om een kleine samenvatting van de story bij de inzending te steken. Zo weet de lezer aan wat hij zich mag verwachten. Ik kopieer overigens de titel en omschrijving zoals die wordt opgegeven. Op die manier heeft de lezer al een idee van je schrijfstijl.
    Toevoegingen zoals |One Direction|, ft. Gaskarth, etc. worden uit de titel verwijderd omdat de stories toch via genre en artiest gerangschikt worden. Ik wijs er nog eens op dat de samenvatting belangrijk is. Als je geen samenvatting post, zal de story onderaan de pagina worden gepost.

    De verhalen zullen als volgt in de story geplaatst worden.
    De groene mantel - Afgelopen
    In een gezellig, Middeleeuws dorpje, verdwijnt Rudolf, een sterke kerel. Al snel is er een verdachte gevonden. Maar wat als er nog meer mensen verdwijnen? En wat als blijkt dat er boven natuurlijke krachten me gemoeid zijn?


    Voorwaarden.

    1. Je post je verhaal hier in het topic of in de story bij het passende genre.
    2. Je post de titel van het verhaal duidelijk zichtbaar
    3. Je zet een link bij het verhaal. (liefst gewoon een url in plaats van gewoon de titel als link) Geen link is geen plaatsje in de story!
    4. Je zet een beschrijving bij het verhaal van waar het over gaat, een soort korte inhoud dus. Eventueel kan dit ook gewoon een proloog zijn als die niet te lang is. Bij voorkeur beschrijvingen van ongeveer 5 regels. Beschrijvingen van langer dan 15 regels (in de 'lees' layout van de storie, niet bij het aanpassen van het hoofdstuk; witregels tellen hier ook als regels) zal ik in de toekomst inkorten, aangezien sommige verhalen anders veel meer plaats innemen dan andere.
    5. In het topic: post de genres/fandoms bij het verhaal: is het fanfic of onbekende personen? Bij fanfic post je de band of specifieke personen waar het over gaat (zie verder). Bij OP post je de (verschillende) genres er bij.
    In de story: post het verhaal bij de verschillende genres/fandoms/personen waar het toe behoort. 16+ en Engelstalige verhalen staan zowel apart als bij de andere hoofdstukken.
    Als het onderwerp (vb Voetballers) nog niet in de story staat, zet je verhaal dan met onderwerp in het topic en wordt er voor een nieuw hoofdstuk in de story gezorgd.
    6. Zet er bij of je story Lopend/Gepauzeerd/Afgelopen is.
    7. Zet er bij voor welke leeftijden je story geschikt is als dit niet voor alle leeftijden is (12+, 16+) en in welke taal/talen de story geschreven is.
    8. Vervolgverhalen (met beschrijving) mogen, maar zet er dan bij welk het oorspronkelijke verhaal is.
    9. Aanpassingen dienen door de schrijver zelf gemeld te worden!



    Volgende onderverdeling bestaat al:

    Alles dat met boeken, films, series etc. te maken heeft
    > Algemeen + per bandmember/karakter

    Als het verhaal over Harry Potter in het algemeen gaat, dan geef je 'Harry Potter Algemeen' op. Indien het verhaal over een bepaalde persoon gaat zoals Harry Potter of Draco, etc., dan geef je de desbetreffende persoon zijn naam op.
    Als het verhaal over een band in het algemeen gaat of over alle bandleden, dan geef je de bandnaam op. Indien het over één bandlid gaat, dan geef je de naam van desbetreffend bandlid op.
    Soms kan het ook over twee specifieke personen gaan (of zit het op de grens tussen een 'persoon' en een 'groep'). In dat geval kan het verhaal op twee plaatsen worden gezet, maar gewoonlijk kijk ik het eerst nog even na dan en kan het zijn dat je nog een paar vragen krijgt, voor je storie er in komt.

    *Onbekende Personen (Romantiek)
    *Onbekende Personen (Horror)
    *Onbekende Personen (Drama)
    *Onbekende Personen (Avontuur)
    *Onbekende Personen (Fantasie)
    *Onbekende Personen (Detective)
    *Onbekende Personen (Thriller)
    *Onbekende Personen (Oorlog)
    *Onbekende Personen (Historisch)
    *Onbekende Personen (Komedie)
    Etc.


    *Waargebeurd.
    *English Story.
    *16+
    *Kortverhalen

    (onderscheid tussen OP en fanfiction)


    Er staat geen limiet op het aantal verhalen dat je post, al post je er honderd, ze komen er (als je geduld hebt ;)) allemaal in.
    Je mag ook verhalen van iemand anders posten, maar gelieve die personen dan wel te verwittigen.



    (verwerkt tot 27 juni)

    [ bericht aangepast op 29 mei 2015 - 20:33 ]


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Attraversare schreef:
    DIY bestaat nog niet, maar ik heb wel een DIY story. Volgens mij was er eerst wel DIY en daar had ik wat voor ingezonden, maar dat is er nooit ingekomen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Attraversare schreef:
    DIY bestaat nog niet, maar ik heb wel een DIY story. Volgens mij was er eerst wel DIY en daar had ik wat voor ingezonden, maar dat is er nooit ingekomen.


    Ik twijfel wat ik hiermee moet doen, aangezien ik erg op verhalen focus en DIY geen echte verhalen zijn


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    De millennium kinderen


    http://www.quizlet.nl/stories/131274/de-millennium-kinderen/
    Drie meisjes zitten gevangen samen met anderen van hun leeftijd in een grote ondergrondse gevangenis, daar worden ze uitgebuit en mishandeld en niet voor niets, ze worden er namelijk van verdacht samen met al de andere kinderen die in het jaar 2000 zijn geboren een machtig wapen te hebben gestolen.
    De overheid heeft het volk op de dag van de diefstal, samen met de bewijzen en het bevel om alle kinderen van 17 die geboren waren in de 2 millennium gevangen te nemen. Maar klopt het wel wat de overheid zegt of is dit allemaal opgezet spel? En wat doen de millennium kinderen, laten ze dit allemaal gebeuren of vechten ze terug? Ook Cary, Echo en Lie horen bij die kinderen, ze zitten maar liefst al 23 jaar gevangen, maar toch zien ze er nog steeds uit als meisjes van 17 jaar. Hoe dit komt en of ze wat tegen hun beschuldiging doen kom je allemaal te weten in mijn verhaal.


    Genre:* Sci-Fi
    * triller
    * onbekende personen
    Taal: Nederlands
    12+
    status lopend

    [ bericht aangepast op 4 maart 2014 - 15:35 ]


    Wonder is the beginning of all wisdom

    katl1 schreef:
    (...)

    Ik twijfel wat ik hiermee moet doen, aangezien ik erg op verhalen focus en DIY geen echte verhalen zijn


    Oh, oké, dank je wel voor het beantwoorden van de vraag! c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Nalangu


    http://www.quizlet.nl/stories/134563/nalangu/

    Een witte baby wordt door een vrouw van de Masaï geadopteerd nadat haar ouders zijn overleden in een auto-ongeluk. Ze noemt het meisje Nalangu, wat 'van ver gekomen' betekent. Nalangu wordt opgevoed als een echte Masaï en weet niet beter dat ze daar thuishoort. Net als alle andere meisjes van haar leeftijd is ze uitgehuwelijkt aan een oudere man met meerdere vrouwen, maar ze raakt verliefd op een jonge krijger van haar leeftijd. Kurary en zij zien elkaar in het geheim, niemand mag van hun liefde weten. Op haar zeventiende verjaardag stopt er een jeep bij de stam en twee blanken mensen stappen uit. Nalangu's leven zal voorgoed veranderen.

    x Onbekende personen
    x Drama
    x Romantiek
    x Lopend
    x 12+
    x Geschreven in het Nederlands


    Hope, it is the only thing stronger than fear

    Titel: Vaarwel
    Link: http://www.quizlet.nl/stories/135418/
    Genre: Onbekende personen, Drama
    Leeftijd: AL
    Omschrijving/proloog:

    Vaarwel lieverd
    Hoe ver je ook bent, ik zal aan je denken
    Waar ik ook ben, je blijft bij mij
    Ik zal mijn leven leven
    Zo goed als het kan
    Voor jou en voor mij

    Vaarwel lieverd
    Je hebt geen pijn gehad
    Dus rust maar vredig en kalm
    Ik zal over je waken
    Tot aan het einde van mijn dagen
    Ik zal je niet vergeten

    [ bericht aangepast op 24 maart 2014 - 23:07 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes



    Jill Hale is een normaal achttienjarige meisje. Ze heeft een druk leven. Haar ouders zijn vaak op hun werk dus is ze vaak alleen thuis. Op een dag wanneer ze alleen thuis is neemt ze een bezoekje in de kelder. 'Advrina's spullen' stond er met sierlijke letters op een doos. Ze opende de doos zonder twijfel. Een prachtige goude ketting lag daar te blinken. Ze moest hem proberen, voorzichtig viste ze de ketting uit de doos. Ze deed 'm aan en bewonderde haar spiegelbeeld. Tot er opeens alles begon te bewegen. Was het een aardbeving? Meteen werd alles zwart voor haar ogen. Wanneer ze haar ogen weer opende, was ze niet meer thuis...


    Een onmogelijke liefde is iets waar je geen grip op hebt
    Daar heb je geen medicijn voor, geen recept
    Je wil zo graag dat degene voor jou kiest
    Constant ben je bang dat je hem verliest
    Dat je hem nooit meer kan zien en in je armen kan nemen
    Want dat geeft toch alleen maar problemen
    Altijd maar blijven hopen


    Terug In De Tijd is een verhaal vol onmogelijke liefde, verdriet en drama.


    ×Onbekende personen.
    ×Historisch
    × Volledig Nederlands
    ×12+
    ×status : Lopend

    http://www.quizlet.nl/stories/135596/terug-in-de-tijd--soty/

    [ bericht aangepast op 30 maart 2014 - 11:57 ]


    "Can a man still be brave if he's afraid?" -"That is the only time a man can be brave."

    De story Beauty and the Death staat nog als lopend in het overzicht, maar hij is afgelopen! (Onbekende personen, thriller, romantiek, drama0




    Stel:
    Je hebt een familie waaraan je een hekel hebt.
    Je bent aan de andere kant van het land gaan studeren.
    Je hebt alle banden verbroken.

    Een jaar na die beslissing schrikt Meg van de bel, niet wetende dat haar zo zorgvuldig opgebouwde leven haar vanaf dat moment geen veiligheid meer zal kunnen bieden...

    Bevat onbekende personen, thriller, drama, romantiek en nog nog veel meer.

    - onbekende personen (thriller)
    - onbekende personen (drama)
    - onbekende personen (misdaad)
    - onbekende personen (romantiek
    - onbekende personen (detective)
    - 12+
    - Lopend

    If the dark returns

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 19:05 ]


    Nothing tastes better than a good story

    Van macht tot onmacht

    Haleema is de eerste koningin van het Arabische rijk. Jarenlang weet ze de vrede te bewaren en leeft het volk in eenheid en welvaart, totdat de oogst mislukt en de honger uitbreekt. Het contrast tussen arm en rijk wordt groter en groter. De woede laait op en keert zich tegen de machtigste persoon in hun bestaan, Haleema. Ze eisen dat ze aftreedt en haar gigantische paleis verlaat. De leider van de opstand Azhar, een wraakzuchtig en bloeddorstig man, neemt daar geen genoegen mee. Hij eist Haleema met geweld op en maakt van een koningin zijn persoonlijke slavin.



    Drama, historisch, romantiek
    Regelmatig nieuwe hoofdstukken
    Over het algemeen 16+


    http://www.quizlet.nl/stories/133962/van-macht-tot-onmacht/

    [ bericht aangepast op 1 april 2014 - 20:42 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Liefde maakt blind


    Haar ouders zijn inmiddels twee jaar geleden overleden door een auto-ongeluk, haar vriend is een alcoholist die regelmatig zijn handjes niet kan thuishouden en haar studie loopt ook al helemaal mis. Sarah weet niet meer hoe ze verder moet, maar haar docent meneer Robertsen biedt haar een laatste kans om toch haar diploma te behalen. Hiervoor zal ze wel een geweldige prestatie moeten leveren: een interessant, vernieuwend onderzoek dat indruk maakt. Sarah heeft geen idee wat ze hiermee moet, maar haar behulpzame docent brengt haar in contact met James.
    Al snel beseft Sarah waarom meneer Robertson uitgerekend James heeft gekozen. Hij is niet alleen interessant, maar laat haar de mooie dingen van het leven zien.




    Drama, romantiek
    12+
    Regelmatig nieuwe hoofdstukken


    http://www.quizlet.nl/stories/135375/liefde-maakt-blind/


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    hè, hè, eindelijk nog eens tijd gehad om alles in de storie te updaten :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Titel: Een nieuw begin
    Link: http://www.quizlet.nl/stories/116503/een-nieuw-begin-th/
    Genre: Tokio hotel Georg Listing
    Leeftijd: 16+ (waarschuwing voor 16+ stukje)
    Omschrijving/proloog:

    Ann heeft het niet makkelijk thuis, haar vader heeft moeite met zijn handjes thuis houden. Ook haar moeder ontkomt niet aan zijn brute geweld.
    Buiten huis heeft Ann het voor elkaar, ze heeft een leuke vriendengroep, beoefend verschillende vechtsporten op hoog niveau en haalt hoge cijfers op school.
    En dan besluit haar moeder te verhuizen.

    Ann leert Tokio hotel en hun beste vriendin kennen, en valt voor Georg. Alleen draagt de groep een geheim voor haar.
    Ze helpt de groep aan een platencontract en al snel worden de jongens bekend.
    maar was dit wel wat ze wilde?

    x Tokio hotel
    x Drama
    x Romantiek
    x Lopend
    x 16+
    x Geschreven in het Nederlands
    x Gesproken voornamelijk Nederlands (soms Duits, Engels, Limburgs)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Titel: Daarheen en weer terug.

    Link: http://www.quizlet.nl/stories/137307/daarheen-en-weer-terug--hobbit/

    Genre: The Hobbit algemeen

    Leeftijd: 12+

    Omschrijving:

    Amsterdam, die grote stad, is gebouwd op palen en als hij dan eens om zou vallen, wie zal dat dan betalen?



    Gandalf heeft de dwergen en Bilbo opgetrommeld om een queeste te ondernemen en Smaug te verslaan. Moedig gaan ze op weg, maar wat ze niet verwachtten, was dat de hobbit in hun gezelschap meer kunstjes kan dan alleen inbreken, ook al heeft hij dat zelf nog niet in de gaten.
    Ze belanden in een vreemde wereld, met weinig bomen, rokende voertuigen en hoge gebouwen op stenen wegen. Het reisgezelschap zit samen met hun pony’s vast in een mysterieuze wereld. Of is er een weg terug en wie gaat hen helpen?

    Heel ver benee’ het water koud,
    Naar grachten diep en huizen oud,
    Moeten wij gaan eer dag breekt aan,
    Op zoek naar betoverd goud

    Menige spreuk met toverkracht
    En een rink’lende hamerslag
    Brachten hen daar met diepe kracht
    Diep in de stad, waar het duister wacht

    [ bericht aangepast op 5 mei 2014 - 23:54 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ge-update!

    Allé ja, alles van het topic dan toch ;)
    Ik zet tegenwoordig ook de stories van de Nieuwsbrief er in (al een hele tijd) én ik heb besloten ook verhalen uit de top-stories te kiezen (iedere dag het verhaal met de meeste kudo's en het verhaal met de meeste dat niet van hetzelfde fandom is als het eerste)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen


    Titel: Dancing on the edge
    type: Divergent fanfiction, Bevat 16+ door geweld & seks
    korte beschrijving: Als Gabriëlla, een rasechte Candor, verliefd word op de Erudite Liam en ze een geheime relatie beginnen. Besluiten ze samen om op hun 16de voor Dauntless te kiezen, zodat ze samen kunnen zijn. De inwijding is echte zwaarder dan ze hadden verwacht en hun relatie word zwaar op de proef gesteld. Ze worden gedwongen keuzes te maken die hun voor het leven veranderen.
    taal: Nederlands, alleen de factienamen (Zoals Candor, Dauntless etc) zijn in het Engels, maar worden wel in hoofdstuk één vertaald voor zij die hier geen ervaring mee hebben.
    Extra: perfect leesbaar voor zij die de Divergent boeken niet gelezen hebben. Bevat enkel spoilers over het verloop van de inwijding.
    Status: Lopend.

    http://www.quizlet.nl/stories/137041/dancing-on-the-edge-divergent/

    [ bericht aangepast op 21 mei 2014 - 18:16 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.