• Stories gesorteerd per genre

    oorspronkelijk idee van Avarosa




    Wat is de bedoeling?

    Je post een story in het topic of in de story. Gelieve het niet in beiden te doen, om verwarring te voorkomen. Gelieve de link van de story te posten. Geen link is geen plaatsje in de story! Daarnaast vraag ik om een kleine samenvatting van de story bij de inzending te steken. Zo weet de lezer aan wat hij zich mag verwachten. Ik kopieer overigens de titel en omschrijving zoals die wordt opgegeven. Op die manier heeft de lezer al een idee van je schrijfstijl.
    Toevoegingen zoals |One Direction|, ft. Gaskarth, etc. worden uit de titel verwijderd omdat de stories toch via genre en artiest gerangschikt worden. Ik wijs er nog eens op dat de samenvatting belangrijk is. Als je geen samenvatting post, zal de story onderaan de pagina worden gepost.

    De verhalen zullen als volgt in de story geplaatst worden.
    De groene mantel - Afgelopen
    In een gezellig, Middeleeuws dorpje, verdwijnt Rudolf, een sterke kerel. Al snel is er een verdachte gevonden. Maar wat als er nog meer mensen verdwijnen? En wat als blijkt dat er boven natuurlijke krachten me gemoeid zijn?


    Voorwaarden.

    1. Je post je verhaal hier in het topic of in de story bij het passende genre.
    2. Je post de titel van het verhaal duidelijk zichtbaar
    3. Je zet een link bij het verhaal. (liefst gewoon een url in plaats van gewoon de titel als link) Geen link is geen plaatsje in de story!
    4. Je zet een beschrijving bij het verhaal van waar het over gaat, een soort korte inhoud dus. Eventueel kan dit ook gewoon een proloog zijn als die niet te lang is. Bij voorkeur beschrijvingen van ongeveer 5 regels. Beschrijvingen van langer dan 15 regels (in de 'lees' layout van de storie, niet bij het aanpassen van het hoofdstuk; witregels tellen hier ook als regels) zal ik in de toekomst inkorten, aangezien sommige verhalen anders veel meer plaats innemen dan andere.
    5. In het topic: post de genres/fandoms bij het verhaal: is het fanfic of onbekende personen? Bij fanfic post je de band of specifieke personen waar het over gaat (zie verder). Bij OP post je de (verschillende) genres er bij.
    In de story: post het verhaal bij de verschillende genres/fandoms/personen waar het toe behoort. 16+ en Engelstalige verhalen staan zowel apart als bij de andere hoofdstukken.
    Als het onderwerp (vb Voetballers) nog niet in de story staat, zet je verhaal dan met onderwerp in het topic en wordt er voor een nieuw hoofdstuk in de story gezorgd.
    6. Zet er bij of je story Lopend/Gepauzeerd/Afgelopen is.
    7. Zet er bij voor welke leeftijden je story geschikt is als dit niet voor alle leeftijden is (12+, 16+) en in welke taal/talen de story geschreven is.
    8. Vervolgverhalen (met beschrijving) mogen, maar zet er dan bij welk het oorspronkelijke verhaal is.
    9. Aanpassingen dienen door de schrijver zelf gemeld te worden!



    Volgende onderverdeling bestaat al:

    Alles dat met boeken, films, series etc. te maken heeft
    > Algemeen + per bandmember/karakter

    Als het verhaal over Harry Potter in het algemeen gaat, dan geef je 'Harry Potter Algemeen' op. Indien het verhaal over een bepaalde persoon gaat zoals Harry Potter of Draco, etc., dan geef je de desbetreffende persoon zijn naam op.
    Als het verhaal over een band in het algemeen gaat of over alle bandleden, dan geef je de bandnaam op. Indien het over één bandlid gaat, dan geef je de naam van desbetreffend bandlid op.
    Soms kan het ook over twee specifieke personen gaan (of zit het op de grens tussen een 'persoon' en een 'groep'). In dat geval kan het verhaal op twee plaatsen worden gezet, maar gewoonlijk kijk ik het eerst nog even na dan en kan het zijn dat je nog een paar vragen krijgt, voor je storie er in komt.

    *Onbekende Personen (Romantiek)
    *Onbekende Personen (Horror)
    *Onbekende Personen (Drama)
    *Onbekende Personen (Avontuur)
    *Onbekende Personen (Fantasie)
    *Onbekende Personen (Detective)
    *Onbekende Personen (Thriller)
    *Onbekende Personen (Oorlog)
    *Onbekende Personen (Historisch)
    *Onbekende Personen (Komedie)
    Etc.


    *Waargebeurd.
    *English Story.
    *16+
    *Kortverhalen

    (onderscheid tussen OP en fanfiction)


    Er staat geen limiet op het aantal verhalen dat je post, al post je er honderd, ze komen er (als je geduld hebt ;)) allemaal in.
    Je mag ook verhalen van iemand anders posten, maar gelieve die personen dan wel te verwittigen.



    (verwerkt tot 27 juni)

    [ bericht aangepast op 29 mei 2015 - 20:33 ]


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    2.Liefs, Jaimy | OP
    3.http://www.quizlet.nl/stories/146690/liefs-jaimy--op/?message=247
    4.Lieve mama en papa,

    Mijn ogen doen pijn van het huilen. Mijn handen doen pijn van het slaan. Mijn hart doet pijn van het verdriet. Mijn hersenen doen pijn van het leven.

    Het is inmiddels al 3 weken geleden en ik weet het allemaal niet meer, ik ben de hele dag in strijd met de tranen omdat ik jullie zo vreselijk mis. Een strijd die ik toch steeds verlies, net zoals ik jullie verloren heb. Ze blijven maar komen, hoe hard ik er ook tegen vecht en het enige wat ik zoek is een schouder, een knuffel of een kus. Die ik sinds ik jullie kwijt ben niet meer heb.
    Dan mis ik jullie het meest, jullie warmte, jullie advies of puur jullie aanwezigheid. Maar dit zijn ook de momenten dat ik het meest spijt heb. Spijt van alle dingen die ik fout heb gedaan. Spijt van alle keren dat ik jullie teleur heb gesteld. Spijt van alle keren dat ik jullie pijn heb gedaan. Maar het meest van allemaal spijt van de oorzaak dat jullie nu niet meer bij me kunnen zijn.

    Hoe lief Tante Catherine en de rest ook zijn ze zullen nooit jullie plek in kunnen nemen. Hoe veel ik ook hou van Mike en hij van mij, merk ik aan hem dat hij me het kwalijk neemt. En dat is begrijpelijk; ik ben ook schuldig. Ik heb dit allemaal veroorzaakt. Ik heb het gedaan. Ik ben de reden. En niemand of niets anders.

    Ik ben dit laatste weekend zo bang geweest. Ik moet morgen weer naar school, iedereen onder ogen zien. Me door de dag heen slaan. Alle mensen bedanken die me niet eens mogen of normaal niet eens zien staan. Met de leraren een praatje maken over hoe het gaat en wat ik heb gemist. Glimlachen naar iedereen en vertellen dat het leven doorgaat en dat het goed gaat. Ik moet en zal iedereen tevreden stellen. Dat is iets wat ik niet alleen van mezelf verwacht, maar de rest verwacht het ook van me. Als mensen vragen hoe het met je gaat verwachten ze niet echt een antwoord, het gaat ze alleen maar erom dat ze spijt voor je hebben en dat ze willen laten zien hoe lief ze zijn.

    Ik weet dat jullie dingen voor mij geheim hebben gehouden, waardoor ik eerst er niks van snapte. Jullie wilden ons niet in gevaar brengen. Ik kwam er al eerder achter, maar oom Christopher heeft het ook verteld. Hij zei dat jullie zeiden dat wij ons er nooit mee mochten bemoeien. Maar ik kan nu niet anders meer. Ze willen het zo spelen? Dan kunnen ze het zo krijgen.
    Game on, losers.

    Liefs, Jaimy

    5. OP Actie, Romantiek, Drama,
    6. Lopend
    7. 12+, Nederlands

    Ik ben erg druk bezig met bijwerken de laatste dagen, ik ben bijna rond!

    Ik voeg wel een nieuwe regel toe ivm de lengte van beschrijvingen (zie beginpost), aangezien sommigen anders veel langer zijn dan anderen en sommige hoofdstukken ook behoorlijk vol beginnen te raken

    Topic bijgewerkt tot vandaag (9/1); via andere aanmeldingen heb ik nog een klein lijstje

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 20:56 ]


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Pain, not just a feeling...
    16+
    Waargebeurd en onbekent persoon.
    Status : Lopend
    Korte samenvatting : Pijn doet meer met je dan je denkt, het breekt je elke keer opnieuw en elke keer opnieuw kwelt het je.
    Kruip in de gedachte van hoe iemand zich voelt met geestelijke en lichamelijke pijn...
    Het zal je verbazen hoe ze zich groot houd en zich keer op keer weer herpakt om verder te gaan met haar leven.

    Kort stukje van hoofdstuk 1 : Hij, de beste vriend van mijn buurjongen. Ik zou vandaag naar hem toe gaan, voor het eerst. Ik liep naar de bushalte en wachte op de bus die ik nodig zou hebben bij hem te komen. Ik kende hem pas 6 dagen, maar onlangs dit vroeg hij me of ik zijn vriendin wilde zijn. Ik wist niet te antwoorden, dus deed of ik het niet hoorde en reageerde gewoon niet. Nooit heb ik op deze vraag geantwoord. Hij draaide me anders om, ik was tenslotte voor hem net een veertje met me 37 kilo. Hij legde zijn hand op me buik, onder me shirt.

    Taal van verhaal : 100% Nederlands, alleen Engelse quotes, maar worden vertaalt in het verhaal.

    Ik moet toegeven dat ik geen flauw idee heb wat voor verhaal dit gaat worden. Geen kort verhaal als het aan mij ligt, maar kan niks voorspellen.


    Don't trust anyone . . .

    Hey bedankt voor je toevoeging van De reis van de raven.

    Had je De strijd om Ira ook al?

    De strijd om Ira - Afgelopen
    Iedereen is dood... iedereen. Het vuur greep razend snel om zich heen, huizen werden verzwolgen in de snijdende hitte. Ik dacht dat de duivel ons kwam halen, de duivel... Ergens had ik ook wel gelijk, ergens was het waar! Ja koning Hores en zijn mannen, waren de afkomstig van duivel ik wist het zeker! Zij waren in ieder geval elk bestoken met duivelse gedachtes, gevoed door zes van de zeven zondes.
    Ik ben maar een simpele vrouw, ik ben alleen... Maar ik ben gemaakt tot de zesde zonde en ik zal wreken wat deze mannen hebben gedaan. Ik zal hen elk op een passende manier naar de krochten van de hel sturen, daar waar zij thuis horen. Dan pas zal ik vrede kennen.
    12+

    Historisch


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hoi, ik wilde mijn nieuwe SOTY opgeven voor in de story:

    De Echo van mijn stem - Lopend
    Europa, 2113. Decennia geleden heeft de VN alle politiek ter wereld overgenomen en de continenten zijn gaan functioneren als één land. Het idee hierachter was dat samen meer bereikt kon worden dan alleen. Dat die theorie juist was, bleek wel toen de ene na de andere ontdekking werd gedaan. Onder andere die van de zogeheten ‘misdaadgenen’ – een verzamelnaam voor alle stukjes DNA die bepalen hoeveel aanleg een persoon heeft om het criminele pad op te stappen.
    Omdat er behoefte was aan een communicatiemiddel wat iedereen met elkaar verbond zodat er meer onderzoek gedaan kon worden, stond er een afsplitsing van Google op: Link Company, dat infiltreerde in het bestuur. Doormiddel van de zogeheten Links, kleine apparaatjes geïntegreerd in de hersenen van een persoon, heeft elke burger een eigen computer in het hoofd en kan iedereen van over de hele wereld constant met elkaar in contact komen. Het sociale leven van de mensheid is verplaatst van de straten naar de gedachten. De global village werd een feit.

    De achttienjarige Filia Maia Course-Mayer is de tweede dochter van een van de belangrijkste zakenvrouwen ter wereld en een filosoof die zo zijn twijfels heeft bij de ethische kant van het werk van zijn echtgenote. Waar dit stel mensen op het eerste oog in perfecte harmonie samenleven, is het gezin in werkelijkheid behoorlijk verknipt.
    Filia valt behoorlijk buiten de boot in veel verschillende situaties en voelt zich steeds meer naar de achtergrond gedrukt worden. Dagelijkse ruzies en opgekropte wrok zorgen voor veel wrijving tussen haar en haar ouders. Dan is daar de druppel die de emmer doet overlopen en de tweede dochter laat huis en haard achter haar en sluit zich aan bij een beweging die strijdt tegen de Links. Dat dit betekent dat ze haar moeder letterlijk en figuurlijk de rug toe keert lijkt haar niet veel te kunnen schelen, maar heeft grootse gevolgen voor de gebeurtenissen die nog komen.

    Filia neemt je mee op een reis door het verleden van de persoon die de toekomst kan veranderen. De route kronkelt langs de meest onwaarschijnlijke ideeën en personen en de tocht heeft slechts één doel: revolutie.
    12+

    OP Avontuur, Science-Fiction en Drama.


    For those I love, I will sacrifice

    @Donar: Die stond er al in :) (meerdere genres zelfs: OP drama/historisch/misdaad/romantiek/16+)

    @Syeira: Kan je die beschrijving iets inkorten? Zoals hij er nu staat, zal hij te lang zijn voor in de story (maximaal 15 regels, witregels meegeteld. plus hier in het topic is een regel langer dan in de uiteindelijke hoofdstukken in de story). Anders kap ik gewoon af en zet drie puntjes in de plaats


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    @Donar: Die stond er al in :) (meerdere genres zelfs: OP drama/historisch/misdaad/romantiek/16+)

    @Syeira: Kan je die beschrijving iets inkorten? Zoals hij er nu staat, zal hij te lang zijn voor in de story (maximaal 15 regels, witregels meegeteld. plus hier in het topic is een regel langer dan in de uiteindelijke hoofdstukken in de story). Anders kap ik gewoon af en zet drie puntjes in de plaats
    awesome!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    katl1 schreef:
    @Donar: Die stond er al in :) (meerdere genres zelfs: OP drama/historisch/misdaad/romantiek/16+)

    @Syeira: Kan je die beschrijving iets inkorten? Zoals hij er nu staat, zal hij te lang zijn voor in de story (maximaal 15 regels, witregels meegeteld. plus hier in het topic is een regel langer dan in de uiteindelijke hoofdstukken in de story). Anders kap ik gewoon af en zet drie puntjes in de plaats


    Ik zat er al naar te kijken idd. Zal het morgen eventjes voor je doen.


    For those I love, I will sacrifice

    Europa, 2113. De VN heeft alle politiek ter wereld overgenomen en de mensheid heeft haar sociale leven toevertrouwd aan de zogeheten Links, kleine apparaatjes geïntegreerd in de hersenen die met de gedachten bestuurbaar zijn. Het resultaat? Iedereen kan altijd en overal met elkaar in contact komen.
    Filia is de tweede dochter van één van de bestuursleden van Link Company en een filosoof die zo zijn twijfels heeft bij de ethische kant van het werk van zijn vrouw. Dagelijkse ruzies en opgekropte wrok zorgen voor veel wrijving tussen Filia en haar ouders.
    Dan is daar de druppel die de emmer doet overlopen en Filia keert haar ouders de rug toe door zich aan te sluiten bij een beweging die strijd tegen de Links. Een beslissing die vele gevolgen heeft op haar verdere leven.

    Filia neemt je mee op een reis door het verleden van de persoon die de toekomst kan veranderen. De route kronkelt langs de meest onwaarschijnlijke ideeën en personen en de tocht heeft slechts één doel: revolutie.

    ***

    Is dit kort genoeg?


    For those I love, I will sacrifice

    Syeira schreef:
    Europa, 2113. De VN heeft alle politiek ter wereld overgenomen en de mensheid heeft haar sociale leven toevertrouwd aan de zogeheten Links, kleine apparaatjes geïntegreerd in de hersenen die met de gedachten bestuurbaar zijn. Het resultaat? Iedereen kan altijd en overal met elkaar in contact komen.
    Filia is de tweede dochter van één van de bestuursleden van Link Company en een filosoof die zo zijn twijfels heeft bij de ethische kant van het werk van zijn vrouw. Dagelijkse ruzies en opgekropte wrok zorgen voor veel wrijving tussen Filia en haar ouders.
    Dan is daar de druppel die de emmer doet overlopen en Filia keert haar ouders de rug toe door zich aan te sluiten bij een beweging die strijd tegen de Links. Een beslissing die vele gevolgen heeft op haar verdere leven.

    Filia neemt je mee op een reis door het verleden van de persoon die de toekomst kan veranderen. De route kronkelt langs de meest onwaarschijnlijke ideeën en personen en de tocht heeft slechts één doel: revolutie.

    ***

    Is dit kort genoeg?


    Prima :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    The Foxes



    http://www.quizlet.nl/stories/144325/the-foxes/


    Het verhaal gaat over zes vossen. De zes vossen zijn allemaal broertjes en zusjes van elkaar. Maar naarmate de vossen ouder worden moeten ze het nest verlaten, dit doen ze een voor een. Ravin en Fragile, de zwak lijkenste vossen gaan als laatst. Fragile blijkt een enorme mensen kennis te hebben en vertelt er gruwelijke verhalen over, Ravin is daar in tegen sneller en sterker.Op een dag word Fragile gedood door mensen, maar in de wereld waar ik over schrijf is er een soort dierenhemel waar Fragile in beland. Alle zes vossen belanden er in. In die wereld is het ook mogelijk om de mensheid te stoppen, Fragile en twee andere broers hebben een mensenhaat ontwikkelt en willen dat ook gaan doen, ze noemen zich de Heathers. Ravin twijfelt om het ook te gaan doen, maar de andere twee vossen proberen de Heathers tegen te houden en noemen zich de Hearts. Er zijn veel andere dieren betrokken bij deze missie en ze hebben elk hun eigen keuze.

    *Onbekende Personen (Avontuur)
    AL

    Lopend

    Het is in het Nederlands geschreven.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2015 - 21:04 ]


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    When the Danger comes to an end: http://www.quizlet.nl/stories/147284/when-the-danger-comes-to-an-end--op/

    Beschrijving: Eliza heeft een gelukkig leven met lieve zorgzame ouders helaas is dat geluk maar van korte duur wanneer ze op haar 16e hoort dat ze is gevonden in het bos toen ze nog een baby was. Ze krijgt een medaillon waarvan haar verteld word dat ze deze bij zich droeg als baby, en in dat medaillon zitten 2 foto's van mensen in ze heeft het gevoel alsof ze hen kent.

    Op een middag in het bos komt ze een apart persoon tegen, ze zegt dat ze een prinses is van een koninkrijk, eerst gelooft ze haar niet maar wanneer ze dromen krijgt begint ze twijfels te krijgen en wilt ze toch achter de waarheid komen en waagt het er op de onbekende vrouw te geloven.

    OP/Fantasy/Drama.
    12+
    Lopend
    Nederlands Geschreven

    Geschreven door: FantasyDreamer.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2015 - 20:26 ]


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    En... Het is gebeurd!!!
    Een Mega-super-veel-te-lang hoofdstuk
    Ik heb het in 2 delen moeten splitsen omdat Q de laatste verhalen weigerde op te slaan (gelukkig kon ik ze snel terug vinden, dus niets verloren)
    Vanaf nu zal wie een Drama-verhaal wil lezen (onbekende personen) dus in twee hoofdstukjes moeten gaan zoeken!


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    OP: Birds of Passage [fantasy, romantiek, avontuur]
    12 +
    Nederlands
    Lopend
    url: http://www.quizlet.nl/stories/44457/birds-of-passage/

    Chanice woont in het vredige Blackbird Village: een klein, ouderwets dorpje waar iedereen elkaar kent en het avontuur ver te zoeken is. De komst van twee merkwaardige jongens is dan ook niemand ontgaan. Wanneer Chanice de twee leert kennen, komt ze er al gauw achter dat er zich in deze wereld meer geheimzinnige dingen afspelen dan ze ooit gedacht had. Haar simpele leven in Blackbird Village verandert in een leven waarvan ze vreest het verliezen. Met het doel haar dorp te beschermen tegen het slechte, neemt ze het dappere besluit om mee te gaan op een gevaarlijke reis.


    OP: De Rattenkoningin [sciencefiction, actie]
    12 +
    Nederlands
    Lopend
    url: http://www.quizlet.nl/stories/144598/de-rattenkoningin----limbo/
    Als Fynn wakker wordt op het station van Limbo, een onbekende, vervallen stad, heeft hij al gauw door dat er iets mis is. Naast haar aparte inwoners, is er iets anders aparts aan de stad: Fynn lijkt er met geen mogelijkheid uit te kunnen ontsnappen. In zijn nieuwe thuis moet hij zien te overleven tussen de rivaliserende straatbendes, die het om onduidelijke reden allemaal op hem gemunt hebben. Gelukkig staat hij er niet alleen voor en leren zijn nieuwe vrienden hem meer over de mysterieuze stad. Geleidelijk komt hij achter de schokkende aard van Limbo, wat hem doet afvragen of hij ooit nog thuiskomen zal.


    i put the fun in funeral

    When a gymnast meets a singer.
    url :
    http://www.quizlet.nl/stories/23891/when-a-gymnast-meets-a-singer-bk/

    Beschrijving :
    Maaike is een ritmisch gymnaste van 17 jaar oud. Ze turnt op competitie niveau. Maaike en Friedolien zijn beide grote fan van Tokio Hotel.Op een dag gaat ze na een training samen met haar vriendin Friedolien langs het concertgebouw waar die avond Tokio Hotel optrad. Wat er toen gebeurde was ongelofelijk! Maaike en Bill bleven contact houden, maar Maaike wou dat er meer was dan alleen maar vriendschap, maar wil Bill dit wel? Twijfels nemen de bovenhand, maar wanneer Maaike geselecteerd word om mee te doen aan de Olympische Spelen, wordt alles duidelijk.

    Genre:
    Fanfiction (Bill Kaulitz)

    Leeftijd :
    AL

    Status :
    Afgelopen

    [ bericht aangepast op 1 maart 2015 - 16:00 ]


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon