• Stories gesorteerd per genre

    oorspronkelijk idee van Avarosa




    Wat is de bedoeling?

    Je post een story in het topic of in de story. Gelieve het niet in beiden te doen, om verwarring te voorkomen. Gelieve de link van de story te posten. Geen link is geen plaatsje in de story! Daarnaast vraag ik om een kleine samenvatting van de story bij de inzending te steken. Zo weet de lezer aan wat hij zich mag verwachten. Ik kopieer overigens de titel en omschrijving zoals die wordt opgegeven. Op die manier heeft de lezer al een idee van je schrijfstijl.
    Toevoegingen zoals |One Direction|, ft. Gaskarth, etc. worden uit de titel verwijderd omdat de stories toch via genre en artiest gerangschikt worden. Ik wijs er nog eens op dat de samenvatting belangrijk is. Als je geen samenvatting post, zal de story onderaan de pagina worden gepost.

    De verhalen zullen als volgt in de story geplaatst worden.
    De groene mantel - Afgelopen
    In een gezellig, Middeleeuws dorpje, verdwijnt Rudolf, een sterke kerel. Al snel is er een verdachte gevonden. Maar wat als er nog meer mensen verdwijnen? En wat als blijkt dat er boven natuurlijke krachten me gemoeid zijn?


    Voorwaarden.

    1. Je post je verhaal hier in het topic of in de story bij het passende genre.
    2. Je post de titel van het verhaal duidelijk zichtbaar
    3. Je zet een link bij het verhaal. (liefst gewoon een url in plaats van gewoon de titel als link) Geen link is geen plaatsje in de story!
    4. Je zet een beschrijving bij het verhaal van waar het over gaat, een soort korte inhoud dus. Eventueel kan dit ook gewoon een proloog zijn als die niet te lang is. Bij voorkeur beschrijvingen van ongeveer 5 regels. Beschrijvingen van langer dan 15 regels (in de 'lees' layout van de storie, niet bij het aanpassen van het hoofdstuk; witregels tellen hier ook als regels) zal ik in de toekomst inkorten, aangezien sommige verhalen anders veel meer plaats innemen dan andere.
    5. In het topic: post de genres/fandoms bij het verhaal: is het fanfic of onbekende personen? Bij fanfic post je de band of specifieke personen waar het over gaat (zie verder). Bij OP post je de (verschillende) genres er bij.
    In de story: post het verhaal bij de verschillende genres/fandoms/personen waar het toe behoort. 16+ en Engelstalige verhalen staan zowel apart als bij de andere hoofdstukken.
    Als het onderwerp (vb Voetballers) nog niet in de story staat, zet je verhaal dan met onderwerp in het topic en wordt er voor een nieuw hoofdstuk in de story gezorgd.
    6. Zet er bij of je story Lopend/Gepauzeerd/Afgelopen is.
    7. Zet er bij voor welke leeftijden je story geschikt is als dit niet voor alle leeftijden is (12+, 16+) en in welke taal/talen de story geschreven is.
    8. Vervolgverhalen (met beschrijving) mogen, maar zet er dan bij welk het oorspronkelijke verhaal is.
    9. Aanpassingen dienen door de schrijver zelf gemeld te worden!



    Volgende onderverdeling bestaat al:

    Alles dat met boeken, films, series etc. te maken heeft
    > Algemeen + per bandmember/karakter

    Als het verhaal over Harry Potter in het algemeen gaat, dan geef je 'Harry Potter Algemeen' op. Indien het verhaal over een bepaalde persoon gaat zoals Harry Potter of Draco, etc., dan geef je de desbetreffende persoon zijn naam op.
    Als het verhaal over een band in het algemeen gaat of over alle bandleden, dan geef je de bandnaam op. Indien het over één bandlid gaat, dan geef je de naam van desbetreffend bandlid op.
    Soms kan het ook over twee specifieke personen gaan (of zit het op de grens tussen een 'persoon' en een 'groep'). In dat geval kan het verhaal op twee plaatsen worden gezet, maar gewoonlijk kijk ik het eerst nog even na dan en kan het zijn dat je nog een paar vragen krijgt, voor je storie er in komt.

    *Onbekende Personen (Romantiek)
    *Onbekende Personen (Horror)
    *Onbekende Personen (Drama)
    *Onbekende Personen (Avontuur)
    *Onbekende Personen (Fantasie)
    *Onbekende Personen (Detective)
    *Onbekende Personen (Thriller)
    *Onbekende Personen (Oorlog)
    *Onbekende Personen (Historisch)
    *Onbekende Personen (Komedie)
    Etc.


    *Waargebeurd.
    *English Story.
    *16+
    *Kortverhalen

    (onderscheid tussen OP en fanfiction)


    Er staat geen limiet op het aantal verhalen dat je post, al post je er honderd, ze komen er (als je geduld hebt ;)) allemaal in.
    Je mag ook verhalen van iemand anders posten, maar gelieve die personen dan wel te verwittigen.



    (verwerkt tot 27 juni)

    [ bericht aangepast op 29 mei 2015 - 20:33 ]


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Sweet Horror Sixteen
    http://www.quizlet.nl/stories/141019/sweet-sixteen/

    - Fantasie, Romantiek, Avontuur
    - 12+
    - Nederlands geschreven, soms simpel Engels gesproken
    - Lopend

    1. American Horror Story (als je deze aan wilt maken) en Onbekende Personen Horror en Onbekende Personen Romantiek
    2. Titel: Fallen Angel. (American Horror Story)
    3. link: http://www.quizlet.nl/stories/141320/fallen-angel-ahs/
    4. Beschrijving:
    The devil is real

    And he's not some little red man

    With horns and a tail

    He can be beautiful

    Because he's an fallen angel

    And he used to be God's favorite.

    5. Genres: Romantiek en Horror. (als je American Horror Story aan wilt maken, graag! (: )
    6. Lopend.
    7. 16+, geschreven in nederlands, gesproken in engels.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    TItel:
    Floods [Sokka x Yue]

    Link:
    http://www.quizlet.nl/stories/141105/floods-sokka-x-yue/

    Beschrijving:
    Sokka woont in de Zuidelijke Waterstam en probeert daar samen met zijn zusje het beste van te maken. Hun families zijn erg uitgedund in de oorlog en zijn vader en de andere krijgers zijn er op uit getrokken om de Vuurnatie te verslaan.Zijn leven neemt een abrupte wending als hij de lang verdwenen Avatar terugvindt, de enige die alle elementen kan besturen, en hij en zijn zus besluiten met hem mee te gaan.
    Zijn leven staat echter pas helemaal op zijn kop als hij prinses Yue leert kennen. Ze is de aanstaande koningin van de Noorder Waterstam en de afstand tussen hen lijkt onoverbrugbaar.

    Genres: Avatar (Nickelodeon), drama, romantiek


    Lopend

    [ bericht aangepast op 29 juli 2014 - 21:05 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Titel: Band Merch And Geek Glasses
    Beschrijving:


    Charlotte is een vierentwintigjarig meisje met een goed leven. Ze heeft enorm lieve ouders die haar steunen in alles wat ze doet, ze heeft een klein broertje van vijf jaar waar ze dol op is, en natuurlijk helpt de muziek van haar favoriete bands haar overal doorheen. Zodra ze het nieuws krijgt dat ze is ontslagen bij een kleine lunchroom waar ze werkte, weet ze dat ze onmiddellijk een nieuwe baan moet vinden zodat ze haar appartement kan behouden. Helaas is het geen goede week voor Charlotte. Ze wordt niet aangenomen bij de winkels en restaurantjes waarvoor ze heeft gesolliciteerd en ze komt erachter dat haar vriendje vreemd gaat. Als ze op een dag maar naar Starbucks gaat om even rustig na te kunnen denken komt ze tot haar grote verrassing Tony Perry tegen, de gitarist van haar favoriete band. Het blijkt dat het merch meisje van de band is gestopt aangezien ze elke tour weer lang van huis weg was. Charlotte grijpt gelijk de kans en vraagt of ze kan solliciteren voor de baan. Tony vindt dit geen probleem en binnen een paar dagen krijgt Charlotte gelijk te horen dat ze mee mag op de wereldtour van Pierce The Veil en Sleeping With Sirens. Zeven maanden van huis is niet niks, en al helemaal niet als niet iedereen het nieuwe merch meisje schijnt te mogen. Houdt Charlotte het wel vol, of gaat ze op een gegeven moment naar huis en neemt iemand anders het over?
    Genre: Fanfiction, Pierce The Veil - als je deze aan zou willen maken c: -
    Lopend
    Nederlands
    12+

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 19:33 ]


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Oké, ik hoop dat ik het goed doe. Als ik dat niet doe, dan hoor ik het graag.

    Criminal minds - Stylinson
    Beschrijving; Harry komt in contact met Louis. Harry komt er achter dat Louis een crimineel is, dat hij doet aan drugshandel en aan vrouwenhandel. Louis wilt dat Harry voor hem gaat werken, in de vrouwenhandel, door meiden voor hem te 'ronselen'. Harry heeft hier niets mee, en is hier zwaar op tegen, en hij wilt eigenlijk helemaal niet in contact komen met Louis. Maar langzamerhand krijgt Harry toch gevoelens voor Louis, waar Harry helemaal niet blij mee is. Hoe gaat Harry met deze situatie om?
    Genre: Fanfiction. Het is voornamelijk Harry en Louis. Een soort bromance dus. Dus ik weet niet of je het onder het genre bromance of Larry Stylinson wilt onderverdelen (en aanmaken), maar dat moet je zelf maar weten.
    Status: Lopend
    Leeftijden: Voornamelijk 12+, 16+ wordt aangegeven.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2014 - 20:12 ]


    There are wounds that never show on the body that are deeper and more hurtful than anything that bleeds.


    Titel : Stronger than you & I - Teen Wolf
    Status : Lopend
    Link : http://www.quizlet.nl/stories/141227/stronger-than-you-amp-i--teen-wolf/
    Genres : Teen Wolf (MTV) ; Drama ; Onbekende personen ; Homoseksualiteit ; FanFiction
    Beschrijving : Als Ralf meegenomen wordt door de overheid wordt hij vastgezet in het plaatsje Beacon Hills.
    Hier ontmoet hij een aantal nieuwe personen die nogal agressief reageren. Ook zitten er verschillende soorten tussen. Mensen die dingen kunnen horen die wij niet kunnen horen, mensen die in een wolf veranderen en nog meer.
    Waarom worden deze mensen hier bij elkaar neergezet, en hoe komen we hier uit?

    Leeftijd : 12+ [Mocht er 16+ in voor komen wordt dit aangegeven.]


    I don't care about power. Not anymore. — Derek Hale

    Gebroken Vleugels

    http://www.quizlet.nl/stories/139055/gebroken-vleugels--16/

    De jongen die tegen me liep blijft een paar meter verder staan tot de mensenmassa grotendeels verdwenen is. Wanneer de gang bijna leeg is loopt hij op me af en biedt me een hand aan. Het gebaar verbaast me op een positieve manier totdat ik zie wie het is. Een laagje ijs bedekt mijn ruggengraat en mijn hart slaat een slag over. Het is Raym. 'Nu staan we quite.' zegt hij zonder emotie. Ik knik en klop mijn broek af. Ik draai me om en loop naar mijn locker. De rillingen lopen weer over mijn rug als ik merk dat hij me volgt. Waarom ben ik zo bang voor hem? 'We hebben samen wiskunde, toch?' vraagt hij. Ik knik, steek mijn boeken weg en sluit mijn locker. Mijn hart klopt in mijn keel. 'Mooi' zegt hij alleen maar. Hij draait zich om en loopt naar het einde van de gang.Wanneer hij uit het zicht is, slik ik mijn hart terug naar de juiste plaats. ik haal diep adem en ga hem achterna naar de wiskundeles

    OP: Horror/Fantasy/16+

    lopend

    16+
    volledig in Nederlands


    Mhm?

    Stille winterrozen



    Isabella en haar tweelingzus Helena wonen samen met hun vader in Chicago in het jaar 1916. Isabella kamt met heel wat problemen, ze is namelijk blind. Door deze beperking word ze door een groepje erg gepest, dit verteld ze aan niemand, zelfs niet aan haar zus waarmee ze een zeer sterke band heeft. Aan wie ze dit wel wil toevertrouwd is haar moeder, maar die is onlangs overleden. Maar wanneer ze in een beangstigende situatie beland word ze gered door een jongen, Edward Anthony Masen, een rijke jongen uit de buurt. Op slag word Isabella verliefd op zijn prachtige engelenstem. Maar ziet de jongen haar wel staan? En wat vinden andere mensen eigenlijk van de daad van deze jongen?
    Zal Isabella's vader weer iemand vinden om zijn leven mee te delen?
    En doet iedereen zich wel voort als wie hij echt is, of zitten er verraders in de vriendenkring?
    Dit en nog veel meer kom je te weten in dit verhaal.

    Drama, Fanfiction, Romantiek

    lopend

    Nederlands gesproken en geschreven

    http://www.quizlet.nl/stories/130932/stille-winterrozen-twilight/

    [ bericht aangepast op 11 aug 2014 - 16:25 ]


    Wonder is the beginning of all wisdom



    Titel: Cold Night
    Genre: Fanfiction, Fantasy
    FanFic: Paul Lahote
    Leeftijdsgrens: kan 16+ bevatten.
    Taal: Nederlands
    Status: Lopend
    Beschrijving: Dana word na 15 maand in een diepe coma te hebben gelegen eindelijk wakker. Zou ze haar leven weer terug op kunnen pakken, gewoon verder gaan waar haar leven was gestopt? En hoe zit het met haar ex. Die nu de volledige voogdij heeft over hun kind. Hij blijkt echter nog steeds gevoelens voor Dana te hebben ondanks dat hij verloofd is met een andere vrouw. Zal ze haar kind terug kunnen krijgen? En daar mee misschien ook de man waar ze eigenlijk nog steeds van houd?

    http://www.quizlet.nl/stories/143079/cold-night--paul-lahote/

    [ bericht aangepast op 7 sep 2014 - 20:47 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of time. if one only remembers to turn on the light

    new story, Neem aub een kijkje.

    Is it true love? • Harry Styles


    Er zullen veel mensen uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart.

    Schaamteloos[BoyLoveStory]

    Jim is een jongen van 16 jaar. Hij groeit op in een grote familie wat niet altijd even gemakkelijk is. Jim is slachtoffer van pesterijen door de gevreesde Mike en zijn gevaarlijke broers. Ondanks dat Mike hem altijd treitert begint Jim langzaam gevoelens te krijgen voor deze badguy. Maar hoe reageren zijn familie en Mike hierop?

    *16+
    * Drama, Fanfiction, Romantiek
    * Dit verhaal is gebaseerd op de serie Shameless U.S

    Status: in ontwikkeling
    http://www.quizlet.nl/stories/144717/schaamteloosboylovestory/

    The Snake and the Badger • HP next generation • Twins

    Sapphire & Crystal

    Slytherin & Hufflepuff

    Scorpius & Potter


    Brothers and sisters usually go in the same Houses, don’t they?” Harry said. He was judging by the Weasleys, all seven of whom had been put into Gryffindor.

    “Oh no, not necessarily,” said Hermione. “Parvati Patil’s twin’s in Ravenclaw, and they’re identical. You’d think they’d be together, wouldn’t you?"



    'Gems, Crystal!'
    Het meisje met de lange, donkere haren liet haar zusjes hand los en liep langzaam naar de kruk. Professor Chang zette de grote, oude hoed op haar hoofd en hij zakte over haar ogen.
    'Mmm... Interessant,' murmelde de hoed in Crystals oor. 'Maar het is me toch wel duidelijk. HUFFLEPUFF!'
    Crystal zette de hoed snel af en liep, na een blik op haar zus, naar de tafel met de juichende kinderen.
    'Gems, Sapphire!'
    Crystals identieke zusje liep zelfverzekerd naar de kruk.
    'Ahh, een tweeling! Maar... Welnee, dat zou je niet verwachten... Nou, dat is ongewoon. SLYTHERIN!'
    En na een een wanhopige blik van haar zusje, begaf Saphhire zich naar de andere kant van de zaal.

    Status: Lopend
    Genre: Fanfiction > Harry Potter Next Generation > Scorpius/Potter
    Leeftijden: 12+


    “A queen will always turn pain into power.”

    Het gaat allemaal even langzaam nu, voor wie de storie in de gaten houdt, maar ik blijf aanpassen!


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Op blote voeten Lopend

    Roos is een blond meisje met blauwe ogen. Ze is 17 jaar oud. Haar beste vriendinnen, Marjolein en Kirsten, zijn op kamers gegaan in Utrecht, zij studeert HBO Rechten. Ze woont tegenover haar beste vriend Jesse, met wie ze -in tegenstelling tot wat iedereen denkt- géén relatie mee heeft. Wel kan ze altijd haar hart uitstorten bij hem over Déon, haar ex die haar lastigvalt. Maar stiekem voelt ze nog steeds een schokje, elke keer als ze Déon ziet.

    Een verhaal over mislukkingen, onvoorwaardelijke vriendschap en liefde.

    Onbekende personen [Romantiek]
    12+

    http://www.quizlet.nl/stories/145861/op-blote-voeten/

    Genre: OP, drama, romantiek
    Titel: Levenslang
    Link: http://www.quizlet.nl/stories/146266/levenslang/
    Beschrijving: Anna heeft op zich best een gelukkig leven. Ze is een gezonde, twintigjarige vrouw met een voorliefde voor dieren. Ze studeert hard om psychologe te worden en krijgt er veel hulp bij van haar vrienden en vriendinnen. De enige kreukel is de moord op haar moeder, jaren geleden. Gelukkig zijn de moordenaars, een familie criminelen die het land jarenlang teisterde, opgepakt en achter slot en grendel gestoken. Met andere woorden, de kreukel is weer glad gestreken en op een litteken na, is er niets meer van te zien. Maar dan leert ze de jongen met de witte haren beter kennen en blijkt goed en kwaad nog niet zo'n simpel concept te zijn als verwacht.
    Status: lopend
    Leeftijd: 12+
    Taal: Volledig in het Nederlands


    Mhm?