• Hoi
    Ik vraag me af welke wiskunde jullie allemaal doen.
    Ik doe sinds dit schooljaar wiskunde B.
    Gelukkig heb ik een hele goed docent en kom ik er meestal wel redelijk uit
    Alleen ligt het tempo bij ons heel hoog en dat maakt het lastiger
    Ik had heel graag wiskunde D erbij willen doen, maar dat wordt op deze school niet aangeboden
    Ik vind wiskunde wel leuk en ook niet het moeilijkste vak in mijn pakket


    welke wiskunde doen jullie
    Vinden jullie wiskunde leuk?
    Vinden jullie wiskunde makkelijk of moeilijk?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik doe iets vergelijkbaars met A, geloof ik. Heel technisch omdat ik wetenschappen heb en niet zo veel uren omdat ik talen volg?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik doe wiskunde A... Om het simpel te houden; ik ben geen ster in wiskunde en deze vind ik echt lastig.
    Ik vind het echt knap van je dat je B kunt, want toen ik vorig jaar boeken zag van mensen met diezelfde wiskunde, werd ik al bang. Wiskunde D wordt bij ons op school wel gegeven, maar ik moet er niet aandenken om B & D te doen... Ga zo door zou ik zeggen (:


    Hamartia

    Nyota schreef:
    (...)

    Ik denk dat wij zo'n beetje alles ineen hebben (:
    We hebben vraagstukken (zoals de x berekenen enzo), statiestiek, dingen met besluiten,...


    Jij hebt waarschijnlijk nog niet moeten kiezen :Y) Dat hoeft in de derde pas, om te kiezen welke vorm van wiskunde je wilt gaan doen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ellison schreef:
    (...)

    Jij hebt waarschijnlijk nog niet moeten kiezen :Y) Dat hoeft in de derde pas, om te kiezen welke vorm van wiskunde je wilt gaan doen.


    Ik ga naar het derde, maar ik woon in België en hier zit dat helemaal anders (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nyota schreef:
    (...)

    Ik ga naar het derde, maar ik woon in België en hier zit dat helemaal anders (:


    Oh, op die manier. Tsja, dan heb ik niks te zeggen :W


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ellison schreef:
    (...)

    Oh, op die manier. Tsja, dan heb ik niks te zeggen :W


    Wel, ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook meer snap van jullie schoolsysteem dan dan dat van ons. Het zit hier gewoon verschrikkelijk ineen (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cymry schreef:
    Ik doe iets vergelijkbaars met A, geloof ik. Heel technisch omdat ik wetenschappen heb en niet zo veel uren omdat ik talen volg?


    Uhm, A is niet technisch. Bij ons is het een soort makkelijkere versie van B + kansberekenen. B is technisch en dus ook moeilijker dan A (Er wordt gezegd dat dat niet zo is, maar ik ken een heel aantal mensen die zijn overgestapt en die zeggen allemaal A echt makkelijker is). C is voor mensen die VWO willen en dus verplicht wiskunde moeten, maar er niks van bakken. D is de moeilijkste vorm van wiskunde, deze mogen wij alleen kiezen wanneer wij wiskunde B hebben.

    Denk dus dat je eerder iets B achtigs hebt, gezien wij die op onze school moeten hebben om natuurkunde te mogen doen.


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    Uhm, A is niet technisch. Bij ons is het een soort makkelijkere versie van B + kansberekenen. B is technisch en dus ook moeilijker dan A (Er wordt gezegd dat dat niet zo is, maar ik ken een heel aantal mensen die zijn overgestapt en die zeggen allemaal A echt makkelijker is). C is voor mensen die VWO willen en dus verplicht wiskunde moeten, maar er niks van bakken. D is de moeilijkste vorm van wiskunde, deze mogen wij alleen kiezen wanneer wij wiskunde B hebben.

    Denk dus dat je eerder iets B achtigs hebt, gezien wij die op onze school moeten hebben om natuurkunde te mogen doen.


    B is gewoon een ander soort wiskunde die over het algemeen moeilijker gevonden wordt, maar dit betekent niet dat het dit niet is (; Het is gewoon veel technischer en je moet er aanleg voor hebben, net zoals dat je aanleg moet hebben voor wiskunde A. Ik ken zat mensen van wiskunde B die wiskunde A heel moeilijk vinden en er weinig van bakken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    B is gewoon een ander soort wiskunde die over het algemeen moeilijker gevonden wordt, maar dit betekent niet dat het dit niet is (; Het is gewoon veel technischer en je moet er aanleg voor hebben, net zoals dat je aanleg moet hebben voor wiskunde A. Ik ken zat mensen van wiskunde B die wiskunde A heel moeilijk vinden en er weinig van bakken.


    Ja, dat zeiden de leraren ook, maar toch vind je in het wiskunde A boek voornamelijk de makkelijke versies van onze opdrachten (dus afgeleiden maken, zonder dat je de quotient en kettingregel nodig hebt bijvoorbeeld). Het enige dat wij niet hebben gehad dat de wiskunde A mensen wel hebben gehad bij ons op school is kansberekeningen. Ik vond dat vet vaag, want dat is dus anders dan de leraren zeiden. Misschien is het op jouw school beter/anders?


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    Ja, dat zeiden de leraren ook, maar toch vind je in het wiskunde A boek voornamelijk de makkelijke versies van onze opdrachten (dus afgeleiden maken, zonder dat je de quotient en kettingregel nodig hebt bijvoorbeeld). Het enige dat wij niet hebben gehad dat de wiskunde A mensen wel hebben gehad bij ons op school is kansberekeningen. Ik vond dat vet vaag, want dat is dus anders dan de leraren zeiden. Misschien is het op jouw school beter/anders?


    Dat eerste klopt, maar dat komt omdat je je bij wiskude A dus vooral op andere dingen concentreert :p En wij hebben wel meer dan kansberekeningen, ook dat log-gebeuren en de ABC formule en dergelijke.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Dat eerste klopt, maar dat komt omdat je je bij wiskude A dus vooral op andere dingen concentreert :p En wij hebben wel meer dan kansberekeningen, ook dat log-gebeuren en de ABC formule en dergelijke.


    log heb ik ook gehad, met e machten en de ln erbij en ook nog de bijbehorende regels voor afgeleiden maken en primitieveren. Oh en de ABC formule heb ik in de tweede gehad en hebben we nu nog steeds nodig. Oftewel, op die dingen gaan wij bij ons ook dieper in dan wiskunde A bij ons...


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    log heb ik ook gehad, met e machten en de ln erbij en ook nog de bijbehorende regels voor afgeleiden maken en primitieveren. Oh en de ABC formule heb ik in de tweede gehad en hebben we nu nog steeds nodig. Oftewel, op die dingen gaan wij bij ons ook dieper in dan wiskunde A bij ons...


    Haha, ik kan echt even zo snel geen andere dingen bedenken :'D Weet wel dat A zoals ik al zei meer verhaaltjessommen zijn :a


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Haha, ik kan echt even zo snel geen andere dingen bedenken :'D Weet wel dat A zoals ik al zei meer verhaaltjessommen zijn :a


    Misschien omdat die er niet zijn? :') En dat klopt. Alleen de eindopdrachten bij ons zijn verhaaltjessommen.


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    Misschien omdat die er niet zijn? :') En dat klopt. Alleen de eindopdrachten bij ons zijn verhaaltjessommen.


    Jawel hoor, ik heb de afgelopen jaren niet enkel kansberekeningen gedaan :a Wel veel, maar niet alleen. Het is trouwens wel lastig, die kansberekeningen soms. Ik moet er weer helemaal inkomen en zat al helemaal gefrustreerd bij een rotsom waarbij een jochie per sé twee knikkers tegelijkertijd moest pakken ipv één en ze ook nog eens terugleggen! Geez, lastige dude, maakt meteen heel die som lastiger :'D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    wiskunde C :Y)


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio