• De stelling van deze week luidt:
    We moeten gaan spellen zoals we spreken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nee, we moeten gaan spreken zoals we zouden moeten spellen!


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Imagined schreef:
    Er is nog iets waardoor ik het gigantisch oneens ben met de stelling. Sommige klanken kun je op verschillende manieren schrijven. Hoe ga je koud schrijven? Zoals het nu is? Waarschijnlijk niet, het zou sowieso kout worden en dan zou de "ou" ook nog als "au" geschreven kunnen worden. Wordt het dan kout of kaut? Je kunt dus iets helemaal niet schrijven zoals je het hoort, want dan nog zijn er in sommige gevallen meerdere mogelijkheden en dit was maar een voorbeeld. Daarbij; regels maken het overzichtelijker. Je moet ze leren, je moet ze kennen, maar daardoor wordt de spelling wel mooier. Stel je bent van alles gewend het te schrijven zoals we allemaal doen en dan ineens gaan we het fonetisch op schrijven. Ik denk niet dat ik daar blij van zou worden. Zoals al is gezegd; ik ben veel te gehecht aan de huidige spelling.


    Ik ben het hier grotendeels mee eens, en ik ben ook tegen de stelling, maar de dag van vandaag heb je ook woorden die je op verschillende manieren kunt schrijven.
    Denk maar aan spellingregel/spellingsregel. Kun je ook op twee manieren schrijven.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens,
    Ik ben super slecht in spellen, maar die spellingsregels moeten wel blijven. Anders ziet alles er zo stom uit :/


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Amnesiae schreef:
    Nee, we moeten gaan spreken zoals we zouden moeten spellen!


    No. Really not.
    Hoe wil je computer dan gaan uitspreken?
    Of denk maar eens aan het Engels. Hoe zou je steden als Glaucestershire of het stadje "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" in Wales dan willen uitspreken?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dat zou super chaotisch worden en iedereen zou dingen dan anders opschrijven, het zou ons ook meer tijd kosten dingen te schrijven/typen, meer papier nodig etc. etc.

    No, just no. Alleen maar nadelen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Whut?! Dat is gewoon discriminatie van de grammarnazi's en bèta-readers! (cat)
    Dan moetun wu alemaal zoo sgrijvun! Dat is tog onzin? Alsjublieft niet, dan gaa ik boos wordun. Ik denk niet dat wu ulkaar dan nog kunen begrijpun...

    Ik hou veel te veel van de Nederlandse taal!


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Nyota schreef:
    (...)

    No. Really not.
    Hoe wil je computer dan gaan uitspreken?
    Of denk maar eens aan het Engels. Hoe zou je steden als Glaucestershire of het stadje "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" in Wales dan willen uitspreken?


    Haha nee zo bedoele ik het niet :')


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Amnesiae schreef:
    (...)

    Haha nee zo bedoele ik het niet :')


    Hoe bedoelde je het dan wel? (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nyota schreef:
    (...)

    No. Really not.
    Hoe wil je computer dan gaan uitspreken?
    Of denk maar eens aan het Engels. Hoe zou je steden als Glaucestershire of het stadje "Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch" in Wales dan willen uitspreken?


    :O:O:O:O
    Dat plaatsje bestaat echt! :O Jeetje... Ik weet niet eens hoe je het uit moet spreken als je niet uit zou spreken zoals je het schrijft... Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch...


    Hamartia

    Imagined schreef:
    (...)

    :O:O:O:O
    Dat plaatsje bestaat echt! :O Jeetje... Ik weet niet eens hoe je het uit moet spreken als je niet uit zou spreken zoals je het schrijft... Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch...


    Wait a second (:
    Zo (: Ik snap eigenlijk niet hoe ze op díe uitspraak gekomen zijn.

    [ bericht aangepast op 15 sep 2013 - 12:11 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    doe maar niet. dan gaan mijn verhalen er wel heel fucked up uitzien....


    The Definition of Insanity

    Oh gooood, nee alsjeblieft niet zeg. Dat gaat m'n dood worden. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Arlert schreef:
    Oh gooood, nee alsjeblieft niet zeg. Dat gaat m'n dood worden. D:


    Queer zijn is gewoon alles

    No. Dan krijg je van die woorden zoals "zig" en "kogt". Echt vreselijk.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Nyota schreef:
    (...)

    Wait a second (:
    Zo (: Ik snap eigenlijk niet hoe ze op díe uitspraak gekomen zijn.


    Jeetje... Hahah dat klinkt helemaal niet Engels naar mijn idee! En het klinkt ook niet als Engels met een Wales' accent... Ik vind het eigenlijk wel een geinig naam en alleen al daarom zou ik er naartoe willen xD En omdat ik vind dat ze in Wales echt een geweldig accent hebben :D Hartstikke bedankt voor die link! (:


    Hamartia