• De stelling van deze week luidt:
    We moeten gaan spellen zoals we spreken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nahh! Oh, hell no. Dat word echt een ramp dan.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Cirrino schreef:
    Daar ben ik niet mee eens. Want als we nu allemaal zo gaan spellen weten we op den duur niet meer wat we aan het spellen zijn, iedereen spreekt een woord soms aders uit. Vooral in dialect, dus als iedereen moet gaan spellen als we spreken. Begrijpen we er niks meer van.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    in mijn geval zou dat wel goed zijn,
    ik schrijf bijna altijd woorden verkeerd, maar ik denk dat het uiteindelijk niet handig
    wou zijn, omdat iedereen dingen anders zegt


    I'm dying, praying, bleeding and screaming. Am I too lost to be saved? ~ Evanescence - tourniquet

    nee, want iedereen praat op een andere manier, en schrijftaal is fijn, omdat het voor iedereen duidelijk is.


    Fus Ro Dah!

    ligt er aan. Als het hier gaat om mensen die beschaafd en formeel praten, ben ik het er mee eens, maar ik vind absoluut niet dat mensen straattaal etc. moeten gaan uitspellen. Dat zou er belachelijk uit zien.


    Be Your Own Anchor

    Nee, absoluut niet


    "You've got about as much charm as a dead slug" Haymitch Abernathy

    Nee, als iedereen dezelfde spelling van woorden heeft blijft alles veel overzichtelijker.


    :)

    Cirrino schreef:
    Daar ben ik niet mee eens. Want als we nu allemaal zo gaan spellen weten we op den duur niet meer wat we aan het spellen zijn, iedereen spreekt een woord soms aders uit. Vooral in dialect, dus als iedereen moet gaan spellen als we spreken. Begrijpen we er niks meer van.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Heeeelll no!
    Serieus, echt niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    iedereen spreekt dingen anders uit.. Ik zie het al voor me een formele brief in spreektaal. Geen goede optie denk ik..


    Is that so wrong? Is it so wrong? That you make me strong..

    Dan vrees ik dat ik niets kan lezen dat niet geschreven is door mensen uit Antwerpen. Limburgers, West-Vlamingen of gewoon heel Nederland, spreken toch heel anders dan ik.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Nee, zo is het toch prima? Waarom alles veranderen.
    Dat deden ze vroeger vooral, nu niet meer.
    Als ik ga spellen hoe ik het zeg komt het er ongeveer het zelfde eruit te zien.


    'Powers are divided into Four; the world is guided by one'

    NEEEEEE
    alsjeblieft niet...


    She might be just a few planks and a sail, but she's mine - Captain Hook (ouat)

    Dat zou er, vermoed ik, heel dom uit zien.
    Ik denk ook dat het erg verwarrend zou worden voor ons zelf maar ook voor de mensen die onze taal willen leren.


    No man can kill me.

    Als je het nou andersom zou zetten??
    Dan zou ik meedoen, maar anders krijg je echt freaky dingen