• De stelling van deze week luidt:
    We moeten gaan spellen zoals we spreken.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik zou mezelf dus waarschijnlijk van het hoogste gebouw in mijn regio gooien ahahajajaja grammatik macht frei.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dat mensen hierop 'ja' kunnen zeggen snap ik zeer moeilijk, zeker omdat 3/4 van de mensen hier schrijven. Is schrijven met de bestaande spelling soms niet mooi genoeg of ligt dat aan je schrijfsels? En het zou zo onverstaanbaar zijn, ik erger mij nu al aan mensen die 'gelyk' of 'byvoorbeeld' schrijven omdat ze geen 'ij' willen typen en de tienduizend afkortingen die er bestaan, er is al zo'n grote taalverloedering. Laten we het nu niet erger gaan maken


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Waarom? Bespaar me daarvan. Het is net zo mooi.. . Ik zie geen reden in om de taal kapot te maken, wat heeft zoiets voor nut? Geen mens zou nog een ander mens verstaan. Èn alle mooie literatuur: wég! -Dus, alsjeblieft, nee. De dag dat ze dat invoeren vertrek ik naar de maan. (cat)


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oh, nee, ik heb nu al problemen genoeg met spelling. Dan moet alles weer opnieuw geleerd worden. Als spelling nou gewoon altijd hetzelfde bleef, ben ik al blij.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Hoj, foorloppig gaan we so sgrijven. En idereen is ier mee eens en aanders rot je op.
    #sarcasm.


    Some people are art and do art at the same time

    Oh god no. Ik zie het al voor me als mensen de straattaal gaan gebruiken als spelling. Leraren zouden gek worden, omdat ze er geen ruk van begrijpen, mensen die geen straatstaal spreken zal het al helemaal niks zeggen en ik zou me er heel erg aan ergeren. Nee dankje, ik hou het wel bij AN.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    dat zou sooooo grappig zijn


    Don't judge a book on its cover

    Nou nee, ik dacht het niet. Ik schaam me al rot als ik zie hoe ik vroeger had geschreven. Al moet ik wel zeggen dat als ik heel moe ben nog wel eens met afkortingen praat in chat. Dan heb ik ook geen zin om me aan ABN te houden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Beter gaan we spreken zoals we spellen.


    How can we win, when fools can be kings?

    Nou nee, dan zou alles zo raar worden;

    Voorbeeld;
    Wij worden vandaag, morgen en overmorgen getest op onze conditie

    Dat word dan;

    We worde vandaag, morge en overmorge getest op onze condietsie

    Ja doei xD

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 21:27 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Papaoutai schreef:
    Nou nee, dan zou alles zo raar worden;

    Voorbeeld;
    Wij worden vandaag, morgen en overmorgen getest op onze conditie

    Dat word dan;

    We worde vandaag, morge en overmorge getest op onze condietsie

    Ja doei xD


    Ik spreek onze altijd uit als onse.


    Some people are art and do art at the same time

    Scorpia schreef:
    (...)

    Ik spreek onze altijd uit als onse.


    Ik twijfelde al xd
    Ik spreek het namelijk wel letterlijk als onzzzze uit :P


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Neen, neen, neen. Want er zijn sowieso mensen dat woorden fout uitspreken waardoor er weer nieuwe hindernissen komen.
    Gewoon neen; laat ze de huidige spellingsregels maar leren.


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    De nederlandse grammatica en spellingsregels zijn er niet voor niks bedacht.
    Blijkbaar werkte het eerder niet door waarschijnlijk de dialecten en doordat je sommige woorden hetzelfde uitspreekt, maar een andere betekenis heeft. Zoals bijvoorbeeld: zei en zij


    Everything happens for a reason

    oneens, ik vind dat we eerder moeten gaan spreken zoals we spellen want mensen moeten gewoon algemeen beschaaft nederlands spreken, zodat ze ook duidelijk zijn etc. verder spreekt ook niet iedereen hetzelfde. Bijvoorbeeld accenten, geïmmigreerde mensen, maar ook met andere talen. Alle spellingsregels zouden in duigen vallen en het zou uiteindelijk onduidelijk en ongeordend worden.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio