• Het tweede topic alweer! Het is ook tijd voor de speech van het schoolhoofd, en dan het feestmaal. @Dooddoenervo, aan jou de taak om de namen van de eerstejaars op te lezen voor de sorteerhoed :Y) Ga je gang.



    Het is 21 jaar later nadat Harry Potter Voldermort heeft verslagen. Iedereen leeft weer vredig. Zo krijgen Harry en Ginny drie kinderen, Albus, James en Lily. Deze gaan ook naar Hogwarts, samen met hun 9 neefjes en nichtjes. Het jaar lijkt rustig te verlopen, toch heeft iedereen zijn eigen problemen. Albus baalt er nog steeds ontzettend van dat hij in Zwadderich zit en dat hij maar niet beter word met zwerkbal.
    Er ontstaan liefdes, vriendschappen en vijanden. En natuurlijk is er weer een zwerkbalcompititie!

    Ik had een jaar geleden ook zo'n RPG, die helaas al vrij snel dood ging. Dus ik besloot om hem te vernieuwen.

    Rollen:

    Eerste jaar
    Hugo Wemel // -
    Lily Potter // Fortunatis
    Alexander Olgar Trädgårdsmästare // xBoselfje
    Cato Summerfield // Squirrelpaw
    -


    Tweede jaar
    Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Fred Wemel // Wunjo
    Alys Joëlle Iftan // Levicorpus12
    Quinten Stan Accupacco // Levicorpus12
    -


    Derde jaar
    Albus Potter // Wunjo
    Roos Wemel // xBoselfje
    Scorpius Malfidus // -
    Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Maerwynn Sarah Dacre // BarnOwl
    -


    Vierde jaar
    James Potter // JamesPotter
    Roxanne Wemel // Wunjo
    Mason Joe Stafler // Wunjo
    Eloise Clarette Dubois // Rider
    Emma Anna Wood // Porseleintje


    Vijfde jaar
    Louis Wemel // -
    Molly Wemel // -
    Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Owl Margen // DePoepertjes
    Jared Colin Rhine // Lugano
    Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness


    Zesde jaar
    Domenique Wemel // DreamEater
    Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Drew Jay Quinn // Faisean
    Dawnelle Jay Quinn // Faisean
    Sadara Severus Sneep // Pwettyness


    Zevende jaar
    Victoire Wemel // Inside
    Teddy Lupos // Aurae
    Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss

    Nieuwe rollen mogen altijd! Vul dit even in en je krijgt van ons een samenvatting.


    Klassenoudste:
    Griffoendor
    Jongen:
    Meisje:

    Ravenklauw
    Jongen:
    Meisje: Maildre "Mimi" Estia Mcgonnal // Pwettyness

    Zwadderich
    Jongen: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Meisje:

    Huffelpuf
    Jongen: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Meisje: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss


    Kleuren:
    Rood = Griffoendor
    Groen = Zwadderich
    Blauw = Ravenklauw
    Roze = Huffelpuf (omdat je geel niet zo goed kan zien.)


    Zelfbedachte personages mogen ook!

    Sorry dat de leeftijden in verhouding soms niet kloppen, maar zo zit iedereen te gelijk op Hogwarts

    Leraren
    Schoolhoofd: Embrico Portomeulis Stafler // Wunjo
    Toverdranken: Monarde Silliva Masquere // Pwettyness Afdelingshoofd Griffoendor
    Bezweringen: Arissa Howard // BarnOwl Afdelingshoofd Ravenklauw
    Gedaanteverwisseling: Gereserveerd // Ideas
    Verzorging van fabeldieren:
    Dreuzelkunde:
    Geschiedenis van de toverkunst: Cuthbert Kist // -
    Kruidenkunde: Marcel Lubbermans // -
    Leer der oude runen:
    Verweer tegen de zwarte kunsten // -
    Voorspellend rekenen:
    Waarzeggerij:
    Congiërge: Aris Plaetbek // xBoselfje
    Ziekenzaal: James Mikealson // Benzema


    Zwerkbalteams:
    Griffoendor
    Aanvoerder: James Potter // JamesPotter

    Wachter: Mason Joe Stafler // Wunjo
    Zoeker: Eloise Clarette Dubois // Rider
    Jager: Lucy Audrey Wemel // BarnOwl
    Jager: James Potter // JamesPotter
    Jager: Emma Anna Wood // Porseleintje
    Drijver: Domenique Wemel // DreamEater
    Drijver: Alys Joëlle Iftan // Levicorpus12


    Zwadderich
    Aanvoerder: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema

    Wachter: Gereserveerd // Faisean
    Zoeker: Cristiano Angelo Graziano Romano // Benzema
    Jager: Scorpius Malfidus // -
    Jager: Nicholas Francis Richards-Puire // Fortunatis
    Jager:
    Drijver: Alessandra Bella Catarina Romano // Benzema
    Drijver: Gereserveerd // Faisean


    Ravenklauw
    Aanvoerder: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss

    Wachter:
    Zoeker: Fred Wemel // Wunjo
    Jager: Catherine Gabriëlle Yorkwill // Timelesss
    Jager: Victoire Wemel // Inside
    Jager: Quinten Stan Accupacco Levicorpus12
    Drijver: Jared Colin Rhine // Lugano
    Drijver:


    Huffelpuf
    Aanvoerder: Roxanne Wemel // Wunjo

    Wachter: Milan Robbert Wood // Porseleintje
    Zoeker: Mortensio Duran James Holmes // Pwettyness
    Jager: Fay’den-river van den Heuvel tot Beichlingen // Timelesss
    Jager:
    Jager:
    Drijver: Roxanne Wemel // Wunjo
    Drijver:

    Zo bepaal ik wie er wint:
    Ik kies van de twee teams die tegen elkaar spelen 1 of 2 mensen uit de online zijn, dan neem ik een getal in mijn hoofd onder de 10, en die mogen ze dan omstebeurt gaan raden in het praattopic.

    Wedstrijden:
    Griffoendor - Ravenklauw
    Zwadderich - Huffelpuf
    Griffoendor - Zwadderich
    Ravenklauw - Huffelpuf
    Ravenklauw - Zwadderich
    Huffelpuf - Griffoendor

    Om de twee topics word een wedstrijd gehouden.



    Stamboom:


    Als je het niet goed kan lezen druk dan op ctrl+ + om in te zoomen.

    En anders:
    Harry + Ginny= James, Albus en Lily.
    Hermelien + Ron= Roos en Hugo.
    Bill + Fleur= Victoire, Domenique en Louis.
    Percy + Audrey= Molly en Lucy.
    George + Angelique= Fred en Roxanne.
    Draco + Asteria = Scorpius.
    Tops + Remus= Teddy (woont/woonde bij de potters.)


    Regels
    * Maximaal 3 bekende personages per persoon. Zelfbedachte mag je zoveel je wilt als je ze maar niet verwaarloost.
    * Minimaal 90 woorden regels per post.
    * Alleen je eigen personage('s) besturen.
    * OOC tussen haakjes () [] {}
    * Schelden mag in IC maar hou het netjes.
    * Naamveranderingen graag doorgeven.
    * Reserveringen blijven 48 uur staan.
    * Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk wel.
    * 16 + mag, maar hou het netjes.
    * Geen Mary sue's of Gary sue's.
    * Zorg dat de leerlingen een beetje over de afdelingen verspreid worden, dus niet iedereen in Zwadderich.
    * Hou het realitisch.
    * Samenvattingen geven als daar om gevraagd word.
    * En de belangrijkste; heb plezier.


    Invullijstje


    Naam:
    Bijnaam:
    Rol:
    Leeftijd:
    Jaar:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Beste vakken:
    Slechtste vakken:
    Functie in het Zwerkbalteam (hoeft niet):
    Klassenoudste(ja of nee):
    Huisdier:
    Extra:


    Veel Plezier!

    Samenvatting:
    Iedereen is met zweinsteinexpres naar de koetsen gegaan. De koetsen zijn ondertussen aangekomen en iedereen zit nu te eten. Teddy en Victoire hebben ondertussen een diner met zijn tweeën in de kamer van hoge nood.


    praattopic
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 12 okt 2013 - 14:23 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Eloise "Lois" Clarette Dubois || Gryffindor || Vierde jaar

    Emma knikte om aan te geven dat die twee niet meer op zouden komen dagen. 'Ja, maar als je een keer wilt kunnen we ook een keer een lesje skippen,' stelde ze voor met een knipoog. Daarop kon ik niks anders dan een goedkeurend geluidje maken. Vooral toen de docent een geest bleek te zijn zonder enig gevoel voor toonwisseling in zijn stem. Hij begon aan een monotoom verhaal over één of andere oninteressante oorlog van ver voor onze tijd. Verveeld begon ik wat in mijn schrijft te krabbelen.
    'Ik zal James mee naar het bal vragen zo snel als ik hem zie Maar je moet me toch eens uitleggen wáarom je niet naar het bal wilt, als je niet met Mason wilt is dat ook geen probleem al ging je met Jared, mijn beste vriend, ik vind gewoon dat je zo iets niet mag missen. Misschien komt het doordat ik er al bijna mijn gehele leven naar uit kijk,' klonk Emma's stem naast mij, waarop ik even kort op mijn lip beet, maar mij uiteindelijk toch naar haar omdraaide.
    'Iek ben gewoon niet zo'n bal-persoon. Waarschijnlijk zal dansen een ramp zijn met mijn onhandiegheid en jurken zijn ook niet echt mijn dieng,' besloot ik maar gewoon te antwoordden. 'Iek bedoel, die baljurken zijn altijd zó tuttieg.'
    'Hierna hebben we pauze en daarna Dreuzelkunde toch?' informeerde Emma, waarop ik mijn schouders ophaalde.
    'Iek heb geen dreuzelkunde gekozen, dus iek zou het niet weten.'


    Happy Birthday my Potter!

    Emma Anna Wood
    'Iek ben gewoon niet zo'n bal-persoon. Waarschijnlijk zal dansen een ramp zijn met mijn onhandiegheid en jurken zijn ook niet echt mijn dieng,' besloot Lois maar gewoon te antwoordden. 'Iek bedoel, die baljurken zijn altijd zó tuttieg.'
    'Hierna hebben we pauze en daarna Dreuzelkunde toch?' informeerde ik, waarop Lois haar schouders ophaalde.
    'Iek heb geen dreuzelkunde gekozen, dus iek zou het niet weten.'
    Ik sloeg mijn hand in mijn gezicht. 'Ik ben zo dom, ik ook niet. Maar ik zit nog met mijn rooster van vorig jaar in mijn hoofd' zei ik lachend. Emma, wat ben je toch weer slim meid! Ik pakte mijn agenda uit mijn tas en keek op mijn rooster. Ik had zo een tussenuur, dat is veel beter dan Dreuzelkunde, wat ik nog geen eens meer had.
    Na nog eens een kwartier ging de bel en stond ik op.
    'Eloise, als je het niet erg vindt ga ik even naar Jared' zei ik tegen haar terwijl we de Grote Zaal inliepen. Jared zwaaide al naar me vanaf de Ravenklauwtafel. 'En ga alsjeblieft mee naar het bal! Je hoeft niet per se te dansen, gewoon zo af en toe. Ik kan wel een niet-tuttige jurk voor je zoeken, als je dat zou willen ten minsten. Sorry, ik stop al met pushen' stelde ik voor.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Squirrelpaw schreef:
    (Mag ik een samenvatting? heb een tijdje niet gepost door school >:( )


    [Iedereen is op school en het is de eerste schooldag. Het schoolhoofd heeft aangekondigd dat er rond kerst een bal zal zijn. Het is nu de eerste schooldag. Eloise en Emma zitten nu bij geschiedenis van de toverkunst. Emma gaat James mee vragen naar het bal, en wil dat Eloise Mason mee vraagt. Maar Eloise houd niet van het bal en van dansen. James heeft Mason net de sluipwegwijzer laten zien en ze hebben ontdekt hoe ze in de keukens kunnen komen, en zijn daar nu samen met Alexander. Albus en Maerwynn zitten bij leer der oude runen. En verder heb ik geen idee wat iedereen uitspookt.]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Wunjo schreef:
    (...)

    [Iedereen is op school en het is de eerste schooldag. Het schoolhoofd heeft aangekondigd dat er rond kerst een bal zal zijn. Het is nu de eerste schooldag. Eloise en Emma zitten nu bij geschiedenis van de toverkunst. Emma gaat James mee vragen naar het bal, en wil dat Eloise Mason mee vraagt. Maar Eloise houd niet van het bal en van dansen. James heeft Mason net de sluipwegwijzer laten zien en ze hebben ontdekt hoe ze in de keukens kunnen komen, en zijn daar nu samen met Alexander. Albus en Maerwynn zitten bij leer der oude runen. En verder heb ik geen idee wat iedereen uitspookt.]


    (+Teddy, Cat en Victoire zijn in de meisjestoiletten, omdat Cat iets net iets te "kattig" zei, Teddy daar wat van zei en Cat toen huilend naar de wc is gerend, omdat ze het niet zo bedoelde en Emma en Lois zijn net klaar met geschiedenis en hebben nu een tussenuur. Emma is naar Jared aan de tafel van Ravenclaw )


    Happy Birthday my Potter!

    Eloise "Lois" Clarette Dubois || Gryffindor || Vierde jaar

    'Ik ben zo dom, ik ook niet. Maar ik zit nog met mijn rooster van vorig jaar in mijn hoofd,' zei Emma, na zichzelf in het gezicht te hebben geslagen. Ik grinnikte en focuste mij weer op mijn schrift. Ik krabbelde er songteksten die in mijn hoofd zaten in en tekende er bijpassende figuurtjes bij. Tekenen was niet echt één van mijn talenten, maar zo hoefde ik mij tenminste niet helemaal dood te vervelen. Daarbij zorgden de liedjes in mijn hoofd ervoor dat ik de vreselijk slaapverwekkende monotone stem van die vage geestleraar makkelijker buiten kon sluiten.
    Eindelijk was de les afgelopen, wat inhield dat we nu tussenuur hadden. 'Eloise, als je het niet erg vindt ga ik even naar Jared,' zei Emma, waarop ik knikte. Ik was toe aan iets actievers na dat uur geschiedenis. Gosh, ik vond het hier nog erger dan op Beauxbatons waar we tenminste nog een levende professor hadden.
    'En ga alsjeblieft mee naar het bal! Je hoeft niet per se te dansen, gewoon zo af en toe. Ik kan wel een niet-tuttige jurk voor je zoeken, als je dat zou willen ten minsten. Sorry, ik stop al met pushen,' praatte Emma weer door over het bal. Ik grinnikte zachtjes.
    'Zorg jij er nu maar voor dat je James vraagt voor Lauren dat doet. Dan zie iek zelf wel wat ik doe. Iek beloof erover na te denken goed?' Ik draaide mij om, om richting de buitendeuren te lopen. Het regende zo te zien niet, dus vond ik het wel een goed idee om dit tussenuur buiten door te brengen.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 14:44 ]


    Happy Birthday my Potter!

    [ok thanks]


    May StarClan light your path.

    James Sirius Potter

    'We kunnen toverdranken ook net zo goed overslaan,' zegt Mason en ik kijk hem fronsend aan. 'We hebben toverdranken pas het laatste uur.' Zeg ik verbaast. 'We hebben nu tussenuur.' Ik kijk naar zijn eten. 'Koekjes en kippensoep? Serieus?' Ik schud mijn hoofd en kijk naaf het kleine jongetje.
    'En iedereen weet dat hier de keukens zijn?' Zegt hij en ik loop op hem af. 'Nee en dat hoeven ze ook niet te weten. Als de leraren er achter komen dat wij weten waar de keuken is, dan krijgen we grote problemen. Mij lijkt trouwens niet dat je als klein eerstejaars Ravenklauw al zo snel in de problemen wilt komen. Mason en ik kunnen voor heel wat problemen zorgen. Vraag maar aan mijn zusje Lily Potter.' Zeg ik en ik kijk het jongetje aan. Dan draai ik me om naar Mason. 'Hey Mase, laten we de andere plekken op de kaart bekijken. Ik heb nog een stuk of zeven van dit soort plekken gezien.' Ik kijk in het rond en schop tegen een tafel. 'Misschien kunnen we meer mensen meevragen, maar dan weten meer mensen ook van de kaart af.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Mensen ik spring in, als het goed is zet Wunjo me er zo bij. Kijk maar bij het rollentopic]
    Alys Joëlle Iftan / tweedejaars / Griffoendor

    Ik plof neer op een stoel bij Bezweringen. Eigenlijk is dit een geweldig vak en ben ik er best goed in. Een jongen met donker haar ploft naast me neer. Ik zie aan het embleem op zijn borst dat hij in Ravenklauw zit. Zo te zien heeft hij er niet geweldig veel zin in. 'Hou je niet van Bezweringen?' fluister ik hem toe. Hij schudt zijn hoofd. 'Ik ben er niet zo goed in,' zegt hij. Dan komt Howard binnen. Ze knipoogt naar mij (ik ben altijd haar favo leerling geweest, in ieder geval van onze afdeling) en begint haar les. De meeste mensen hebben veel lol tijdens Bezweringen, maar de jongen naast me blijkt er niet zoveel lol in te hebben. 'Hoe heet je eigenlijk?' vraag ik, nog steeds fluisterend. 'Quinten. En jij?' vraagt hij. 'Alys,' zeg ik. Ik begin wat in een schrift te tekenen. Deze spreuk ken ik al, die had ik in de vakantie uitgeprobeerd. 'Wat hebben we hierna?' vraag ik en hij pakt zijn rooster. Hij kreunt. 'Transfiguratie. Daar ben ik ook zo slecht in,' zegt hij.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 19:30 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Alexander Olgar Trädgårdsmästare ~ Ravenklauw ~ 1e jaar

    'Nee en dat hoeven ze ook niet te weten. Als de leraren er achter komen dat wij weten waar de keuken is, dan krijgen we grote problemen. Mij lijkt trouwens niet dat je als klein eerstejaars Ravenklauw al zo snel in de problemen wilt komen. Mason en ik kunnen voor heel wat problemen zorgen. Vraag maar aan mijn zusje Lily Potter,' zegt James. Zo klein ben ik niet!
    Ik snuif en kijk naar de andere jongens.
    'Wat doen we?'
    Ik zie dat George zijn schouders ophaalt.
    'Nou, ik denk dat we beter naar de les kunnen gaan. Ik heb geen zin om een hele dag te missen,'
    Ik knik, pak nog een paar muffins voor onderweg en marcheer met de anderen de keuken uit. Eenmaal aangekomen op de gang worden we overspoeld door een stroom aan leerlingen. Ik zie een meisje dat in onze klas zit en vraag haar welke les we nu hebben. Het meisje trekt een wenkbrauw op.
    'Ah, dus jullie zijn die jongens die de eerste twee uur niet zijn op komen dagen. We hebben zo na de pauze bezweringen.' zegt ze en loopt dan weg. Aardig type.
    We volgen een paar mensen naar de leerlingenkamer en pakken daar onze boeken, om vervolgens het lokaal voor Bezweringen te zoeken, waar we zo'n vijf minuten na de bel aankomen. Ik plof neer op een bank en probeer mijn veer de lucht in te krijgen.


    -

    Emma Anna Wood
    'Zorg jij er nu maar voor dat je James vraagt voordat Lauren dat doet. Dan zie iek zelf wel wat iek doe. Iek beloof dat iek er over na zal denken, goed?' zei Eloise. En een glimlach sierde om mijn lippen. 'Zal ik doen. Ik zie je zo wel weer!' zei ik vrolijk en liep naar Jared toe.
    'Hee Jared!' begroette ik hem vrolijk.
    'Niet meer zo close met Lauren?'
    Ik schudde mijn hoofd. 'We hebben ruzie, bovendien is Lois veel aardiger'
    'Heb je al iemand voor het bal?'
    Ik knikte enthousiast, maar schudde daar na gelijk hoofd. 'Ja.. Uhm nee, ik ga James vragen. Ik ben niet voor niets een Giffoendor, wij zijn moedig' zei ik.
    'En jij?' vroeg ik.
    'Nog niemand' zuchtte hij.
    'Ik heb zo tussenuur en jij?' informeerde ik.
    'Ik ook' zei hij enthousiast.
    We gaven elkaar een high-five. 'Wat gaan we doen?' vroegen we tegelijk en schoten daarna gelijk in de lach.
    'We kunnen naar het meer?'
    'Ja, leuk!' antwoordde ik vrolijk.


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Mason
    'We hebben toverdranken pas het laatste uur.' Zegt James verbaast. 'We hebben nu tussenuur.' Hij kijkt naar mijn eten. 'Koekjes en kippensoep? Serieus?' 'We hebben een blokuur toverdranken.' zeg ik tegen hem, nadat ik mijn koekje heb doorgeslikt. 'En ik eet waar ik zin in heb.'
    'En iedereen weet dat hier de keukens zijn?' Vraagt de eerste jaars. 'Nee en dat hoeven ze ook niet te weten. Als de leraren er achter komen dat wij weten waar de keuken is, dan krijgen we grote problemen. Mij lijkt trouwens niet dat je als klein eerstejaars Ravenklauw al zo snel in de problemen wilt komen. Mason en ik kunnen voor heel wat problemen zorgen. Vraag maar aan mijn zusje Lily Potter.' Zegt James. Dan draait hij zich om naar mij. 'Hey Mase, laten we de andere plekken op de kaart bekijken. Ik heb nog een stuk of zeven van dit soort plekken gezien.' zegt hij. 'Misschien kunnen we meer mensen meevragen, maar dan weten meer mensen ook van de kaart af.' Ik knik en dump mijn overige soep en koekjes in de handen van de dichtstbijzijnde huiself, die gelijk naar de vuilnisbak hobbelt. 'Laten we eerst zelf kijken,' zeg ik tegen hem. 'En dan zien we wel of we het delen.' ik grijns en kijk naar de huiselfen, die hard staan te werken om de lunch klaar te hebben.

    Albus
    De les gaat snel voorbij. Nu kunnen we lunchen. Opgewekt pak ik mijn boeken in en hang ik mijn tas over mijn schouder. Ik went me tot Maerwynn. 'Kom je?' vraag ik glimlachend. 'Ik heb echt honger. Ik hoop dat ze ook toast hebben. Scorpius is er vast ook.' Ik strijk mijn pony voor mijn ogen weg. Na de lunch hebben we bezweringen. Of was het kruidenkunde? Ik heb werkelijk geen idee.

    [Iemand voor Roxanne, Fred of het schoolhoofd?]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Maerwynn Dacre
    'Kom je?'' 'Ik heb echt honger. Ik hoop dat ze ook toast hebben. Scorpius is er vast ook.''
    Ik knik. ''Ja, ik heb eigenlijk ook best wel honger.' ik loop samen met hem naar de grote zaal waar we plaats nemen aan de Zwadderich tafel.
    Ik bedenk me weer dat er binnenkort een bal is en dat ik nog moet bedenken wie ik mee wil vragen ik kijk daarbij Albus even onderzoekend aan en besluit om misschien toch hem te vragen. Ik kijk weer snel naar mijn bord en schep wat eten op.

    [Ik heb Arissa en Lucy nog voor een van die drie?]

    "Myrtle, wegwezen," hoorde ik Victoire zeggen. "Kom je mijn nieuwe vriendinnetje wegnemen, Victoire?" zei Myrtle "Cat, alles oké? Ik ben het; Teddy." "Te-Teddy? Wat doe jij hier?" Ik draaide de toiletdeur open en veegde mijn tranen af. Zonder op zijn antwoord te wachen vroeg ik: "Teddy wil je met mij naar het bal"

    ^^ oewh er komt drama in het spel


    I like my choices. I hope she likes hers.

    -Lol, hoezo spontane actie. En Vicky stond er ook nog, hea? -


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Quinten Stan Accupacco / tweedejaars / Ravenklauw
    'Wat hebben we hierna?' vraagt Alys. Ik pak mijn rooster erbij en kreun. 'Transfiguratie. Daar ben ik ook zo slecht in,' zeg ik. Ze klopt op mijn schouder. 'Ach kop op. Daarna hebben we...' Ze buigt zich over mijn rooster en vloekt. 'Geschiedenis van Toverkunst. Ik kan echt nóóit opletten bij die gast,' Ze zucht. 'Ik wel,' zeg ik, blij dat ik ook eens ergens goed in ben. Ik ben nog steeds niet zo tevreden met Ravenklauw, ik ben vrijwel nergens goed in. Duidelijk vond de sorteerhoed van wel... De bel gaat. Ik sta op en pak mijn tas. Even later zitten we bij Transfiguratie. Anderling leert ons een dier in een glas om te toveren. (Ik weet niet wie de lerares is :)) Alys vindt het duidelijk heel interessant. Niet dat het echt goed gaat. Het zwarte glas, wat ooit een kraai was, kraait nog steeds. Ze zucht. 'Probeer jij het eens,' zegt ze. 'Vera verto,' zeg ik en wijs met mijn stok op de kikker.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2013 - 14:02 ]


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }