• Oké oké, ik ben eruit wat ik wil..
    Ik ga beginnen met kort stukje oorlogsshit van vroeger (Egyptenaren, tijdens de Middeleeuwen etc. etc.) en dan van dat we het nog steeds doen, dus oorlogen van nu (misschien van het journaal gepikt, verschillende landen, dingen uit films).

    Nu heb ik niet veel materiaal van oorlogen van vroeger, ik heb de films gladiator, troy en hotel rwanda maar gedownload, maar daar zit niet érg veel bruikbaars in. Dus, iemand nog goede films met goede vechtscènes? (Geen LOTR, haha)

    Wat heb ik nodig:
    Films/Series:
    Die betrekking hebben of oorlog, of gewoon goede beelden. Hoeven niet per sé moderne oorlogen te zijn, maar sowieso geen weerwolven die teken elkaar vechten oid (:

    Beelden: (Kort door de bocht: Alles met oorlog)
    - Misschien zo'n hogere dude uit het leger die wat schreewt/zegt
    - Afscheid/Hereniging gezinsleden met soldaat oid
    - Kindsoldaten
    - Soldaten die in elkaars armen sterven
    - Loopgraven
    - Bommen die ontploffen
    - Mensen die vluchten'
    - Misschien mensen die veilig zitten en oorlogen regelen
    - Soldaten op weg naar oorlog
    - Ook gezinnen: Dus kinderen met moeder aan tafel, zonder de vader. Begrafenis van hun vader/broer en ga zo maar door!
    - Etc. etc.

    Geluid:
    - Muziek. Zielige muziek voor bij dode of juist heftige tijdens ontploffingen
    - Hysterische vrouw
    - Soldaten die praten oid
    - Bommen, knallen, bam!
    - Chaos, veel geroep, geschreeuwde commando's
    - Geweersschoten
    - Misschien iets van regen
    - Zielig kinderstemmetje die afscheid neemt van zijn vader misschien
    - Etc. etc.


    Wat ik tot nu toe heb:
    - Film: The boy in the striped pajamas
    - Serie: Band of Brothers
    - Serie: Saving Pirvate Ryan
    - Film: Warhorse
    - Film: Oorlogswinter
    - Film: Soldaat van Oranje
    - WW I Trench Warfare
    - WW I Trench Warfare
    - WW I
    - WW II Hele film
    - Horror in the trenches
    - Dogs welcoming soldiers
    - Soldier surprise homecoming
    - Homecoming compilation
    - Dear John Death Scene
    - Graven
    - Film: Forbidden Ground
    - Film: The Trench
    - Film: All Quiet on the Western Front 1979
    - Liedje + clips



    [ bericht aangepast op 1 dec 2013 - 17:42 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Le garçon en pyjama rayé.
    Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar het is de eerste film die me te binnenschoot. Ik heb hem op mijn achtste gekeken, maar herinner me nu nog haarscherp hoe het er uitzag. Prachtige, zielige film. D:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    Le garçon en pyjama rayé.
    Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar het is de eerste film die me te binnenschoot. Ik heb hem op mijn achtste gekeken, maar herinner me nu nog haarscherp hoe het er uitzag. Prachtige, zielige film. D:


    Die film is echt zielig, heb bijna de hele film geweend.


    Il aimait la mort, elle aimait la vie, il vivait pour elle, elle est morte pour lui. -William Shakespeare

    Chocolata schreef:
    Le garçon en pyjama rayé.
    Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar het is de eerste film die me te binnenschoot. Ik heb hem op mijn achtste gekeken, maar herinner me nu nog haarscherp hoe het er uitzag. Prachtige, zielige film. D:


    Waarom de Franse titel? Hahaha, misschien dat ik daar inderdaad wel het één en ander van kan gebruiken, al zoek ik vooral nóg heftigere beelden.. Van bijvoorbeeld loopgraafoorlogen, man, ik lees nu een boek voor Engels daarover.. Kippenvel all over! D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Cirrino schreef:
    (...)

    Die film is echt zielig, heb bijna de hele film geweend.

    Ze toonden hem voor godsdienst/zedenleer in de tijd dat ik nog in het Franstalig onderwijs zat. Dat moment waarop Bruno sterft in de gaskamer... Ik heb er een mini-trauma aan overgehouden.
    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Waarom de Franse titel? Hahaha, misschien dat ik daar inderdaad wel het één en ander van kan gebruiken, al zoek ik vooral nóg heftigere beelden.. Van bijvoorbeeld loopgraafoorlogen, man, ik lees nu een boek voor Engels daarover.. Kippenvel all over! D:

    Omdat ik hem in het Frans heb gezien en ik me die titel herinner. :')

    [ bericht aangepast op 19 sep 2013 - 16:52 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Anyone else? 47 views en 1 iemand die hulp bied? :3


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Nja, ik kan met films alleen aan Band of Brothers en Saving Private Ryan denken.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2013 - 17:44 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    The Last King of Scotland, weet ik toevallig. Is een hele mooie film, en gaat meer over een dictatuur, maar misschien dat je er iets mee kan? Verder kijk ik niet zo veel oorlogsfilms/series. Mijn vader is d'r wel in geïntereseerd, en die heeft de filmserie Oorlog en Vrede laatst van bol.com gehaald.
    Verder heb ik echt geen idee, sorry...


    Deep inside, I've never felt alive

    Wacht eventjes. Ik heb ergens op 1 van de computers zo een lijstje. Moet hem even opzoeken alleen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Misschien zitten in warhorse bruikbare beelden?


    Stenenlikker

    @Reezy. Ohja band of brothers had ik wel eens van gehoord!! Top, die kan ik gebruiken! (:

    @Ludivico. Ik zal eens kijken als ik op mijn pc zit! (:

    @Sivan. Ooh echt? Dat zou geweldig zijn!

    @Delone. Ohja die was ik vergeten! Noout gezien, maar zit zeker wat tussen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    @Reezy. Ohja band of brothers had ik wel eens van gehoord!! Top, die kan ik gebruiken! (:

    @Ludivico. Ik zal eens kijken als ik op mijn pc zit! (:

    @Sivan. Ooh echt? Dat zou geweldig zijn!

    @Delone. Ohja die was ik vergeten! Noout gezien, maar zit zeker wat tussen.


    Ik kan me daaruit sowieso loopgraven herinneren ^^


    Stenenlikker

    1. Haar naam was Sarah, 2.Oorlogswinter, 3. Der untergang & 4. Soldaat van Oranje.
    Deze schoten me te binnen x


    Cute as a button, every single one of you !

    Urgh ik zit nu al te huilen, had zelf ook nog wat filmpjes gevonden :a


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dear John en dan dat stukje waar hij raak geschoten wordt?

    [ bericht aangepast op 19 sep 2013 - 20:10 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    220912 schreef:
    Dear John en dan dat stukje waar hij raak geschoten wordt?


    Ja danku! Mensen, ik wil eigenlijk ook heel graag iets van soldaten die huilend in elkaars armen zijn/sterven oid.. In mijn boek vond ik dat zo ontroerend and I dunno, zoiets wil ik wel.. Ben nu al aan het zoeken, maar heb nog weinig succes.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.