• Ik had het laatste bericht in het vorige topic, dus ik dacht; laat ik maar meteen even een nieuwe aanmaken. ^^

    Topic 1
    Topic 2

    "Several hundred years ago, humans were nearly exterminated by titans. Titans are typically several stories tall, seem to have no intelligence, devour human beings and, worst of all, seem to do it for the pleasure rather than as a food source. A small percentage of humanity survived by walling themselves in a city protected by extremely high walls, even taller than the biggest of titans.

    Flash forward to the present and the city has not seen a titan in over 100 years. Teenage boy Eren and his foster sister Mikasa witness something horrific as the city walls are destroyed by a colossal titan that appears out of thin air. As the smaller titans flood the city, the two kids watch in horror as their mother is eaten alive. Eren vows that he will murder every single titan and take revenge for all of mankind."


    Best openings since mankind:




    AMV's:

    [ bericht aangepast op 24 sep 2013 - 23:03 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Jaeger! ;o Where have you been? Haven't seen you for a while! ;o
    Omg Hanji cosplay, dat is awesome! Doe je een foto als je 'm hebt? ^^
    Mijn Mikasa cosplay heb ik nooit ontvangen, blijkbaar was het een fake verkoper... Heb gelukkig wel mn geld terug kunnen krijgen via Paypal. Maar ik baal er wel van en durf nu niet echt meer dingen op eBay te bestellen. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Jaeger! ;o Where have you been? Haven't seen you for a while! ;o
    Omg Hanji cosplay, dat is awesome! Doe je een foto als je 'm hebt? ^^
    Mijn Mikasa cosplay heb ik nooit ontvangen, blijkbaar was het een fake verkoper... Heb gelukkig wel mn geld terug kunnen krijgen via Paypal. Maar ik baal er wel van en durf nu niet echt meer dingen op eBay te bestellen. :/

    eBay is meestal best wel streng met fake verkopers, ja..
    Pfff I've been a lot on Tumblr en mijn verjaardag is ondertussen ook alweer geweest, haha
    Ja ik heb al foto's alleen dat is zonder pruik en bril en met mobiel gemaakt dus die zijn niet zo goed (krul)

    Jaeger schreef:
    (...)
    eBay is meestal best wel streng met fake verkopers, ja..
    Pfff I've been a lot on Tumblr en mijn verjaardag is ondertussen ook alweer geweest, haha
    Ja ik heb al foto's alleen dat is zonder pruik en bril en met mobiel gemaakt dus die zijn niet zo goed (krul)


    Oeh, nog gefeliciteerd. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Japanse Yahoo vandaag, voor de SNK liefhebbers!
    http://www.yahoo.co.jp/promotion/wallyahoo/

    Loveless schreef:
    Japanse Yahoo vandaag, voor de SNK liefhebbers!
    http://www.yahoo.co.jp/promotion/wallyahoo/


    Watwat, ik zie niks als ik op de link klik! D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Watwat, ik zie niks als ik op de link klik! D:

    De link doet het niet meer! =(
    Maar wanneer je het opende, begon de hele beeld te trillen alsof iemand kwam aangelopen en kwam een Titan tevoorschijn :3

    Guys, hebben jullie de nieuwe special al gezien? Het gaat over een hele belangrijke scène uit de manga, die ze uit de anime hebben gehouden. Ik ben echt zo blij dat hij nu toch nog in de anime voorkomt, want ik zie het echt als iets heel belangrijks. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik vond de eerste ep echt minder dus heb ik hem in airing periode gedropt las ik vorige week artikel er over in de aniway. Ik ben dus nu weer aan de serie begonnen. Ben bij ep 4 nou hij is toch beter dan ik dacht :)


    Kawaii ^w^

    Midori schreef:
    Ik vond de eerste ep echt minder dus heb ik hem in airing periode gedropt las ik vorige week artikel er over in de aniway. Ik ben dus nu weer aan de serie begonnen. Ben bij ep 4 nou hij is toch beter dan ik dacht :)


    Oeh dat snap ik niet. ;o Ik was echt helemaal om na de eerste episode... Huilen dat ik deed. En die titans waren echt terrifying, vooral bij de eerste paar episodes flipte ik ieder keer toen ik zo'n ding zag aankomen. O___O Maar ik raakte er gewend aan. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oeps! Sorry :X

    Sindskort heb ik de serie helemaal afgekeken en ik moet eerlijk zeggen, dat ik het echt een hele goede serie vind alleen ben ik nou niet helemaal zo stuk van het Eren-is-een-titan-idee. Het kan aan mij persoonlijke voorkeur liggen, maar ik zou het beter vinden als Eren geen titan was geweest en het verhaal gewoon zijn opbouw afliep zoals altijd. Hoewel ik snap dat het wel interessant is om Eren een titan te laten zijn, ik bedoel, hij haat de titans, maar kan hij iets haten wat hij zelf ook is. Dus aan de ene kant begrijp ik deze keuze wel, maar ik ben het er niet mee eens. Dus misschien als er iemand is die me kan overtuigen van mijn ongelijk, please, doe het, want deze serie is echt hartstikke goed en heeft veel potentie alleen dat cruciale plotpunt vond ik wat jammer in vergelijking tot de rest, maar dat is mijn mening.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2013 - 15:43 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Taka

    Zet dat in een spoiler tagg! Het is namelijk best wel een huge spoiler voor mensen die de anime nog niet (helemaal) gezien hebben. (':

    [ bericht aangepast op 16 dec 2013 - 15:39 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh en als antwoord op wat je zei;

    Ik ben het niet met je eens. Het belangrijkste plot is namelijk dat feit dat Eren in een Titan kan veranderen. Dat is het plot. Samen met het feit dat er iets in de basement van vader Jaeger ligt dat kan leiden tot de ontrafeling van het mysterie van de Titans. Er zijn hints die wijzen in de richting van het feit dat Titans misschien wel gewoon mensen zijn, of waren. En vooral de manga wijst die richting uit. Dus, dat Eren in een Titan kan veranderen zegt een hoop over de echte 'nature' (kan het Nederlandse woord even niet vinden) van de Titans.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Oh en als antwoord op wat je zei;
    Ik ben het niet met je eens. Het belangrijkste plot is namelijk dat feit dat Eren in een Titan kan veranderen. Dat is het plot. Samen met het feit dat er iets in de basement van vader Jaeger ligt dat kan leiden tot de ontrafeling van het mysterie van de Titans. Er zijn hints die wijzen in de richting van het feit dat Titans misschien wel gewoon mensen zijn, of waren. En vooral de manga wijst die richting uit. Dus, dat Eren in een Titan kan veranderen zegt een hoop over de echte 'nature' (kan het Nederlandse woord even niet vinden) van de Titans.


    Jaa, dat snap ik wel en kan ik aardig volgen. Ze proberen je te impliceren, tenminste dat idee heb ik dat titans ontstaan zijn uit mensen of andersom Want je kunt ook de evolutietheorie erop loslaten en als je de titans dan wilt indelen, denk ik niet echt dat die voor de mens komen, hoewel dat ook ligt aan welke titan, maar over het algemeen zijn de meesten niet erg slim zeg maar. Ik begrijp ook dat het een erg cruciaal punt is van het plot, want om te achterhalen waar de titans vandaan komen en alles over ze te weten komen, dan is het handig dat je protagonist een titan is. Want zo laat je de kijker van zelf ervaren en ziet hij met eigen ogen hoe dingen tot stand zijn gekomen.

    Alleen ik ben het er gewoon niet mee eens, omdat het naar mijn mening de serie erg druk maakt en het wel erg veel risico neemt. De schrijver maakt het zichzelf aan de ene kant moeilijk door deze keuze, maar aan de andere kant ook weer makkelijk. Ik vond het erg goed wat die deed door steeds te insinueren naar de basement, dat daar echt wat ernstig is gebeurd en ik vond het ook mooi hoe hij de emoties bespeelde, maar ik had liever gehad dat Eren geen titan was en hij het plot meer bij het thema wraak was gebleven en dat volledig zou uitwerken naar bijvoorbeeld hoe destructief wraak kan zijn. Nu slaat hij aardig radicaal om door Eren een titan te maken en het is idd interessant of hij vasthoudt aan zijn wraakplan of juist niet, maar ergens breekt dat het goede thema ook dat het had, omdat je weet dat Eren moeilijk iets kan uitroeien wat hij zelf is en daar moeite mee kan/zal krijgen. Het feit dat Eren een titan is, haalt naar mijn mening een beetje de angel uit het thema en dat vind gewoon jammer.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Jaa, dat snap ik wel en kan ik aardig volgen. Ze proberen je te impliceren, tenminste dat idee heb ik dat titans ontstaan zijn uit mensen of andersom Want je kunt ook de evolutietheorie erop loslaten en als je de titans dan wilt indelen, denk ik niet echt dat die voor de mens komen, hoewel dat ook ligt aan welke titan, maar over het algemeen zijn de meesten niet erg slim zeg maar. Ik begrijp ook dat het een erg cruciaal punt is van het plot, want om te achterhalen waar de titans vandaan komen en alles over ze te weten komen, dan is het handig dat je protagonist een titan is. Want zo laat je de kijker van zelf ervaren en ziet hij met eigen ogen hoe dingen tot stand zijn gekomen.

    Alleen ik ben het er gewoon niet mee eens, omdat het naar mijn mening de serie erg druk maakt en het wel erg veel risico neemt. De schrijver maakt het zichzelf aan de ene kant moeilijk door deze keuze, maar aan de andere kant ook weer makkelijk. Ik vond het erg goed wat die deed door steeds te insinueren naar de basement, dat daar echt wat ernstig is gebeurd en ik vond het ook mooi hoe hij de emoties bespeelde, maar ik had liever gehad dat Eren geen titan was en hij het plot meer bij het thema wraak was gebleven en dat volledig zou uitwerken naar bijvoorbeeld hoe destructief wraak kan zijn. Nu slaat hij aardig radicaal om door Eren een titan te maken en het is idd interessant of hij vasthoudt aan zijn wraakplan of juist niet, maar ergens breekt dat het goede thema ook dat het had, omdat je weet dat Eren moeilijk iets kan uitroeien wat hij zelf is en daar moeite mee kan/zal krijgen. Het feit dat Eren een titan is, haalt naar mijn mening een beetje de angel uit het thema en dat vind gewoon jammer.



    Hmm ja, ik kan wat jij zegt ook wel volgen. Om eerlijk te zijn vond ik het niet heel erg leuk toen Eren een titan bleek te zijn, en je hebt wel gelijk dat de zoektocht naar wraak een beetje 'verdwijnt' of in ieder geval niet meer het belangrijkste is. Maar ik vind het dan ook wel weer leuk dat het thema uiteindelijk deze kant opgaat, omdat er toch wel genoeg anime's zijn die met wraak te maken hebben.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hmm ja, ik kan wat jij zegt ook wel volgen. Om eerlijk te zijn vond ik het niet heel erg leuk toen Eren een titan bleek te zijn, en je hebt wel gelijk dat de zoektocht naar wraak een beetje 'verdwijnt' of in ieder geval niet meer het belangrijkste is. Maar ik vind het dan ook wel weer leuk dat het thema uiteindelijk deze kant opgaat, omdat er toch wel genoeg anime's zijn die met wraak te maken hebben.



    Hmmm, jaa daar heb je ook wel gelijk in dat het thema in deze serie wat dynamischer is dan in andere series, maar ik had liever gehad dat ze het thema dynamischer hadden gemaakt door wel in dezelfde sector te blijven zeg maar of een logisch vervolg thema hadden aangehouden in plaats van het idee om dat Eren een titan wordt erin te gooien en daarmee het thema een beetje om te laten slaan.

    Nogmaals, ik ben van mening dat dit een hele goede serie is en ik was vooral erg fan van Misaka en Levi vond ik ook met zijn tijd wel vermakelijk. Ik verwacht ook veel van hem in het volgende seizoen, want ik denk dat ze Levi nog wel een stapje verder hadden kunnen uitwerken. Ook vond ik het mooi hoe ze Jean's realisatieproces beschreven en hoe hij zich opmerkte tot een leider. Dat was erg goed. Ook het groepsproces en de onderlingen communicatie, actie en reactie vond ik goed gedaan, hoewel ik wel vond dat Eren iets te veel speeches gaf, maar dat vind ik eerlijk gezegd meer grappig dan echt een fout xd Maar het is echt een hele goede anime, maar het viel me alleen op dat het thema opeens drastisch de andere kant omsloeg en vroeg me af wat de mening was van het deskundigepanel, hier dus. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.