• Ik had het laatste bericht in het vorige topic, dus ik dacht; laat ik maar meteen even een nieuwe aanmaken. ^^

    Topic 1
    Topic 2

    "Several hundred years ago, humans were nearly exterminated by titans. Titans are typically several stories tall, seem to have no intelligence, devour human beings and, worst of all, seem to do it for the pleasure rather than as a food source. A small percentage of humanity survived by walling themselves in a city protected by extremely high walls, even taller than the biggest of titans.

    Flash forward to the present and the city has not seen a titan in over 100 years. Teenage boy Eren and his foster sister Mikasa witness something horrific as the city walls are destroyed by a colossal titan that appears out of thin air. As the smaller titans flood the city, the two kids watch in horror as their mother is eaten alive. Eren vows that he will murder every single titan and take revenge for all of mankind."


    Best openings since mankind:




    AMV's:

    [ bericht aangepast op 24 sep 2013 - 23:03 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)


    Hmmm, jaa daar heb je ook wel gelijk in dat het thema in deze serie wat dynamischer is dan in andere series, maar ik had liever gehad dat ze het thema dynamischer hadden gemaakt door wel in dezelfde sector te blijven zeg maar of een logisch vervolg thema hadden aangehouden in plaats van het idee om dat Eren een titan wordt erin te gooien en daarmee het thema een beetje om te laten slaan.

    Nogmaals, ik ben van mening dat dit een hele goede serie is en ik was vooral erg fan van Misaka en Levi vond ik ook met zijn tijd wel vermakelijk. Ik verwacht ook veel van hem in het volgende seizoen, want ik denk dat ze Levi nog wel een stapje verder hadden kunnen uitwerken. Ook vond ik het mooi hoe ze Jean's realisatieproces beschreven en hoe hij zich opmerkte tot een leider. Dat was erg goed. Ook het groepsproces en de onderlingen communicatie, actie en reactie vond ik goed gedaan, hoewel ik wel vond dat Eren iets te veel speeches gaf, maar dat vind ik eerlijk gezegd meer grappig dan echt een fout xd Maar het is echt een hele goede anime, maar het viel me alleen op dat het thema opeens drastisch de andere kant omsloeg en vroeg me af wat de mening was van het deskundigepanel, hier dus. xd


    Je doet net alsof er zeker een tweede seizoen komt XD. Ik hoop het ook, maar ben er een beetje pessimistisch over... En sowieso, als dat er komt, gaat het waarschijnlijk nog wel even duren, want als ze bij de manga willen blijven met het plot, moeten ze echt nog lang wachten, omdat de manga nogal sloom is en maar één keer per maand uitkomt. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Je doet net alsof er zeker een tweede seizoen komt XD. Ik hoop het ook, maar ben er een beetje pessimistisch over... En sowieso, als dat er komt, gaat het waarschijnlijk nog wel even duren, want als ze bij de manga willen blijven met het plot, moeten ze echt nog lang wachten, omdat de manga nogal sloom is en maar één keer per maand uitkomt. :/


    Nou, als ze het niet doen, dan ga ik naar Japan toe en dan dwing ik ze maar om een tweede seizoen te maken xd. Nu mogen ze van mij niet ophouden hoor, op een fucking cliffhanger stoppen, dat mag je niet zomaar, dan moet je het ook afmaken xd Je kunt niet een serie stoppen op een cliffhanger. Dus bij deze is het besloten, ze maken gewoon een tweede seizoen of ze het nou leuk vinden of niet.

    Ahh jaa, nou, ik weet wat sloom is xd De manga van Angel Beats! komt eens per jaar uit, dus daar zit ik ook op te wachten. Dus ik ben wel iets gewend qua wachten en bovenal ben ik door die hele shitload aan fillers gekomen van Naruto, geen idee hoe, maar het is me gelukt xd Zodoende heb ik geduld aardig opgebouwd xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Nou, als ze het niet doen, dan ga ik naar Japan toe en dan dwing ik ze maar om een tweede seizoen te maken xd. Nu mogen ze van mij niet ophouden hoor, op een fucking cliffhanger stoppen, dat mag je niet zomaar, dan moet je het ook afmaken xd Je kunt niet een serie stoppen op een cliffhanger. Dus bij deze is het besloten, ze maken gewoon een tweede seizoen of ze het nou leuk vinden of niet.

    Ahh jaa, nou, ik weet wat sloom is xd De manga van Angel Beats! komt eens per jaar uit, dus daar zit ik ook op te wachten. Dus ik ben wel iets gewend qua wachten en bovenal ben ik door die hele shitload aan fillers gekomen van Naruto, geen idee hoe, maar het is me gelukt xd Zodoende heb ik geduld aardig opgebouwd xd
    Eens per jaar? Say waaaaat.


    I live for the applause, you will die for it.

    Rivaille schreef:
    (...)Eens per jaar? Say waaaaat.


    Yup,Key is druk bezig met andere projecten en brengt de manga slechts eens per jaar een nieuwe volume uit van Angel Beats! Maar ja, ze hebben dan ook al heel wat top anime's gemaakt en gezien de lopende projecten snap ik het wel, maar dat maakt het niet minder erg xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Even totaal random hoor, ik heb de anime niet gezien (slechts deel van ep 1), maar ik vraag me serieus af wie er met dit idee is gekomen :') Ik bedoel, zie je jezelf al naar een producer gaan: Hoor eens, ik heb een idee voor een serie. Reuzachtige mensen zonder huid (even naam kwijt) die de mensen van normale grootte opeten.
    En dat er dan iemand zegt: Top idee! Doen we makker!

    Ik zie het gewoon echt niet voor me :")


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Even totaal random hoor, ik heb de anime niet gezien (slechts deel van ep 1), maar ik vraag me serieus af wie er met dit idee is gekomen :') Ik bedoel, zie je jezelf al naar een producer gaan: Hoor eens, ik heb een idee voor een serie. Reuzachtige mensen zonder huid (even naam kwijt) die de mensen van normale grootte opeten.
    En dat er dan iemand zegt: Top idee! Doen we makker!

    Ik zie het gewoon echt niet voor me :")


    Dan blijf je wel erg aan de oppervlakte van de serie vind ik, zelfs een beetje te veel. De basis van dit plot is denk ik ook niet dat ze een verhaal wilde schrijven over titans, maar meer dat ze een verhaal wilde schrijven over hoe iemand worstelt tussen het zijn van een mens of een titan.
    Daarom was die vraag ook zo belangrijk, toen ze onder schot worden gehouden en die gozer vroeg van: "Are you human?" Want dat dekt eigenlijk een groot deel de lading van de serie.
    . Het gaat vooral om die strijd binnen in Eren en de titans zijn meer een opstapje of een voorbeeld dat mensen zien als monsters en wat zij hebben gedaan , is de titans ver uit te werken tot een eigen ras, zodat het geloofwaardiger wordt en geeft het een goed idee van hoe het zou kunnen zijn geweest, als ze echt bestonden. Ik denk dat je echt bij het schrijfproces van dit werk aanwezig zou moeten zijn om echt volledig te kunnen begrijpen waarom een schrijver de keuze maakt die hij heeft gemaakt. Toch stoort ik me niet zo heel erg aan dat deel van het verhaal.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Dan blijf je wel erg aan de oppervlakte van de serie vind ik, zelfs een beetje te veel. De basis van dit plot is denk ik ook niet dat ze een verhaal wilde schrijven over titans, maar meer dat ze een verhaal wilde schrijven over hoe iemand worstelt tussen het zijn van een mens of een titan.
    Daarom was die vraag ook zo belangrijk, toen ze onder schot worden gehouden en die gozer vroeg van: "Are you human?" Want dat dekt eigenlijk een groot deel de lading van de serie.
    . Het gaat vooral om die strijd binnen in Eren en de titans zijn meer een opstapje of een voorbeeld dat mensen zien als monsters en wat zij hebben gedaan , is de titans ver uit te werken tot een eigen ras, zodat het geloofwaardiger wordt en geeft het een goed idee van hoe het zou kunnen zijn geweest, als ze echt bestonden. Ik denk dat je echt bij het schrijfproces van dit werk aanwezig zou moeten zijn om echt volledig te kunnen begrijpen waarom een schrijver de keuze maakt die hij heeft gemaakt. Toch stoort ik me niet zo heel erg aan dat deel van het verhaal.


    Dat was mijn punt ook niet, want als je een idee hebt ga je het niet zo uitgebreid uitleggen :p Ik vat gewoon samen hoe het op het eerste gezicht is.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Dat was mijn punt ook niet, want als je een idee hebt ga je het niet zo uitgebreid uitleggen :p Ik vat gewoon samen hoe het op het eerste gezicht is.


    Volgens mij als je een idee hebt, probeer je dat zo goed mogelijk te promoten aan je baas/producer. Soms is het wel nodig om daar diep op in te gaan en ik denk niet dat het zo is gegaan van, we gaan een verhaal maken over reusachtige mensen zonder huid die de normale mensen opeten. Geen producer die gelijk zegt van dat doen we. Ik snap dat het op het eerste gezicht wat onrealistisch lijkt, maar dat bedoel ik mee dat de schrijver(s) veel risico neemt, want hij houdt het niet op safe door dingen op een normale manier te doen en een weg te bewandelen die al door velen bewandeld is. Ze proberen met deze serie echt iets nieuws te introduceren en zelfs een beetje diepgang erachter te leggen. Ik denk dat als je meer in het verhaal zit, beter weet wat ik bedoel, want het is echt een goede serie ondanks zijn mankementen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik denk toch wel dat de schrijver gewoon geïnteresseerd en geïnspireerd was door de Griekse mythes, waar ook titans in voorkomen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik denk toch wel dat de schrijver gewoon geïnteresseerd en geïnspireerd was door de Griekse mythes, waar ook titans in voorkomen.


    Dat zou ook heel goed kunnen.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Parachutes schreef:
    Ik denk toch wel dat de schrijver gewoon geïnteresseerd en geïnspireerd was door de Griekse mythes, waar ook titans in voorkomen.


    Oh is dat zo? Ik vind de meeste mythes vaak wel gaaf, maar daar heb ik nog nooit van gehoord (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Oh is dat zo? Ik vind de meeste mythes vaak wel gaaf, maar daar heb ik nog nooit van gehoord (:


    ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ben vandaag begonnen met kijken en ben nu bezig met episode 16, lol.
    But uh, mijn mening tot nu toe:
    Een van de betere actie anime die ik heb gezien, het verhaal is interessant, de tekenstijl is echt geweldig maar vooral de gevechten zijn het beste (ofc). Het enige wat ik minder vind is hoe Eren doet tegen Mikasa, jezus wat kan hij irritant zijn.
    Mikasa is tot nu toe mijn favoriete character, Levi en Annie zijn ook wel awesome. Heb wel spijt dat ik een paar doujinshis heb gelezen van te voren (levixerenxerwin), die beelden blijven maar door mijn hoofd spoken. ._.

    Ik ship:
    Mikasa x Eren (snap niet waarom deze ship zo erg wordt gehaat, of waarom Mikasa überhaupt wordt gehaat, srsly she's badass.)
    Mikasa x Levi ;-;
    Levi x Eren (damn you Yaoi, damn you)
    Mikasa x Jean
    Armin x Mikasa
    Annie x Mikasa

    Well, that's about it.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2013 - 16:02 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    McLovin schreef:
    Ik ben vandaag begonnen met kijken en ben nu bezig met episode 16, lol.
    But uh, mijn mening tot nu toe:
    Een van de betere actie anime die ik heb gezien, het verhaal is interessant, de tekenstijl is echt geweldig maar vooral de gevechten zijn het beste (ofc). Het enige wat ik minder vind is hoe Eren doet tegen Mikasa, jezus wat kan hij irritant zijn.
    Mikasa is tot nu toe mijn favoriete character, Levi en Annie zijn ook wel awesome. Heb wel spijt dat ik een paar doujinshis heb gelezen van te voren (levixerenxerwin), die beelden blijven maar door mijn hoofd spoken. ._.

    Ik ship:
    Mikasa x Eren (snap niet waarom deze ship zo erg wordt gehaat, of waarom Mikasa überhaupt wordt gehaat, srsly she's badass.)
    Mikasa x Levi ;-;
    Levi x Eren (damn you Yaoi, damn you)
    Mikasa x Jean
    Armin x Mikasa
    Annie x Mikasa

    Well, that's about it.


    Zoveel ships, maar geen Jean x Armin? D:
    Oh, en ik hou ook van Mikasa hoor. ^^ En ik ship haar en Eren ook.
    Plus, ik ben één van de enigen die het nut van Levi x Eren niet ziet... Plus ik heb best wel een hekel aan Levi...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Zoveel ships, maar geen Jean x Armin? D:
    Oh, en ik hou ook van Mikasa hoor. ^^ En ik ship haar en Eren ook.
    Plus, ik ben één van de enigen die het nut van Levi x Eren niet ziet... Plus ik heb best wel een hekel aan Levi...


    Heb net alles afgekeken en ja, Jean x Armin ship ik nu ook. *-*
    Haha, gelukkig ben ik niet de enige, jammer dat ze vaak als koud en saai wordt gezien. & Ja, Levi x Eren heeft ook geen nut hoor, komt allemaal door die doujinshis die ik heb gelezen D:


    ot;
    Het einde vind ik een beetje teleurstellend. Misschien dat er in de manga wat meer gebeurd tussen Annie en Eren but srsly, ik snap niet waarom hij het opeens niet kon doen. >.> He looked great as a Titan tho. *-* En Mikasa was ook weer geweldig, as always.
    Máár er was een Mikasa x Eren moment, soort van. Ugh, hoeveel hints heb je nodig, Eren?
    I hope there'll be a second season soon.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.