• Merrow's Random Coverstock





    Het werkt heel simpel: ik maak zo nu en dan random covers en om ze nog enige nuttigheid te geven, plaats ik ze in dit topic.
    Elke random cover voorzie ik van een neppe titel en een watermerk in de hoek. Wanneer je één van de covers wilt gebruiken, hoef je dat enkel in dit topic – of via PB – door te geven, tezamen met de titel of eventueel andere tekst die erop moet komen. Ik pas het zo snel mogelijk voor je aan, stuur je de aangepaste cover door en haal de stockcover uit dit topic zodat niemand anders die kan gebruiken.
    Het staat tevens vrij om de neppe titels die op de stockcovers staan te gebruiken – al faal ik redelijkerwijs in titels verzinnen :’D Daarbij is het natuurlijk ook nog altijd mogelijk om de covers te gebruiken ter inspiratie voor een verhaal.

    Natuurlijk vind ik het supertof om een naamsvermelding te krijgen wanneer je een cover uit deze coverstock gebruikt, al is dat niet zozeer een vereiste en stel ik het dus ook zeker niet als een verplichting.




    Cover 1 II Cover 2








    Ook kan je een aanvraag doen voor een cover. Hier zitten echter wel twee voorwaarden aan vast, dus voordat je een aanvraag doet, lees eerst onderstaande tekst.

    Op de eerste plaats moet je geduld hebben. Je kan een aanvraag doen voor een cover, als je het niet erg vind om te moeten wachten. De ene keer ben ik namelijk al dan sneller met het maken van een cover dan de andere keer; zo heb je dezelfde dag al een cover, zo heb je pas een week tot zelfs enkele weken later een cover. Dit hangt gewoon echt af van m’n tijd en inspiratie.
    Ten tweede, ik gebruik enkel foto’s uit m’n eigen stock. Wil je een specifieke aanvraag doen, met eigen plaatjes, dan zijn er genoeg andere aanvraagtopics waar je dit kan doen ^_^ Uiteraard mag je altijd een korte beschrijving geven van wat er ongeveer op je cover moet komen, maar het zal dus voornamelijk een verrassing zijn van wat je krijgt. Ik heb namelijk gemerkt dat mensen veelal afbeeldingen meegeven van slechte kwaliteit of waar amper mee te werken valt in combinatie met andere foto’s, wat zich dus in het eindresultaat uit.

    Feitelijk hoef je dus alleen een korte beschrijving te geven van wat je ongeveer in gedachten hebt voor een cover. Moet er bijvoorbeeld iets speciaals op van een dier, voorwerp of plaats/locatie, dan schrijf je dat erbij. Wil je je hoofdpersoon erop, geef dan een beschrijving van het uiterlijk dat je zoekt of als je een play-by hebt, geef dan de naam van de acteur/actrice/zanger(es)/model door, en dan zoek ik zelf een passende afbeelding.
    Heb je een bepaalde sfeer in gedachten of een bepaald kleurenpalet, dan kan je dit ook bij je aanvraag doen. En vergeet natuurlijk ook niet erbij te zetten welke titel of eventuele tekst erop moet komen.
    Betreft het lettertype… Ik heb inmiddels een aardige fontcollectie op m’n computer en feitelijk probeer ik verschillende fonts uit op een cover, om te zien wat het beste past. Heb je nu zelf toch een bepaalde font in gedachten, dan mag je dit ook altijd laten weten in je aanvraag. Dan stuur ik je twee covers door, mocht ik die font iets minder goed vinden in vergelijking met een eigen gekozen font.

    Wat misschien als laatste ook nog handig is om te weten, is dat ik over het algemeen één formaat aanhou betreft de covers. Wanneer je toch een ander formaat wilt, dan kan je dit ook nog altijd aangeven bij je aanvraag.
    En uiteraard, je bent altijd vrij om een korte beschrijving van je verhaal mee te sturen, zodat ik een beetje een idee krijg van wat je zoekt.



    Lopende aanvragen: Ik neem tijdelijk geen aanvragen meer aan
    ~ Presence II pagina 9 II PB
    ~ Kyubey II pagina 9 II 6 aanvragen
    ~ Amnesiae II pagina 10
    ~ Zaiphon II pagina 10 II 5 aanvragen
    ~ Marcellus II pagina 12
    ~ Nikolaevna II pagina 12
    ~ StyIez II PB
    ~ Jace II pagina 13
    ~ Traitor II pagina 14









    [ bericht aangepast op 5 jan 2014 - 14:02 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Jullie awesome complimenten maken me echt helemaal blij en ook nog best trots op m'n werk (bloos)
    Bedankt iedereen :3

    @Caffeine: wat voor cover heb je ongeveer in gedachten? Misschien dat ik in de loop van de week iets probeer (: Voor vandaag stop ik er namelijk mee ^_^. Zo nog even tv kijken en dan m'n bedje opzoeken ^_^

    Het is een soort Alice in Wonderland romance. Kun je daar wat mee? And thank you so much! Epic covers menn. Lang voor geoefend of niet?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    God, wij moeten voor school wat foto's in elke stoppen maar dat ziet er bij mij al vreselijk uit.
    Jij kan het echt super goed!
    Dit is een stiekem mijn topics berichtje


    Do what people say you can't.

    Cenation schreef:
    Hoe krijg je het serieus voor elkaar om zo geweldige covers te maken? Ik ben echt jaloers ..

    Op de eerste plaats juiste stockfoto's hebben, dat is eigenlijk het belangrijkste om mee te beginnen ^_^
    Zo heb ik deze twee als mainpunt gebruikt in de eerste cover. KLIK en KLIK
    Dan heb ik nog twee random textures uit m'n stock gebruik - die dus behoorlijk immens is en ik ze niet 1 2 3 kan vinden :'D
    Natuurlijk, eerst een beetje zoeken en puzzelen welke textures het best blenden in het geheel XD Dan dezelfde layers meermaals kopiëren, de gum gebruiken waar nodig is op bepaalde layers om de overloop beter te krijgen of om een bepaald (in deze dus het meisje) beter naar voren te brengen.
    En als laatste gebruik ik enkele Actions - wat ook nog altijd een beetje zoeken is tussen het groot aantal dat ik heb, aangezien de ene action natuurlijk beter werkt voor een plaatje dan een andere action.

    En zo ga ik dus grofweg te werk :'D Al heb ik geen idee hoe duidelijk m'n bovenstaande uitleg is. Misschien dat ik in de toekomst eens een photoshop tutorial / storie maak, als daar überhaupt animo voor is :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Caffeine schreef:
    (...)
    Het is een soort Alice in Wonderland romance. Kun je daar wat mee? And thank you so much! Epic covers menn. Lang voor geoefend of niet?

    Ik zal eens zien wat ik daarmee kan, al kan ik me er momenteel niet zozeer een beeld bij maken... een beetje een fantasy achtig verhaal?
    Ik werk al vanaf m'n 16de ofzo met photoshop, en ben er inmiddels 25... dus ik ben toch al zo'n 9 jaar aan het prullen ermee :'D Al zouden veel dingen nog zoveel beter kunnen, als ik er meer m'n tijd voor zou nemen :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Ik zal eens zien wat ik daarmee kan, al kan ik me er momenteel niet zozeer een beeld bij maken... een beetje een fantasy achtig verhaal?
    Ik werk al vanaf m'n 16de ofzo met photoshop, en ben er inmiddels 25... dus ik ben toch al zo'n 9 jaar aan het prullen ermee :'D Al zouden veel dingen nog zoveel beter kunnen, als ik er meer m'n tijd voor zou nemen :'D

    And yeah, een beetje een fantasy-achtig verhaal. Klopt. Ik zal 'm nog niet starten, want ik wil eerst een paar hoofdstukjes af hebben, dus neem vooral de tijd! Haha :]. Ik zie vanzelf wel wanneer je het af hebt.
    Nou, ik zie geen enkel mislukt puntje hoor! Haha. En nee, dit is niet om te slijmen, ik vind ze echt mooi.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Merrow schreef:
    (...)
    Ik zal eens zien wat ik daarmee kan, al kan ik me er momenteel niet zozeer een beeld bij maken... een beetje een fantasy achtig verhaal?
    Ik werk al vanaf m'n 16de ofzo met photoshop, en ben er inmiddels 25... dus ik ben toch al zo'n 9 jaar aan het prullen ermee :'D Al zouden veel dingen nog zoveel beter kunnen, als ik er meer m'n tijd voor zou nemen :'D


    Juus, jouw covers zijn perfect. Wat the hell zou je er nog aan kunnen verbeteren?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Morticia schreef:
    Holy fucking Devil, bro. They are so epic!

    Can you do me a favor and make one for me?
    "The Bones Oath."

    Ik wil in de loop van de week, als ik ergens tijd heb, eventueel wel iets proberen. Wat heb je ongeveer in gedachten? Bijvoorbeeld een korte beschrijving of een bepaalde sfeer?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik zie nog teveel details in m'n werk dat zoveel beter kan :'D Hier en daar is het nog iets te chaotisch en m'n blenden zou op sommige plekken zelfs nog iets beter kunnen - al zullen de meesten dat wel tegenspreken :'D Nahja, ik ben gewoon veel te kritisch voor mezelf.
    En in verband met aanvragen ga ik m'n beginpost toch ietsje aanpassen vandaag of morgen.

    Waar het op neer gaat komen is het volgende:
    Je kan dus een aanvraag doen voor een cover, als je het niet erg vind om te moeten wachten. De ene keer ben ik al dan sneller met een cover maken dan de andere keer. Zo heb je dezelfde dag al je cover, maar het kan evengoed voorvallen dat er een week of zelfs enkele weken tussen valt.
    Specifieke aanvragen doe ik niet met foto's die je erin wilt hebben, en ik werk dus echt enkel met m'n eigen stock - of zelf gezochte plaatjes.
    Dit houdt in dat je enkel een korte beschrijving hoef te geven van wat je ongeveer in gedachten hebt voor een cover. Wat erop moet komen of wat voor sfeer je wilt. Wat dus het belangrijkste is. (Wil je je hoofdpersoon op de cover, geef je een korte beschrijving van hoe hij/zij eruit ziet of wanneer je een play-by hebt, de naam van de acteur/actrice zodat ik zelf de foto's kan kiezen)
    Dit werkt voor mij het beste en zorgt voor het mooiste resultaat, en zorgt ervoor dat ik m'n vrijheid behoudt.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    (...)
    Op de eerste plaats juiste stockfoto's hebben, dat is eigenlijk het belangrijkste om mee te beginnen ^_^
    Zo heb ik deze twee als mainpunt gebruikt in de eerste cover. KLIK en KLIK
    Dan heb ik nog twee random textures uit m'n stock gebruik - die dus behoorlijk immens is en ik ze niet 1 2 3 kan vinden :'D
    Natuurlijk, eerst een beetje zoeken en puzzelen welke textures het best blenden in het geheel XD Dan dezelfde layers meermaals kopiëren, de gum gebruiken waar nodig is op bepaalde layers om de overloop beter te krijgen of om een bepaald (in deze dus het meisje) beter naar voren te brengen.
    En als laatste gebruik ik enkele Actions - wat ook nog altijd een beetje zoeken is tussen het groot aantal dat ik heb, aangezien de ene action natuurlijk beter werkt voor een plaatje dan een andere action.

    En zo ga ik dus grofweg te werk :'D Al heb ik geen idee hoe duidelijk m'n bovenstaande uitleg is. Misschien dat ik in de toekomst eens een photoshop tutorial / storie maak, als daar überhaupt animo voor is :'D


    Leuk dat je dat uitlegt, maar ik snap het niet helemaal, haha. En daar moet je toch te veel voor oefenen enz, ik ben daar nu eenmaal niet sterk in xp


    16 - 09 - '17

    Merrow schreef:
    (...)
    Ik wil in de loop van de week, als ik ergens tijd heb, eventueel wel iets proberen. Wat heb je ongeveer in gedachten? Bijvoorbeeld een korte beschrijving of een bepaalde sfeer?

    In een notendoppie:
    Nerita wordt mee genomen naar de Demonenwereld voor een man wiens naam Vaughn is. Wanneer ze daar terecht komt, merkt ze dat er vrouwen zijn die daar opgesloten zitten. Vastbesloten om de desbetreffende vrouwen te bevrijden en de slavernij te eindigen, gaat ze de strijd aan. Dat was echter voordat ze wist dat Vaughn de heerser van de Demonenwereld is. Zal Nerita het overleven? Als ze namelijk niet doet wat hij wil, zal ze worden gedood…

    Ik weet niet wat je er precies mee van plan bent, maar ik heb nog geen bepaalde faceclaims voor hun. Ik laat je er helemaal vrij in, daarbij ben ik het verhaal nog niet begonnen dus maakt het niet uit wanneer je klaar bent. Dat heb ik sowieso wel over voor zo'n mooi werkje. ;).


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    @ Merrow: Oké, ik wil graag een mysterieuze, maar romantische sfeer hebben. Het is een fantasy-verhaal en ik wil liever de hoofdpersoon niet op de cover, omdat ik nog niet echt een heb kunnen kiezen. Het zijn ook teveel personage's, dus wil dat liever niet. Madness from Heart, is de titel.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2013 - 23:07 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    En dan heb ik eindelijk m'n beginpost volledig aangepast :'D

    en @Caffeine en @Morticia: Van zodra ik dus tijd heb, ga ik aan jullie covers beginnen :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    En dan heb ik eindelijk m'n beginpost volledig aangepast :'D

    en @Caffeine en @Morticia: Van zodra ik dus tijd heb, ga ik aan jullie covers beginnen :3

    Ahw, thanks! You're a doll :3.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 18:32 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Zou je voor mij iets met een sprookjesachtige, een beetje middeleeuwse, fantasy-achtige sfeer willen maken? Het liefste heb ik dat er iets van een prinses op voorkomt, maar dat hoeft niet persé. Ik ben nog niet uit over een titel, dus dat hoeft nog niet :'D


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Castellan schreef:
    Zou je voor mij iets met een sprookjesachtige, een beetje middeleeuwse, fantasy-achtige sfeer willen maken? Het liefste heb ik dat er iets van een prinses op voorkomt, maar dat hoeft niet persé. Ik ben nog niet uit over een titel, dus dat hoeft nog niet :'D

    Ik zal in de loop van de week als ik de tijd vind iets proberen voor je (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”