• Waarschuwing; de foto's onder de spoilers en de link in de spoiler bevatten afbeeldingen met teksten over verkrachtingen!

    27 slachtoffers van seksueel misbruik quoten hun aanvallers


    Dit is Grace Brown, de 21-jarige oprichtster van Project Unbreakable.



    Voor dit project begon zij twee jaar geleden slachtoffers van seksueel misbruik te fotograferen, terwijl ze een bord omhoog houden met quotes van hun aanvallers. Er zijn nu al meer dan tweeduizend verhalen. De namen van de daders worden niet genoemd en het is ook een vereiste dat de quotes tussen aanhalingstekens zijn. Het is vrij schokkend, maar het is daarbij mooi dat ze de slachtoffers nu een stem geeft. Hieronder 27 voorbeelden:



    Holy frigolies, ik schrok echt toen ik die teksten zag. Ik heb de site van het Project ook in de tekst gelinked, daar staan nog meer foto's, als je die wilt zien.
    Wat vinden jullie hiervan?
    Btw: als je vindt dat die waarschuwing nergens voor nodig is, mag je het zeggen, maar ik vond het vrij schokkend, dus ik 'm er toch neergezet.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 17:00 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb een soort-gelijk iets meegemaakt en ik kan me zo relateren aan sommige teksten die op die borden staan..


    To infinity and beyond •

    Dat is echt heel erg, zoiets gun je niemand gewoon. Jezus. :/
    Ik vind die waarschuwing overigens wel terecht, sommige teksten zijn best heftig.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Had het al voorbij zien komen, wat ontzettend triest. Het is alsof het hele verhaal is samengevat in een zin.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 9:57 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Beaton schreef:
    Dat is echt heel erg, zoiets gun je niemand gewoon. Jezus. :/
    Ik vind die waarschuwing overigens wel terecht, sommige teksten zijn best heftig.

    Ik was dit wel eerder tegengekomen, maar het blijft schokkend.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wauw, dat was heftig.


    'Darling, just hold on'

    Loueh schreef:
    Wauw, dat was heftig.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik vind het niet heel erg schokkend, daarvoor heb ik al te veel van dit soort dingen gezien, maar erg is het toch elke keer weer. Vreselijk hoe je zoiets kunt doen.

    Valt me wel weer op dat het alleen maar meisjes zijn. Jongens worden ook verkracht.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 10:41 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ^ Toevallig kwam ik deze net tegen: klik

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 10:46 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aan de jongens/ mannen is inderdaad ook aandacht besteed.^ (zag het op imgur).
    Iniedergeval super erg. Ook zo walgelijk dat verkrachters zichzelf zo durven te rechtvaardigen door te zeggen dat de ander het wilde. Bullshit.


    You are beautiful, you are love.

    @Beaton en Juniper, beter dat daar ook aandacht wordt besteed. Heb het altijd al idioot gevonden dat men altijd vrouwen erbij haalt als het gaat om verkrachtingen.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 11:36 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hier word ik wel even stil van.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Beaton schreef:
    Dat is echt heel erg, zoiets gun je niemand gewoon. Jezus. :/
    Ik vind die waarschuwing overigens wel terecht, sommige teksten zijn best heftig.

    Ik had hier al eerder wat van gezien en de verhalen maken me misselijk, maar ik vind het echt een fantastisch project. Iedere foto op zich is al enorm heftig, maar alles zo bij elkaar te zien is simpelweg overweldigend. Het is ook heel goed dat ze niet alleen jonge vrouwen hebben gefotografeerd, maar mannen, vrouwen en alles daar tussenin uit allerlei verschillende leeftijdsgroepen, want seksueel misbruik is nou eenmaal niet iets wat alleen vrouwen overkomt, zelfs al klinkt het in de media vaak zo. Het is ook niet iets waar je normaal zomaar over praat, of waar sommige mensen überhaupt over durven te praten, dus het is heel sterk dat al die slachtoffers op deze manier toch een stem krijgen. Het zijn echt dappere mensen, in mijn ogen.

    Die waarschuwing staat overigens helemaal goed, al zou je hem misschien iets specifieker kunnen maken over wáár je precies voor waarschuwt. ^^ Ook goed dat je die foto's onder een spoiler hebt gezet.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Heftig. Wel een heel goed project vindt ik. Zoiets verdient aandacht.


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    Heftig. Wel een heel goed project vindt ik. Zoiets verdient aandacht.


    :)