• Waarschuwing; de foto's onder de spoilers en de link in de spoiler bevatten afbeeldingen met teksten over verkrachtingen!

    27 slachtoffers van seksueel misbruik quoten hun aanvallers


    Dit is Grace Brown, de 21-jarige oprichtster van Project Unbreakable.



    Voor dit project begon zij twee jaar geleden slachtoffers van seksueel misbruik te fotograferen, terwijl ze een bord omhoog houden met quotes van hun aanvallers. Er zijn nu al meer dan tweeduizend verhalen. De namen van de daders worden niet genoemd en het is ook een vereiste dat de quotes tussen aanhalingstekens zijn. Het is vrij schokkend, maar het is daarbij mooi dat ze de slachtoffers nu een stem geeft. Hieronder 27 voorbeelden:



    Holy frigolies, ik schrok echt toen ik die teksten zag. Ik heb de site van het Project ook in de tekst gelinked, daar staan nog meer foto's, als je die wilt zien.
    Wat vinden jullie hiervan?
    Btw: als je vindt dat die waarschuwing nergens voor nodig is, mag je het zeggen, maar ik vond het vrij schokkend, dus ik 'm er toch neergezet.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 17:00 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Florentina schreef:
    Heftig. Wel een heel goed project vindt ik. Zoiets verdient aandacht.

    Theodora schreef:
    Hier word ik wel even stil van.


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    Ik had hier al eerder wat van gezien en de verhalen maken me misselijk, maar ik vind het echt een fantastisch project. Iedere foto op zich is al enorm heftig, maar alles zo bij elkaar te zien is simpelweg overweldigend. Het is ook heel goed dat ze niet alleen jonge vrouwen hebben gefotografeerd, maar mannen, vrouwen en alles daar tussenin uit allerlei verschillende leeftijdsgroepen, want seksueel misbruik is nou eenmaal niet iets wat alleen vrouwen overkomt, zelfs al klinkt het in de media vaak zo. Het is ook niet iets waar je normaal zomaar over praat, of waar sommige mensen überhaupt over durven te praten, dus het is heel sterk dat al die slachtoffers op deze manier toch een stem krijgen. Het zijn echt dappere mensen, in mijn ogen.

    Die waarschuwing staat overigens helemaal goed, al zou je hem misschien iets specifieker kunnen maken over wáár je precies voor waarschuwt. ^^ Ook goed dat je die foto's onder een spoiler hebt gezet.

    Ik heb alleen in de titel 'waarschuwing' gezet omdat ik anders bang was dat de titel te lang zou worden... (Sinds daar tegenwoordig ook regels voor zijn...)


    Deep inside, I've never felt alive

    Beaton schreef:
    ^ Toevallig kwam ik deze net tegen: klik

    Wauw, dat vind ik echt 'mooi' om te zien. Ik vind het vooral ook mooi als er een gezicht bij het portret komt, dan zie je ook echt wat het ze heeft aangedaan. Verschrikkelijk, hoor...


    Deep inside, I've never felt alive

    Even een quote van een 9gag reactie op die foto's:

    Wes Pennest
    before my girlfriend raped me...
    Adam Davies
    that was the one I thought was difficult to sympathize with
    Camil Daoudi
    said no one ever


    Dit soort mensen kan ik dus echt niet uitstaan. Sommige mannen willen geen seks, maakt niet uit om welke reden. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen :'D
    Daarom komen de meeste mannen er ook niet over uit, juist door dit soort reacties van andere mannen. Puur omdat een man niet geraped zou kunnen worden.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2013 - 16:53 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zag hier eerder iets van, maar dan met de lyrics van Robin Thycke's "Blurred Lines" ernaast. Maar ik ga ze nu even allemaal zien.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ludovico schreef:
    (...)
    Ik heb alleen in de titel 'waarschuwing' gezet omdat ik anders bang was dat de titel te lang zou worden... (Sinds daar tegenwoordig ook regels voor zijn...)


    Ja, dat snap ik, maar ik dacht meer aan de waarschuwing boven je post. "Schokkende teksten" is een beetje vaag wat betreft het feitelijke onderwerp van die teksten. Hoe specifieker een waarschuwing, hoe veiliger voor iemand met triggers. (:




    Father schreef:
    Even een quote van een 9gag reactie op die foto's:

    (...)

    Dit soort mensen kan ik dus echt niet uitstaan. Sommige mannen willen geen seks, maakt niet uit om welke reden. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen :'D
    Daarom komen de meeste mannen er ook niet over uit, juist door dit soort reacties van andere mannen. Puur omdat een man niet geraped zou kunnen worden.


    Niet alleen mannen kunnen zo reageren. Maar inderdaad, dat soort reacties zijn vreselijk. Het idee dat mannen niet verkracht zouden kunnen worden is niet alleen ontzettend naïef en volkomen onlogisch, maar bagatelliseert ook in één klap alles wat mannelijke slachtoffers hebben doorstaan. Bah.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Beaton schreef:
    Dat is echt heel erg, zoiets gun je niemand gewoon. Jezus. :/
    Ik vind die waarschuwing overigens wel terecht, sommige teksten zijn best heftig.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Hoe kunnen mensen nu in hun hoofd halen om iemand zoiets aan te doen?


    -

    Ik vind het echt walgelijk dat mensen dit doen.
    Serieus, ik word er echt ziek van, het is zo verkeerd.
    Ergens hoop ik dat die verkrachters ooit hetzelfde meemaken, zodat ze weten hoe het voelt. (cat)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Reezy schreef:
    Ik zag hier eerder iets van, maar dan met de lyrics van Robin Thycke's "Blurred Lines" ernaast. Maar ik ga ze nu even allemaal zien.

    Indeed, die heb ik ook gezien. Maar dat kwam ook alleen maar, omdat iemand ze in zo'n topic daar had gestuurd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Heb de mannen versie ook al op tumblr gezien. Niet alleen meisjes en vrouwen worden verkracht. Vind het een mooi iets dat ze dit fotografeert.


    Alleen maar tranen van geluk

    Father schreef:
    @Beaton en Juniper, beter dat daar ook aandacht wordt besteed. Heb het altijd al idioot gevonden dat men altijd vrouwen erbij haalt als het gaat om verkrachtingen.

    Klopt. In een boek over verkrachting staat gewoon veel te vaak 'ze' terwijl 't evengoed 'hij' kan zijn.
    Vandaar dat Oprah Winfrey ook een episode had met alleen mannelijke slachtoffers. Een van die mensen in die video was overigens volgens mij een man. But then again, het was er maar een.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dorian schreef:
    Heb de mannen versie ook al op tumblr gezien. Niet alleen meisjes en vrouwen worden verkracht. Vind het een mooi iets dat ze dit fotografeert.


    Dat vindt ik ook, vooral ook die mannen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Heavy shit. Godskôlere, ook echt "I was 5". Brr, bah >3<


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.