• De stelling van deze week luidt:
    Liefde is niet voor altijd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Voor sommige mensen is liefde inderdaad tijdelijk, maar er zijn altijd gelukkigen die van 'forever' mogen spreken.


    -

    Ik denk oneens, voor mensen die misschien niet meer verliefd zijn maar elkaar door en door kennen en al heel erg lang samen zijn, zal liefde wel tot het eind gaan.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Oneens en eens, hangt er helemáál vanaf.


    Some people are art and do art at the same time

    Rey schreef:
    Voor sommige mensen is liefde inderdaad tijdelijk, maar er zijn altijd gelukkigen die van 'forever' mogen spreken.

    Hm, er komt denk ik een tijd in de relatie dat in ieder geval de verliefdheid weggaat en of de relatie loopt dan op de klippen, of houden van is overgebleven. Dat houden van kan naar mijn mening altijd door blijven gaan, dus dan is liefde wel voor altijd. Alleen liefde kan natuurlijk ook verdwijnen, want soms dan merk je, vroeg of laat, dat het gewoon toch niet meer is dan een verliefdheid en het houden van wegblijft.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Voor sommige mensen wel, voor sommige niet.

    Ik heb zelfs soms dat ik me afvraag of liefde niet iets is wat tussen de oren zit, iets wat de mens zelf verzonnen heeft, maar eigenlijk niet bestaat.
    Ik ben er nog niet over uit of ik het met die aanname eens ben of niet, maar ik denk sowieso dat liefde niet voor altijd is, en die mening wordt wel een beetje beïnvloedt door bovenstaande aanname.
    Eens dus, hoewel ik hier graag naïef in zou willen zijn.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 9:57 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Irvine schreef:
    Hm, er komt denk ik een tijd in de relatie dat in ieder geval de verliefdheid weggaat en of de relatie loopt dan op de klippen, of houden van is overgebleven. Dat houden van kan naar mijn mening altijd door blijven gaan, dus dan is liefde wel voor altijd. Alleen liefde kan natuurlijk ook verdwijnen, want soms dan merk je, vroeg of laat, dat het gewoon toch niet meer is dan een verliefdheid en het houden van wegblijft.


    Hier ben ik het helemaal mee eens. Liefde kan wel degelijk voor altijd zijn. Sommige mensen denken van niet, omdat ze verliefdheid door elkaar halen met liefde.


    You are beautiful, you are love.

    Er zijn wel mensen die echt de ware vinden en altijd samenblijven.
    Dat is volgens mij 1 van de mooiste dingen in het leven..


    Why so serious? :]

    Ehm, we hebben het niet alleen over relaties... Je houdt toch ook van je familie en vrienden? Liefde hoeft niet alleen zich te beperken tot relaties. Ik ben het trouwens niet eens met de stelling.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Comanche schreef:
    Ehm, we hebben het niet alleen over relaties... Je houdt toch ook van je familie en vrienden? Liefde hoeft niet alleen zich te beperken tot relaties. Ik ben het trouwens niet eens met de stelling.


    26 - 02 - '16

    Oneens. Je moet overigens wel het verschil zien tussen liefde en verliefdheid - ik geloof inderdaad dat je niet eeuwig verliefd blijft op je partner. Het is echter wel mogelijk dat je altijd van hem/haar blijft houden, hem/haar belangrijk vindt en nodig hebt. Ik denk spontaan aan mijn grootouders; ik zie dat ze van elkaar houden en elkaar nodig hebben, maar de tijd van verliefdheid en vonken is allang voorbij. Zoals Comanche ook al zei: het gaat hier ook over vrienden en familieleden. Ik zal altijd van mijn ouders en van mijn vriendinnen blijven houden. Dat wil echter niet zeggen dat het ook altijd voor eeuwig en altijd is. Er zijn genoeg mensen die hun ouders, vrienden en partners haten omdat ze iets onvergeeflijks hebben gedaan, bijvoorbeeld.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oneens.


    Every artist was first an amateur.

    Eens. Je kan niet op je tachtigste nog verliefd zijn op diegene waar je vanaf je twintigste mee samen was.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Verliefdheid zou volgens onderzoekers over gaan, ja. Maar liefde en verliefdheid zijn twee verschillende dingen. Liefde hoeft absoluut niet over te gaan. Oneens dus.

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 11:09 ]


    Bad decisions make good stories.