• De stelling van deze week luidt:
    Liefde is niet voor altijd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Avarosa schreef:
    Ik vind de stelling een beetje apart, maar ik ben het er toch mee eens. Je kan je hele leven lang bij dezelfde persoon samenblijven, maar tijdens dat moment zijn er altijd fracties van momenten dat je even niet van elkaar houdt. Als je boos bent op je partner (of eventueel moeder, etc. als het bij familieleden is) is er een moment aanwezig dat je enkel gevuld bent met woede en dus geen liefde. Op dat moment klopt de stelling in mijn ogen en kan je niet over oneindige liefde spreken.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Oneens, er is altijd wel een koppel die voor elkaar gemaakt zijn en dat diegene levenslang bij elkaar blijven.

    I don't really know...

    Ik ken een vent die nu denk rond de vijftig is en die is getrouwd met zijn allereerste lief van toen hij twaalf was. En ze zien elkaar nog altijd even graag.


    help

    Comanche schreef:
    Ehm, we hebben het niet alleen over relaties... Je houdt toch ook van je familie en vrienden? Liefde hoeft niet alleen zich te beperken tot relaties. Ik ben het trouwens niet eens met de stelling.


    :)

    Lijkt me logisch, je gaat op een dag dood.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Comanche schreef:
    Ehm, we hebben het niet alleen over relaties... Je houdt toch ook van je familie en vrienden? Liefde hoeft niet alleen zich te beperken tot relaties. Ik ben het trouwens niet eens met de stelling.


    In principe heb je met familie en vrienden ook relaties. Enkel wordt dat woord nogal eens verkeerd geïnterpreteerd.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    oneens geloof me ik hou van mn bf en ik zeg wel een wil je never kwijt maar iedereen weet toch dat een relatie nooit voor eeuwig is.

    Incantatem schreef:
    Lijkt me logisch, je gaat op een dag dood.


    I lol'ed at this...


    help

    nerveus schreef:
    Oneens. Verliefdheid gaat over, maar als je na de verliefdheid nog van iemand kunt houden en na heel veel jaren nog straalt als je met diegene bent, dan is dat echte liefde. Er zijn zoveel mensen die de ware vinden en voor altijd samen blijven en ik ben er echt van overtuigd dat dat kan. Dat je na 60 jaar elkaar nog steeds in de ogen kijkt en gewoon heel gelukkig bent met elkaar en nog steeds van elkaar kan genieten. :)

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 17:07 ]

    Incantatem schreef:
    Lijkt me logisch, je gaat op een dag dood.

    Haha, zo had ik het nog niet bekeken x].


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Incantatem schreef:
    Lijkt me logisch, je gaat op een dag dood.


    Te zien hoe je het bekijkt (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lasaraline schreef:
    (...)

    Te zien hoe je het bekijkt (:


    Ik ben bang dat ik te nuchter denk over liefde betreft dit soort zaken.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Rey schreef:
    Voor sommige mensen is liefde inderdaad tijdelijk, maar er zijn altijd gelukkigen die van 'forever' mogen spreken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Incantatem schreef:
    (...)

    Ik ben bang dat ik te nuchter denk over liefde betreft dit soort zaken.


    Moet zeggen dat ik zelf niet geloof in "leven na de dood", maar als je er wel in geloofd, zou je nooit echt "dood" gaan (toch niet in menselijke opvattingen), en is liefde dus voor altijd (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Als ik denk aan "altijd" denk ik aan de tijd dat ik zal leven, niet alle tijd die er nog over is. In mijn ogen kan liefde dus altijd zijn. Als je dood gaat stopt het ook niet in mijn ogen. Je stopt toch niet zomaar met het houden van iemand als die persoon dood gaat? Dat zou nogal scheef zijn.

    "Oh, de man waarmee ik 60 jaar samen was is nu dood. Nou, helaas pindakaas, dan zoek ik wel weer iemand." :'D

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 17:29 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.